Тема : малювання з натури кухонної дощечки для різання овочів.
Мета : закріплювати навички малювання з натури, удосконалювати вміння виконувати елемент петриківського розпису (калина) технікою «дотик пальця». Розвивати дрібну моторику рук, спостережливість, довготривалу пам'ять, довільну увагу. Виховувати естетичний смак, старанність, самостійність, ціннісне ставлення до традицій українського народу.
Обладнання : зразок, шаблони, демонстраційний матеріал, відеоролик.
Тип уроку : закріплення знань, умінь, навичок.
Хід уроку :
І. Підготовча частина.
1.1. Організаційний момент.
Дзвоник всім нам дав наказ-
До роботи швидше, клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб сказати у кінці,
Що у нашім дружнім класі,
Діти, просто, молодці!
1.2. Нервово – психічна підготовка.
Дидактична гра на увагу «Порівняй». (Учні повторюють назви основних фігур, порівнюють два малюнки, знаходять відмінності).
1.3. Дидактико – психологічна підготовка.
Перевірте, чи все у вас готово до уроку. Будьте уважні, активні, тоді урок у нас пройде не марно, ви збагатитись новими знаннями, оволодієте новими навичками.
ІІ. Загально-корекційна частина.
2.1. Актуалізація опорних знань.
2.1.1. Декоративно-ужиткове мистецтво.
- Демонстрація предметів декоративно-ужиткового мистецтва (глечик, таріль, дощечка, вишиванка, вишитий рушник).
(Учні називають предмети, з’ясовують, завдяки чому ці речі гарні. Вчитель узагальнює відповіді-це декоративно- ужиткові предмети, або предмети декоративно- прикладного мистецтва).
2.1.2.Словникова робота.
Декоративний- походить від французького «декор», означає «прикрашати».
Ужитковий- предмет, яким користуються у повсякденному житті.
Прикладний- прикладати до предметів, виробів.
2.1.3. Віртуальна подорож до с. Петриківки.
Одним із поширених видів народно- прикладного мистецтва , що здавна існує і розвивається в Україні, є декоративний розпис. Розпис, це не тільки прикраса, а і символічна мова українського народу, через який майстри оспівують красу та велич рідного краю. Найбільшого поширення декоративний розпис набув на Дніпропетров-щині, в с. Петриківка де розмальовували і розмальовують хати, скрині, посуд, іграшки.
Саме сюди я і пропоную здійснити нашу віртуальну подорож.
(Демонстрація відеоролику).
2.2. Повідомлення теми уроку.
Вступна бесіда вчителя.
Сьогодні на уроці ми з вами перетворимося на майстрів петриківського розпису і розмалюємо дощечку для різання овочів. Будемо працювати охайно, з любов’ю, щоб потім ту красу, яку ви створити власноруч, ви б могли подарувати своїм матусям.
2.3. Демонстрація, аналіз зразка. Складання плану роботи.
На мультимедійній дошці різні види дощечок, на дошці- зразок, зроблений вчителем. Вчитель звертає увагу , що в своїх композиціях петриківськи майстри найчастіше використовували рослинні елементи. Пояснює виконання роботи по поопераційним карткам.
2.4. Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгорупідлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Усі веселі,
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили,
І за парти дружно сіли.
2.5. Повторення плану роботи учнями.
2.6. Пальчикова гімнастика.
Ми долоньки розітрем, і зігрієм пальчики. Будем гратися руками, як маленькі зайчики.
2.7. Самостійне виконання роботи учнями.
2.8. Індивідуальна робота: Попадінець Артем, Попадінеці Андрій, Кільчинський Марк.
2.9. Виставка дитячих робіт. Визначення кращої роботи.
ІІІ. Заключна частина.
3.1. Підсумкова бесіда.
- Що таке декоративно- прикладне мистецтво?
- Який предмет домашнього вжитку ми сьогодні розмальовували?
- Яку при цьому використовували техніку?
- Які елементи петриківського розпису зустрічаються найчастіше на предметах декоративно-ужиткового мистецтва?
3.2. Формувальне оцінювання.
КЗО «Спеціальна школа «Мрія» Дніпропетровської обласної ради»
Відкритий урок з образотворчого мистецтва в 3-Б класі.
Підготувала :
вчитель-дефектолог
Клименко Ю. Ю.
м. Кам’янське
2020 рік