Вчити учнів так, щоб їм було цікаво, буває інколи складно. Але, якщо вчитель докладе зусиль та внесе креативу -навчання стане ефективним. Пропоную до вашої уваги лексичні ігри на уроки німецької мови.
Лексичні ігри на уроки німецької мови
Гра «Ланцюжок»
Мета: розвиток мовлення, повторення вивченої лексики.
Хід гри.
Клас ділиться на команди. Учитель називає перше слово, а учні по черзі називають слова, які починаються звуком, яким закінчилося попереднє слово. Виграє команда, в якої «не перервався ланцюжок».
Гра «Мишка»
Мета: повторення вивченої лексики.
Хід гри.
Учні діляться на команди. Кожній команді вчитель пропонує слова, в яких відсутній початок або кінець. Потрібно дописати букву, щоб утворилося нове слово. Виграє команда, яка швидше виконає завдання.
Гра «Утвори слово»
Мета: повторення вивченої лексики.
Хід гри.
Командам вчитель пропонує слова. Переставляючи букви у словах, діти мають утворити нові слова. Правила гри можна змінити, поставивши завдання змінити тільки першу букву в запропонованих словах.
Гра «Впіймай помилку»
Мета; активізація лексики з вивчених тем.
Хід гри.
Учитель ділить клас на команди. Кожній команді пропонуються речення, в яких є слова-помилки. Учні повинні відшукати ці слова й замінити їх потрібними за змістом словами.
Гра «Гість у домі»
Мета: розвиток діалогічного мовлення.
Хід гри.
Клас ділиться на групи. Кожній групі вчитель пропонує ситуацію і ставить завдання скласти діалог. Виграє група, яка швидко і правильно виконає завдання.
Гра «Відшукай у слові слова»
Мета: повторення лексики з вивчених тем.
Хід гри.
Учитель ставить завдання відшукати в запропонованому слові інші слова. Виграє учень, який відшукає найбільше слів.
Гра «Словникова скарбничка»
Мета: повторити лексику з вивчених тем.
Хід гри.
Учитель ставить завдання скласти словничок на одну з вивчених тем. Виграє учень, який швидко і правильно напише найбільше слів.
Гра «Verbenspiel »
Мета: повторення основних форм дієслів (сильних і неправильних).
Хід гри.
Учитель готує картки з основними формами дієслів для кожної групи учнів. Клас об'єднується в три-чотири групи. Ведучий роздає картки. Учні розкладають їх на парті, одразу розподіляючи на три колонки. Ведучий називає дієслово в будь-якій формі, а учасники гри відшукують це дієслово на своїх картках (в іншій формі) і кладуть їх на стіл. Виграє група, яка відшукає найбільше дієслів.
Гра «Wortpuzzle»
Мета: активізація вивченої ексики.
Хід гри.
Учитель готує заздалегідь картки зі складами, з яких учні повинні скласти слово, написати артикль, утворити множину й записати в алфавітному порядку.
Гра «Sucht und findet»
Мета: повторення вивченої лексики.
Хід гри.
Учитель пропонує учням «змійку» з букв, серед яких заховані слова. Перемагає той учень, який найшвидше знайде й запише ці слова.
Гра «Хто знає більше слів»
Мета: розвиток мовленнєвих та орфографічних навичок.
Хід гри.
Учитель називає слово-стимул, до якого учні в парах повинні підібрати прикметники, прислівники, дієслова. Той, хто найбільше назве різних словосполучень, повинен записати найбільшу кількість словосполучень до слова-стимулу. Перемагає той, хто знає більше слів.