В документі " маршрути до туристичного квесту" вміщено маршрути для учнів 5 - 9 класів. Кожнен клас перед грою повинен отримати маршрутний лист із зазначеним маршрутом. Всі маршрути об*єднані географічною тематикою, яка включає знання топографії, природи рідного краю , знання географічних приладів. Під час цієї гри діти зможуть проявити логічне мислення, та спостережливість .
Маршрути
«Знавець географії» (5 – 6 кл)
Відгадай загадки.
1.Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води. Що це? (карта.)
2.Коли пустий я – плачу, а як несуть, то скачу. (рюкзак.)
3.Я усе кручусь, верчусь, та ніколи не зіб’юсь. (компас.)
4. У мене в долонях країни,
Річки, гори, океани.
Здогадалися, в чому тут фокус?
Я тримаю ...
(Глобус.)
5. Зверху полюс, знизу полюс.
Посередині жаркий пояс.
(Екватор.)
6.Північ -
Там, де багато хуртовин.
Там, де жарко -
Буде...
(Південь.)
7. Дружний це і теплий дім,
Всім туристам добре в нім
(намет)
8. 8. Що за диво цей мішок,
Збоку є якийсь шнурок,
Не подушка і не ковдра,
Має він довгасту форму.
Всякий, хто у нього ляже –
«На добраніч» усім каже.
(спальник)
Картинка-загадка
Завдання: прискіпливо оглянь картинку та дай відповідь на вісім хитромудрих питань про туристів.
Вперед!
1. Скільки туристів мешкають в цьому таборі? _____________________________________________
2. Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому?____________________________________
3. На чому вони сюди приїхали? _________________________________________________________
4. Чи далеко від табору до найближчого села?_____________________________________________
5. Звідки дме вітер: з півночі або півдня? _________________________________________________
6. Яка зараз частина доби: ранок, обід, вечір або ніч? _______________________________________
7. Хто сьогодні черговий (готує їжу)? (Назви ім’я) ___________________________________________
8. Який місяць? ______________________________________________________________________
Відповіді
1. Четверо, список чергових складено на чотирьох, на килимку лежать чотири ложки і чотири тарілки.
2. Не сьогодні, між наметом і деревом встигла утворитися павутина.
3. Ймовірно, на човні. Адже біля дерева стоять весла.
4. Село недалеко. Навряд чи хлопці привезли з собою живу курку.
5. З Півдня. На дереві довші гілки на південній стороні, а коротші — на північній. А тепер подивись на полум'я багаття — воно «тягнеться» на північ, та й прапорець розвівається в сторону півночі. Отже, вітер південний.
6. Ранок, адже тінь падає на захід. Сонце світить зі сходу. З попереднього питання ми визначили, де знаходяться північ і південь, а отже, знаємо, де й інші сторони.
7. Чергує Петя, адже Шура пішов ловити метеликів, Коля сидить біля свого рюкзака з літерою К. Ще один хлопчик — фотографує. Це Вася — у рюкзаку з літерою «В» лежить штатив, отже, фотографа кличуть на букву «В» — Вася (згоден, штатив важко помітити).
8. На картинці — 8 число, бо сьогодні чергує Петя (видно на календарі), і як Ти непевне правильно встиг помітити зараз — серпень: кавуни найчастіше достигають у серпні.
«Знавець географії» (7 – 9 кл)
Перевір себе.
1) нівелір
2) абсолютна висота
3) відносна висота
4) горизонталь
5) бергштрих
6) транспортир
7) азимут
8) вершина
9) орієнтир
10) горизонт
1 –
2-
3 –
4-
5 –
6 -
7 –
8 –
9 -
10 –
Завдання і запитання
Визначити азимут на предмет.
Як орієнтуються в лісі без компасу.
Як орієнтуються за сонцем.
Як орієнтуються в поході за деревами.
Підписати назви географічних приладів
_______________________ ___________________ _______________________
______________ ______________________________ _________________________
_____________________________ ____________________________
ПРИГАДАЙ ТОПОГРАФІЧНІ УМОВНІ ЗНАКИ!
(5 – 7 кл)
______________
_______________
_______________
_______________
______________
_______________
_______________
_______________
________________
____________
________________
_______________
________________
_______________
«Юний натураліст»
Підписати назви дерев та грибів
__________________ ____________________ ___________________
__________________ __________________ _____________________
__________________ __________________ ____________________
«Медична»
Найнеобхідніші медикаменти для походу.
(Найнеобхідніші медикаменти для походу: перев’язочний матеріал (бинти стерильні, нестерильні, еластичний бинт, вата медична, лейкопластир, джгут кровоспинний, ножиці); знезаражуючі засоби (йодна настойка, розчин брильянтового зеленого, спирт медичний, перманганат калію, пантенол, інгаліпт); серцево-судинні засоби (валідол, нітрогліцерин, валокордин, кофеїн); засоби при шлунково-кишкових захворюваннях (ентеросептол, фталазол, левоміцетин, бесалол, вугілля активоване); протизапальні засоби (еритроміцин, лібексін, гірчичники); знеболюючі та жарознижуючі засоби (аспірин, анальгін, но-шпа, зубні краплі); інші засоби (нашатирний спирт, заспокійливе, зволожуючий крем, піпетка, засоби від комарів, кліщів, мошок).
Запитання.
1) Перша медична допомога при забоях. (Холод на місце забою, підвищене положення потерпілої частини тіла. При значних забоях - іммобілізація потерпілої кінцівки).
2) Перша медична допомога при вивихах. (Фіксація пошкодженої кінцівки шляхом підвішування на косинці (верхня кінцівка) або ж створення нерухомого положення лежачи (при ушкодженні нижньої кінцівки).
3) Перша медична допомога при переломах кісток стопи. (Накладається шина по підошвенній поверхні стопи та задній поверхні гомілки від кінчиків пальців до верхньої третини гомілки, стопа по відношенню гомілки розташована на 90 градусів).
4) Перша допомога при ударі в живіт, падінні з висоти. (Травма небезпечна для життя. При наявності рани накласти асептичну пов’язку. Не дозволяється пити та їсти. На живіт накласти поліетиленовий пакет з водою (або з льодом). При довготривалому транспортуванні зробити внутрішньо-м’язову ін’єкцію анальгіну)
Маршрутний лист 5 класу
№ п/п |
Зупинка |
Кількість балів |
Підпис |
1. |
«Цікава географія» |
|
|
2. |
«Топографічна» |
|
|
3. |
«Спортивна» |
|
|
4. |
«Знавець географії» |
|
|
5. |
«Медична» |
|
|
6. |
«Танцюють всі» |
|
|
7. |
«Юний натураліст» |
|
|
Маршрутний лист 6 класу
№ п/п |
Зупинка |
Кількість балів |
Підпис |
1. |
«Топографічна» |
|
|
2. |
«Цікава географія» |
|
|
3. |
«Танцюють всі» |
|
|
4. |
«Спортивна» |
|
|
5. |
«Знавець географії» |
|
|
6. |
«Юний натураліст» |
|
|
7. |
«Медична» |
|
|
Маршрутний лист 7 класу
№ п/п |
Зупинка |
Кількість балів |
Підпис |
1. |
«Юний натураліст» |
|
|
2. |
«Танцюють всі» |
|
|
3. |
«Знавець географії» |
|
|
4. |
«Топографічна» |
|
|
5. |
«Медична» |
|
|
6. |
«Цікава географія» |
|
|
7. |
«Спортивна» |
|
|
Маршрутний лист 8 класу
№ п/п |
Зупинка |
Кількість балів |
Підпис |
1. |
«Спортивна» |
|
|
2. |
«Медична» |
|
|
3. |
«Юний натураліст» |
|
|
4. |
«Танцюють всі» |
|
|
5. |
«Цікава географія» |
|
|
6. |
«Знавець географії» |
|
|
7. |
«Топографічна» |
|
|
Маршрутний лист 9 класу
№ п/п |
Зупинка |
Кількість балів |
Підпис |
1. |
«Знавець географії» |
|
|
2. |
«Спортивна»» |
|
|
3. |
«Медична» |
|
|
4. |
«Юний натураліст» |
|
|
5. |
«Танцюють всі» |
|
|
6. |
«Цікава географія» |
|
|
7. |
«Топографічна» |
|
|