Логіко-математичний розвиток. Тема "Подорож до Країни математики"

Про матеріал
Дане заняття має на меті закріплювати вміння дітей лічити прямою, зворотною, кількісною, порядковою лічбою в межах 10; будувати числовий ряд; закріплювати склад чисел з двох менших ; закріплювати знання про плоскі геометричні фігури, про пори року, місяці, дні тижня, про кольори; прагнути до чіткої математичної мови, формувати вміння орієнтуватися у просторі
Перегляд файлу

1

 

Логіко-математичний розвиток

Тема.                    Подорож  до Країни математики.

Програмовий зміст:

Навчальна:   закріплювати вміння дітей лічити прямою, зворотною, кількісною, порядковою лічбою в межах 10; будувати числовий ряд; закріплювати склад чисел з двох менших ; закріплювати знання про плоскі геометричні фігури, про пори року, місяці, дні тижня, про кольори; прагнути до чіткої математичної мови, формувати вміння орієнтуватися у просторі;

Розвивальна:  розвивати  у дітей логічне мислення, пам'ять, спритність;

Виховна: виховувати уважність, сміливість, готовність прийти на допомогу.

Матеріал:

Демонстраційний: лист від Королеви математики,  картки «З’єднай крапки»,  скринька з різнокольоровими конвертами із завданнями.

Роздавальний: картки із цифрами,  папір з геометричними фігурами, олівці

Хід заняття :

І. Вступна частина.

1.  Сюрпризний момент.

Вихователь:  Погляньте, діти, нам, здається, листа принесли. Хто б його міг надіслати? Подивимось…

Вихователь читає листа

«Добрий день, діти!

Пишу вам з чарівної Країни Математики. У нашому королівстві трапилося нещастя. Злий чаклун зачаклував всі цифри, знаки, фігури. Вони стали нерухомі, тепер у нас дуже страшно й тихо. Розчаклувати жителів Країни Математики можуть тільки розумні, уважні й кмітливі діти. Допоможіть нам, будь ласка. Як тільки ви зберете моє чарівне намисто, все одразу стане на свої місця! До зустрічі!
                                                                                        Королева Математики»

Вихователь. Допоможемо Королеві Математики? Отже, вирушаймо у подорож до Країни математики.  А як же нам потрапити до цієї країни? Стривайте, здається, в конверті ще щось є.

Вихователь роздає дітям малюнки з завданням і пропонує дітям з’єднати цифри по порядку

Соедини по точкам до 10, самолет

Вихователь: З’єднайте точки по порядку. Що у вас вийшло? (Літак.)

Вихователь:  Отже, саме цей літак і домчить нас до країни Математики.

Діти заплющують очі і гудуть, ніби летять на літаку.

ІІ.    Основна частина.

Вихователь: Ось ми й долетіли до країни. Але навколо паркан й ворота замкнені, злий чаклун все передбачив.

Вихователь дістає записку й читає

«Ключ потрібний віднайдіть і ворота відімкніть.»

Вихователь: Ми відкриємо ворота, коли виконаємо завдання.

  1. Дидактична гра «Сусіди числа»

Вихователь демонструє дітям картку з  цифрою, а вони  називають  та викладають попереднє та наступне число.

Вихователь:  Яка цікава країна за цими дверима, які дивні речі! Подивіться праворуч. Що ви бачите на стіні? (Цифри, фігури.).  Це  жителі країни, і вони зачакловані.

Вихователь виставляє скриню.

Вихователь: Подивіться, діти. Як ви вважаєте – що це? (відповідь дітей - скринька). Мабуть, нам слід зазирнути в цю скриньку. У ній завдання в різнокольорових конвертах, які ми маємо виконувати по порядку. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то отримаємо такого ж кольору намистину від королеви  Країни Математики.

Вихователь дістає конверти із скриньки та розставляє їх на дошці у різному порядку.

Вихователь:

  •  Який конверт візьмемо спочатку? (відповідь дітей - червоний).
  • Чому червоний? (Бо він має № 1.). 
  • У конверті завдання: слід порахувати іграшки.

Вихователь виставляє іграшки.

  1. Дидактична гра «Порахуй іграшки»
  • Порахуйте іграшки по порядку.
  • Скільки всього іграшок?
  • На якому місці стоїть машинка?
  •  Який за рахунком зайчик?
  • За якою іграшкою стоїть їжачок?
  • Який він за рахунком?
  • Яка іграшка стоїть перед м’ячиком?
  • Яка вона за рахунком?

Вихователь:  Молодці, ось на поличці з іграшками ми знайшли першу намистинку.

Вихователь кладе намистинку в коробочку.

Вихователь:  А який наступний конверт нам потрібен? ( Другий конверт зеленого кольору під № 2.)
Вихователь: Намистину знайдете на десятому поверсі будинку, але чаклун сходинки зруйнував.  Що робити?  Давайте побудуємо сходинки за допомогою цифр.

  1. Дидактична гра «Цифровий ряд»

Вихователь роздає дітям картки з цифрами. Діти повинні побудувати числовий ряд.

Вихователь:  А тепер давайте згадаємо прямий та обернений рахунок.

Діти виконують завдання.

Вихователь: Ми пригадали прямий та обернений рахунок. А чи згадаєте ви склад числа 10 з двох менших?

Вихователь роздає дітям картки. Діти працюють над завданням.

Вихователь: Молодці. Ви добре впорались і з цим завданням. А тепер ми пограємо ще в одну гру. Заплющить оченята та порахуйте звуки, які ви почуєте. А потім покажіть відповідну цифру.

Вихователь пропонує дітям пограти в гру «Полічи звуки і покажи цифрою »

  1. Дидактична гра «Порахуй звуки і покажи цифрою»

Вихователь видає різні звуки, а діти показують відповідну цифру (8 разів плеснути, 5 разів тупнути, 3 рази стукнути олівцем по столу, 1 раз мявкнути, …)

— Ось ми знайшли зелену намистину.

Вихователь кладе намистинку в коробочку.

Вихователь:  В якому  конверті наступне завдання? (У жовтому  під № 3.)

Вихователь: У цьому конверті цікаве завдання. В акваріумі плавають зачакловані рибки, їх слід оживити.

  1. Гра «розфарбуй рибок.

Вихователь пропонує дітям розфарбувати маленьких рибок у синій колір, а великих – у жовтий.

Уроки рисования

Вихователь: Ми знайшли жовту намистинку.

Вихователь кладе намистинку в коробочку.

Вихователь : Відкриваємо наступний синій конверт — № 4.

Вихователь:  Станьте в коло, пограємо з вами в гру «Злови м’яч».

  1. Гра «Злови м’яч»

Вихователь стає в коло, кидає дітям по черзі м’яч і ставить запитання.

1. Які пори року ти знаєш? (Зима, весна, літо, осінь)

2. Яка зараз пора року? (Зима)

3. Назви перший місяць зими. (Грудень)

4. Назви другий місяць зими. (Січень)

5. Назви третій місяць зими. (Лютий)

6. Скільки днів тижня? (7 днів)

7. Назви перший день тижня. (Понеділок)

8. Що йде після понеділка…? (Вівторок)

9. Назви  вихідні дні. (Субота, неділя)

 Вихователь:  Ой, куди це покотився м’ячик? Здається, до пеньочка.

А під пеньочком синя намистинка. Це м’ячик підказав нам, де її шукати.

Вихователь кладе намистинку в коробочку.

 Вихователь:  Отже, залишився останній конверт. Якого він кольору? (Білого.). А під яким номером? (№5)

Вихователь:  Останню намистину нам віддасть хлопчик Геометрик, якщо ми назвемо вірно всі геометричні фігури й розташуємо їх на папері. Але спочатку давай те згадаємо: де ліво? Де право? (Діти по черзі піднімають вгору ліву та праву руки).

Вихователь пропонує дітям назвати геометричні фігури та розташувати їх на папері.

  1. Дидактична гра «Знайди і розташуй»
  • Покладіть квадрат у правому верхньому куточку.
  • Покладіть круг у правому нижньому куточку.
  • Покладіть прямокутник у лівому нижньому куточку.
  • Покладіть ромб у лівому верхньому куточку.

Вихователь:  А тепер пофантазуйте і викладіть з геометричних фігур будь – які малюнки.

26 карточек в коллекции «Рисунки из геометрических фигур ...Персональный сайт психолога Надежды Панкратовой - Геометрика

 Вихователь:  Ось і остання біла намистинка.

Вихователь кладе намистинку в коробочку.

ІІІ.      Заключна частина.

Вихователь:  Королева Математики дуже вдячна вам, діти, за допомогу.  Ми зібрали всі намистинки, і тепер все королівство ожило. Ось бачите , діти, завдяки вашим знанням ми допомогли мешканцям Країни математики та їх Королеві звільнитися від злих чар.

ІV.         Підсумок.

Вихователь:

-  Чи сподобалась вам подорож до Країни математики?

-  Які завдання здалися вам занадто складними?

-  А які завдання вам сподобалися?

docx
Додано
18 червня 2020
Переглядів
1682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку