Літня розвага з елементами пошуково-дослідницької
діяльності для дітей
середнього та старшого
дошкільного віку.
З досвіду роботи вихователя
Циблівського ЗДО «Колосок»
Кириченко Лідії Петрівни
Мета: закріплювати знання дітей про властивості води
(чиста, прозора, брудна, кольорова, не має форми, немає смаку, вода не пахне, розливається, ллється, капає), формувати у дошкільнят переконання, що вода - це рідина, її не можна поставити, покласти, її можна тримати в посуді, що воду треба берегти , користуватися нею економно, оскільки вона є необхідною для рослин, тварин, людей; розвивати спостережливість, допитливість, здатність встановлювати найпростіші зв’язки і взаємозалежності у стані речовин;
виховувати любов до художнього слова, активізувати та розширювати словник дітей.
Сьогодні ми поговоримо про прісну воду. Діти, хто із вас п’є водичку? (так всі п’ють).
А кому дітки ще потрібна водичка? (так водичка потрібна і тваринам, і рослинам, всьому живому)
Уявіть собі , якщо зникне водичка, що буде, давайте поміркуємо?
Послухайте, будь ласка, я трошки розповім вам про водичку.
Більша частина світових запасів прісної води лежить на полюсах земної кулі у вигляді льоду і недосяжна для використання людиною. Набагато менша частина прісної води знаходиться в озерах, річках. Саме її використовують люди для своїх потреб.
Діти, скажіть, а для чого людям водичка, як вони її використовують ?
Дуже важливо економити та зберігати воду, яку ми використовуємо .
Послухайте, будь ласка, віршик в якому розповідається для чого потрібна водичка.
Без води не може пташка,
Навіть будь-яка комашка
І дерева хочуть пити,
І барвисті квіточки.
Без води не зварити їжу,
Без води не вмиєш личко,
І купатись добре в річці
У яскравий літній день
Без води нема життя.
Тож давайте берегти
Цей природній скарб Землі.
Сьогодні ми з вами проведемо цікаві досліди з водичкою.
Дослід №1. Прозорість води!
У склянку з водою опускаємо ложку. Дітки, чи бачимо ми предмети, які опустили у воду? Отже, якого кольору вода?
Висновок: вода прозора.
Дослід №2. Якої форми вода?
Наливаємо воду у посудину різної форми (у рукавичку гумову, глечик, миска, склянка) Вода немає форми і приймає форму тієї посудини, до якої її наливають.
Висновок: вода немає форми.
Дослід №3. Яка вода на смак?
Дати дітям скуштувати звичайну воду. Після цього покласти в стакан сіль, в інший - цукор. Розмішати і дати дітям. Який смак має вода?
Висновок: Вода немає смаку.
Смак залежить від розчину речовин в ній.
Дослід №4. Чи має запах вода?
Даємо дітям понюхати парфуми, дольку апельсина чи м’яти та воду. Відчуваємо аромат квітів та парфумів. Смачно пахне апельсин. А вода не пахне.
Висновок. Вода немає запаху.
Давайте трішки відпочинемо і послухаємо віршики про водичку.
1.Наберу з криниці
Свіжої водиці
Буду умивати
Буду промовляти:
- Водичко, водичко,
Умий Полі личко,
Рожеве та біле,
Як яблучко спіле
2.Киця прокидається -
Лапками вмивається.
Квітка прокидається -
Росами вмивається.
Сонце прокидається-
Хмаркою вмивається.
Ну, а ми з сестричкою
Вмиваємось водичкою.
3.Водичко, водичко,
Умий мені личко,
Щоб сяяли очки,
Червоніли щічки,
Щоб ротик сміявся,
Щоб зубчик кусався.
4.Хлюп, хлюп, водиченько,
Хлюп, хлюп на личенько,
І на ручки, і на ніжки
Хлюп, хлюп, хлюп!
Молодці малята гарні віршики знаєте!
Дослід 5.
Діти беруть чисту воду і пензлики зафарбовують її
(Що сталося з водою? Змінила колір).
Тепер водичку пити не можна, вона стала брудною.
Якою була водичка?(прозорою, чистою)
Дослід 6.
Показати дітям кубики льоду.
-Де я взяла лід, зараз літечко, спекотно, а у мене лід.
(з морозильної камери). Лід це – що? Водичка, вірно!
Що буде з льодом, коли я залишу його, ось тут, на сонечку. Так, вірно, лід розтане!
Молодці, вам сподобалося бути дослідниками?
А хочете ще й пограти з водичкою?
Гра веселі кухарі
На старті для кожного гравця слід встановити відерце наповнене водою, а на фініші - порожню склянку.
Завдання “Кухарів” - перенести воду в столовій ложці з відерця в склянку. Перемагає той, хто швидше наповнить склянку.
Відважні шофери
На дитячі машинки-вантажівки поставити пластикові стаканчики, наповнені вщерть водою.
Завдання гравців - довести машинку від старту до фінішу й не розлити воду.
-Молодці! На цьому наша розвага закінчується.