: Леся Українка . Дитинство поетеси , роль родини у її вихованні . Неповторний світ дитинства в поезії « Мрії » .

Про матеріал
Мета уроку : ознайомити учнів із життєвою долею поетеси ; проаналізувати поезію « Мрії » , з’ясувати її ідейне спрямування ; розвивати вміння і навички виразно читати поетичні твори , грамотно висловлювати свої думки , почуття , спостереження ; узагальнювати , робити висновки ; прищеплювати любов до батьків , родини ; формувати прагнення до самоосвіти . Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу .
Перегляд файлу

Тема уроку :  Леся Українка . Дитинство поетеси , роль родини у її вихованні . Неповторний світ дитинства в поезії « Мрії » .

Мета уроку :  ознайомити учнів із життєвою долею поетеси ; проаналізувати поезію « Мрії » , з’ясувати її ідейне спрямування ; розвивати вміння і навички виразно читати поетичні твори , грамотно висловлювати свої думки , почуття , спостереження ; узагальнювати , робити висновки ; прищеплювати любов до батьків , родини ; формувати прагнення до самоосвіти .

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу .

Хід уроку

  1. Забезпечення емоційної готовності до уроку .

Хорове читання вірша А. Качан.

Паперовий кораблик щодня

Відпливає в країну Знання .

А надвечір оцей корабель

Повертається в рідний порт Фель

  1. Актуалізація опорних знань учнів .

Стислий запис основних подій , фактів , назв творів пов’язаних з іменем Лесі Українки , оформивши записи у вигляді грона .

  1. Оголошення теми і мети уроку . опрацювання навчального матеріалу .
  1. Учитель розповідає біографію письменниці .
  2. Робота з текстом поезії « Мрії » .

Виразне читання вірша вчителем .

Напівголосне читання твору учнями .

Бесіда з класом

  1. Яким є настрій вірша ?
  2. Як ви вважаєте , в якому віці Леся Українка написала цей вірш ?
  3. Чому поетеса обрала прийом мрій у творі ?
  4. Чому найбільше мріється саме у дитинстві ?
  5. Що потрібно робити щоб мрії здійснювалися ?
  6. Що , на вашу думку , створює родинний затишок ? Що відчуваєте ви в розлуці з рідним домом ? Як допомагає родина в скрутний час ?
  7. Поясніть як ви розумієте слово « сперечник » і спробуйте знайти його в тлумачному словнику .
  8. Чи надають , на вашу думку людині людині мужності страждання та негаразди ?
  9. До чого закликає поетеса ? Яка основна думка вірша ? Зачетайте з твору рядки де проголошено основну думку .
  10. Які почуття і роздуми зроджує у вас цей твір ?
  11. Чим пояснити те , що героїня захоплювалася добою лицарства ? Хто такі лицарі і що ви про них знаєте .

 

  1. Перевірка домашнього завдання . Учнівське повідомлення .

Учні зачитують повідомлення про поетесу , які підготували вдома .

  1. Рефлексія . Підсумок уроку .

Міні – есе . Що означає для вас « тепло рідного дому » . Чим ви захоплюєтесь « у дитячі любі роки » . Напишіть невелику цікаву історію про рідний дім і свої захоплення .

  1. Оцінювання . Аргументація оцінки .
  2. Домашнє завдання .

Прочитати у підручнику життєпис поетеси . Виразно читати вірш « Мрії ».

 

docx
Додав(-ла)
Починок Надія
Додано
4 липня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку