Літературне дослідження. Йоанн Ягелло «Кава з кардамоном». «Сім’я це не просто щось важливе у житті, це і є ваше життя».

Про матеріал
Літературне дослідження. Йоанн Ягелло «Кава з кардамоном». «Сім’я це не просто щось важливе у житті, це і є ваше життя» .Даний матеріал можна використати на уроках позакласного читання
Перегляд файлу

Тема. Літературне дослідження. Йоанн Ягелло «Кава з кардамоном». «Сім’я це не просто щось важливе у житті, це і є ваше життя».

Мета: формування компетентностей:

предметні: вчити формувати проблеми, висловлювати власні судження;

ключові: вчитися критично мислити;

комунікативні: вміння вислуховувати, співпереживати, цінувати думку інших;

інформаційні: знаходити потрібні докази у тексті;

загальнокультурні: виховувати людяність і повагу до інших.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок

Найскладніше почати діяти, все інше залежить тільки від наполегливості. 

   Амелія Ергарт

Перебіг уроку

І. Актуалізація опорних знань

1.Встановити хронологічну послідовність подій

2.Встановити відповідність

( між героями твору та предметами, що їм

належать)

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Людина сильна тоді, коли вона має гарний тил. А тил-це сім’я. Бо саме вона є нашою підтримкою, нашою опорою.

Бесіда

  • Чому людина не цінує те, що має?
  • Чи любите ви свою сім’ю?
  • Чи можете ви свою родину назвати ідеальною? Чому?
  • Як ви гадаєте, що заважає гарним стосункам між членами родини?

Отже, сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися, чи була Халіна щаслива у своїй родині, чи торкнулася дівчинку вічна проблема непорозумінь батьків і дітей.

ІІІ. Застосування нових знань, умінь та навичок

1.Робота з епіграфом.

-Як ви розумієте слова  Амелії Ергарт?

2.Вправа «Щоденник подвійних нотатків». (Заповнювати його потрібно протягом уроку)

До виписаних цитат надати коментарі

Цитата

Пояснення

«Приватний ліцей? Ти що, з глузду з’їхала? А звідки в мене гроші на таке? Вчитися не хочеш, і все тут! Якби ти хоч трішечки старалась…»

 

«Віднедавна Лінка частіше стала дивитися на себе в дзеркало. На неї дивилося золотаве від сонця обличчя з явно велекуватим ротом і носом. А ось очі, здається, гарні…»

 

«…якщо вона не дізнається, не зробить, що стало причиною її кошмарів, снів, то ніколи не заспокоїться…»

 

 

 

3.Робота з текстом твору.

 Дослідницьке завдання. Робота в мікрогрупах.

Вчитель.  У книзі зустрічаються образи декількох дівчаток: Наталки, Касі, Анжели, Лінки. Погодьтесь, дівчатка різні, і захоплення та проблеми у них також різні. Нас цікавить Лінка.

Поміркуйте над питанням : які риси характеру були притаманні для Лінки. Створіть асоціативний кущ

Кмітлива

Допитлива

Якщо чогось боялась, то відразу боролась                             Лінка

Толерантна

Смілива

Чуйна

Терпляча

Не могла ні з ким порадитись про свої переживання

Вихована

4.Вправа «Обери позицію»

Діти  поділяються  на  групи  за  спільною  позицією.  Спільно  шукають

аргументи, складають виступ.

  • Поміркуйте, яким би було життя дівчинки поряд із рідною сестрою Касею, якби мама не відмовилася від останньої?

Алгоритм роботи:

-«Ми вважаємо...»

-« Тому що...»

-«Наприклад...»

  Отже...»

5. Робота над образом мами

Чужа

Дивна

Сумна

Хвороблива                                                       Мама Лінки

Втомлена

Дивиться на Лінку, ніби через скло

Кричить

6.Робота над образами чоловіків в родині

Рідний тато

Адам(вітчим)

Лінка його не пам’ятала

Багато працював

Загинув в катастрофі

Змінив поведінку мами

 

Спокійний

 

Не боїться брати відповідальність на себе

 

Мав захоплення: скрабл, китайська кухня

6.Бабусі

Ружа(мама Адама)

Стефа(мамина мама)

Божена

Варшава

Краков

Сероцьк

Молода, активна

 

Добра, лагідна

7. Які обов’язки з’явилися у Лінки після зникнення мами?

- Купувала продукти;

- стирала речі;

- готувала вечерю;

- заставляла себе вчитися;

- доглядала за братом.

 

 

Чому мама пішла, кинувши своїх дітей?                  Куди вона пішла?

                                                  Таємниця

 

                                                     Сероцьк

                                                     Світлина

8.Бесіда

- Як почуває себе дівчинка в родині? (Залишеною і нікому не потрібною)

- Хто вирішив допомогти родині за відсутності мами?(бабуся Стефа)

- Кого вирішує відвідати дівчинка? (бабусю Божену, батькову маму)

- Що знайшла дівчинка в будинку бабусі7 (пошкоджену світлину, де вона була маленькою поряд з мамою)

- Хто такий Адріан? (добрий друг)

- Про що дізнається дівчинка, завдячуючи допомозі Адріана7(у неї є сестра по мамі)

- Чому Лінка не знає про свою сестру? (бо це неприємна сторінка в житті її мами)

- Чому сестри Лінки немає поряд?(бо це був роман з одруженим чоловіком і у народженої дівчинки було ДЦП)

- Яка причина загибела Лінчиного тата?( дізнавшись про зраду дружини, потрапляє в автокатастрофу і гине)

- Чому мама Лінки лікувалася у психіатричній лікарні?(після пережитого стресу)

- Чи стало це причиною народження хворої дівчинки(так, вона народилася хворою на параліч)

- Чи вийшла мама Лінки знову заміж(так, за Адама, у неї народився син)

- Чому хвороба мами повернулася?(бо вона дізналася, що її доньку з дитбудинку вдочерили)

- Коли мама повернулася додому( на Різдво)

Чи вдалося Лінці знайти сестру(так, це виявилася Кася)

                                  Як закінчується твір?

Адріан хоче їхати на навчання в Лондон, але Лінка зупиняє його

Лінка знаходить рідну меншу сестру

Перемагає в конкурсі фотографій(це дає можливість продовжити навчання в омріяному мистецькому коледжі)

кохання

щастя

Здійснення мрій

Настало нормальне життя, все в сім’ї налагоджується

ІV. Узагальнення.

 Вчитель. Чи все ми знаємо про тих, хто живе поряд з нами? Чи цікавимося ми тим, що вони переживають і що їх хвилює? Що переживає підліток Лінка?

  • Тіло трансформується
  • З’являються перші симпатії
  • Не помічає проблем мами
  • Не цікавиться проблемами Наталії
  • Не думає, як до неї ставиться Адріан.

Сформуйте «Коло  знань» з  питання «Родина Лінки»

2.Вправа «Мікрофон»

-Які важливі життєві уроки ви отримали, читаючи повість ?

V. Підведення підсумків уроку.

 Заповніть табличку самооцінювання. Бали виставляються на спеціальних

картках (або на полях у зошитах) і наприкінці уроку підраховуються. За кожен

етап уроку учень виставляє собі 1, 2, 3 бали, у підсумку за урок може

отримати від 1 до 12балів.

Домашня робота.Творче  завдання. 1.  Написати  есе  «  Мої  враження  від

прочитаної  повісті» 2.Написати фанфік «Зустріч з Лінкою через 10 років»

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку