Математична гра для учнів 5 класів

Про матеріал
Математична гра "Квітка-семицвітка" для учнів 5 класів. Допомагають проводити гру учні 9-11 класів
Перегляд файлу

                                      

 

Математична гра

«Квітка-семицвітка»

Для учнів 5 класів                                                                                                                                                            

 

Допомагають проводити гру учні 10-11 класів

 

Вступ (промова вчителя).

             Дорогі діти! Сьогодні ми проводимо незвичайний урок – урок-змагання ,урок-гру, на

якому ви зрозумієте,що математика – це не «суха» наука чисел та дій над ними; зрозумієте

її необхідність; відчуєте, що розв*язання простої задачі,але не зовсім стандартної, може

вимагати деякого напруження, зате дає відчути тріумф відкриття. Разом з учнями 10-11

класів ми проведемо урок-гру «Семипелюсточка». Ви всі читали казку з такою

назвою. В ній кожна пелюсточка чарівної квітки виконувала бажання дівчинки, а в нас буде

навпаки: ви повинні виконувати бажання цієї квіточки, використовуючи знання з математики.

      Зараз я хочу познайомити вас з нашим журі та учнями 10-11класів, які будуть допомагати

працювати на уроці.

      У грі приймають участь дві команди (1 та 2 варіант).

       На оцінку журі капітани представляють емблеми та назви своїх команд (домашнє завдання),

а також кожна команда розповість свою математичну версію казочки «Семипелюсточка».

 

       Поки журі працює, ми з вами продовжуємо гру.

І Ведучий

     Ну, а тепер починаємо математичну, казкову гру.

ІІ Ведучий

     Право вибрати побажання квіточки,яке виконуватимуть команди, надається першій вчительці

вашого класу.

Завдання  на пелюсточках та серединці квіточки

1. «Чи добре ти бачиш та чуєш?» (конкурс капітанів):

     1) порахувати трикутники на малюнку;

     2) скільки разів число 8 зображено на малюнку (для допомоги можна взяти ще по одному

         учаснику з команди).

 

 

 

 

2. «Кожній руці своя справа» (1-2 учасника від команди).

     Лист паперу і олівець. Лівою рукою накреслити три трикутники, а правою три квадрати.

     Чим точніше воконана робота, тим більша кількість балів.

3. «Чарівні числа».

     Ми повинні допомогти рицарю визволити царівну із неволі. Для цього потрібно відкрити

     троє дверей, виконавши потрібні завдання. Кожна команда отримує листок з завданнями.

     Передає його від учня до іншого,виконавши всі завдання правильно,ви вважаєтесь 

     переможцем. Листки із завданнями капітан віддає журі.

 

 

 

4. Скласти квадрат  (2-3 учні від команди)

 

    І Ведучий:читає  «Сон Незнайки».

        П*ятикласник Незнайко знову не готувався до уроку математики.

Дивився телевізор та грав на комп*ютері. Спати ліг пізно. Лягаючи ,

згадав, забув прочитати в підручнику про трикутники, прямокутники,

квадрати та вирізати їх з паперу, а потім заплющив очі і швидко заснув.

І приснився Незнайці сон, що він мандрівник, подорожує, піднімається

На вершину найвищої і найкрутішої гори…  І раптом гори перетворилися

в трикутники, стежки-- у прямокутники, озера—у квадрати, і всі

питають його: «А як я називаюсь? А скільки в мене кутів, сторін ?»

       А один трикутник, пританцьовуючи,декламував у самісіньке вухо:

«Кожен учень мусить знати, як мене намалювати, як кути мої змінити,

щоб мене перетворити в гострокутний, прямокутний, тупокутний»

      « Я вже знаю про трикутники!»- хотів  закричати Незнайко і прокинувся.

       Сподіваємося, у цьому класі не буде Незнайок!

5. Розв*язати  анаграмму і виключити зайве слово (1 учень від команди).

     РГУК;         ОСЛИЧ;       ТНІСА

(виключити не математичний термін; на дошці ведучі пишуть слова; учні-

кожен свої відповіді).

 

 

 

6. Конкурс на уважність.

ІІ Ведучий:

    Для розв*язання багатьох задач  недостатньо одних знань. Потрібно ще й бути уважним.

З чого починається задача? Звичайно з умови, але умову можна по різному читати, прочитаєш

неуважно- і загубилася головна ниточка.

   Перевіримо, чи уміють команди швидко сприймати умову задачі (читають задачі командам

по черзі).

1) Горіло 8 свічок, 5 з них згасли. Скільки свічок залишилося? (5)

2) Уяви, що ти машиніст поїзда, який відправляється о 14:00, має 7 вагонів і середній вік

    вік пасажирів 28 років. Скільки років машиністу? (Ти машиніст).

3) Супутник Землі перший оберт робить за 1 год. 40 хв.,а другий- за 100 хв. Як це поясни-

     ти ? (1 год. 40 хв.= 100 хв.)

4) З Києва до Одеси виїхав потяг зі швидкістю 60 км/год., а з Одеси до Києва зі швидкістю

     40 км/год. Який із потягів буде далі від Києва на момент зустрічі? (відстань однакова)

5) У книзі 120 сторінок. Скільки цифр знадобиться, щоб пронумерувати сторінки цієї книги?

     ( всі 10 )

7. Аукціон пісень, приказок, в яких зустрічаються числа ( хто більше

     називає, той і перемагає, а якщо ще заспіває команді бала добавляє ).

8. «Чи знаємо математичні терміни» (по 1 учню від команди).

       Два ччні від команди пишуть на дошці математичні терміни за певний час. Хто більше

      напише, той і виграв.

 

       Журі підводить підсумки, а в цей час ведучі збирають  домашні завдання в учнів по

       по варіантам; додається кількість балів до результату ( домашнє завдання на листочку;

       потрібно оформити цікаву задачу та її розв*язок).

 

 

 

      На завершення вірш-побажання або промова вчителя.      

docx
Додано
17 січня 2023
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку