Маленьким українцям про державні символи

Про матеріал
Ознайомлення дітей старшого дошкільного віку із державною символікою з допомогою ігор.
Перегляд файлу

Заняття для дітей старшого дошкільного віку

Маленьким українцям про державні символи

 

Мета: ознайомити дітей із державною символікою України; закріплювати та поглиблювати уявлення дітей про Україну; розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати глибокі почуття до своєї Батьківщини, рідної землі; пробуджувати пізнавальний інтерес; сприяти розширенню світогляду дітей.

Обладнання: зображення прапора, герба, запис гімну, лялька в українському вбранні, загадки, вірші, аркуші із схематичним зображенням герба, олівці, пазли прапора.

Хідзаняття

Організаційний момент:

- До нас завітала гостя - ось така лялька дівчинка, яка називається Ганнуся.

- Привітаємося з нашою гостею віршиком-вітанням, який ви знаєте.

Діти вітаються з лялькою (Вітання:«Віночок спілкування»)

Добрий день, сонце привітне,

Добрий день - небо блакитне;

Добрий день у небі пташки,

Добрий день у лісі - дубки.

Добрий день, люди привітні,

Добрий день, Ганнуся!

дітьми вітається лялька)

Добрий день, веселі малята;

– Дивіться, діти, Ганнусі сподобалось ваше привітання, вона хоче залишитись у нас на занятті. 

  • А почнемо наше заняття з логопедичної розминки і пограємо в гру «Впіймай слово»
  • Я вам зачитаю слова, а ви коли почуєте слово зі звуком [в], плещете в долоні. Зрозуміли? І так почали:
  • Калина, верба, жито,віночок,  сонце,  небо, візерунок.
  • Молодці!
  • Далі ми звами пограємо в гру « День і ніч»
  • Перед вами є малюночки.
  • Роздивіться уважно, що  зображено на цих малюночках?
  • Який перший звук у словах?
  • На команду «Ніч» визаплющуєте очі! На команду «день» - розплющуєте очі і називаєте якого малюночка не стало?
  • Назвіть його та поділіть слово на склади.
  • Молодці! Ви дуже були уважні.

Щоб наш ротик працював

Звуки гарно вимовляв

Віршик будемо вчити

Щоб гарно й чітко говорити.

(Спочатку всі разом, а потім декілька дітей самостійно)

Вишиваю вишиваночку

Я для братика Іваночка

Вишиваночка у вишеньках

Ягідками рясно вишита

Вся в мережках вишиваночка

Подарунок для Іваночка

  • Молодці!
  • Діти, а зараз відгадайте загадку:

«Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна,

Люби, шануй та оберігай –

Все, що зветься…(Україна).(Відповіді дітей)

-  Сьогоді ми поговоримо з вами про нашу Батьківщину і  про  державні символи нашої держави – України.

- Діти, звернітьувагу, в якому вбранні наша гостя? Як одягнена Ганна?

(Відповіді дітей: Ганнуся вдягнена у вишиванку)

 На ній національний одяг нашої країни.

  • Діти, в якій країні ми живемо?

(Відповідідітей: Країна називається – Україна!)

  • Добре! Молодці! А скажіть, будь ласка, якщо країна наша Україна, то як називають людей, які в ній проживають?

(Відповідідітей: Люди, які проживають в Україні звуться українцями)

- Молодці, правильно. Діти, давайте ознайомимося з  державними символами України!

- Україна є самостійною незалежною державою. Як будь-яка держава, Україна має свої державні символи: ГЕРБ, ПРАПОР, а також головну пісню - ГІМН.

Вихователь демонструє дітям зображення герба.

Почнемо наше знайомство з герба України.

Наш Герб називається – Тризуб.

 За  легендами, тризуб символізує поєднання Батька, Матері та Дитининьому зашифроване слово «воля», до якої прагнули наші предки.

 

Мов золото тризуб сяє,

Україну прославляє.

 

І ми знаємо віршики про герб.

 

Наш герб — тризуб.

Це воля, слава, сила.

Наш герб — тризуб.

Недоля нас косила.

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро іпісню

Несемо ми людям.

(Н. Поклад)

- А зараз давайте спробуємо розфарбувати схематичнее зображення герба України — ТРИЗУБА.

- Який колір візьмемо? (Жовтий)

- На якому тлі? (На синьому)

- А зараз продовжимо знайомитись із  прапором України.

- Національний прапор України має синій і жовтий кольори.

Жовтий — це колір пшеничної ниви, хліба, зерна, золотого сонця, без якого не дозрів би хліб; синій — це колір чистого, мирного неба. Ці кольори на нашому прапорі символізують віковічне прагнення миру, праці, краси та багатства рідної землі.

 

  • І зараз ми розкажемо вірш про прапор.

Прапор — цедержавний символ,

Він єв кожноїдержави;

Це для всіх — ознакасили,

Це для всіх — ознакаслави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє — небо, жовте — жито;

Прапор цейоберігаєм,

Він — святиня, знаютьдіти.

Прапор свійздіймаєм гордо,

Ми знимдужі ієдині,

Ми навікивже знародом,

Українським, вУкраїні.

(Н. Поклад)

- Молодці!

Пазли до рук беріть,

Прапор України складіть.

Дидактична гра «Склади прапор»

  • Діти, а зараз давайте спробуємо скласти зображення Прапора України в техніці пазла.
  • А давайте спробуємо порахувати із скількох пазлів ми склали наш прапор.

 

  • Кожна країна повинна мати ГІМН.

Гімн — це найголовніша пісня України. Гімн України написали поет ПавлоЧубинський та композитор Михайло Вербицький.

  • А ви знаєте слова гімну?

( Діти розказують слова гімну)

  • Ця пісня звучить на всіх державних святах. Гімн звучить, коли до України приїздять поважні гості з інших країн, коли вшановують українських спортсменів, які перемогли в змаганнях. Коли виконується Гімн України, ми маємо встати на знак пошани і слухати його мовчки або співати разом із виконавцем, а праву руку покласти на серце. Спробуймо.

Звучить Гімн України, діти слухають аудіозапис, поклавши праву руку на серце.

Фізкультхвилинка

 - А тепер відпочинемо:

Україна,(Розводять руки в сторони)

Рідний край,(Піднімають руки догори)

Поле, річка,(Повороти тулуба з розведеними в сторону руками)

Синій гай. (Присідають, руки на пояс)

Любо стежкою іти - (Ходьба на місці)

Тут живемо я і ти!(Беруть одне одного за руки)

  • А зараз послухайте легенду про наші символи.

 Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в світ прославляти свою матір.

 Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між людьми, і за трипроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали ім’я першому синові Тризуб.

 Настала черга середульшого сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-синій одяг. Своїми звитяжними справами прославив він свою матір. Дістав середній син імення Прапор.

 А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама подарувала своєму наймолодшому синові солов’їний голос. І отримав молодий син за свій голос і величний спів ім’я Гімн.

І з того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор та Гімн – і прославляють рідну неньку - батьківщину.

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

А найкраща завжди — Батьківщина!

 

  • От і підходить наше заняття до завершення.
  • Давайте згадаємо, про що ми говорили на занятті?

Висновок та питання до заняття

  • Скажіть, діти, хто ви за національністю?(Українці)
  • А як називається країна українців? (Україна)
  • Які ви знаєте державні символи України?(Прапор, гімн, герб країни)
  • Якого кольору прапор України?
  • Як називається герб України?
  • Діти, а як ви думаєте, Ганусі сподобалося наше заняття?
  • Ми і надалі будемо її запрошувати до нас в гості!
  • І на завершення розкажемо віршик про Україну

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік унас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти і взимку найтепліша —

Наша отча сторона.

 

docx
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
2692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку