Лінійка пам'яті "Не погасити пам'яті вогонь"

Про матеріал
Тема: "Не погасити пам’яті вогонь" Мета заходу: пізнавальна: ознайомити учнів з історичними переду¬мовами виникнення голодомору, з політикою більшовиків проти українського народу; розвиваюча: аналізу¬вати причини, наслідки, значення голодомору; виховна: розвивати в учнів почуття патріотизму, національної свідо¬мості, виховувати громадян рідної землі, щоб не допустити подібної трагедії.
Перегляд файлу

 

 

 

              Урочиста лінійка-пам`яті

Голодомор — помста за свободу, помста за революцію

 

Підготувала вчитель

 Букаєва Інна Леонідівна

 

 

 

 

Тип позаурочного заходу:  Урочиста лінійка-пам`яті

Місце проведення: актова зала     

Тема: "Не погасити пам’яті вогонь"

Мета заходу:

пізнавальна: ознайомити учнів з історичними переду­мовами виникнення голодомору, з політикою більшовиків проти українського народу;

розвиваюча: аналізу­вати причини, наслідки, значення голодомору;

виховна: розвивати в учнів почуття патріотизму, національної свідо­мості, виховувати громадян рідної землі, щоб не допустити подібної трагедії.

Методичне, дидактичне та технічне забезпечення:

 книжкова виставка, архівні фотографії; в кутку – стіл, вкритий вишитою скатертиною, на столі – розламана чорна хлібина, свіча, над столом – ікона, вкрита рушником.

Міжпредметні зв`язки: історія, література, народознавство

Епіграф:

                  Ні труни, ні хрестів, і ні тризни!

Прямо в яму.
                  Навіки-віків! Чорна сповідь
                  моєї Вітчизни...
                  І її затамований гнів”

 

ХІД ПОЗАУРОЧНОГО ЗАХОДУ

 

Вчитель.

                   Садок вишневий коло хати,

                   Хрущі над вишнями гудуть

                   Плугатарі з плугами йдуть

                   Співають ідучи дівчата

І дійсно, осінь 1932 року для селян видалася щедрою.

 Врожай був не гірший, ніж у попередні роки, а навіть краще.

 Селяни здали державі запланований податок.

Та раптом за першим податком оголосили другий, потім третій.

 Спеціальні продовольчі загони їздили по селах і забирали все до нитки.

То ж не судилося того року ані йти плугатарям, ані співати дівчатам, та й вишні не зацвіли.

На колосі, звичайному і, водночас, дивовижному, з віку у вік трималася в Україні людська доля.

 

За всіх часів і в усіх народів хліб вважався святим.

 

 Завдяки йому люди жили, народжувалися  діти,  співалися пісні і думи, продовжувався родовід.

 

 А як хліба не було – приходило  лихо і  забирало життя.

 

Отож хліб був дорожчим за золото.

 

Такої страшної трагедії, яку пережив український народ у 30 роках, не зазнав, мабуть, жоден народ в історії людства.

 

C:\Users\ИННА\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P91122-104907.jpg

 

Учень:

То був страшний навмисний злочин,

Такого ще земля не знала,

Закрили Україні очі

І душу міцно зав’язали.

Сліпу пустили старцювати…

Учень:

То був такий державний злочин –

Здригнулась навіть мертва Кафа,

Мерцями всіялося поле,

Ні хрестика і ні могили –

То був такий навмисний голод…

 

Учень:

Чи можливо? Чи таке можливо?

Чи колись повірить чоловік,

Що багаті українські ниви

Народили 33-й рік.

 

Учень:

Ти кажеш не було голодомору? 
І не було голодного села? 
А бачив ти в селі пусту комору, 
З якої зерна вимели до тла? 

 

Учень:


Як навіть вариво виймали із печі 
І забирали прямо із горшків. 
Окрайці виривали з рук малечі, 
та з торбинок нужденних стариків? 

 

Учень:


Ти кажеш, не було голодомору? 
Чого ж тоді, як був і урожай, 
Усе суціль викачували з двору,- 
Греби, нічого людям не лишай! 

C:\Users\ИННА\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P91122-104137.jpg


Разом: А кажеш не було голодомору?

 

Учень :  Голодомор мовою фактів.

Учень: Політика Голодомору – це примусове вилучення всіх продовольчих припасів.
Учень: Липень 1932р. – влада ухвалила завідомо нереальні до виконання плани хлібозаготівель.

 

Учень: Серпень 1932р. – ухвалено так званий закон «Про 5 колосків», за яким засуджували навіть дітей, які збирали колоски пшениці   на полях.

(Інсценізація) Виходить бабуся з онуками

Вчитель: Ідуть в гості до бабусі з Вінниці онуки,

А назустріч – ліс і поле, долини і луки.

Любо глянуть на хліба, сади і лісочки,

Онук: - Ой, бабуню, – які колосочки!

Вчитель: Гірко стало на душі у жінки старої,

- І згадала ті роки неволі важкої.

Бабуся: – Дорогі мої синочки, за ті колосочки

Я одержала тюрми чотири годочки.

Тільки вийшла після жнив колосся збирати,

Щоб голодній дітворі щось приготувати.

Тут комунівські дозорці мене захопили,

За чотири колосочки в тюрму посадили.

Отаке було на світі пекло в нашім раю

Голодовку і ту весну, добре пам’ятаю.

 

C:\Users\ИННА\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P91122-104100.jpg

 

Учень. Найстрашніше почалося навесні 1933 року. Закінчилися всі крихти зерна, з’явилися перші померлі від голоду. Люди їли все, що можливо було жувати.  Варили цвіт акації, зелену лободу змішували з товченими качанами кукурудзи, і щасливим був той, хто міг додати жменьку висівок. Від такої їжі пухли ноги, тріскалася шкіра.

Учень:

О, як же ти не вмерла, Україно?

Бо скільки ж то зловісницька мета

Звела людей, приречених безвинно, —

Й ніхто за це ні в кого не спитав:

 

Чому, чому, чому, чому(разом)

 

 

Учень:

 

Гонили правду у тюрму?

Чому від голоду вмирали?

Чому церкви поруйнували?

Чому так знищили багато?

Чому не судять винуватих?

 

Учень:

Зроніть сльозу. Бо ми не мали сліз.
Заплачте разом, а не наодинці.
Зроніть сльозу за тими, хто не зріс,
Що мали зватись гордо — українці.

 

Учень:


Заплачте! Затужіть! Заголосіть!
Померлі люди стогнуть з тої днини,
Й благають: українці, донесіть
Стражденний біль голодної країни.

 

Учень:


Згадайте нас — бо ми ж колись жили.
Зроніть сльозу і хай не гасне свічка!
Ми в цій землі житами проросли,
Щоб голоду не знали люди вічно.

 

(Інсценізація)

 

"Бозю, що там у тебе в руці?
Дай мені Бозю хоч соломинку,
Щоб не втонути в голодній ріці.
Бачиш мій Бозю-я ще дитинка,
Та ж підрости хоч би трохи бодай!
Світу не бачив ще білого...Бозю!
Я- пташенятко при битій дорозі,
Хоч би одненьку пір'їночку дай!
Тато і мама-холодні мерці.
Бозю,зроби щоби їсти не хтілось...
Холодно Бозю...Сніг дуже білий...
Бозю...Що там у тебе в руці?...

C:\Users\ИННА\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P91122-104245.jpg

Перегляд фільму  «Голодний дух»

 

Голодний Дух» | Порохівниця

 

Учень:

Поставте свічку – за Марічок,

Поставте свічку – за Іванків,

Що відійшли у вічну вічність…

Поставте! Хай горять до ранку…

 

Учень:

За всіх бабусь запалим свічку…

За дідусів – хоч невеличку…

Вселенський біль – батьківські очі!

Поставте свічку

 

Учень:

Всім матерям –

Хоча б по свічці!

Хай на весь світ кричать!

Хай світять!

 

Учень:

Хай люди чують!

Космос бачить!

Бо ні забуть, ані пробачить

Не можна і не в силах того,

Як нелюди дурили Бога!.

 

Учень : Наш найсвятіший обов’язок сьогодні – зберегти пам’ять про всіх невинно закатованих.

Учень : Пам’ять про тих, хто не дожив,

Учень : Пам’ять про тих, хто недолюбив,

Учень : Пам’ять про живих і ненароджених.

Учень : Згадуючи одного – пам’ятаймо про мільйони.

C:\Users\ИННА\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P91122-104726.jpg

 

(РАЗОМ)  Україна пам’ятає!

 

Прошу вшанувати пам`ять за невинно померлими  хвилиною  мовчання (Метроном)

 

C:\Users\ИННА\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P91122-105644.jpg

docx
Додав(-ла)
Инна Букаева
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку