Малювання літніх пейзажів. Пленер.

Про матеріал
Перше ознайомлення дітей з мистецтвом живопису починається в середній групі, зокрема з пейзажем.Перед тим як ознайомити дітей з творами художників , треба потурбуватись про запас їх уявлень про природу, бо це найближчий , зрозумілий дитині світ. Ідеальним варіантом є - пленер.
Перегляд файлу

Малювання літніх пейзажів: пленер.

(Старша група).

Мета. удосконалювати рухову координацію, дрібну моторику рук;

виховувати любов та бережливе ставлення до природи рідного краю;

милуватися красою літніх пейзажів, цвітінням літніх квітів, зеленню рослин, викликати радість та захоплення від побаченого. Збагачувати знання дітей про професію художника, види картин, які створюють художники (натюрморт, портрет, пейзаж); закріпити знання дітей про зміни в навколишньому з настанням літа. Викликати у дітей інтерес до образотворчого мистецтва, бажання малювати літні пейзажі. Закріпити в словнику назви квітів та дерев найближчого оточення, активізувати вживання прикметників; розвивати описове мовлення. Розвивати естетичне сприйняття світу через спостереження в природному середовищі та ознайомлення з програмовими творами образотворчого мистецтва. Продовжувати вчити дітей композиційно правильно розміщувати в малюнку об’єкти природи (ближній план, дальній план), створювати пейзаж на основі власного спостереження та споглядання.

Спонукати дітей самостійно обирати матеріал для малювання. Заохочувати виявлення творчості під час малювання; розвивати здатність вирізняти незвичайне та неповторне в навколишній природі.

Попередня робота: розглядання репродукцій картин художників, робота з рамкою.

Матеріал: репродукції картин художників, ілюстрації, мольберти, фарби, пензлі, олівці, пастель, аркуші паперу, зображення відбитків дитячих рук.

План пізнавальної діяльності.

1. Організація.
Психологічний настрій

Стали, діти, всі рівненько.
Посміхнулися гарненько.
Наберіть в долоні сміху
І розсипте всім на втіху,
Та потріть оченята,
Щоб могли спостерігати.
Нашороште швидше вуха,
Щоб могли усе ви слухать.
Підем разом мандрувати,
Щось цікаве пізнавати.

Наш девіз:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.

2.Інтерактивний метод «Мікрофон».

Бліц-опитування:

- Яка ваша улюблена пора року?

- Що незвичайного можна побачити влітку?

- Як можна передати свої враження від побаченого?

- Чи любите ви малювати?

- Як називають людей, які малюють картини та створюють красу на папері?

 

3. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати і побачимо, яка краса оточує нас, навчимося бути спостережливими та передавати цю красу на папері.

- Людина не може жити без краси і без пісні. Вона ніколи не буде по-справжньому щасливою, якщо не навчилася милуватися природою, зачаровуватися мелодією пісні, якщо її душа не озивається трепетно на красу поезії чи витвору мистецтва.

- За широкими морями, за дрімучими лісами, за високими горами, у далекому краї жив собі маленький хлопчик і всіх запитував: «Чому люди почали малювати?». Ніхто не зміг відповісти хлопчикові, тому і подався він у далеку подорож шукати відповідь на своє запитання.

- А як би ви відповіли на його запитання? (Людина почала малювати тому, що побачила красу блакитного неба, захід сонця, ніжні й тендітні пелюсточки проліска. Побачила і захотіла розповісти іншим про своє ставлення до побаченого та зберегти його).

 

4. Діти, сьогодні на заняття до нас завітали наші друзі – літні квіти.

(Заходять троє дітей в костюмах мака, соняшника, фіалки. Вони приносять дітям подарунки – картини. Завдання для дітей: знайти картини на яких зображено портрет, натюрморт, пейзаж).

Мак, соняшник та фіалка розповідають вірші:

Якщо бачиш на картині
Намальована ріка, і ялина, й білий іній,
І садок, і хмарина, й снігова рівнина,
Або поле чи шалаш.
Тоді всі такі картини називаються пейзаж.

Якщо бачиш на картині чашку кави на столі,
Морс у гарному графині, і троянду в кришталі,
Чи із бронзи дивну вазу, або грушу, або торт,
Або все оце відразу.
Знай, що це все – натюрморт.


Якщо бачиш, що з картини поглядає хтось на нас,
Або принц чи кустар, льотчик, чи балерина,
Навіть Борька – твій сусід.
Портретом зватись будуть ці картини. Геть усі.

Запитання для дітей:

- Що намалювали б ви, якби були художниками?

- Кому б подарували свою картину?

Сьогодні я вам пропоную стати художниками та намалювати літній пейзаж. Пейзаж можна придумати самому, або намалювати з натури. Заняття, які проводяться на вулиці, називаються пленер. Тож сьогодні у нас з вами заняття-пленер. Матеріал для малювання ви зможете обрати самостійно на місці  малювання .

(Діти разом з вихователем вирушають на вулицю для малювання. Під час руху проводиться фізкультхвилинка).

 

5. Фізкультхвилинка «Як ми вміємо дружити».

Ми уміємо дружити – разом хоровод водити, (ідуть парами)

Ще й у парах танцювати, (пританцьовують)

На асфальті малювати. (нахиляються й імітують малювання на асфальті)

Заховатись, причаїтись, (присідають і завмирають)

На зайчат перетворитись… (підводяться і пересуваються жвавими стрибками)

«Паровозом» мандрувати

Можуть хлопчики й дівчата… (стають один за одним «паровозиком» і рухаються вперед)

Якщо дружна дітвора –

Лиш тоді цікава гра! (ідуть парами, плескають в долоні)

6. Творча робота дітей.

Діти малюють літні пейзажі на мольбертах, за столами, сидячи на килимку (за вибором дітей).

Наш світ такий, як казка,
Он в небі хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум’ям палає,
І ясне сонечко блищить.
Чарівна пташечка співає,
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить .

 

7. Інтерактивна вправа «Палітра»
- У вас на столах  лежать вирізані з паперу маленькі «долоньки». Кожен пальчик зафарбуйте у відповідний колір:

- великий: з яким настроєм пройшло заняття? (червоний – було цікаво, жовтий - не дуже цікаво, синій – нецікаво);
- вказівний: чи подобається тобі виконувати малюнки фарбами? ( помаранчевий - подобається, жовтий – не дуже подобається, синій – зовсім не подобається )
- середній: чи охайно ти виконав свій малюнок ? ( охайно жовтий, не дуже охайно – червоний, брудно – синій);
- безіменний: якщо на картині зображено ліс і річку, то така картина називається..(пейзаж – синій, натюрморт – жовтий, портрет – фіолетовий)
- на мізинці: чи справдились ваші очікування від заняття. (справдились –зелений, не повністю – голубий, зовсім не справдились – жовтий ).
 

8. Підсумок

Діти розповідають про свої малюнки, ставлять автографи та дарують тому, кому захочуть.
 

Людина є господарем природи, але вона повинна бути бережливим господарем. Пам’ятайте про це. Оберігайте все живе, бо людина прийшла у світ творити добро.

 

 

 

docx
Додано
21 січня 2020
Переглядів
3347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку