Ліплення. «Чудова ваза»
Хід уроку
Зараз урок образотворче мистецтво.
- Діти , що ви знаєте про гончарство?
3.Вступна бесіда
Швидко, безупинно обертається гончарний круг. Під сильними, чутливими руками майстра з безформної маси глини народжується виріб. Гончарний виріб – результат довготривалої кропіткої праці. Нагромадженого упродовж багатьох років досвіду.
Гончарство – одне з найскладніших, до того ж дуже примхливих ремесел.
Перші керамічні вироби на території нашої держави зявились приблизно п’ять тисяч років тому. Горщиком, який можна назвати геніальним винаходом людства, користувалося багато народів, та чи не найпоширенішим він був у нас, в Україні.
Професію гончара з давніх-давен шанували в Україні. Цінувався також практичний і гарний глиняний посуд, його здатність довго зберігати прохолоду води, свіжість молока, надавати особливого смаку стравам, що готувалися в ньому. Гончарі виготовляли не тільки посуд, а й чудові вази. Розмальовані , яскраво оздоблені вази широко використовували для прикрашання оселі.
4.Словникова робота
Кераміка – вироби з глини.
Декоративний розпис – розпис дерева, посуду, тканини, кераміки.
5. Пальчикова гімнастика «Білка»
У ліпленні найважливіше передати загальний характер форми. При цьому не варто захоплюватися дрібними натуралістичними деталями, оскільки вони можуть зруйнувати загальну характерну форму. Деталі формують, прикріплюючи їх до більшої маси виробу. Розпочинають ліпити з великих деталей. Беруть шматок пластиліну й старанно розминають його в руках, намагаючись одержати однорідну пластичну масу. З цілого шматка глини можна виліпити кролика, котика, качечку чи сову. Для відтворення деталей користуються паличками — стеками .
7. Послідовність виготовлення вази
Щоб виліпити вазочку для квітів чи підставку для олівців, треба насамперед зробити з розім'ятого однорідного шматка пластиліну кілька качалочок. Потім кульки розплескують у кругленький «млинець». Це буде дно глечика. Тепер, згинаючи качалочку в кільце, нарощують стінки посудини. Наступну качалочку так само згинають, притискують до нижньої, старанно загладжують як ззовні, так і зсередини. При потребі розширюють чи звужують у горловині, весь час загладжуючи стінки посудини. Паличкою, трубочкою чи ланцюжком роблять декоративний рядочок біля горловини чи денця. Коли готова річ готова, її розписують за виконаним раніше ескізом.
8 . Правила техніки безпеки та культури праці
1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.
2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.
3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.
4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.
Перед виконанням практичної роботи слід нагадати дітям прийоми роботи з пластиліном. (Використовуються демонстраційні таблиці «Прийоми роботи з пластиліном»).
ІV. Практична робота учнів