Логіко-структурні схеми та підстановчі таблиці на уроках англійської мови в початкових класах.
Дитині треба давати змогу щодня відкривати для
себе щось нове, відчувати радість сприйняття.
В.О. Сухомлинський
За останні роки зросли вимоги щодо рівня оволодіння іноземною мовою учнями загальноосвітньої школи в тому числі школи I ступеня. Значне зростання інтересу до вивчення іноземної мови, зокрема англійської мови, в Україні викликане перебудовою зовнішньоекономічної діяльності підприємств, застосуванням нових форм співробітництва. Для задоволення цього запиту зроблено немало. Процес навчання іноземним мовам інтенсифікується з урахуванням наукових досліджень в галузі педагогіки, психології, лінгвістики, методики навчання іноземної мови, а також інформатики.
Враховуючи інтенсивність психічного розвитку учнів молодшого шкільного віку (вдосконалення уваги, пам'яті, мислення, уяви, почуттів, розвиток довільної регуляції поведінки), можна раціонально організувати навчальний процес, забезпечити позитивне ставлення до навчання на уроках англійської мови.
При цьому головними завданнями для себе вважаю формування інтересу дитини до предмета, прагнення дітей до опанування англійською мовою, на комунікативному рівні, послідовного відтворення навчальної інформації.
При доборі ефективних засобів і методів навчання в першу чергу враховую основні закономірності функціонування пам'яті дитини, її провідному виду « постійній пам'яті », яка характеризується швидкістю і міцністю.
Навчання спонтанного монологічного мовлення здійснюється за допомогою різних опор: зображальних, вербальних,комбінованих.
Важливим видом є підстановча таблиця. Підстановча таблиця здатна забезпечити логічний зв'язок речень, їх граматичну правильність, належний вибір усіх необхідних мовних засобів для побудови власного висловлювання.
У навчанні спонтанного монологічного мовлення використовую логіко – структурні схеми. Логіко – структурні схеми – це ефективна вербальна опора, що забезпечує послідовність висловлювання.
Мета цих вправ – навчити учнів будувати висловлювання понад фразового рівня, так звані мікро монологи. У
цих вправах мовлення учнів не детермінується, а лише спрямовується та мотивується комунікативним завданням.