Математична естафета
для 5-6 класу
Мета проведення: сприяти розвитку полікультурних та комунікативних компетентностей учнів; стимулювати інтерес і зацікавленість до вивчення математики та до підтримки особистої спортивної підготовки на достатньому рівні.
Організація естафети:
Правила гри:
Ведучий:
Добрий день, шановні уболівальники та гості Математичної естафети! Ми раді вітати вас і сподіваємось, що сьогоднішній турнір буде цікавим і вам, і учасникам, і в пам`яті вашій залишаться лише приємні спогади про сьогоднішній день.
Всі ви знаєте пословицю „ Сила є – розуму не потрібно „. Так от сьогодні ми подивимось чи так це насправді. Чи може все ж таки мати розумну голову на плечах не завадить.
За ходом нашого змагання та його результатами будуть спостерігати шановні вчителі нашої школи.
А в естафеті приймають участь команди:
6 – „ Супер стар”
5 - „ Гострий кут”
Команди по черзі називають девізи, вітають одна одну.
ми виходемо на старт.
Бійтесь нас! Ми переможем,
бо інакше ми не можем!
Переможем всіх ми тут!
Ми спортивні, ми кмітливі,
ми розумні і сміливі!
Безумовно обличчям команди є її капітан. І тому перший наш конкурс – це конкурс капітанів. Підійдіть будь ласка, капітани команд! Для цього конкурсу, як і для всіх інших конкурсів, вам знадобляться треноване тіло й розумна голова. Конкурс полягає в тому, що протягом 1 хвилини, піднімаючи та опускаючи торс якомога більше разів, треба дати правильні відповіді на найбільшу кількість питань. Кількість вірних відповідей оцінюється 5, 3 балами, а кількість піднімань торсу 2, 1 балом ( відповідно до зайнятого місця ).
І. Конкурс капітанів
Варіант 1(6 кл)
1. 7 8 ( 56 )
2. Градусна міра розгорнутого кута ? ( 180о )
3. 50 % від 10? ( 5 )
4. Кут більше 0о, але менше 90о? ( гострий )
5. 32 ( 9 )
6. Промінь, який ділить кут навпіл? ( бісектриса )
7. Результат ділення? ( частка )
8. Трикутник з рівними сторонами? ( рівносторонній )
9. 1 – ? ( )
10. Два рівні між собою відношення? ( пропорція )
Варіант 2(5 кл)
1. 9 6 ( 54 )
2. Градусна міра прямого кута ? ( 90о)
3. 1/2 від 20? ( 10 )
4. Кут більше 90о, але менше 180о? ( тупий )
5. 42 ( 16 )
6. Як знайти площу прямокутника?
7. Результат множення? ( добуток )
8. Дріб, в якого чисельник більше ніж знаменник? (неправильний)
9. Що більше 1 чи ? (1 )
10. Скільки метрів в одному кілометрі? ( 1000)
ІІ. Конкурс „Руки – ноги”
Для цього конкурсу мені потрібні три хлопчика і три дівчинки від кожної команди. Дівчатам необхідно тримати хлопців за ноги, а хлопці тим часом на руках підходять до місця де лежить завдання. Кожен хлопчик виконує один рядок у прикладі на множення. Результати конкурсу оцінюються так: правильність - 5, 3, 1 бали; швидкість – 3, 2, 1 бали.
Враіант 1 Варіант 2
72 38
846 2816
2961 1056
30456 13376
ІІІ. „ Несправний телефон”
Всім відомо, що математика розвиває логічне мислення, зорову і слухову пам`ять. Зараз ми з вами проведемо своєрідний тест на якість запам`ятовування. Всі ви знаєте дитячу гру у „ несправний телефон”. Для цього конкурсу знадобляться 5 учасників від кожної команди. Гравці стають по одному у шеренгу на відстані 1,5 метри один від одного. Перший гравець читає запропоноване математичне твердження і передає те, що запам`ятав наступному гравцю. Останній гравець записує те, що почув і передає у журі. Конкурс оцінюється так: швидкість -3, 2, 1 бали; правильність - 5, 3, 1 бал.
Текст у всіх двох записках однаковий:
Дві змінні величини, відношення відповідних значень яких є сталим, називаються прямо пропорційними.
ІV. „ Доріжка”
Кожен вчитель нашої школи знає, що будь–яка контрольна робота з математики для наших дітей це не тільки перевірка знань, навичок та вмінь з області математики, а ще й іспит на кмітливість та винахідливість у майстерності передати шпаргалку або списати. Тож для наступного конкурсу мені потрібні кмітливі, спортивні і дуже розторопні гравці (по 5 від кожної команди ). Вам необхідно виконати наступне: подолати „ доріжку перешкод”, а саме: кувирок, проїхати на животі по лаві, розв`язати одну дію приклада, повернутися до команди на присядках. Конкурс оцінюється аналогічно попереднім.
Варіант 1(6 кл) 10 ∙ ( 0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = 16 1) 0,6: 3 = 0,2 2) 0,2 + 0,5 = 0,7 3) 10 ∙ 0,7 = 7 4) 32 = 9 5) 7 + 9 =16
|
Варіант 2(5 кл) 5 ∙ ( 66: 3 – 12 ) + 42 = 34 1) 66: 3 = 22 2) 22 – 12 = 10 3) 5 ∙ 10 = 50 4) 42 = 16 5) 50- 16 = 34
|
|
V. „Стрибунці”
Кажуть „вище голови не підстрибнеш”. Але коли за для перемоги рідної команди потрібно, то підстрибнеш і „вище даху”. Тож наступний конкурс називається ніжно і лагідно: „стрибунці”. Кожному члену вашої команди по черзі необхідно підбігти до сітки, підстрибнути і зірвати одну з записок ( тільки одну). Із цих папірців команда повинна скласти повний текст задачі і розв`язати її правильно і швидко. Оформляти рішення не потрібно, напишіть одне число - відповідь.
Варіант 1(6 кл)
На педагогічну раду зібрались 40 суворих вчительок. 0,5 від усіх вчительок почали по черзі лаяти одного дуже сумного шестикласника. Кожна четверта з решти намагалася підтримати бідолашного учня. А всі інші просто сиділи мовчки. Скільки суворих вчительок не знайшли слів ні для лайки ні для підтримки?
Відповідь: 15
Варіант 2(5 кл)
Наш друг Микитка їсть гидку макаронину довжиною 60 км. В перший день він з'їв п’яту частину всієї макаронини, в другий - четверту частину всієї макаронини. Скільки кілометрів гидкої макаронини з’їв Микитка за два дні?
Відповідь: 27
VI. „Найкращі друзі”
Від кожної команди приймають участь по два хлопця. З них складають пари ( в парах хлопці з різних команд ). Кожну пару зв’язують за одну ногу. Хлопці стоять на одному коліні, обличчями в різні сторони. Двоє хлопців з різних класів стоять обличчям до центру кола ( коло радіусом 1,5 м ), в якому розсипані паперові листочки. Хлопець, який зовні заважає супернику збирати листівки, відтягує його від кругу. Перемагає команда, яке збере більшу кількість листочків.
Конкурс оцінюється: 5, 3, 1.
Після підведення загальних підсумків журі визначає переможців естафети. Команду переможців посвячують у рицарі Математики.
- Владою, даною мені Вищим Розумом, якому підкоряється все на планеті Земля, я, Верховна Правителька її величності Математики, маю за честь посвятити у рицарі великої науки Математики, достойнішого з капітанів..... і його команду.......!