Літературно-музична вітальня "Жінка – берегиня сімейного вогнища"

Про матеріал

Сценарій свята до 8 Березня. Літературно-музична вітальня "Жінка – берегиня сімейного вогнища" для учнів 5-11 класів.

Перегляд файлу

                              Літературно-музична вітальня

"Жінка – берегиня сімейного вогнища"

 

(Звучить приємна, лагідна музика. На сцену виходять ведучі, читають вірш «Весна, як Жінка»)

 

Ведуча:

Весна, як Жінка. Жінка, як Весна –
Така ж розквітла й золотоволоса.
Це незбагненне диво, тайна,
Розкішно вбрана і дзвінкоголоса.

В минулому лишились розпач, сум,
Біжать потоки весело і стрімко.
Весна приносить осяйну красу
І все, чого бажає гарна жінка:

Ведучий:

Весна, як Жінка. Жінка, як Весна.
Співати хочеться на повні груди!
Її вітайте радо, це вона
Від сну тривалого нам душі будить!

Всміхайтесь Сонцю, Жінці і Весні!
Земля воскресла. Ожила природа.
Хай линуть світом співи голосні
Й звучать натхненні чоловічі оди!

 

Ведучий: Добрий день, дорогі друзі!

Ведуча: Ми раді вітати вас у цій залі!

Ведучий: Сьогодні наша зустріч присвячена святу весни і кохання – Міжнародному жіночому дню.

Ведуча: У дні весняного пробудження й оновлення вшановують жінку! Неможливо навіть уявити життя без тебе чарівна, лагідна, щира на любов, берегине сімейного вогнища!

Ведучий: Щиро вітаємо вас, дорогі жінки, зі святом весни – 8 Березня. Адже від вас починається все найкраще на Землі.

 

(На сцену виходять хлопці 10-11 класів і читають вірш «Таємниця»)

 

Учень 1:

Жінко, чи знаєш? - ти й досі іще таємниця,

 З прадавніх часів не пізнали твого єства.

Бо сутність твоя - невичерпна душі криниця,

Чого торкнешся - неначе у мить ожива.

 

Учень 2:

Ніжна, тендітна... В руках-пелюстках - стільки сили!

Горнеш так міцно до серця рідненьке маля.

Вистачить волі тримати громи й небосхили,

Щоб сонцем сіяла для близьких усіх земля.

 

Учень 3:

В тобі життя зародилось. Ти обрана. Мати.

Під ребрами серденько б'ється, мов пташеня.

Ти - оберіг для сім'ї і опора для хати,

Для діток своїх - найміцніша вовік броня.

 

Учень 4:

Скільки наснаги в душі, доброти і терпіння!

Ночі недоспані, втома... минає усе.

Жінка - то ніжне, прекрасне Господнє творіння,

Світло життя у криштальних долонях несе.

 

Учень 5: Нев`янучої краси, здоров`я міцного, вірного кохання, материнської радості, любові живодайної з весни і до весни, з року в рік – на весь вік бажаємо всім нашим жінкам – мамам, бабусям, вчителям, однокласницям, подругам. Прийміть у подарунок музичне вітання.

 

(Учні 6  класу виконують пісню)

Ведуча: В давніх українських віруваннях важливе місце займала Берегиня – мати всього живого, первісне божество-захисник людини, богиня родючості, природи та добра. З часом Берегиня стала охоронницею дому, її скульптурки знаходились у хатах, зображення-амулети носили на шиї. Традиційний малюнок Берегині - символічна постать жінки з застережливо піднятими руками.

Ведучий: Кожний з нас із дитинства чув: жінка - берегиня домашнього вогнища. Її слово, тепле і ласкаве лікувало і повертало. Саме жінці призначено від Бога берегти сім'ю, дітей, любов, затишок, злагоду... Як справедливо зауважує народна мудрість, саме на тендітних жіночих плечах "тримаються три кути в хаті".

Ведуча: Ми щиро вітаємо всіх наших чарівних жінок-берегинь! Хай вам завжди вистачає сил, часу, наснаги коли ви виконуєте свою нескінченну хатню роботу. Для вас неповторний танок-привітання у виконанні учениць 6 класу.

