4 клас
Орієнтовні вимоги до проведення контрольних видів перевірок
Вид перевірки |
Семестр |
Вимоги до формування змісту та оцінювання |
|
І |
II |
||
Контрольне аудіювання (письмово) |
1 |
1 |
Учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого - 280-300 слів. Після прослуховування тексту учні виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту {хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново- наслідкових зв'язків, визначення теми твору. Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. |
4 клас
Літературне читання. Контрольна робота № 1. Аудіювання
І. Прослухайте уважно текст
ГОВОРИТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ НЕ МОЖНА
Є в першому класі жвавий, рухливий, дуже балакучий хлопчик Василько.
Часто він не може стримати свого хвилювання або цікавості й вихоплюється говорити.
Учителька терпляче йому пояснює:
— Коли треба тобі щось сказати — підніми руку. Як дозволю — встань і говори.
Василько добре це розуміє, та одразу ж забуває, як тільки щось його хвилює.
Якось на уроці арифметики вчителька пояснювала приклад. Аж тут чується схвильований голос Василька:
— Маріє Іванівно, дивіться, який метелик сів на шибку!
Усі діти повертаються до вікна. На шибці сидить великий барвистий метелик.
Діти забули про приклад і розглядають метелика. Марія Іванівна тяжко зітхає, й, насупивши брови, суворо каже Василькові:
— Ти розумієш, що говорити без дозволу не можна?
Василько добре розуміє, але не може стримати своєї думки, своїх почуттів. Вони рвуться в слово.
Наступного дня посеред уроку письма, коли всі зосереджено працювали й у класі запанувала тиша, діти аж здригнулися від тривожного Василькового шепоту:
— Маріє Іванівно, он на колодязі чийсь щоденник лежить...
— Ой, нещастя моє, — подумала вчителька, — як він побачив той щоденник аж на колодязі?”
А вголос вона сказала:
— Іди, Васильку, до дошки, постій трохи, тоді знатимеш, що без дозволу говорити не можна.
Василько став біля дошки. А в його очах були й подив, і сором. Похилив голову й простояв так до дзвінка.
Через день учителька пояснювала на дошці, як складати із букв нове слово.
Закінчивши пояснення, Марія Іванівна глянула на клас.
Василько сидить, піднявши руку, й благаючими очима дивиться на вчительку.
— Чому ти плачеш, Васильку?
— Бо говорити ж не дозволяється.
— Кажи мерщій, у чому річ, — стурбувалася вчителька.
Василько повертає голову до вікна й схвильовано каже:
— Кошеня ж... Кошенятко он яке маленьке посеред двору. Наїжачилося, страшно бідному, а собака стоїть перед ним, ось-ось кинеться на кошенятко.
— Біжи, прожени собаку... — каже вчителька.
За хвилину Василько повертається до класу з кошеням. (294 сл.) В.Сухомлинський
Дата_________________________
уч______ 4 класу _________________________________________
Літературне читання. Контрольна робота № 1 . Аудіювання
За текстом В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна»
ІІ. Виконайте завдання
а) на подвір’ї;
б) у класі;
в) вдома.
2. Який Василько?
а) жвавий, рухливий, дуже балакучий;
б) жвавий, сором’язливий, мовчазний;
в) рухливий, дисциплінований, непосидючий.
3. За що поставила вчителька Василька біля дошки?
А) за те, що побачив метелика;
Б) за те, що побачив щоденник;
В) за те, що без дозволу говорити не можна.
4. Що лежало на колодязі?
а) щоденник;
б) зошит;
в) кошеня.
5. Чому Василько плакав?
______________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Визнач головну думку твору.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна».
□ Якось на уроці арифметики.
□ - Он на колодязі чийсь щоденник лежить...
□ - Коли треба тобі щось сказати — підніми руку.
□ За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.
□ Наступного дня посеред уроку письма.
8. Яку пораду можна дати Василькові?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4 клас
Літературне читання. Контрольна робота № 5 . Аудіювання
І. Прослухайте уважно текст.
ПРОГАЯНИЙ ДЕНЬ
Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай цю книгу про Далекі Сині Гори.
Мама показала, де викопати дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
Петрик подумав: “Посплю ще трохи”.
Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.
Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: “Ще встигну...”
Сів під грушею. Думає: “Ось посиджу ще трохи та й почну”.
Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Вчора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.
Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків з помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
Підвела до стінки, вимурованої з цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла з сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня, — сказала мама. — Ці хпібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день. (318сл) В.Сухомлинський
Дата_________________________
уч______ 4 класу _________________________________________
Літературне читання. Контрольна робота № 5 . Аудіювання
За текстом В.Сухомлинського «Прогаяний день»
ІІ. Виконайте завдання
а) відпочивати та посадити дерево;
б) посадити дерево та прочитати книжку;
в) прочитати книжку та сходити до бабусі.
2. Чому Петрик не виконав доручених справ?
а) тому що хлопчик не мав почуття відповідальності;
б) тому що Петрик любив рибалити;
в) тому що Петрик любив читати.
3. Коли прийшла мати з роботи?
а) рано вранці;
б) в обід;
в) ввечері.
4. Що означає вислів «байдики бити»?
А) вибивати м’яча;
Б) марно гаяти час;
В) ходити пішки.
5. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Прогаяний день».
□ Петрик задрімав.
□ Мама дала доручення Петрикові.
□ Результати плідної праці.
□ Сонце вже серед неба.
□ Петрикові нічого показати.
6. Визнач головну думку твору.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Допиши речення
- На ріллі працював __________________________________
- Помідори зібрала у ящики _________________________________________
- Гранітний фундамент та мур збудував _______________________________
- Паляниці, калачі спекли _________________________________
8. Яку пораду можна дати Петрикові?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________