Мандруємо Харківською областю

Про матеріал

Конспект уроку "Я пізнаю світ " 4 клас за програмою Інтелект України.

Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з партнерами у парі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: допомогти учням узагальнити і систематизувати знання про Харківську область; виховувати інтерес до вивчення рідного краю, патріотичні почуття.

Перегляд файлу

                                                        Урок    ЯПС

Тема. Туристичний маршрут Харківською областю.

Мета. Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з партнерами у парі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: допомогти учням узагальнити і систематизувати знання про Харківську область; виховувати  інтерес до вивчення рідного краю, патріотичні почуття.

Обладнання: адміністративна , карта України, трейлер, афірмації, відеофрагмент «Світ навколо нас», пісні: «Сторони світу» ноутбук.

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати:

- презентуватимуть  знання  про Харківську область;

- знатимуть туристичні об’єкти Харківської області;

- вмітимуть позначати Харківську область на контурній карті;

- розумітимуть  важливість збереження природи та культурної спадщини.

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент

            Пролунав уже дзвінок.

            Він покликав на урок

           Кожен з вас приготувався?

           На перерві постарався?

           Зараз сядуть лиш дівчата,

           А за ними і хлоп’ята.

    ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Приготувалися до уроку ЯПС. Приготували посібники, ручки, видільники і свої знання і вміння.

Діти, на уроках ЯПС, ми подорожуємо в різні куточки світу, дізнаємося багато нового і цікавого Про що сьогодні піде мова на уроці, ви дізнаєтеся, відгадавши анаграму

          (мандрівка Україною) .

Я пропоную підготуватися до плідної роботи, поринувши у захоплюючий світ рідної країни, пригадавши найдивовижніші куточки нашої Батьківщини .

2. Дітки,  а про які саме куточки піде сьогодні мова, ви дізнаєтеся, переглянувши відеофрагмент  з піснею Мандрівка Україною.

 Про яку ж область ми будемо сьогодні говорити ?

-Що ви знаєте про Харківську область .?

3. Налаштуємося на урок з афірмаціями

- Перегляньте афірмації . А тепер закрийте оченята і відворіть про себе афірмацію, яка є для вас важлива. Готові до роботи?

ІІІ . Оголошення теми і мети уроку.

А тепер розгорніть посібник прочитаємо тему уроку.

Діти ,які частини мови є в назві нашої теми ? Візьміть олівчики і підкресліть  іменники червоним кольором, а прикметники  - синім. 

Поміняйтеся зошитами – перевірте роботу свої товаришів.

Які розумнички . Назвіть номер уроку. Що ви можете сказати про це число?

Дітки, а що ви очікуєте від нашого уроку?

А якими ви повинні бути на уроці?

-Доберіть, будь ласка, до кожної букви слова « урок», прикметник, який означає вашу активність на уроці.

 Отже будемо працювати, що б ваші очікування справдилися. Ми будемо дізнаватися багато нового і цікавого про Харківську область, ознайомимося з туристичними об’єктами.  А урок у нас буде цікавим і результативним.

IV. Робота над матеріалом уроку

  1. Робота з контурною картою. Готові мандрувати ? Тож починаємо нашу цікаву подорож.

 Розглянемо карту України, на що схожі контури нашої держави? 

А тепер подивіться на контури Харківської області,  що вони вам нагадують.

-         Намалюйте контури області пальчиком у повітрі.

-         А тепер попрацюйте з контурною картою с. 45 . Позначте Харківську область на карті та обласний центр.

  1. Самостійна робота. Прочитайте завдання вправи 2.
  2. Знайомство з туристичними об’єктами
  3. Можемо тепер розпочинати мандрівку Харківською областю  і повторимо туристичні маршрути .  Хто хоче нагадати назви туристичних об’єктів? .

-         А які ми вже з вами вивчили?

-         Маршрут наш розпочнеться з міста Харків.

  Вірш про Харків. Дітки послухайте вірш про Харків .   Що ви дізналися з вірша?

(Що це місто друге за величиною в Україні, Тут Є площа Свободи, що про Харків знають у Європі). Які власні назви ви почули в цьому вірші? І хоч зараз у нас війна і багато прекрасних куточків нашої батьківщини знищено ворогом, але Україна обов’язково переможе і все відбудує.

 А ми подорожуємо далі і  наступна зупинка «Співочі тераси». Діти , а як ви гадаєте, чому тераси можуть бути співучими?

Давайте прочитаємо текст і дізнаємося,  чому ж тераси   називають співучими і чи справді це так .

А зараз ми попрацюємо  в групах

1 група – підкреслить прикметники і визначить їх групу в першій частині тексту.

2 група - підкреслить прикметники і визначить їх групу другій частині тексту.

3 група – попрацює з тлумачним словничком і дізнається значення виділених слів.

- Діти , а ви б хотіли почути , побачити співочі тераси.

- Ви були уважними ?

Перевірте розуміння тексту і оберіть правильну відповідь. ( Готова пара піднімає ручки)

Ми з вами гарно попрацювали. А тепер давайте відпочинемо і поспіваємо пісеньку «Барви рідної землі»

Сподобалась пісенька. Мені теж дуже подобається. До речі, в ній зустрічається багато частин мови.

4. Яка цікава в нас подорож. Тож подорожуємо далі. І наступна наша зупинка Національний природний парк. «Гомільшанські ліси» .

- Читаємо уважно інформаційну довідку.  Що ви дізналися з тексту. Задайте запитання один одному.

- Підкресліть числівники, які зустрічалися в тексті.

  Задайте один одному  запитання до тексту.

      - А тепер думками  перенесемося до  парку, переглянувши відеофрагмент.

      - Чи уважними ви були. Перевіримо вашу уважність  . Добери правильну відповідь.

5.Наступна зупинка «Математична».

 Зараз будьте уважні. Попрацюємо в парах . На цю роботу даю вам 3 хвилинки.

Зараз будьте уважні  І виконаємо завдання на логічне мислення.

Потрібно  розв’язати логічну задачу  за малюнком.

  Ми гарно попрацювали. А тепер давайте порелаксуємо і поринемо в чарівний світ пташиної мелодії. Сідайте зручно і насолоджуйтесь.

Хвилинка релаксації

Відпочили? А які пташки ви помітили у відео фрагменті 

Отже мандруємо далі.

    6. А ми подорожуємо далі . Наступна наша зупинка село Сковородинівка.

 Діти , а як ви думаєте, чому село має таку назву. Мої розумнички ви вмієте мислити. А чи знайомі ми з Григорієм Сковородою?

- Коли вчили байки.

А як його називають? Батьком української байки. А основоположником байок є ? Езоп. А які байки Г. Сковороди ви знаєте? «Зозуля та дрізд» , «Бджола та шершень»

Прочитайте  текст самостійно з видільничками. Виділіть ключові слова.  Прочитайте і скажіть , чи справдилося ваше передбачення?

Виконаємо вправу   «Незавершене речення»

Григорій Сковорода- (видатний український філософ, байкар, поет, педагог, музикант)

Народився  -  ( в селі Чорнухи)

Велику частину життя – (провів на Харківщині)

Останній період життя –(провів у селі Пан-Іванівка)

Нині село – (Сковородинівка)

Улюблені місця – (700 річний дуб і криниця)

 А зараз здійснемо віртуальну подорож до села Сковородинівка

Дітки пригадайте вивчене про творчість Г. Сковороди установивши відповідність.

І останнє завдання -  попрацюємо з афоризмами Г. Сковороди.

IV. Підсумок уроку.

-         Вам сподобалося мандрувати ?

-         Чи справдилися ваші очікування?

-         Рефлексія.

-         А зараз пограємо в гру «Колесо фортуни»

-         Оцініть свою роботу на уроці цеглинкою лего.

 - Я дякую за урок і за активну участь ви отримуєте мотиваційний  купон.

 І останнє завдання «Вгадай що в коробці».

 

 

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку