логопедичне індивідуальне заняття на тему: «Пригоди Мишки Машки»

Про матеріал
автоматизувати вимову звука [Ш] у складах, словах, реченнях. Вправляти у визначенні наявності звука [Ш] у словах, поділлі слів на склади. Закріплювати вміння узгоджувати числівники з іменниками, підбирати картинки на заданий склад. Продовжувати вчити складати речення за двома картинками. Закріпити артикуляцію та ізольовану вимову звука [Ш], знання про роботу мовного апарату при творенні даного звука. Розвивати артикуляційну та дрібну моторику, фонематичний слух, силу ротового видиху, увагу, пам'ять , мислення
Перегляд файлу

Індивідуальне заняття на тему: «Пригоди Мишки Машки»

 

Мета: автоматизувати вимову звука [Ш] у складах, словах, реченнях. Вправляти у визначенні наявності звука [Ш] у словах, поділлі слів на склади. Закріплювати вміння узгоджувати числівники з іменниками, підбирати картинки на заданий склад. Продовжувати вчити складати речення за двома картинками. Закріпити артикуляцію та ізольовану вимову звука [Ш], знання про роботу мовного апарату при творенні даного звука. Розвивати артикуляційну та дрібну моторику, фонематичний слух, силу ротового видиху, увагу, пам'ять , мислення. Виховувати пізнавальний інтерес до логопедичного заняття, позитивний, емоційний настрій на занятті.

Матеріал: іграшка мишки, дзеркало, картки-символи, торбинка,мішок, кольорові помпони, веєр з загадкою, тарілочки, ноутбук, слайди  з загадками, дві корзини, кубики, шматочки сиру (паперові), кругову крутилка з картинками.

Хід:

І.Привітання.

Ми вам раді гості добрі,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На заняття всіх до нас!

 

Організаційний момент.

Дефектолог: - До нас завітала  ще одна гостя. А дізнатись про неї зможеш, коли відгадаєш загадку.

Загадка:

Невеличка та сіренька

В нірці мешкаю тихенько.

Уночі по хаті – нир,

Я шукаю сало й сир.

-         Хто це? (мишка)

-         Так,це мишка. Її звати Машка. Давай ти з нею познайомишся, назвеш своє ім’я.  І привітаєшся. (Привіт. Мене звати Яна)

-         Мишка Машка пропонує погратися з нею і подивитись на її пригоди.

ІІ. Артикуляційна гімнастика.

Дитина сідає  з дефектологом перед дзеркалом.

Ми будемо слухати історію про мишку та виконувати вправи язичка. Яку картинку ти побачиш, то й будеш робити відповідну вправу.

-         Жила – була мишка. Прокинулась вона у своєму будиночку, відкрила віконечко і вийшла на ганок погрітись на сонечку («Лопатка»), і пішла додому снідати. Спочатку з’їла бубликів («Бублик»), потім дістала смачного варення. Так смачно їла, що замастила губки («Смачне варення»). Потім зварила запашного чаю, налила його у чашечку («Чашечка»). Після цього почистила зубки («Чистимо зубки») і пішла гуляти.

ІІІ. Вправа на розвиток дихання «Паравозик».

Дефектолог: Так захотіла покататись на поїзді, а він не їде. Потрібно сильно подути у трубочку, щоб він завівся, і пішов угору дим.

-         Допоможемо мишці? (так)

       - Давай ми з тобою  пригадаємо, як правильно  дути.  Чим вдихаємо повітря

         ( носиком). А видихаємо? (ротиком)

Мишка:Дякую тобі, Яно,що ти допомагаєш мені. Ходімо пограємо з тобою у гру.

              Я ішла, ішла і мішок знайшла,

             У мішку шарики від малих мишенят.

 

Дефектолог: Що знайшла мишка? (мішок)

-         А що в тому мішку, відкрий і дістань (шарики)

(висипати шарики у тарілочку)

Мишка: у мене є улюблена гра з шоколадом. Ти будеш уважно слухати слова зі звуком [Ш]. Якщо слово буде сказане вірно, то ти будеш брати шоколад і перекладати його в іншу тарілочку. Якщо ж слово звучить невірно,то шоколад не бери.

Шоколад                колад           шоколад

Кошолад                кадашал       шоколад

Шодокал                шоколад       шоколад

Шоколад                шолад          соколад

Шоколад                шоколад      шоколад

 

Дефектолог: Який звук часто ти чула у цих словах? (звук ш)

-         Давай пригадаємо артикуляцію цього звука.

  • Губки округлені і злегка витягнуті уперед;
  • Зуби зближені але не змикаються;
  • Широкий кінчик язика піднятий за верхні зуби;
  • При вимові цього звуку повітря – тепле.

ІV. Дидактична вправа «Пісеньки - шуршалочки».

Мета: закріпити вимову звука [Ш] у складах прямих та обернених; розвивати слух, увагу, вміння координувати виконання дій з мовою.

Матеріал: потяг, губи з артикуляцією голосних звуків

Хід:

Дитина  промовляє  склади  звертаючи увагу на позицію ротика (артикуляцію) та проспівує .

Дефектолог: Наша мишка Машка дуже любить співати різні пісеньки. Пропонує і тобі разом з нею поспівати  (використовуючи стінку з паравозиком та губками різної артикуляції голосних звуків ).

 

                 Ша-ша-ша       ша-шо-ша      ши-ша-шу

                 Шо-шо-шо      ши-шу-ши     ше-шу-ши

                 Шу-шу-шу       ше-ша-ше     аш-ош-иш

                 Ши-ши-ши      ша-шо-шу     уш-еш-ош

 

Дефектолог: Чудово ти граєш та співаєш. І мишці дуже сподобалось. Час уже піти погуляти.

 Мишка: А що ж одягнути на вулицю,зовсім забула. Чи допоможеш ти мені, Яно, пригадати, який одяг одягнути на вулицю?

Якщо відгадаєш загадки, то скажеш мені назви  одягу.

 

V. Відгадування загадок

Мета: закріпити вміння дитини відгадувати загадки; закріпити назви одягу.

Матеріал: ноутбук, слайди з загадками.

Хід:

(дитина відгадує загадку, а відгадкою є наступний слайд)

Загадки:

Я шерстяна і тепла.

Мене завжди одягають,

Як в голову замерзають           (шапка)

 

Довга доріжка навколо шиї лягає,

Діток зігріває                             (шарф)

 

Не ступивши від порога,

Вже знайшов аж дві дороги,

Подивись – обидві довгі,

По одній на кожну ногу              (штани)

 

З черевичками дружу,

З босою ногою,

Якщо йдуть вони кудись,

То беруть з собою                   (шкарпетки)

 

VІ. Дидактична гра «Відбери кубики»

 

Мета: активізувати  звук  [Ш]  у словах.

Матеріал: кубики з різними зображеннями картинок, дві корзини.

Хід: дитина бере кубик, називає, що зображено. Якщо в назві є звук  [Ш] ,то кладе в іншу корзину, якщо  немає – то залишає.

Дефектолог : от і відібрали ми кубики, якими полюбляє гратися мишка.

 

VІІ. Дидактична гра «Порахуй»

Мета: вміння узгоджувати числівники з іменниками.

Матеріал: кубики з різними зображеннями картинок, кубик з цифрами від одного до п’яти на кожній стороні.

Хід:  Яна, зараз  ти  будеш  кидати  кубик і подивишся, яка цифра буде зверху. А потім візьмеш кубик з корзинки і порахуєш той предмет до стількох, яка випаде цифра.

-         Один кошик, два кошика, три кошика, чотири кошика, п’ять кошиків

-         Одна шапка, дві шапки, три шапки, чотири шапки, п’ять шапок і т.д

VІІІ. Складання речень за двома картинками.

Дефектолог: Яна, візьми кругову крутилку , подивись, що  там  зображено.

Спробуй  скласти  речення  з цими словами:

                 Маша  їсть кашу

                 Кішка повзе до мишки.

                 Маша купила лоша.

Дефектолог: Порахуй і скажи, скільки слів у реченні.

Яке слово перше, друге, останнє.

 

ІХ. Дидактична гра «Поділи сир»

Мета: активізувати звук [Ш] у словах

Матеріал: кубики з різними зображеннями картинок,дві корзини.

Хід: сьогодні у мишки Машки будуть гості. Вона хоче пригостити їх сиром. Сир потрібно розкласти по тарілочках. На кожному шматочку сиру є картинки. Тобі потрібно порахувати склади у кожному слові.

У першу тарілочку покладемо шматочки сиру, а в назвах картинок яких один склад, а в другу – два, а в третю – три.

(дитина промовляє слова і відплескує склади)

 

Давай  пригадаємо  вірш:

         Я ішла, ішла і мішок знайшла.

        У мішку шарики від малих  мишенят.

 

Х. Підсумок заняття.

Дефектолог: Який звук  ми сьогодні  закріпили? Пригадаємо, чим займалися. За те,що ти допомагала мишці Машці, вона пригощає тебе шоколадними шариками.

ХІ. Прощання.

      Дякуємо, що знайшли час

      І прийшли на заняття до нас.

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку