1
Логіко-математичний розвиток
ТЕМА: «У пошуках Царівни»
Мета:
- Вчити дітей розпізнавати та називати геометричні фігури (коло, трикутник, квадрат). Визначати кількість предметів (до 6).
- Розвивати конструктивну діяльність, логічне мислення, орієнтацію на аркуші паперу; творчу уяву, просторове уявлення, дрібну моторику, сенсорні здібності,
мислительні процеси, уміння конструювати.
- Виховувати чуйність, бажання прийти на допомогу казковим героям.
Закріплювати у дітей потребу бути учасником ігрового співтовариства.
Демонстраційний матеріал: ілюстрації до казок, цифри, мольберт.
Роздавальний матеріал: геометричні фігури, цифри, зошити, олівці.
Попередня робота: читання казок, дидактичні ігри математичного
складу («Геометрична мозаїка».)
Хід заняття
1. Організаційний момент.
Вихователь: Діти, ви любите казки? Які казки ви знаєте? Я пропоную вам вирушити до казки, але спочатку треба відповісти на запитання:
Вихователь: Ми з вами вирушаємо в казку на килимку-літаку. Сідайте гарненько та слухайте уважненько.
Жив-був цар. І була у нього донька-красуня. (Виставляються ілюстрації)
Ось поїхав як-то цар у справах, а донька вдома зосталась. Вийшла вона в садок погуляти, а тут налетів вітер, підхопив Царівну і поніс в тридев’яте
царство, в тридесяте государство.
Повернувся цар, а доньки немає. Зібрав тоді він парубків, та приказав знайти
Царівну. Хто поверне, той одружиться на ній та отримає півцарства в придачу.
Поїхав її шукати Іван-Царевич.
Їде день, їде два, місяць. Ось і літо настало.
Під’їздить він до хатки на курячих ніжках.
Там Баба-Яга живе. Розповів Іван-Царевич про свою біду. Що його наречену Вітер забрав. Баба-Яга допомогти пообіцяла: "Є,– каже у мене декілька завдань для тебе.
Виконаєш, повернеш наречену. Царевич погодився.
Вихователь: Допоможемо Івану-Царевичу?
2. Дидактична гра «Завдання Баби Яги»
Перше завдання:
Ось тобі чарівне блюдечко с наливним яблучком . Покатаєш по ньому яблучко, вмить побачиш те, що треба. Якщо все виконаєш - знайдеш дорогу до Царівни, дивись!
Друге завдання:
Зараз побачимо секретну мапу. Чи зможемо її запам’ятати ?
Вихователь: Діти, давайте допоможемо Івану- Царевичу запам’ятати мапу.
(Вихователь на декілька секунд (до 10 секунд) показує мапу дітям, а потім діти по пам’яті повинні викласти на чистих аркушах те ж саме, а потім розповісти, що і де у них розташовано).
Вихователь: Молодці, діти, мапу запам’ятали, можна вирушати далі. Сіли на коней і поскакали.
3. Фізкультхвилинка "Коник”.
(на килимку, діти зображують їзду на конях та цокають язичками)
Вихователь: Приїхали до замку.
4. Дидактична гра «Чарівні камінці»
А вхід до замку завалений камінням.
(На дошці зображення каміння з цифрами від 1 до 6. На кожному
камінці написано по одному числу).
Вихователь: Щоб увійти до замку, треба розібрати каміння. Давайте допоможемо Івану- Царевичу розібрати каміння.
1.Катя, візьми камінчик з цифрою, яка стоїть після цифри 5.
2.Руслан, візьми камінчик з цифрою, яка знаходиться між цифрами 3 та 5.
3.Соня, візьми камінчик з цифрою, котра стоїть перед цифрою 4.
Вихователь: Молодці, діти, впорались з завданням. Увійшли ми до замку.
Вихователь: На нашому шляху високі сходи, треба їх порахувати.
(Діти рахують від 1 до 6 і від 6 до 1)
Аж ось нас помітили охоронці.
У охоронців своє завдання для нас.
5. Дидактична гра «Знайди зайве, домалюй потрібне»
1. Знайди зайвий символ:
Діти зафарбовують зайве
2. Додай в квадраті фігури, яких не вистачає:
6. Дидактична гра «Склади геометричну фігуру»
Вихователь: Ось ми і звільнили Царівну.
7. Підсумок .
Вихователь: Дружно з вами працювали і Царівну визволяли. Впорались швиденько, треба повертатися додому тихенько.
Де ми з вами побували? Які завдання виконували? Кому допомагали?