Конспект уроку "Я пізнаю світ " 4 клас за програмою Інтелект України.
Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з партнерами у парі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: допомогти учням узагальнити і систематизувати знання про Харківську область; виховувати інтерес до вивчення рідного краю, патріотичні почуття.
Урок ЯПС
Тема. Туристичний маршрут Харківською областю.
Мета. Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з партнерами у парі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: допомогти учням узагальнити і систематизувати знання про Харківську область; виховувати інтерес до вивчення рідного краю, патріотичні почуття.
Обладнання: адміністративна , карта України, трейлер, афірмації, відеофрагмент «Світ навколо нас», пісні: «Сторони світу» ноутбук.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати:
- презентуватимуть знання про Харківську область;
- знатимуть туристичні об’єкти Харківської області;
- вмітимуть позначати Харківську область на контурній карті;
- розумітимуть важливість збереження природи та культурної спадщини.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок.
Він покликав на урок
Кожен з вас приготувався?
На перерві постарався?
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Приготувалися до уроку ЯПС. Приготували посібники, ручки, видільники і свої знання і вміння.
Діти, на уроках ЯПС, ми подорожуємо в різні куточки світу, дізнаємося багато нового і цікавого Про що сьогодні піде мова на уроці, ви дізнаєтеся, відгадавши анаграму
(мандрівка Україною) .
Я пропоную підготуватися до плідної роботи, поринувши у захоплюючий світ рідної країни, пригадавши найдивовижніші куточки нашої Батьківщини .
2. Дітки, а про які саме куточки піде сьогодні мова, ви дізнаєтеся, переглянувши відеофрагмент з піснею Мандрівка Україною.
Про яку ж область ми будемо сьогодні говорити ?
-Що ви знаєте про Харківську область .?
3. Налаштуємося на урок з афірмаціями
- Перегляньте афірмації . А тепер закрийте оченята і відворіть про себе афірмацію, яка є для вас важлива. Готові до роботи?
ІІІ . Оголошення теми і мети уроку.
А тепер розгорніть посібник прочитаємо тему уроку.
Діти ,які частини мови є в назві нашої теми ? Візьміть олівчики і підкресліть іменники червоним кольором, а прикметники - синім.
Поміняйтеся зошитами – перевірте роботу свої товаришів.
Які розумнички . Назвіть номер уроку. Що ви можете сказати про це число?
Дітки, а що ви очікуєте від нашого уроку?
А якими ви повинні бути на уроці?
-Доберіть, будь ласка, до кожної букви слова « урок», прикметник, який означає вашу активність на уроці.
Отже будемо працювати, що б ваші очікування справдилися. Ми будемо дізнаватися багато нового і цікавого про Харківську область, ознайомимося з туристичними об’єктами. А урок у нас буде цікавим і результативним.
IV. Робота над матеріалом уроку
Розглянемо карту України, на що схожі контури нашої держави?
А тепер подивіться на контури Харківської області, що вони вам нагадують.
- Намалюйте контури області пальчиком у повітрі.
- А тепер попрацюйте з контурною картою с. 45 . Позначте Харківську область на карті та обласний центр.
- А які ми вже з вами вивчили?
- Маршрут наш розпочнеться з міста Харків.
Вірш про Харків. Дітки послухайте вірш про Харків . Що ви дізналися з вірша?
(Що це місто друге за величиною в Україні, Тут Є площа Свободи, що про Харків знають у Європі). Які власні назви ви почули в цьому вірші? І хоч зараз у нас війна і багато прекрасних куточків нашої батьківщини знищено ворогом, але Україна обов’язково переможе і все відбудує.
А ми подорожуємо далі і наступна зупинка «Співочі тераси». Діти , а як ви гадаєте, чому тераси можуть бути співучими?
Давайте прочитаємо текст і дізнаємося, чому ж тераси називають співучими і чи справді це так .
А зараз ми попрацюємо в групах
1 група – підкреслить прикметники і визначить їх групу в першій частині тексту.
2 група - підкреслить прикметники і визначить їх групу другій частині тексту.
3 група – попрацює з тлумачним словничком і дізнається значення виділених слів.
- Діти , а ви б хотіли почути , побачити співочі тераси.
- Ви були уважними ?
Перевірте розуміння тексту і оберіть правильну відповідь. ( Готова пара піднімає ручки)
Ми з вами гарно попрацювали. А тепер давайте відпочинемо і поспіваємо пісеньку «Барви рідної землі»
Сподобалась пісенька. Мені теж дуже подобається. До речі, в ній зустрічається багато частин мови.
4. Яка цікава в нас подорож. Тож подорожуємо далі. І наступна наша зупинка Національний природний парк. «Гомільшанські ліси» .
- Читаємо уважно інформаційну довідку. Що ви дізналися з тексту. Задайте запитання один одному.
- Підкресліть числівники, які зустрічалися в тексті.
Задайте один одному запитання до тексту.
- А тепер думками перенесемося до парку, переглянувши відеофрагмент.
- Чи уважними ви були. Перевіримо вашу уважність . Добери правильну відповідь.
5.Наступна зупинка «Математична».
Зараз будьте уважні. Попрацюємо в парах . На цю роботу даю вам 3 хвилинки.
Зараз будьте уважні І виконаємо завдання на логічне мислення.
Потрібно розв’язати логічну задачу за малюнком.
Ми гарно попрацювали. А тепер давайте порелаксуємо і поринемо в чарівний світ пташиної мелодії. Сідайте зручно і насолоджуйтесь.
Хвилинка релаксації
Відпочили? А які пташки ви помітили у відео фрагменті
Отже мандруємо далі.
6. А ми подорожуємо далі . Наступна наша зупинка село Сковородинівка.
Діти , а як ви думаєте, чому село має таку назву. Мої розумнички ви вмієте мислити. А чи знайомі ми з Григорієм Сковородою?
- Коли вчили байки.
А як його називають? Батьком української байки. А основоположником байок є ? Езоп. А які байки Г. Сковороди ви знаєте? «Зозуля та дрізд» , «Бджола та шершень»
Прочитайте текст самостійно з видільничками. Виділіть ключові слова. Прочитайте і скажіть , чи справдилося ваше передбачення?
Виконаємо вправу «Незавершене речення»
Григорій Сковорода- (видатний український філософ, байкар, поет, педагог, музикант)
Народився - ( в селі Чорнухи)
Велику частину життя – (провів на Харківщині)
Останній період життя –(провів у селі Пан-Іванівка)
Нині село – (Сковородинівка)
Улюблені місця – (700 річний дуб і криниця)
А зараз здійснемо віртуальну подорож до села Сковородинівка
Дітки пригадайте вивчене про творчість Г. Сковороди установивши відповідність.
І останнє завдання - попрацюємо з афоризмами Г. Сковороди.
IV. Підсумок уроку.
- Вам сподобалося мандрувати ?
- Чи справдилися ваші очікування?
- Рефлексія.
- А зараз пограємо в гру «Колесо фортуни»
- Оцініть свою роботу на уроці цеглинкою лего.
- Я дякую за урок і за активну участь ви отримуєте мотиваційний купон.
І останнє завдання «Вгадай що в коробці».