Тема уроку : Леся Українка . Дитинство поетеси , роль родини у її вихованні . Неповторний світ дитинства в поезії « Мрії » .
Мета уроку : ознайомити учнів із життєвою долею поетеси ; проаналізувати поезію « Мрії » , з’ясувати її ідейне спрямування ; розвивати вміння і навички виразно читати поетичні твори , грамотно висловлювати свої думки , почуття , спостереження ; узагальнювати , робити висновки ; прищеплювати любов до батьків , родини ; формувати прагнення до самоосвіти .
Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу .
Хід уроку
Хорове читання вірша А. Качан.
Паперовий кораблик щодня
Відпливає в країну Знання .
А надвечір оцей корабель
Повертається в рідний порт Фель
Стислий запис основних подій , фактів , назв творів пов’язаних з іменем Лесі Українки , оформивши записи у вигляді грона .
Виразне читання вірша вчителем .
Напівголосне читання твору учнями .
Бесіда з класом
Учні зачитують повідомлення про поетесу , які підготували вдома .
Міні – есе . Що означає для вас « тепло рідного дому » . Чим ви захоплюєтесь « у дитячі любі роки » . Напишіть невелику цікаву історію про рідний дім і свої захоплення .
Прочитати у підручнику життєпис поетеси . Виразно читати вірш « Мрії ».