 

(Учениці 7 класу виконують східний танок)

Ведучий:

За день до народження дитина запитала у Бога:

«Я не знаю, що я буду робити в цьому світі».

Бог відповів: «Я подарую тобі Ангела,

 Який буде поряд з тобою».

«Але я не розумію його мову».

«Ангел навчить тебе своєї мови,

Він буде оберігати тебе від всіх бід».

«Як і коли я маю повернутися до тебе?»

«Твій Ангел скаже тобі все».

«А як звати мого Ангела?»

«Не важливо, як його звати,

Але ти будеш називати його мама…»

Ведуча: Мати - це Берегиня домашнього вогнища, яка зігріває дітей теплом, ласкою, щирою любов’ю. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо називає людину, яка завжди для нас найближча, найдобріша, наймиліша. Її очі супроводжують дітей у далеких життєвих мандрах, материнська ласка гріє нас до старості.

Ведучий:Любов матері вся з тривог, сподівань і безоглядного жертвування собою. Осяяне цією чистотою і щирою любов'ю, минає наше дитинство. До матері на пораду йдемо малими та дорослими. Мати ніколи не злукавить, ніколи не скривдить і завжди захистить. Бережіть матерів, ніколи не легковажте їхньою любов'ю.

Ведуча: До вашої уваги «Вірш мамі» Марини Кузьменко. Читає учень 5 класу.

(Учень 5 класу читає вірш «Вірш мамі» )

Учень: 

Мама – то є наша совість.
Очі, що бачать усе.
Серце, що повне любові,
Хрест материнський несе.

Мама – то наше терпіння.
Мовчки лиш тихо зітхне
І пробачає дитині
Слово
Болюче й сумне…

Мама – то ночі неспані
Сльози, заховані вглиб,
Щоб лиш дитина із рання
Мала й покрівлю, і хліб

Щоби дитину по долі
Щастя промінчик знайшов
Всіх у житті нас рятує
Мами безмежна любов.

Ведучий: Жіноче призначення - бути турботливою і люблячою матір'ю, передавати дітям моральні цінності, навчити їх шанувати своїх предків, зберігати генетичну пам’ять поколінь.

Ведуча: Мати піклується про свою доньку аж до її заміжжя. Вчить доньку працьовитості, розсудливості, бути доброю господинею. Та чи дослухається донька до тих порад? Буває і так… Зустрічайте, жартівливий танок у виконанні дівчат та хлопців 7 класу.

 

(Учні 7 класу виконують український жартівливий танок)

 

Ведуча:   Жінка. Мати. Берегиня домашнього вогнища. Слабка половина. А чи справді така вже слабка?

Ведучий: Постійна відсутність чоловіка, що пішов на Січ, у похід, або загинув, формувала в української жінки незалежний характер, високий авторитет та повагу до неї у сім’ї. Незалежності української жінки в козацькі часи могла позаздрити дворянка будь-якої європейської країни. Бо козачка була рівноправною з чоловіком. Багато жінок були освіченими, засновували церковні братства, монастирі, школи.

Ведуча:  А я вважаю, що якщо б жінка була слабкою вона ніколи не змогла оволодіти «пекельною професією»… Хвилиночку, і ви зараз все зрозумієте.

На сцену запрошуються учні 8 класу, які представлять вашій увазі сценку «Пекельна професія або 49 зошитів». Підтримайте їх!

 

(Учні 8 класу виконують сценку  «Пекельна професія або 49 зошитів»)

Сценка «Пекельна професія або 49 зошитів»

 (До столу важко підходить із учнівськими зошитами у руках, вчителька з української мови і літератури Варвара Семенівна. Понад зусилля кладе їх на стіл, сідає, заглиблюється у перевірку...Дзвонить телефон. Вчителька бере трубку.)

