Літературні диктанти за творчістю Тараса Шевченка, Лесі Українки

Про матеріал
Літературні диктанти, які можна використати під час вивчення творчості Тараса Шевченка та Лесі Українки на уроках української літератури в 6 класі НУШ.
Перегляд файлу

Т.Г.ШЕВЧЕНКО «ДУМКА», «ІВАН  ПІДКОВА»

АСОЦІАТИВНИЙ ДИКТАНТ

Пов’яжіть кожне слово ,сполуку чи вислів  з життям та творчістю Т.Шевченка

Рисунки Тараса Шевченко (много фото) - drawpics.ru1.Моринці………………………………………………………..

2.Енгельгардт…………………………………………………

3.Іван Сошенко……………………………………………….

…………………………………………………………………………

4.22 квітня 1838 рік………………………………………..

5.1840 рік………………………………………………………..

6.2500 рублів…………………………………………………..

7.Туга козака………………………………………………………………………………………………

8.Журавлі……………………………………………………………………………………………………

9.Батько,ненька,молода дівчина………………………………………………………………

10.Терни на битих шляхах………………………………………………………………………..

11.Світ за очі………………………………………………………………………………………………

12.Кошовий отаман……………………………………………………………………………………

13.2 м 29 см……………………………………………………………………….................................

14.Байдаки…………………………………………………………………………………….................

15.Царгород………………………………………………………………………………………………..

16.Рибалка………………………………………………………………………………………………….

17.Спогади………………………………………………………………………………………………….

Т.Шевченко "Іван Підкова". Аналіз твору - 6 клас - Українська література -  Допомога учню і вчителю - Світ літератури18.Батьку отамане...............……………………………………..

...................................................................................................... 19.Поема…………………………………………………………………

20.Порівняння………………………………………………………

........................................................................................................

21. «Синє море», «серце козацьке», «молоду дівчину», « шляхи  биті».

…………………………………………………………………………………

22.Могили…………………………………………………………………………………………………............................................................

23.Великий Кобзар……………………………………………………………………………………

...................................................................................................................................................

24 . «І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом»

……………………………………………… ………………………………………….

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л.УКРАЇНКА «МРІЇ», «ЯК ДИТИНОЮ,БУВАЛО…»

ДИКТАНТ   «Т А К – Н І»

1.Українка – це псевдонім Лесі?..................................................................................

2.Леся – це справжнє ім’я поетеси?............................................................................

3.Олена Пчілка – це мати Лесі Українки?...............................................................

4.У сім’ї було 10 дітей?...................................................................................................

5.Леся Українка народилася на Волині?.................................................................

6.Леся навчилася читати у 6 років?..........................................................................

7.Перший вірш вона написала у 9 років?................................................................

8.Він називався «Надія»?................................................................................................

9.Леся Українка знала 10 мов?....................................................................................

10.Поетеса закінчила Київський університет?....................................................

11.Леся Українка захворіла після купання?..........................................................

Мрії - Леся Українка - AudioMama12.Пізніше дівчину вилікували за кордоном?..........................................................................

13.У дитинстві Леся любила «вік лицарства»? .................................................................................................

14.Їй не подобався переможений лицар? ................................................................................................

15.Їй подобалась полонена дівчина,яка не корилась пишному лицарю?.....................................

16.Полонена бранка була нескореною,як і сама Леся?...........................................................................

17.Про це розповідається у вірші «Мрії»?..............................................................

18. Зображення мрій ліричної героїні, роздумів над сенсом життя, за яке необхідно боротися до останньої краплі крові і обов’язково вірити в  жадану перемогу. Це ідея твору «Мрії»?.............................................................

19.В дитинстві лірична героїня вірша «Як дитиною,бувало…» була гордою?..................................................................................................................................20.Вона ховалася від усіх,щоб ніхто не бачив її сліз?........................................

21.Чи можна стверджувати,що героїня сильна духом,вона може стійко долати труднощі? ..................................................................................................

22.У образі героїні Леся Українка зобразила себе?......................................................................................

Як дитиною бувало - Леся Українка - AudioMama23. «Злий жарт», «епіграма гостра, злобна» – це метафори?...........................................................................

24. «Душа бажала»,  «погляд спускався» – це персоніфікація?................................................................

 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л.УКРАЇНКА «ТИША МОРСЬКА», «СПІВЕЦЬ»

ДИКТАНТ  «ПОМИЛКОВИЙ КОД»

Леся Українка. "Тиша морська"- пейзажно-мариністичний малюнок | Урок на 0  завдань. Українська література                       Запишіть коди помилкових тверджень

1.Героїня твору «Тиша морська» виглядала у віконце вранці.

2.Вона насолоджувалась красою морського пейзажу.

3.Раптом героїню злякала хвиля,яка набігла на берег.

4.Хвиля викинула на берег маленьке човенце.

5.У човні нікого не було.

6.Здавалося,що з весел спадає щире золото.

7.Героїня хотіла б теж сісти в човенце і поплисти,але її лякають страшні вітри та підводні камені.

8.У поезії «Тиша морська» змальовано морський пейзаж.

9. Сонячне проміння є символом світлої країни,у якій хоче жити героїня.

10. «Час гарячий», «ясне небо, море, хмарки, сонце», «злотиста блакить», «тихий плескіт», «хвилечка перлиста», «стежечка злотиста», «щире золото», «золотий шлях» – це персоніфікація.

11.Можна стверджувати,що Леся Українка любила море.

12.У поезії «Співець» зображено вродливу пишну троянду,яка прикрашала садок.

13.Соловей співав троянді пісні,не полишав її ніколи,турбувався про неї.

14.Коли прийшла осінь,глухо і сумно було навколо.

15.Соловей повернувся і знову став співати троянді пісні.

16.Героїня,якби мала солов’їні крила,теж полетіла б у теплі краї.

17. Щирою і гарячою героїня називає рідну мову.

Вірш «Співець» Читати, Скачати. Леся Українка18.Героїня протиставляє себе солов’ю.

19.Соловей уособлює поетів,які покинули свою країну.

20.В поезії «Співець» звучить лише сумний мотив.

21.Соловей,пугач,зозуля – всі ці образи зображені в поезії

22.У вірші згадуються всі пори року.

23. «Вже пролетів, немов пташка зальотна,

Весняний той час.

Вітер зітха, мов дріада сумує».                                    В цих рядках є порівняння.

24.Читаючи поезію Лесі Українки «Співець»,ми розуміємо,що ніякі сили не змусять поетесу відмовитись від своєї країни.

 

Відповіді

 

Т.Г.ШЕВЧЕНКО «ДУМКА», «ІВАН  ПІДКОВА»

АСОЦІАТИВНИЙ ДИКТАНТ

1.Село на Черкащині,в якому народився поет.

2.Пан,у якого Тарас був кріпаком

3.Земляк Тараса,який першим помітив талант хлопця і сприяв у його викупі з кріпацтва.

4.Викупили Тараса з кріпацтва.

5.Вийшов перший «Кобзар»

6.За таку суму Шевченка викупили з кріпацтва

7.Вірш «Думка»

8.Їх згадано у вірші «Думка»,вони є символом дому,нагадуванням про повернення додому.

9.Їх покинув козак (вірш «Думка»)

10.Перешкоди на життєвих шляхах.

11.Козак пішов далеко,щоб не бачити гіркої долі.

12.Ним був Іван Підкова

13.Зріст Івана Підкови

14.Човни,на яких Підкова з козаками діставався до Царгорода

15.Столиця Туреччини за часів козацтва,куди здійснював морські походи Підкова.

16.Чайка,над морем літали чайки

17.У творі згадується минуле України.

18.Так називали козаки отамана Підкову

19.Жанр твору

20.Є в поемі: «могили …, як гори», «хвилі, як ті гори»

21.Епітети у вірші «Думка»

22.Нагадування сучасникам про минулу славу козаків та втрати

23.Шевченко для українців є геніальним поетом,гордістю.

24.Ми повинні пам’ятати про нашого Кобзаря,бо він гідний цього,він вірив у краще майбутнє України і мріяв про це.

 

 

 

 

 

 

Л.УКРАЇНКА «МРІЇ», «ЯК ДИТИНОЮ,БУВАЛО…»

ДИКТАНТ «Т А К – Н І»

1.Так.

2.Ні.

3.Так.

4.Ні.

5.Так.

6.Ні.

7.Так.

8.Так.

9.Так.

10.Ні.

11.Так.

12.Ні.

13.Так.

14.Ні.

15.Так.

16.Так.

17.Так.

18.Ні.

19.Так.

20.Ні.

21.Так.

22.Так.

23.Ні.

24.Так.

 

Л.УКРАЇНКА «ТИША МОРСЬКА», «СПІВЕЦЬ»

ДИКТАНТ  «ПОМИЛКОВИЙ КОД»

Помилки:1,3,4,5,7,10,13,15,16,20,21,22

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Матюшко Оксана
Додано
28 вересня
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку