Літературне читання "Урок позакласного читання. Як не любити зими сніжно-синьої"

Про матеріал

Мета : Удосконалювати вміння орієнтуватися у книжках, поглибити знання учнів про пори року та їх прикмети ; вчити вдивлятися в навколишній світ ; розвивати образну уяву ,допитливість ;

виховувати любов до рідного краю.

Обладнання : малюнки учнів, виставка книг, журналів,презентація до даної теми.

Перегляд файлу

Літературне читання

Урок 46

Урок позакласного читання. Як не любити зими сніжно-синьої                                                                                                                                               

Мета : Удосконалювати вміння орієнтуватися у книжках, поглибити знання  учнів про пори року та їх прикмети ; вчити вдивлятися в навколишній світ ; розвивати образну уяву ,допитливість ;

виховувати любов до рідного краю.

Обладнання : малюнки учнів, виставка книг, журналів,презентація до даної теми.

                                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми  уроку.                                                                 Слайд 1.

1.Вступна розповідь вчителя.                                                              Слайд  2-6.

  - Прийшла зима. Вона часто починається з холодних вітрів, стоне, виє завірюха. В повітрі кружляють великі сніжинки. Сніг товстим білим килимом лягає на гілки дерев. Замерзають річки. Зима – ніби справжня Снігова королева, холодна та непривітна. Зате прекрасна в своїх шикарних білих ошатах зі снігу й прикрасах з діамантів льоду. Накинувши на плечі шаль з вітру та хуртовини, зима нечутним кроком легко ступає по землі,радуючи нас своєю красою і веселими зимовими забавами.                                                                                               Слайд 7.

   - Дуже багато художників зображували картини зимової природи. І ми також намагались зробити виставку ваших малюнків про зиму. Вони допоможуть нам створити усний журнал з тих творів, які ви підготували, які опрацюємо на уроці.

ІІІ. Робота за прочитаним матеріалом. Доповнення, розширення читацького досвіду дітей.

                                    Усний журнал.                                                  Слайд 8.

      Сторінка 1. Поетична.

Вчитель. – Зима сувора, але дуже чарівна пора року. Багато поетів, письменників розповідали про неї у своїх творах.

  • Які книги ви дібрали для цієї сторінки нашого журналу ?

( Виступ дітей з книгами, короткий зміст прочитаних творів)

 

Учень розповідає вірш Н. Забіли « Випав сніг»

  • Про яки ознаки зими говориться у віршику ? ( У білім снігу ялинки, катання на лижах, санчатах… )

Сторінка 2.Музична.                                                                     Слайд 9.

  • Крім поетів, письменників також про зиму писали композитори та автори пісень.
  • Які пісні про зиму знаєте ви?
  • Хто заспіває?

   (Діти співають пісні про зиму.)

      Сторінка 3. Читацька.                                                                 Слайд 10.

-  Які твори ви читали ?

    а) Робота над оповіданням Юрія Старостенка «Коли люта зима»

Вибіркове читання:

  • Прочитайте рядки з оповідання : опис лютої зими.
  • Як живеться птахам взимку?
  • Що сказано в оповіданні про лісове птаство?
  • А що ж відбувається навесні?

( Інсценізація останнього абзацу оповідання   )

      б) – Діти, а які пташки вісники зими прилітають? ( Снігурі )            Слайд 11

         - З якого твору ви про це дізналися? ( З твору Миколи Леденцова « Снігур»)

         - Звідки прилітають до нас снігурі? (З півночі, туди вони повертаються, коли тануть сніги, в                               густих лісах гнізда будують, виводять снігурят)

           - Чим живляться снігурі? ( кленове,ясенове або соняшникове насіння)

          - Чому снігурі мають таку назву? (Нерозлучний снігур зі снігом.)

в) – Які твори ви дібрали для цієї сторінки?

       Сторінка 4. Фізкультурна                                                            Слайд12-28

       Сторінка 5.Фольклорна                                                               Слайд 29

Бесіда. – Які книги допомогли підготувати вам цю сторінку?

 (Відповіді дітей, показ книг, журналів «Пізнайко», « Соняшник»)

 

-А що про зиму кажуть у народі?                                                 Слайд 29а,30,31,32.

( Діти презентують книги,розповідають прикмети, прислів′я,загадки)

 

Сторінка 6.Святкова                                                                Слайд 33.

  • Діти, а чи є у нас в класі ті, які не люблять свята?
  • А які зимові народні свята ви знаєте?

Створення календарика зимових свят                                               Слайд 34.

                                  (Розповідь дітей про свята)

-Які народні традиції збереглися у відзначенні цих свят?

                   (Міркування дітей)                                                              Слайд 35.

 

 

Сторінка 7. Підсумкова                                                            Слайд 36.

а) відзначення найактивніших у підготовці сторінок журналу. Оцінки.

б) заключне слово вчителя

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
1251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку