Заняття для дітей старшого дошкільного віку
Маленьким українцям про державні символи
Мета: ознайомити дітей із державною символікою України; закріплювати та поглиблювати уявлення дітей про Україну; розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати глибокі почуття до своєї Батьківщини, рідної землі; пробуджувати пізнавальний інтерес; сприяти розширенню світогляду дітей.
Обладнання: зображення прапора, герба, запис гімну, лялька в українському вбранні, загадки, вірші, аркуші із схематичним зображенням герба, олівці, пазли прапора.
Хідзаняття
Організаційний момент:
- До нас завітала гостя - ось така лялька дівчинка, яка називається Ганнуся.
- Привітаємося з нашою гостею віршиком-вітанням, який ви знаєте.
Діти вітаються з лялькою (Вітання:«Віночок спілкування»)
Добрий день, сонце привітне,
Добрий день - небо блакитне;
Добрий день у небі пташки,
Добрий день у лісі - дубки.
Добрий день, люди привітні,
Добрий день, Ганнуся!
(З дітьми вітається лялька)
Добрий день, веселі малята;
– Дивіться, діти, Ганнусі сподобалось ваше привітання, вона хоче залишитись у нас на занятті.
Щоб наш ротик працював
Звуки гарно вимовляв
Віршик будемо вчити
Щоб гарно й чітко говорити.
(Спочатку всі разом, а потім декілька дітей самостійно)
Вишиваю вишиваночку
Я для братика Іваночка
Вишиваночка у вишеньках
Ягідками рясно вишита
Вся в мережках вишиваночка
Подарунок для Іваночка
«Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй та оберігай –
Все, що зветься…(Україна).(Відповіді дітей)
- Сьогоді ми поговоримо з вами про нашу Батьківщину і про державні символи нашої держави – України.
- Діти, звернітьувагу, в якому вбранні наша гостя? Як одягнена Ганна?
(Відповіді дітей: Ганнуся вдягнена у вишиванку)
На ній національний одяг нашої країни.
(Відповідідітей: Країна називається – Україна!)
(Відповідідітей: Люди, які проживають в Україні звуться українцями)
- Молодці, правильно. Діти, давайте ознайомимося з державними символами України!
- Україна є самостійною незалежною державою. Як будь-яка держава, Україна має свої державні символи: ГЕРБ, ПРАПОР, а також головну пісню - ГІМН.
Вихователь демонструє дітям зображення герба.
Почнемо наше знайомство з герба України.
Наш Герб називається – Тризуб.
За легендами, тризуб символізує поєднання Батька, Матері та Дитини.У ньому зашифроване слово «воля», до якої прагнули наші предки.
Мов золото тризуб сяє,
Україну прославляє.
І ми знаємо віршики про герб.
Наш герб — тризуб.
Це воля, слава, сила.
Наш герб — тризуб.
Недоля нас косила.
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро іпісню
Несемо ми людям.
(Н. Поклад)
- А зараз давайте спробуємо розфарбувати схематичнее зображення герба України — ТРИЗУБА.
- Який колір візьмемо? (Жовтий)
- На якому тлі? (На синьому)
- А зараз продовжимо знайомитись із прапором України.
- Національний прапор України має синій і жовтий кольори.
Жовтий — це колір пшеничної ниви, хліба, зерна, золотого сонця, без якого не дозрів би хліб; синій — це колір чистого, мирного неба. Ці кольори на нашому прапорі символізують віковічне прагнення миру, праці, краси та багатства рідної землі.
Прапор — цедержавний символ,
Він єв кожноїдержави;
Це для всіх — ознакасили,
Це для всіх — ознакаслави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє — небо, жовте — жито;
Прапор цейоберігаєм,
Він — святиня, знаютьдіти.
Прапор свійздіймаєм гордо,
Ми знимдужі ієдині,
Ми навікивже знародом,
Українським, вУкраїні.
(Н. Поклад)
- Молодці!
Пазли до рук беріть,
Прапор України складіть.
Дидактична гра «Склади прапор»
Гімн — це найголовніша пісня України. Гімн України написали поет ПавлоЧубинський та композитор Михайло Вербицький.
( Діти розказують слова гімну)
Звучить Гімн України, діти слухають аудіозапис, поклавши праву руку на серце.
Фізкультхвилинка
- А тепер відпочинемо:
Україна,(Розводять руки в сторони)
Рідний край,(Піднімають руки догори)
Поле, річка,(Повороти тулуба з розведеними в сторону руками)
Синій гай. (Присідають, руки на пояс)
Любо стежкою іти - (Ходьба на місці)
Тут живемо я і ти!(Беруть одне одного за руки)
Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в світ прославляти свою матір.
Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між людьми, і за трипроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали ім’я першому синові Тризуб.
Настала черга середульшого сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-синій одяг. Своїми звитяжними справами прославив він свою матір. Дістав середній син імення Прапор.
А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама подарувала своєму наймолодшому синові солов’їний голос. І отримав молодий син за свій голос і величний спів ім’я Гімн.
І з того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор та Гімн – і прославляють рідну неньку - батьківщину.
Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
А найкраща завжди — Батьківщина!
Висновок та питання до заняття
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік унас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти і взимку найтепліша —
Наша отча сторона.