М.Рильський "Дощ", "Осінь - маляр з палітрою пишною"

Про матеріал
Презентація містить відомості з біографії поета, теоретичний матеріал, тексти творів, аналіз поезій. Розробка допоможе вчителеві під час вивчення вказаної теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Максим Рильський«Дощ» «Осінь – маляр із палітрою пишною…»

Номер слайду 2

Максим Тадейович Рильський – народився 19 березня 1895 року. Батько поета був ученим – етнографом, він досліджував культуру та побут українського народу. Мати була простою селянкою. Деякий час хлопчик жив і виховувався у родинах М. Лисенка та О. Русова, згодом у приватній гімназії. Займався самоосвітою, вивчав мови та музику. З 1919 по 1929 рік вчителював у селі Романівка, а також у київській залізничій школі.

Номер слайду 3

Родина М. Рильського

Номер слайду 4

Писати Максим Рильський почав рано. Перша збірка його поезій "На білих островах" вийшла 1910 року.

Номер слайду 5

Збірка «Під осінніми зорями», що засвідчила появу видатного поета, була видана 1918 року

Номер слайду 6

24 липня 1964 року після тривалої хвороби помер Максим Рильський

Номер слайду 7

У поезії видатного українського поета Максима Тадейовича Рильського найголовніше місце посідає тема людини і природи.

Номер слайду 8

“ДОЩ”https://www.youtube.com/watch?v=CRq. Gm. J7 WT7 E

Номер слайду 9

Благодатний, довгожданий,Дивним сяйвом осіянний,Золотий вечірній гість. Впав бадьоро, свіжо, дзвінко. На закурені будинки. Зголоднілих передмість. Відкривай гарячі груди,Мати земле! Дощ остудить,Оживить і запліднить,-І пшеницею й ячменем. Буйним повівом зеленим. Білі села звеселить.,1925 p.

Номер слайду 10

Дощ. Додай свої асоціаціїврожай вологагрибичерв’яксвіжість

Номер слайду 11

«Дощ»Тема: зображення значення благодатного дощу для природи, як винагорода людям за працюІдея: оспівування краси дощу та гармонії в природі. Рід літератури: лірика. Жанр: вірш

Номер слайду 12

Епітети: «благодатний, довгожданий, сяйвом осіянний, золотий гість», «впав бадьоро, свіжо», «закурені будинки», «зголоднілих передмість», «гарячі груди», «буйним посівом», «білі села». Метафора: «відкривай гарячі груди». Персоніфікація: «дощ оживить і запліднить,… села звеселить». Художні засоби.

Номер слайду 13

Які ви знаєте прикмети, загадки, прислів’я, приказки про дощ?Прислів’я. Від дощу не у воду, а від вогню не в полум’я. Добре дивитися на дощ, стоячи під дахом. Дощ у жнива – як п’яте колесо до воза. Дощ іде, а гість їде. Чоловік – не глина, а дощ – не дубина, не розмочить і не поб’є. Загадки Коли нема – чекають           Коли прийду – тікають. Мене частенько просять, ждуть,                      А тільки покажусь –                       Ховатися почнуть. Довго нема мене – усе в’яне,          А як пройду – знов оживає. Він скрізь: у полі і в саду,                      А в дім не попаде;                       І я тоді лиш з дому йду,                       Коли вже він не йде. Сонце вкрилося хмарами,           Хтось невидимий в імлі           Небо сірими нитками           Пришиває до землі.

Номер слайду 14

«Осінь-маляр із палітрою пишною…»https://www.youtube.com/watch?v=K25y. Ebu6i. G8

Номер слайду 15

Осінь-маляр із палітрою пишноютихо в небі кружляє,осипає красою розкішною. Там розсипа вона роси сріблисті,Там тумани розливає,Ліс одягає у шати барвисті. Ліс обливає кольорами дивними,Ніжно сміється до вітру,Грає цілунками з ним переливними. Фарби рожеві, злотисті, червоні,Срібно-блакитне повітря... Ніжні осінні пісні тиходзвонні!

Номер слайду 16

- У чому особливість цієї поезії?- Які думки і почуття виникають при сприйманні цього вірша?- До якого циклу належить ця поезія? (з циклу «Осінні пісні»).- Поміркуйте: чи варто читати взимку про осінь? Чому?- Що хотів автор передати читачеві, створюючи цей вірш? (красу природи, її неповторність, бажання відчувати, берегти цю красу, цінувати її).

Номер слайду 17

«Осінь – маляр з палітрою пишною…»Тема твору: зображення осінніх перетворень у природі.Ідея твору:  оспівування краси осінніх перетворень. Основна думка: кожна пора по-своєму чарівна. Рід літератури: лірика. Жанр: вірш

Номер слайду 18

Художні засоби. Епітети: «палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «шати барвисті», «ніжно сміється», «цілунками переливними», «срібно-блакитне повітря», «ніжні пісні тиходзвонні». Метафора: «грає цілунками», «розсипа вона роси сріблисті». Персоніфікація: «осінь … кружляє, тумани розливає, ліс одягає, обливає, сміється».

Номер слайду 19

Люби природу не як символ Душі своєї, Люби природу не для себе, Люби для неї. Максим Рильський

Номер слайду 20

Бережи планету земля!

Номер слайду 21

1. Вивчити вірш напам'ять за вибором2. Намалювати ілюстрацію за бажанням. Домашнє завдання

pptx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
4283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку