Літературна гра "Вшануймо Кобзаря!"

Про матеріал
Матеріал містить завдання творчого характеру для команд за творчістю Т.Шевченка. Окремі завдання можна використати під час проведення уроків за творчістю Т.Шевченка.
Перегляд файлу

Літературна гра «Вшануймо Великого Кобзаря»

 

І Конкурс «Життєвий шлях Т.Г.Шевченка»

 

Цей конкурс дозволить з’ясувати, що вам відомо про життєві шляхи Тараса Григоровича, його дитинство, друзів.

Команда за кожну правильну відповідь отримує 1 бал

1 команда

1. Найвідоміша збірка поета. («Кобзар»)

2. Коли був написаний «Заповіт»? (1845 р.)

З. Де навчався Т. Шевченко? (Петербурзька академія мистецтв)

4. Народився Тарас Шевченко у селі... (Моринці)

5. Як звати батька Тараса? (Григорій)

6. Скільки дітей було у родині Шевченків? (шестеро)

7. Коли вперше було видано «Кобзар»? (1840 р.)

8. Що означає ім'я «Тарас»? (бунтар)

9. Серія картин, видана на кошти Тараса Шевченка. («Живописна Україна»)

10. Художник, який познайомив Т. Шевченка з Брюлловим. (Іван Сошенко)

11. Як звали Тарасових братів? (Йосип і Микита)

12. Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва? (24р.)

13. Як називається гора, де похований Т. Шевченко? (Чернеча гора)

14. Де відбулася зустріч Шевченка та І. Сошенка? (у Літньому саду)

15.Яким твором починається «Кобзар»? («Причинна»)

 

2 команда

1. Хазяїном Т. Шевченка був пан... (Енгельгардт)

2. Хто був найстаршим із дітей Шевченків? (сестра Катерина)

З. Рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва. (1838 р.)

4. Жанр «Тополі», (балада)

5. Як звали Тарасового діда? (Іван)

6. Яким було дівоче прізвище матері Тараса? (Бойко)

7. Рік народження поета. (1814 р.)

8. 3а фахом Тарас Шевчнко був... (художник)

9. Як звали матір Тараса? (Катерина)

10. Батько Тараса був... (стельмахом, чумаком)

11. Як звали подругу дитячих літ Тараса? (Оксана)

12.Чий портрет був намальований, щоб викупити Шевченка з кріпацтва? (Василя Жуковського)

13. Продовжити: «Поховайте та вставайте...» (Кайдани порвіте...)

14. Прізвище майстра малярних справ, у якого вчився Шевченко. (Ширяєв)

15. Імена Тарасових сестер. (Катерина, Марія, Ярина)

 

 

 

ІІ Відгадай за підказкою назву твору

 

Немає такої людини, яка за своє життя не читала поезій Т.Шевченка. Кожен в поезіях шукає щось для себе: спокій, віру, наснагу, знання, співчуття. А чи уважними бувають наші учні, коли читають поезії Кобзаря. Зараз кожна команда має відгадати назву твору за певними підказками.

Результат – 3 бали за кожен твір.

 

Завдання А для команди 1 (Катерина)
1. Твір присвячено російському поетові В.Жуковському.
2. Цю поему названо ім’ям головної героїні.
3. Афористичні вислови з твору:

Світ, бачся, широкий,
Та нема де прихилитись
В світі одиноким.

Єсть на світі доля,
А хто її знає?
Єсть на світі воля,
А хто її має?

Не питайте, чорнобриві,
Бо люде не знають,
Кого Бог кара на світі,
То й вони карають…

4. Рядки з твору:

Де ж ті люди, де ж ті добрі,
Що серце збиралось
З ними жити, їх любити?
Пропали, пропали!


Завдання Б для команди 1 (І мертвим…)
1. За епіграф до цього твору взято слова з Біблії.
2. Твір звернено до української еліти.
3. Афористичні вислови з твору:

В своїй хаті своя й правда,
І сила, і воля.

Умийтеся! Образ Божий
Багном не скверніте.

Якби ви вчились так,як треба,
То й мудрість би була своя.

Не минайте ані титли,
Ніже тії коми…

Бо хто матір забуває,
Того Бог карає.

4. Фінальні рядки твору:

І забудеться срамотня
Давняя година,
І оживе добра слава,
Слава України,
І світ ясний, невечірній
Тихо засіяє…
Обніміться ж, брати мої,
Молю вас, благаю!
 

Завдання А для команди 2 (До Основ’яненка)
1. Цей твір посвячено видатному українському письменникові, якого Т.Шевченко називає «другом», «батьком».
2. Поезію написано в ранній – романтичний – період творчості Т.Шевченка.
3. Образи твору: «чайка», «синє море», «воля», «червоні жупани», «слава козацькая», «дівчина під вербою».
4. Рядки з твору:

Смійся, лютий враже!
Та не дуже, бо все гине –
Слав не поляже;
Не поляже, а розкаже,
Що діялось в світі,
Чия правда, чия кривда
І чиї ми діти.
Наша дума, наша пісня
Не вмре, не загине…
От де, люде, наша слава,
Слава України!
Без золота, без каменю,
Без хитрої мови,
А голосна та правдива,
Як Господа слово.
 

Завдання Б для команди 2 (Кавказ)
1. Епіграф до твору взято з біблійної Книги пророка Єремії.( Кто даст главе моей воду, И Олесем моїм источник слез, И плачуся и день, и нощь, о побиенных)
2. За жанром цей твір – інвектива, яка викриває хижість і облудність колоніальної політики Росії.
3. У творі використано образ Прометея як символ нескореності, боротьби, протистояння злу.
4. Афористичні вислови з твору:

Не вмирає душа наша,
Не вмирає воля.

Кати знущаються над нами,
А правда наша п’яна спить.

Борітеся – поборете,
Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая!

Од молдаванина до фіна
На всіх язиках все мовчить,
Бо благоденствує!

Ви любите на братові
Шкуру, а не душу!

 

ІІІ Шевченко – художник

 

Поетичний талант Тараса Григоровича відомий всьому світу. Поезії перекладені багатьма мовами, їх знають напам’ять мільйони людей. Але не менш яскраво проявив себе Шевченко в якості художника. Він був і портретистом, створивши галерею портретів відомих людей, ним створено багато картин в жанрі графіки. Сьогодні спробуємо перевірити, як добре ви знаєте Шевченка – художника. Завдання: назвати картину, яка зображена на слайді. (презентація). Вартість картини – 2 бали.

 

ІV Конкурс «Талановита молодь»

 

Конкурс читців та «Оживи картину»

 

V Продовж рядок поезій Т.Г.Шевченка

 

Не знати рядки поезій Шевченка не може жоден українець – це як візитна картка кожного з нас, наш інтелектуальний і культурний рівень. Тому зараз ми матимемо змогу з’ясувати рівень наших команд.

За кожну правильно продовжену поезію – 1 бал.

 

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива….(додолу верби гне високі, горами хвилі підійма)

 

Кохайтеся, чорнобриві,

Та не з москалями….(бо москалі чужі люди, роблять лихо з вами)

 

По діброві вітер віє,

Гуляє по полю….(край дороги гне тополю до самого долу)

 

Думи мої, думи мої,

Лихо мені з вами….(нащо стали на папері сумними рядами)

 

Гомоніла Україна,

Довго гомоніла….(довго, довго кров степами текла, червоніла)

 

За горами гори, хмарою повиті….(засіяні  горем, кровію политі)

 

Якби ви вчились так, як треба….(то й мудрість би була своя)

 

Бо в день радості над вами

Розпадеться кара.

І повіє….(огонь новий з Холодного Яру)

 

     9. І мене в сім’ї великій,

          В сем’ї вольній, новій….(не забудьте пом’янути)

 

     10. За що мене, як росла я

            Люди не любили….(за що мене як виросла)

 

doc
Додано
17 березня 2021
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку