Мандрівка до країни добрих і ввічливих людей
Виховний захід
«Мандрівка до країни добрих і ввічливих людей».
Мета: узагальнити знання учнів про дотримання правил поведінки вдома, у школі, у громадських місцях; виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків, турботу і піклування ро молодших.
Обладнання: мапа мандрівки до Країни Добрих і Ввічливих Людей, умовні ключі до Чарівної Країни, музична підборка.
Попередня робота: читання художніх творів, вивчення віршів, приказок, прислів’їв.
Хід заходу
Учитель: Діти! Професор Будь Ласка залишив нам мапу Країни Добрих і Ввічливих людей, що ній він живе, а також лист для вас. Чи бажаєте ви здійснити туди мандрівку? Як же туди дістатися? Про це ми довідаємося з листа професора Будь Ласка. Послухайте.
«Любі діти!
Шлях у мою країну буде нелегким. Уважно розгляньте карту моєї країни. Щоб подолати всі труднощі, треба правильно виконати мої завдання під час кожної зупинки. Знаючи секрети ввічливої людини, допомагаючи і підтримуючи один одного, ви, я сподіваюся, подолаєте їх і одержите ключі від Країни Добрих і Ввічливих Людей.»
Учитель демонструє розрізаний на декілька частин ключ, намальований на аркуші цупкого паперу.
Учитель: За кожний конкурс, змагання переможці одержать якийсь фрагмент ключа. Та команда, що найшвидше збере всі частини і складе з них цілий ключ, першою потрапить до чарівної Країни. Щасливої вам дороги!
Конкурс знавців українських віршів до теми уроку, що ї діти вивчали протягом цього року.
Діти розповідають вірші.
Некультурні хазяї
Із гостини по сніжку
Хлопчики вертались,
А товариш запитав:
— Як вам гостювалось?
— Та нічого, все як слід…
Тільки бачиш, друже,
В тому домі хазяї
Просто нехороші -
У прихожій не зняли
З нас вони калоші!
Навіть з наших кожушин
Снігу не струсили…
То ми так, як увійшли,
І до столу сіли.
(Бойко Григорій)
Уважив місце
— Сідайте, тітко дорога,—
Уважив місце Костя,
Коли та цього четверга
Прийшла до них у гості.
Убік відсунувши стільця,
Спитала тітка Ліна:
— А ти ж де сядеш, молодець?
— Я... В тітки на колінах.
(Д. Чередниченко)
Обговорення прослуханого.
Учитель:
Чарівні слова
До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі,
Їх кожен легко підбере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам'ятать неважко
Маленькі ключики твої —
«Спасибі» і «Будь ласка».
Конкурс знавців «чарівних» слів. Записати відомі «чарівні» слова. (Доброго дня, будь ласка, дякую, вибачте, Ви, смачного та ін.)
Учитель: Умови гри: якщо я говорю все правильно, ви плескаєте у долоні, а якщо неправильно, ви не плескаєте.
Приклади:
Гра-змагання.
Хто швидше і ліпше впорається із завданням.
Виконання пісні про дружбу.
Визначення команди-переможця, нагородження її чарівним ключем.
Учитель: Надійшла термінова телеграм від професора Будь Ласка «Любі переможці! Любі діти! Ради вітати вас, громадяни Країни Добрих і Ввічливих Людей! Запрошуйте до нас своїх друзів, родичів, щоб наше товариство поповнювалося. Щастя вам, успіхів! Професор Будь Ласка.»