Літературне читання. 4 клас. Контрольні роботи. Аудіювання

Про матеріал
Контрольні роботи №1, №5 для 4 класу з аудіювання за творами В. Сухомлинського "Говорити без дозволу не можна", "Прогаяний день" для перевірки аудіативних умінь.
Перегляд файлу

4 клас

Орієнтовні вимоги до проведення контрольних видів перевірок

 

Вид перевірки

Семестр

Вимоги до формування змісту та оцінювання

І

II

Контрольне аудіювання (письмово)

1

1

Учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого - 280-300 слів. Після прослуховування тексту учні виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту {хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново- наслідкових зв'язків, визначення теми твору. Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 клас

Літературне читання. Контрольна робота № 1.  Аудіювання

І. Прослухайте уважно текст

ГОВОРИТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ НЕ МОЖНА

   Є в першому класі жвавий, рухливий, дуже балакучий хлопчик Василько. 
Часто він не може стримати свого хвилювання або цікавості й вихоплюється говорити.
   Учителька терпляче йому пояснює:
— Коли треба тобі щось сказати — підніми руку. Як дозволю — встань і говори.
   Василько добре це розуміє, та одразу ж забуває, як тільки щось його хвилює.
   Якось на уроці арифметики вчителька пояснювала приклад.  Аж тут чується схвильований голос Василька:
— Маріє Іванівно, дивіться, який метелик сів на шибку!
   Усі діти повертаються до вікна. На шибці сидить великий барвистий метелик. 
   Діти забули про приклад і розглядають метелика. Марія Іванівна тяжко зітхає, й, насупивши брови, суворо каже Василькові:
— Ти розумієш, що говорити без дозволу не можна?
   Василько добре розуміє, але не може стримати своєї думки, своїх почуттів. Вони рвуться в слово.
   Наступного дня посеред уроку письма, коли всі зосереджено працювали й у класі запанувала тиша, діти аж здригнулися від тривожного Василькового шепоту:
— Маріє Іванівно, он на колодязі чийсь щоденник лежить...
— Ой, нещастя моє, — подумала вчителька, — як він побачив той щоденник аж на колодязі?” 
   А вголос вона сказала:
— Іди, Васильку, до дошки, постій трохи, тоді знатимеш, що без дозволу говорити не можна.
   Василько став біля дошки. А в його очах були й подив, і сором. Похилив голову й простояв так до дзвінка.
   Через день учителька пояснювала на дошці, як складати із букв нове слово.
Закінчивши пояснення, Марія Іванівна глянула на клас.
   Василько сидить, піднявши руку, й благаючими очима дивиться на вчительку.
— Чому ти плачеш, Васильку?
— Бо говорити ж не дозволяється.
— Кажи мерщій, у чому річ, — стурбувалася вчителька.
Василько повертає голову до вікна й схвильовано каже:
— Кошеня ж... Кошенятко он яке маленьке посеред двору. Наїжачилося, страшно бідному, а собака стоїть перед ним, ось-ось кинеться на кошенятко.
— Біжи, прожени собаку... — каже вчителька.
За хвилину Василько повертається до класу з кошеням. (294 сл.) В.Сухомлинський

Дата_________________________

уч______ 4 класу _________________________________________

Літературне читання. Контрольна робота № 1 . Аудіювання

За текстом В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна»

ІІ. Виконайте завдання

  1. Де відбуваються події?

а) на подвір’ї;

б) у класі;

в) вдома.

2. Який Василько?

а) жвавий, рухливий, дуже балакучий;

б) жвавий, сором’язливий, мовчазний;

в) рухливий, дисциплінований, непосидючий.

3. За що поставила вчителька Василька біля дошки?

А) за те, що побачив метелика;

Б) за те, що побачив щоденник;

В) за те, що без дозволу говорити не можна.

4. Що лежало на колодязі?

а) щоденник;

б) зошит;

в) кошеня.

5. Чому Василько плакав?

______________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Визнач головну думку твору.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна».

   Якось на уроці арифметики.

  - Он на колодязі чийсь щоденник лежить...

  - Коли треба тобі щось сказати — підніми руку.

  За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.

  Наступного дня посеред уроку письма.

8. Яку пораду можна дати Василькові?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4 клас

Літературне читання. Контрольна робота № 5 . Аудіювання

 

 І. Прослухайте уважно текст.

 

ПРОГАЯНИЙ ДЕНЬ

Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай цю книгу про Далекі Сині Гори.
   Мама показала, де викопати дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
   Петрик подумав: “Посплю ще трохи”. 
Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
   Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.
   Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: “Ще встигну...”
   Сів під грушею. Думає: “Ось посиджу ще трохи та й почну”.
   Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
   Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
   А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Вчора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.
Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків з помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
Підвела до стінки, вимурованої з цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла з сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня, — сказала мама. — Ці хпібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день. (318сл) В.Сухомлинський

Дата_________________________

уч______ 4 класу _________________________________________

Літературне читання. Контрольна робота № 5 . Аудіювання

За текстом В.Сухомлинського «Прогаяний день»

ІІ. Виконайте завдання

  1. Що повинен був зробити Петрик?

а) відпочивати та посадити дерево;

б) посадити дерево та прочитати книжку;

в) прочитати книжку та сходити до бабусі.

2. Чому Петрик не виконав доручених справ?

а) тому що хлопчик не мав почуття відповідальності;

б) тому що Петрик любив рибалити;

в) тому що Петрик любив читати.

3. Коли прийшла мати з роботи?

а) рано вранці; 

б) в обід;

в) ввечері.

4. Що означає вислів «байдики бити»?

А) вибивати м’яча;

Б) марно гаяти час;

В) ходити пішки.

5. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Прогаяний день».

□ Петрик задрімав.

□ Мама дала доручення Петрикові.

□ Результати плідної праці.

□ Сонце вже серед неба.

□ Петрикові нічого показати.

6. Визнач головну думку твору.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Допиши речення

- На ріллі працював __________________________________

- Помідори зібрала у ящики _________________________________________

- Гранітний фундамент та мур збудував _______________________________

- Паляниці, калачі спекли _________________________________

8. Яку пораду можна дати Петрикові?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Кізеліс Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Немашкало Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Боднар Даша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Романяк Лариса Григорівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Вікулєва Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Мазур Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Вовканич Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Крекот Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Крекот Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Ковальчук Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Коваленко Аліна Богданівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Янько Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
72413
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку