Тема. Літературне дослідження. Йоанн Ягелло «Кава з кардамоном». «Сім’я це не просто щось важливе у житті, це і є ваше життя».
Мета: формування компетентностей:
предметні: вчити формувати проблеми, висловлювати власні судження;
ключові: вчитися критично мислити;
комунікативні: вміння вислуховувати, співпереживати, цінувати думку інших;
інформаційні: знаходити потрібні докази у тексті;
загальнокультурні: виховувати людяність і повагу до інших.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Найскладніше почати діяти, все інше залежить тільки від наполегливості.
Амелія Ергарт
Перебіг уроку
І. Актуалізація опорних знань
1.Встановити хронологічну послідовність подій
2.Встановити відповідність
( між героями твору та предметами, що їм
належать)
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
Вчитель. Людина сильна тоді, коли вона має гарний тил. А тил-це сім’я. Бо саме вона є нашою підтримкою, нашою опорою.
Бесіда
Отже, сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися, чи була Халіна щаслива у своїй родині, чи торкнулася дівчинку вічна проблема непорозумінь батьків і дітей.
ІІІ. Застосування нових знань, умінь та навичок
1.Робота з епіграфом.
-Як ви розумієте слова Амелії Ергарт?
2.Вправа «Щоденник подвійних нотатків». (Заповнювати його потрібно протягом уроку)
До виписаних цитат надати коментарі
Цитата |
Пояснення |
«Приватний ліцей? Ти що, з глузду з’їхала? А звідки в мене гроші на таке? Вчитися не хочеш, і все тут! Якби ти хоч трішечки старалась…» |
|
«Віднедавна Лінка частіше стала дивитися на себе в дзеркало. На неї дивилося золотаве від сонця обличчя з явно велекуватим ротом і носом. А ось очі, здається, гарні…» |
|
«…якщо вона не дізнається, не зробить, що стало причиною її кошмарів, снів, то ніколи не заспокоїться…» |
|
|
|
3.Робота з текстом твору.
Дослідницьке завдання. Робота в мікрогрупах.
Вчитель. У книзі зустрічаються образи декількох дівчаток: Наталки, Касі, Анжели, Лінки. Погодьтесь, дівчатка різні, і захоплення та проблеми у них також різні. Нас цікавить Лінка.
Поміркуйте над питанням : які риси характеру були притаманні для Лінки. Створіть асоціативний кущ
Кмітлива
Допитлива
Якщо чогось боялась, то відразу боролась Лінка
Толерантна
Смілива
Чуйна
Терпляча
Не могла ні з ким порадитись про свої переживання
Вихована
4.Вправа «Обери позицію»
Діти поділяються на групи за спільною позицією. Спільно шукають
аргументи, складають виступ.
Алгоритм роботи:
-«Ми вважаємо...»
-« Тому що...»
-«Наприклад...»
-« Отже...»
5. Робота над образом мами
Чужа
Дивна
Сумна
Хвороблива Мама Лінки
Втомлена
Дивиться на Лінку, ніби через скло
Кричить
6.Робота над образами чоловіків в родині
Рідний тато |
Адам(вітчим) |
Лінка його не пам’ятала |
Багато працював |
Загинув в катастрофі |
Змінив поведінку мами |
|
Спокійний |
|
Не боїться брати відповідальність на себе |
|
Мав захоплення: скрабл, китайська кухня |
6.Бабусі
Ружа(мама Адама) |
Стефа(мамина мама) |
Божена |
Варшава |
Краков |
Сероцьк |
Молода, активна |
|
Добра, лагідна |
7. Які обов’язки з’явилися у Лінки після зникнення мами?
- Купувала продукти;
- стирала речі;
- готувала вечерю;
- заставляла себе вчитися;
- доглядала за братом.
Чому мама пішла, кинувши своїх дітей? Куди вона пішла?
Таємниця
Сероцьк
Світлина
8.Бесіда
- Як почуває себе дівчинка в родині? (Залишеною і нікому не потрібною)
- Хто вирішив допомогти родині за відсутності мами?(бабуся Стефа)
- Кого вирішує відвідати дівчинка? (бабусю Божену, батькову маму)
- Що знайшла дівчинка в будинку бабусі7 (пошкоджену світлину, де вона була маленькою поряд з мамою)
- Хто такий Адріан? (добрий друг)
- Про що дізнається дівчинка, завдячуючи допомозі Адріана7(у неї є сестра по мамі)
- Чому Лінка не знає про свою сестру? (бо це неприємна сторінка в житті її мами)
- Чому сестри Лінки немає поряд?(бо це був роман з одруженим чоловіком і у народженої дівчинки було ДЦП)
- Яка причина загибела Лінчиного тата?( дізнавшись про зраду дружини, потрапляє в автокатастрофу і гине)
- Чому мама Лінки лікувалася у психіатричній лікарні?(після пережитого стресу)
- Чи стало це причиною народження хворої дівчинки(так, вона народилася хворою на параліч)
- Чи вийшла мама Лінки знову заміж(так, за Адама, у неї народився син)
- Чому хвороба мами повернулася?(бо вона дізналася, що її доньку з дитбудинку вдочерили)
- Коли мама повернулася додому( на Різдво)
Чи вдалося Лінці знайти сестру(так, це виявилася Кася)
Як закінчується твір?
Адріан хоче їхати на навчання в Лондон, але Лінка зупиняє його |
Лінка знаходить рідну меншу сестру |
Перемагає в конкурсі фотографій(це дає можливість продовжити навчання в омріяному мистецькому коледжі) |
кохання |
щастя |
Здійснення мрій |
Настало нормальне життя, все в сім’ї налагоджується
ІV. Узагальнення.
Вчитель. Чи все ми знаємо про тих, хто живе поряд з нами? Чи цікавимося ми тим, що вони переживають і що їх хвилює? Що переживає підліток Лінка?
Сформуйте «Коло знань» з питання «Родина Лінки»
2.Вправа «Мікрофон»
-Які важливі життєві уроки ви отримали, читаючи повість ?
V. Підведення підсумків уроку.
Заповніть табличку самооцінювання. Бали виставляються на спеціальних
картках (або на полях у зошитах) і наприкінці уроку підраховуються. За кожен
етап уроку учень виставляє собі 1, 2, 3 бали, у підсумку за урок може
отримати від 1 до 12балів.
Домашня робота.Творче завдання. 1. Написати есе « Мої враження від
прочитаної повісті» 2.Написати фанфік «Зустріч з Лінкою через 10 років»