Мандруємо стежками рідного краю. Ліна Костенко. «Усе моє, все зветься Україна.» (Позакласне читання) Форми земної поверхні України і свого краю (ЯДС).

Про матеріал
Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;), екологічна компетентність. Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної та літературної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими.
Перегляд файлу

Тема. Мандруємо стежками рідного краю.

Ліна Костенко. «Усе моє, все зветься Україна.» (Позакласне читання)

Форми земної поверхні України і свого краю. (природознавство)

Мета.

Формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;), екологічна компетентність.  Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної та літературної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими.

Матеріали до уроку

1. Повідомлення теми та мети уроку

- За поданими малюнками  спрогнозуйте тему уроку (звернути увагу на рельєф мандрівки)

(прогнозування)


 

 

 

 

 

 

2.Самостійне читання учнями вірша Л. Костенко «Усе моє, все зветься Україна»

3. Робота в парах «читання для друга»

4. Читання вірша на конкурсі «Україна має таланти»

5. Складання тлумачного словника:

Не тямлю, незрадливо, нетлінна.

6.Вправи на інтелектуальний розвиток

     Учням пропонується пригадати твори українських поетів, які порівнювали красу української природи з раєм. (Т. Шевченко)

     Складання колективного авторського вірша про рідний край (починає вчитель, а учні по черзі придумують римовані рядки)

Коли погляну я в віконце

Побачу, як мені сміється сонце.

……………………………………

5. Вправа, що дозволяє використати власний досвід дітей.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Desert.jpgУчням, демонструються краєвиди України, після чого вони можуть самі назвати деякі форми земної поверхні, що зустрічаються на території нашої Батьківщини, а також вилучити зайвий малюнок.

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Клас ділиться на 5 груп (принцип поділу розраховуємось до 5)

Кожній експертній групі дається картка з визначеннями: гори, рівнини, горби, яри, балки. Учні повинні за визначений час опрацювати інформацію, а потім експерт презентує свій виступ перед класом, позначаючи на дошці рівень розташування даних форм земної поверхні.

 

 

 

                 гори

 

                                                          горби                    височини

          низини

                                    яри      балки                        лінія горизонту

 

 7. Робота з картою

1 група – знайти і показати на карті височини України (Волинська, Подільська,           Придніпровська, Донецька, Приазовська)

2 група – низовини (Поліська, Придніпровська, Причорноморська)

3 група – гори (Карпатські, Кримські)

8. Перегляд презентації про гори України.

9. Встановити відповідності.

   Говерла                         Гори Карпати                      1545 метрів

    Роман-Кош                   Кримські гори                       2061 метр

10. Вправа «Займи позицію»

Учням пропонується вибрати місце проживання: гори, рівнини, яри та балки.

Пояснити свій вибір.

11. Підбиття підсумків, рефлексія.

-         Покажіть на карті найбільші гори, височини і рівнини України.

-         Де ви бачили яри, балки?

-         Чому утворюються яри? Доведіть, що яри – це «рани» на поверхні землі.

-         Як, на вашу думку, потрібно боротися з ярами?

12. Домашнє завдання. Вивчити вірш Л. Костенко напам’ять, розробити план збереження родючих земель на території України.

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
12 лютого
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку