ПІ________________________ КЛАС ______
Дата: _________________________
Лабораторний дослід № 3
Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.
Опис спостережень. Формулювання висновків.
Мета: навчитися описувати фізичні властивості речовин, порівнювати речовини за фізичними властивостями; формулювати висновки.
Обладнання: шпатель, штатив з пробірками, вода, скляні палички.
Реактиви: крейда, кухонна сіль,сода, мідь, олія, залізні скріпки (кнопки).
Інструктаж з БЖ
Хід роботи
Дослід 1. Ознайомлення з фізичними властивостями деяких речовин. Опис спостережень. Порядок виконання:
1. Розгляньте видані вам речовини. Визначте агрегатний стан за кімнатної температури, колір, блиск, крихкість/пластичність.
2. Визначте розчинність виданих речовин. Для цього помістіть невелику кількість досліджуваних речовин у пробірку. Налийте 2 мл води та перемішайте скляною паличкою.
3. Для нерозчинних речовин визначте відносну густину за водою (важча чи легша за воду, густина води 1г\мл). Якщо речовина опускається на дно пробірки, її густина більша за густину води, а якщо піднімається на поверхню – менша.
4. Визначте наявність запаху.
5. Запишіть результати спостережень у таблицю.
Властивості речовин |
|
Речовини |
|
|
Цукор |
Кухонна сіль |
Пісок |
Залізо |
|
Агрегатний стан |
|
|
|
|
Колір |
|
|
|
|
Блиск |
|
|
|
|
Запах |
|
|
|
|
Твердість\крихкіст ь |
|
|
|
|
Розчинність у воді |
|
|
|
|
Густина |
|
|
|
|
Електропровідність |
|
|
|
|
Висновок.Зробіть узагальнюючий висновок відповівши на питання:
1. Що таке властивості?
2. Які властивості називають фізичними?
3. До найважливіших фізичних властивостей належать:
4. Які спільні та відмінні властивості мають кухонна сіль і цукор?
Спільні |
Відмінні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Чим відрізняється олія від інших досліджуваних речовин?