Навчити учнів спостерігати за поведінкою тварин та складати етограми тварин.
Дозволяє використовувати систему зручних значків для запису послідовності виділених елементів поведінки тварин.
Лабораторне дослідження №5
Тема: спостереження за поведінкою тварин.
Мета: навчитися спостерігати за поведінкою тварин та складати етограми тварин.
Обладнання: відео «Годування акваріумних риб дискусів», ручки, годинник, система знаків для запису послідовності виділених елементів поведінки. Хід роботи:
1. Обраний об’єкт помістити на видному місці.
2. Створить систему зручних значків для запису послідовності виділених елементів поведінки.
3. Для спостереження відведіть певний час.
4. Заповніть таблицю - етограму.
ЕТОГРАМА ПОВЕДІНКИ АКВАРІУМНОЇ РИБИ ДИСКУСА ПІД ЧАС ГОДУВАННЯ
|
|||||
Час спостереження (5 хвилин) |
Поведінка тварини (що робить тварина) |
Система умовних знаків |
|||
Початок:
|
показ відео |
|
|||
|
Х |
Припинила рух |
|
||
|
Рух вверх |
||||
|
Рух вниз |
||||
|
Рух вліво |
||||
|
Рух вправо |
||||
|
Вживання їжі |
||||
|
Опустилась на дно |
||||
|
Біля поверхні води |
Висновок:
1. Що таке етологія?
2. Що таке етограма?
3. Що таке метод «суцільного протоколювання»
4. Простою чи складною була поведінка акваріумної риби?
5. В чому полягала складність чи простота поведінки риби?
6. Доцільною чи недоцільною була поведінка риби?
7. В чому полягала доцільність чи недоцільність поведінки риби?