Математика
Тема: Лічба до 20 у прямому і зворотному порядку. Попереднє і наступні числа до будь-якого числа в межах 20. Порівняння чисел в межах 20. Порівняння іменованих чисел, поданих в одиницях довжини, маси, часу.
Очікувані результати навчання: Учні лічать до 20 в прямому і зворотному порядку. Утворює натуральні числа прилічуванням і відлічуванням одиниці. Застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами
( додавання,віднімання ) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах. Порівнює натуральні числа в межах 20,позначає результати порівнювання за допомогою знаків ₌, ‹, ›.. Розвивати навички усного рахунку, логічного мислення, обчислювальні навички учнів. Виховувати дружелюбність, бажання прийти на допомогу, старанність .
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
1. Організація учнів до уроку.
Ось дзвінок сигнал нам дав:
Працювати час настав.
Математику вивчаймо.
Тож і ми часу не гаймо.
Тут задачі й приклади,
Ігри, жарти, все для вас!
Побажаєм всім удачі —
За роботу, в добрий час!
2. Актуалізація опорних знань учнів. Створення проблемної ситуації.
2.1. Психологічне налаштування. Мотивація навчання .
- Діти, мені хочеться побажати вам, щоб ви дуже добре вчилися та виросли вченими, розумними людьми, а для цього на уроці потрібно:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
Учні працюють під девізом:
Міркуємо швидко!
Відповідаємо точно!
Рахуємо правильно!
Пишемо гарно!
2.2. Введення в казку.
- Урок наш буде незвичайний. Усі ми потрапимо у казку.Яку саме ви здогадаєтесь, коли побачите першу ілюстрацію, зображену на комп’ютері. Один із казкових героїв просить допомогти йому.
- Ви любите казки? А чи готові ви допомагати один одному? А чи зможете сьогодні допомогти Колобку? Він хоче помандрувати по лісі, та всього боїться. Допоможемо йому перебороти тривогу, страх?
2.3. Оголошення теми і мети уроку.
-А для цього на уроці ми з вами продовжимо вправлятися у лічбі від 1 - до 20. Ми будемо тренуватись рахувати з 10 до 20 і навпаки.
Навчимося називати попереднє і наступне числа другого десятка, навчимося додавати і віднімати число 1 в межах 20. Будемо порівнювати іменовані числа.
3. Повторення, закріплення раніше вивченого матеріалу.
3.1. Фронтальна робота.
Порахувати до 20 і назад.(рахують всі разом , а потім в парі)
Пограємо в гру «Ну ж бо, числа, встали в ряд».( виставити цифри від 1 до 10).
Ми утворили доріжку.
У клас зайшов Мишко,
А за ним – Петько,
За ним – Галинка,
За нею Яринка,
А позаду Гнат.
Скільки тут малят ?
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь.
Написання цифри 5 в зошиті.
Повторити,як правиьно пишеться цифра 5.
3.3.Називання сусідів чисел.
Котиться Колобок, а назустріч йому Зайчик, та й каже, якщо не виконаєш завдання, то я тебе з’їм. Щоб допомогти Колобкові потрібно пригадати склад чисел 5, 10. Виконаємо це завдання, щоб спасти Колобка?
3.5.Розвязування ланцюжкових прикладів.
-Друге завдання, яке Заєць дав Колобку – це обчислити ланцюжкові приклади.
10-3+2-4+3=
-Ви молодці, дружно працювали, не залишили Колобка у біді, і за це він пропонує трішки занятись спортом,відпочити.
Фізкультхвилинка.
3.6. Робота за таблицею
а) Утворення чисел
- Котиться Колобок, а назустріч йому Вовк. Вовк каже, якщо не виконаєш моїх декілька завдань, я тебе з’їм.
«Дітки, допоможіть», -просить Колобок.
- Допоможемо йому?
- А зараз попрацюємо в групі.
Обчислити приклад.
а) 4 + 3 - 1
б) 9 – 5 + 2
в) 7 – 2 + 3
г) 1 + 5 - 4
- Молодці, ви справилися з цими завданнями і допомогли Колобку.
4. Робота над новим матеріалом.
4.1. Робота з індивідуальним лічильним матеріалом.
Пояснення вчителя.
-Котиться Колобок далі, а назустріч йому Ведмідь. Та й каже, якщо не виконаєш декілька завдань, то з’їм тебе.
- Давайте допоможемо Колобкові. Попрацюємо з лічильним матеріалом.
1 етап.
Викладемо 10 червоних трикутників, добавимо 1 синій трикутник.
Полічимо 11.
Отже, коли ми до 10 додали 1, то отримали наступне число 11.
2 етап.
Викладемо 11 червоних трикутників, добавимо 1 жовтий трикутник. Полічимо 12.
Отже,коли ми 1 додали, то отримали наступне число.
3 етап.
Покладемо 15 червоних рикутників і 1 жовтий трикутник. Порахуємо 16.
Отже, ми отримали наступне число.
4 етап.
У нас є 16 червоних, 1 трикутник заберемо.Порахуємо залишилося 15.
Отже, якщо ми відняли 1, то отримали попереднє число.
5 етап
А тепер від 15 трикутників заберемо 1 трикутник. Скільки залишилось? 14.
Отже, якщо ми відняли 1, то отримали попереднє число.
Висновок.
При додаванні до числа 1 ми отримуємо наступне число. При відніманні від числа 1 ми отримуємо попереднє число.
-Ми виконали всі завдання і спасли Колобка.
- Покотився Колобок далі, а назустріч йому Лисичка. Якщо, каже, не виконаєш математичних завдань, то я тебе з’їм!
-А ви знаєте, що Лисичка дуже хитра.
- Ну то як, допоможемо Колобку?
-А для цього нам потрібно порівняти іменовані числа.
3см, 1 дм, 4 кг, 10грн – це іменовані числа, ці числа так називаються, тому що вони мають свої імена.
Порівняння іменованих чисел.
1 см 5 см 6 хв 3 хв
2см 4 см 8 кг 8 кг
- Молодці! Ви дуже гарно справилися з усіма завданнями на уроці. Але ви багато вивчили, багато знаєте. Своєю працею, своїми
знаннями і вміннями врятували сьогодні казкового Колобка.
-Всі казкові герої дуже здивовані, що учні 1 класу вже так багато знають та вміють!
А я знала, що ви маєте міцні знання, я вірила у вас, що ви дружні, працьовиті і завжди готові прийти на допомогу.
6. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
— Що для вас було найцікавішим на уроці?
— Якщо до числа додати 1, яке число одержимо?
— Якщо від числа відняти 1, яке число одержимо?
—Гра « Знаю »
Спасибі за старання.
Адже головне — бажання,
А навички і знання
З роками до вас прийдуть.Розфарбування малюнка. У білому кружечку намалюй колобка з таким настроєм, як у вас зараз.