Вчителька: Ой, а хто це мамі так агукає? Хто так мамі агукає? Плаче… Ой, пустушку загубило… Мама-кака, да, да, мама-кака, на роботі, ой, на роботі… Ось тільки диктанти з тими ієрогліфами перевірю… Кара моя небесна  Ой, то ж може, голодне вже…  Цьомаю тебе, сонечко! Ще тільки 49 зошитів залишилося, як 49 років… і додому… до-до-му…

(Кладе трубку. Перевіряє зошити. У двері стукають. Заходить учень.)
 

Учень: Це… Ви вчора казали…
Вчителька: Це не я казала, а ти казав, що як вивчиш правила, то прийдеш…
Учень: Ну-у, я прийшов…
Вчителька: Нарешті! Вивчив? Розказуй!
Учень: Не з дієсловами…. З дієсловами «не»… «Не» з дієсловом пишеться… Пишемо «не»…
Вчителька: Як? «Не» не вивчив?
Учень: Так те-е… Я вчив.. Аж перевчив…

(Телефонний дзвінок. Учень іде. Вчителька бере трубку.)

Вчителька: Знову палички для математики забув? У портфелі збоку ж поклала, біля пиріжечків… Вам додому табличка множення? Це в першому класі? Ну й задають! Так ти вже у третьому? Мама прийде, мама прийде, ось тільки ще останні 49 зошитів перевірить…

(Забігає заступник директора з навчальної  роботи.)

Заступник директора: Варваро Семенівно, ви не забули? Завтра засідання методичної ради! У вас глобальна доповідь по методиці викладання предмету з поглибленим вивчення профільної дисципліни! Нема коли розкачуватися!

Вчителька: Ось тільки ще 49 зошитів перевірю….
Заступник директора: Та покиньте ви ті зошити! Що там провіряти? Ієрогліфи єгипетські! Нарада важливіша! При директорі! Вашу доповідь розмістимо на шкільному сайті! Хай люди читають, хай досвід переймають!
Вчителька: Та завтра вже…
Заступник директора: Сьогодні! Ввечері! Мені на стіл! А завтра ще й календарні плани на підпис!.. Робота горить!..
 

(Заступник директора іде. Телефонний дзвінок. Вчителька бере трубку.)

Вчителька: Вирішив задачку з математики? Ой же, молодчина ти в мене! Само сіло, само зробило, не треба над головою стояти… Що?! В тебе вже алгебра? А додому задача з хімії? І штани короткі? Біжу-біжу, моє сонечко…Ось тільки ще 49 зошитів та й бігом додому… По дві вправи… Оцінку поставлю. А пишуть же, ой, пишуть…. Букви, як попало…от же  грамотії…

(Заходить директор школи)

Директор школи: Можу вас привітати!..
Вчителька: З чим, якщо не секрет?! (насторожено)
Директор школи: Педагогічна рада вирішила, що вам, як справжньому талановитому педагогу з багаторічним стажем, потрібно взяти участь...
Вчителька: Де? Ще участі на мою голову не вистачало!
Директор школи: В конкурсі вчитель року! Ніхто, крім вас!..
Вчителька: Та навіщо він мені здався, ваш конкурс? В мене он, купа зошитів… Очі вилазять! Конкурси – добровільні! Не буду!
Директор школи: Ну, знаєте, добровільні та невільні. Не хвилюйтеся! Вам тільки ділове портфоліо скласти, щоб чин по чину… Ну, ви знаєте краще за мене! І розробки уроків, і дидактичні матеріали, та хіба мені вас учити? Ви ж більше стажу за мене маєте!
Вчителька: На коли? На завтра?
Директор школи: Ну що ви, що ви! Хіба ж у мене совісті нема? Яке ще завтра? Давайте на понеділок, за вихідні матеріали обдумати устигнете, ви ж бо в нас – голова!..

(Директор  іде. Телефонний дзвінок. Вчителька бере трубку.)

Вчителька: Гроші на випускний треба? Добре-добре, синку, і на альбом? Як?! Ти вже на другому курсі університету? Коли приїдеш? Сьогодні? Борщ на плиті, котлети в холодильнику… Я скоро буду… Ага, ось ще тільки 49 творів перевірю і все.

(Нарешті всі зошити перевірено. Вчителька поспішає  додому. Вона збирає речі і одночасно розмовляє по телефону.)

Вчителька: Біжу- біжу… Так, перевірила, ага… Поставила… Всім. Ось уже зараз прийду… Вареники у кастрюлі… Ага, знайшли, з'їли? А з ким? Ти не сам, ти з товаришем? З невісткою? Що, вже й весілля було? Ще ні? Сьогодні? Біжу, маю встигнути

Ведуча:

Від щирого серця ми  вітаємо

Наших жінок – дорогих вчителів!

Щастя, здоровя вам, любі, бажаємо,

Світлих, ясних і сонячних днів!

Ведучий:  Усі ми хочемо щиро побажати, щоб ви на свої печалі дивилися у мікроскоп, а на радощі – у телескоп. Щоб у пустелі вам завжди таланило на оазис, а в морі – на острів. Щоб руки, простягнуті до вас, завжди були дружніми, а вуста коханими.

Ведуча: У давні часи, коли козак повертався з походу, то на порозі власного дому закінчувалася вся його влада. Спочатку дружина влаштовувала йому добрячий розгін: він-бо і одяг не береже – он знову шапку прострілили, і коняка у нього засапана, і… діставалось козакові.

І суть тут зовсім не у сварливій жіночій вдачі. То був старовинний магічний обряд. Саме в такий спосіб кохана дружина відводила від свого чоловіка злих духів, які чатували на нього і після боїв та походів.

 Це вже потім за зачиненими дверима, під іконою Божої Матері вона своєму єдиному зовсім інші слова скаже…

Ведучий:

Любов – то райдуга,
А колір – веселковий.
Любов – то злагода
З одного тільки слова.
А інколи достатньо
Лиш двох літер,
Коли є “лю”…
Так легко зрозуміти.
Любов – то погляди,
Поєднані долоні
Любов бува невидима
Стороннім.
Але тим двом,
Яким то є відомим
Любов є простором
Й водночас рідним домом
Із незбагненним
Дуже теплим сяйвом
Любов – життя.
Все інше то є зайвим…

Ведуча: Любов - одне із самих кращих, глибоких почуттів, невичерпне джерело, як саме життя. В любові жінка розквітає, стає чарівною, неповторною, магічною.

Ведучий: Скільки віршів і пісень присвячено любові. Але сьогодні ми хочемо сказати про неї мовою танцю. Зустрічайте! Танок «Я люблю тільки тебе» у виконанні  учнів старших класів.

(Учні старших класів виконують танок «Я люблю тільки тебе»

на пісню О. Пономарьова.)

 

Ведучий:

 

Жінка щаслива сім’єю.
Тим, що вона є кохана,
Тим, що в родині із нею
Сонце встає вранці рано.

Ведуча:

Жінка щаслива в коханні
І у дитячій любові.
Адже без цього є марні
Будні й години святкові.

Ведучий:

 Жінка щаслива душею,
Тим, що вона – берегиня.
Серце жіноче безмежне:
Сповнене ласки й терпіння.

Ведуча:

Жінка щаслива і люба
Навіть в рутинності справ,
Лише коли її іменем,
Хтось свою мрію назвав.

Ведучий: Шановні жінки! Життя прекрасне, і в значній мірі тому, що існуєте на Землі ви! Ми бажаємо всім вам любові (дітей, чоловіків, ваших учнів). В любові цій ваша сила. Щастя вам, дорогі жінки!

 

(Учні 9 класу виконують пісню «Сто відсотків щастя»)

 

Ведуча: 

Бажаєм щастя і тепла,

Весни, усмішок, сонця,
Щоб доля світла увійшла
До кожного віконця.

Ведучий:

 Аби завжди в душі у вас
Горів вогонь кохання;
І хай у цей весняний час
Здійсняться всі бажання.

 

До побачення! До нових зустрічей!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Прихожай Оксана Петрівна
    Дякую за чудовий сценарій!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
2616
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку