Тема: Магнітне поле. Дії магнітного поля. Розв’язування задач.
Мета:
Навчальна: удосконалення та систематизація знань про магнітне поле; продовжити формування практичних умінь визначати силу Ампера, силу Лоренца різними способами.
Розвивальна: розвивати уміння висловлювати свою думку, логічне мислення, формувати основні предметні компетенції: навчальну,комунікативну, здоров’язбережувальну, мотиваційно – функціональну;
Виховна: формувати науковий світогляд, розвивати особисту відповідальність, здатність відстоювати власну точку зору, формувати адекватну самооцінку, виховувати уміння працювати у групі.
Обладнання: компьютер, інтерактивна дошка, відеопрезентор, завдання для груп, смайлики, пісочний годинник.
Тип уроку: удосконалення знань, закріплення умінь та навичок розв’язувати задачи.
Форми роботи: бесіда, розповідь, робота в групах, біля дошки, «мозковий штурм», проблемні питання
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вчитель пропонує учням об’єднатися у групи.
На початку уроку я хочу звернутися до народної мудрості: « Від настрою, з яким ти вступаєш у день, залежать твої успіхи, тому кожного дня намагайся знайти його позитивний початок» . Пропоную вам перед початком роботи заручитися підтримкою однокласників. Для цього закінчить речення одним словом : « Я бажаю тобі …»(1 хв)
ІІ. Установчо – мотиваційний етап 3 хв.
«Анаграми» - склади слово.(Smart Notebook, 1слайд)
Повідомлення теми та мети уроку (презентація 2-3 слайди) 1.хв.
ІІІ. Актуалізація набутих знань
Виступ теоретиків. 6 хв.
1 група. Магнітне поле. Магнітна індукція.
2. Сила Ампера.
3. Сила Лоренца.
За повну відповідь учні отримують «смайлики», також за доповнення.
IV Практична частина.
2.Розраункова задача на один логічний крок. 5хв
Задача № 1
Яка індукція магнітного поля, в якому на провідник з довжиною активної частини 5 см діє сила 50 мН ? Сила струму в провіднику 25 А. Провідник розміщений перпендикулярно індукції магнітного поля. Відповідь подайте у мТ.
3.Установіть відповідність. (5 слайд) 4 хв.
4.Розраункова задача на 2 логічні кроки. 5хв.(Одночасно видаються задачі високого рівня) 10 хв.
Задача №2
Протон рухається зі швидкістю 108 см/с перпендикулярно до однорідного магнітного поля з індукцієй1 Тл. Знайти силу, що діє на протон, і радіус кола, по якому він рухається.
Задача №3(1)
У вертикальному магнітному полі зіндукцією0,5 Тл на двох тонких нитках горизонтально підвісили провідник, довжина якого 20 см, а маса 20 г. Н який кут від вертикалі відхиляться нитки, якщо сила струму в провіднику становить 2 А ?
Задача № 3(2)
Прямий провідник, довжина якого 25см, маса 100 г, а сила струму в якому становить10 А , лежить на горизонтальній поверхні перпендикулярно до ліній індукції однорідного магнітного поля з індукцією 0,2 Тл. Яку силу й у якому напрямку треба прикласти до провідника, щоб він рухався рівномірно прямолінійно? Коефіцієнт тертя 0,1.
Задача №3(3)
Яку роботу виконує магнітне поле зіндукцією15Тлпідчас переміщення провідникадовжиною2мна відстань 20 см у напрямку дії сили .Провідник розміщений під кутом 300 до ліній індукції магнітного поля. Сила струму в провіднику дорівнює 10А.
V Завершальний етап
«Обери правильну віповідь»2хв. (Smart Notebook,2 слайд)
VI. Рефлексія.
«Відкритий мікрофон»
VII.Підсумки.
VIII. Д/з. §13-15 повторити. Підготуватись до перевірочної роботи.