Лічба до 20 у прямому і зворотному порядку. Попереднє і наступні числа до будь-якого числа в межах 20. Порівняння чисел в межах 20.

Про матеріал
Учні лічать до 20 в прямому і зворотному порядку. Застосовують різні способи виконання арифметичних дій з числами ( додавання,віднімання ) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах. Порівнює натуральні числа в межах 20,позначає результати порівнювання за допомогою знаків ₌, ‹, ›.
Перегляд файлу

                      Математика

Тема: Лічба  до  20  у  прямому  і  зворотному  порядку. Попереднє  і  наступні  числа  до  будь-якого  числа  в  межах  20. Порівняння   чисел в  межах  20. Порівняння  іменованих  чисел, поданих  в  одиницях  довжини, маси, часу.

Очікувані  результати  навчання: Учні  лічать  до  20  в  прямому  і  зворотному  порядку. Утворює  натуральні  числа  прилічуванням  і  відлічуванням  одиниці. Застосовує  різні  способи  виконання  арифметичних  дій  з  числами

( додавання,віднімання ) під  час  розв’язування  завдань  та  конкретних  життєвих  проблем, описаних  у  математичних  задачах. Порівнює  натуральні  числа  в  межах  20,позначає  результати  порівнювання  за  допомогою  знаків ,  ‹, ›.. Розвивати навички усного рахунку, логічного мислення, обчислювальні навички учнів. Виховувати дружелюбність, бажання прийти на допомогу, старанність .

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід  уроку

1.  Організація учнів до уроку.

 Ось дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Математику вивчаймо.

Тож і ми часу не гаймо.

Тут задачі й приклади,

Ігри, жарти, все для вас!

Побажаєм всім удачі —

За роботу, в добрий час!

 

2.  Актуалізація опорних знань учнів. Створення проблемної ситуації.

     2.1.    Психологічне налаштування. Мотивація навчання .

     - Діти, мені хочеться побажати вам, щоб ви дуже добре вчилися та виросли вченими, розумними людьми, а для цього  на уроці потрібно:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

  Дружно й плідно працювати.

Учні працюють під девізом:

 Міркуємо швидко!

 Відповідаємо точно!

 Рахуємо правильно!

     Пишемо гарно!

 

     2.2.  Введення в казку.

  - Урок наш буде незвичайний. Усі ми потрапимо у казку.Яку саме ви здогадаєтесь, коли побачите першу ілюстрацію, зображену на  комп’ютері. Один із казкових героїв просить допомогти йому.

  - Ви любите казки? А чи готові ви допомагати один одному? А чи зможете сьогодні допомогти Колобку? Він хоче помандрувати по лісі, та всього боїться. Допоможемо йому перебороти тривогу, страх?

    2.3. Оголошення теми і мети уроку.

-А для цього на уроці ми з вами  продовжимо вправлятися у лічбі від  1 -  до 20. Ми  будемо тренуватись  рахувати  з   10  до 20 і  навпаки.

 Навчимося називати попереднє і наступне числа другого десятка, навчимося додавати і віднімати число 1 в межах 20. Будемо порівнювати  іменовані  числа.

3.  Повторення, закріплення раніше вивченого матеріалу.

     3.1.  Фронтальна робота.

     Порахувати до  20 і назад.(рахують всі разом , а потім   в парі)

  • Колобка потрібно провести по доріжці з чисел.
  • Пограємо  в  тру « Скільки ?». Учитель  плескає  в  долоні  кілька  раз, а  учні  рахують  і  піднімають  картку  з  відповідною  цифрою.

     Пограємо в гру «Ну ж бо, числа, встали в ряд».( виставити цифри від 1 до 10).

Ми утворили доріжку.

  • Уявімо, що покотився колобок по доріжці.
  • А  тепер  давайте  швиденько  попрацюємо  в  парах  і  дізнаємось  кого  і  в  якій  кількості  колобок  зустріне  на  своєму  шляху.
  • ( Робота  з  малюнком)
  • Гра  « Будь  уважним »

У  клас  зайшов  Мишко,

А  за  ним – Петько,

За  ним – Галинка,

За  нею  Яринка,

А  позаду Гнат.

Скільки  тут  малят ?

  1.   Каліграфічна хвилинка.

Зошит свій я відкриваю

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь.

 

      Написання цифри 5 в зошиті.

Повторити,як  правиьно  пишеться цифра  5.

         3.3.Називання сусідів чисел.   

  1. 4.  Повторення складу чисел 5, 10.

Котиться Колобок, а назустріч йому Зайчик, та й каже, якщо не виконаєш  завдання, то я тебе з’їм. Щоб допомогти Колобкові потрібно пригадати склад чисел 5, 10. Виконаємо це завдання, щоб спасти Колобка?

3.5.Розвязування ланцюжкових прикладів.

 

-Друге завдання, яке Заєць дав Колобку – це обчислити ланцюжкові приклади.

 10-3+2-4+3=

-Ви молодці, дружно працювали, не залишили Колобка у біді, і за  це  він  пропонує  трішки  занятись  спортом,відпочити.

Фізкультхвилинка.

3.6.  Робота за таблицею

а) Утворення чисел

- Котиться Колобок, а назустріч йому Вовк. Вовк каже, якщо не виконаєш моїх декілька завдань, я тебе з’їм.

«Дітки, допоможіть», -просить Колобок.

- Допоможемо йому?

- А зараз попрацюємо в групі.

Обчислити  приклад.

а)   4 + 3 - 1

б)   9 – 5 + 2

          в)   7 – 2 + 3

г)   1 + 5 -  4

- Молодці, ви справилися з цими завданнями і допомогли Колобку.

 

   4.  Робота над новим матеріалом.

4.1.  Робота з індивідуальним лічильним матеріалом.

Пояснення вчителя.

-Котиться Колобок далі, а назустріч йому Ведмідь. Та й каже, якщо не виконаєш декілька завдань, то з’їм тебе.

- Давайте допоможемо Колобкові. Попрацюємо з лічильним матеріалом.

   

1 етап.

 Викладемо 10 червоних  трикутників, добавимо 1 синій трикутник.

Полічимо 11.

 Отже, коли ми до 10 додали 1, то отримали наступне число 11.

2 етап.

 Викладемо 11 червоних трикутників, добавимо 1 жовтий трикутник. Полічимо 12.

 Отже,коли ми 1 додали, то отримали наступне число.

3 етап.

 Покладемо 15 червоних рикутників і 1 жовтий трикутник. Порахуємо 16.

 Отже, ми отримали наступне число.

4 етап.

 У нас є 16 червоних, 1 трикутник заберемо.Порахуємо залишилося 15.

 Отже, якщо ми відняли 1, то отримали попереднє число.

5 етап

 А тепер від 15 трикутників заберемо 1 трикутник. Скільки залишилось? 14.

 Отже, якщо ми відняли 1, то отримали попереднє число.

Висновок.

При додаванні до числа 1 ми отримуємо наступне число. При  відніманні від числа 1 ми отримуємо попереднє число.

-Ми виконали всі завдання і спасли Колобка.

  1.               Засвоєння та узагальнення вивченого матеріалу.

- Покотився Колобок далі, а назустріч йому Лисичка. Якщо, каже, не виконаєш математичних завдань, то я тебе з’їм!

-А ви знаєте, що Лисичка дуже хитра.

- Ну то як, допоможемо Колобку?

-А для цього нам потрібно  порівняти  іменовані  числа.

3см, 1 дм, 4 кг, 10грн – це  іменовані  числа, ці  числа  так  називаються, тому  що  вони  мають  свої  імена.

 

Порівняння іменованих чисел.

1 см   5 см 6 хв   3 хв

2см   4 см 8 кг    8 кг

      - Молодці! Ви дуже гарно справилися з усіма завданнями на уроці. Але ви багато вивчили, багато знаєте.  Своєю працею, своїми

знаннями і вміннями врятували сьогодні казкового Колобка.

  • А знаєте, що запропонувала Лисичка? Вона запропонувала зібратися всім казковим героям разом і  бути  дружніми  завжди.

 

 -Всі казкові герої дуже здивовані, що учні 1 класу вже так багато знають та вміють!

 А я знала, що ви маєте міцні знання, я вірила у вас, що ви дружні, працьовиті і завжди готові прийти на допомогу.

6. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

 — Що для вас було найцікавішим на уроці?

— Якщо до числа додати 1, яке число одержимо?                                                                                   

— Якщо від числа відняти 1, яке число одержимо?

—Гра  « Знаю  »

Спасибі за старання.

Адже головне — бажання,

А навички і знання

З роками до вас прийдуть.Розфарбування  малюнка. У  білому  кружечку  намалюй  колобка  з  таким  настроєм, як  у  вас  зараз.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 березня 2021
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку