ТЕМА: Людина починається з добра
МЕТА: Розширити розуміння поняття «добро», усвідомлення того, що кожна людина приходить в цей світ, щоб творити добро. Вчити висловлювати власну думку, розширити і збагатити словниковий запас учнів; працювати в групах. Удосконалити вміння добрими вчинками прокладати шлях до добра. Виховувати людяність, милосердя, доброту; прагнення повсякчас творити добро.
Обладнання: картки з прислів’ями, пазли (сонечка, смайлика, сердечка), макет дерева з добрими вчинками, клубок ниток, промінчики сонечка, сердечка доброти, проектор, відеозапис пісні Наталії Май «Даруй добро».
План виховного заходу
І. Організаційний етап
Епіграф заняття.
Перед великим розумом я схиляю голову,
перед великим серцем я стаю на коліна.
Гете
Слово вчителя: Вітаю! Я рада бачити Вас з гарним настроєм та усмішкою на обличчі.
Подумайте, чи можемо ми вплинути на настрій людини, змусити її думати про себе краще, повірити в свої сили? Така сила є в кожного з нас, і скористатися нею може кожен за бажанням і будь-коли.
Це доброта. Добрі вчинки, які говорять про те, що ви піклуєтеся про людину, можуть змінити її поведінку.
Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський свого часу писав:
Сказав мудрець:
"Живи, добро звершай,
Та нагород не вимагай!
Лиш у добро і вишу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра
Хай оживає істина свята -
Людина починається з добра!
Як ви здогадалися, сьогодні ми спробуємо ширше зрозуміти поняття «ДОБРО»
ІІ. Реалізаційний етап
1.Розповідь учителя про народження дитини
За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і
посилає дитині Янгола-охронця, щоб той охороняв її від усякої біди. Уві сні
Янгол цілує дитину тричі: в чоло — щоб вона росла розумною, в обличчя — щоб була красивою, і в груди - аби здоров’я, любов і доброта вселилися в її
тіло, серце і душу. Коли людина робить добрі справи, Янгол радіє, а якщо злі— плаче, тужить, утрачає свої сили.
Діти, що таке добра справа?
2.Гра «Добрі і погані вчинки»
Зараз я запропоную питання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долоні, а якщо так може вчинити невихована людина, то залишитись сидіти спокійно.
Допомагати мамі мити посуд.
Робити комусь зле, якщо він цього не бачить.
Не вмиватися.
Берегти рідну природу та охороняти її.
Шанувати працю інших людей.
Галасувати, коли хтось інший відпочиває.
Обманювати, хвалитися.
Насміхатися з чужого горя.
Добре вчитися, багато читати.
Не слухати батьків.
Допомагати друзям у біді.
Ділитися тим, що є в тебе.
Ображати інших.
Захищати слабкого.
Спати на уроках.
Любити своїх батьків.
Красти.
Сваритися.
Ображати тварин.
-Молодці! Ви дійсно виростете хорошими, добрими людьми, а ваші вчинки завжди будуть достойними.
3.Робота в групах. Складання пазлів.
Діти об’єднується у 3 команди
- Складіть пазли . У вас утвориться картинка, пов’язана зі словом любов.(сонце, серце, смайлик)
- У вас все вийшло. Молодці. Даруйте людям тепло свого серця і усмішку.
4.Читання казки «Сини феї Ввiчливостi»
— Послухайте казку-загадку i намагайтеся вiдгадати як називались сини феї Ввiчливостi.
У феї Ввiчливостi було троє синiв. Перший син прокидався разом зi сходом сонця, будив пташок, i тi своїм спiвом сповiщали, що настав ранок. Люди вставали, снiдали i готувалися до трудового дня. А як сонце висушувало росу, на змiну першому братовi до дiла брався середущий брат. Вiн працював для ввiчливих людей весь день, аж доки сонце не ховалось за обрiй. Тодi естафету пiдхоплював старший син. Вiн зустрiчав перехожих на вечiрнiх вулицях, дарував приязнi слова i усмiшки. Матуся гордилася своїми синами, тому що вони дарували радiсть людям, без них не обходилась жодна чемна людина.
— Хто iз вас, дiти, здогадався, як звали синiв? (Добрий ранок, Добрий день, Добрий вечiр)
Слухання вiрша (читає пiдготовлена дитина)
Сiю дитинi в серденько ласку,
Сiйся-родися, нiжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибi», «Вибач» тремтливе,
Слово у серцi, як зернятко в нивi.
« Доброго ранку!», «Свiтлої днини!»
Щедро даруй ти людям, дитино.
— Які ввiчливi слова ви почули?
— В яких ситуацiях їх вживають?
Читання та обговорення вiрша
« Доброго ранку!» — мовлю за звичаем.
« Доброго ранку!» — кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» — людям бажаю.
«Вечором добрим!» — стрiчних вiтаю.
І посмiхаються в вiдповідь люди,
добрi слова ж бо для кожного любi.
5.Гра «Додайте чарiвне слово».(завдання на картках для міні – груп)
Розтопить серце будь-кого сердечне слово... («Дякую»).
Зазеленiє древнiй пень, коли почує... («Добрий день»).
Коли згасає сонце у росi й зоря лягає лагiдно на плечi,
Серед знайомих, рiдних голосiв ми чуємо привiтне... («Добрий вечір»).
Щоб знов зустрiтись у годину призначену,
Кажу щиро завжди я всiм... («До побачення»).
6.Гра «Склади прислів’я»
Зараз у нас буде робота з прислів’ями (вчитель роздає учням роздруковані картки з частинами прислів’їв). Діти об’єднанні у дві групи, кожна з них отримує по сім прислів’їв до яких необхідно дібрати закінчення.
- Краще добро робити, ... (ніж гарно говорити).
- Не одяг красить людину, ... (а добрі діла).
- Добре діло твори ... (сміливо).
- Від добра добра ... (не шукають).
- Хто людям добра бажає, той ... (і собі має).
- Добрі вісті ... (не лежать на місці).
- Без доброго діла немає ... (доброго імені).
- Роби добро скільки можеш - від цього ... (не занеможеш).
- Добрий чоловік … (надійніше кам'яного мосту).
- Все добре переймай…( а зла уникай).
- 3 добрим дружись…( а лихих стережись).
- Про добро пишуть на піску…( а про зло на камені).
(учні зачитують прислів’я).
-До доброї криниці…(стежка втоптана).
- Злий не вірить…(що є добрі люди).
Продовжити нашу розмову я хочу легендою «Все в твоїх руках».
Колись давно на півдні Африки жив розумний, але дуже пихатий вождь. Увесь день його складався з примірянь вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною чутка, що в пустелі з’явився мудрець. Дуже розлютився вождь: як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною в світі! Але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе…
І ось настав день зустрічі. Зібралось усе плем’я, щоб послухати найрозумніших людей у світі. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: „Усе в твоїх руках”.
Ми постійно, щохвилини, щосекунди, щодня робимо вибір. Вибір між добром і злом. І не потрібно думати, що між ними немає межі. Є, і дуже чітка. Це наш вибір – зробити добо чи зло.
ІІІ. Підсумковий етап
7. Гра «Павутинка доброти». Діти стають в коло. А зараз пригадайте, хто з нашого класу і яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому, хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти, бажаючи одне одному щось добре, або говорячи компліменти.Наша павутинка доброти.
Вчитель: Сьогодні ми з вами ближче ознайомились з поняттям «доброта», визначили найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любов і повагу до ближнього
Будьте добрими, людяними, милосердними, терпеливими, нехай не черствіють ваші душі у щоденних клопотах, бережіть своє серце від усього злого. Всім нам не легко у сьогоднішній час, але пам’ятаймо, що поруч є люди, яким набагато гірше. А ми можемо хоч на крихту покращити їхнє життя своїм відношенням, усмішкою, теплим поглядом.
Ось таку стінгазету ми виготовили. Дякую дітям за старання.На завершення заходу звучить пісня Наталії Май «Даруй добро»