Мета уроку: Узагальнити та систематизувати навички виконання арифметичних дій з багатоцифровими числами, закріпити вміння розв’язувати задачі. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уміння аналізувати, світогляд та кругозір дітей. Виховувати інтерес до предметів, спостережливість, ввічливе ставлення до людей, толерантність. Формувати уявлення про характерні ознаки кожного океану: рослинний і тваринний світ; Удосконалювати навички дослідницької діяльності; Продовжити навчати «читати» карту та працювати з нею. Виховувати спостережливість, захоплення неповторністю і величчю природи.
Експедиція – відрядження групи людей зі спеціальною метою, завданням; Історик – людина, яка займається наукою про минуле; Синоптик – працівник, який передбачає погоду; Океанолог – учений, який досліджує та описує океанічні глибини; Експерти та дослідники – люди, які досліджують якесь питання, щоб дати йому правильну оцінку Отож вирушаємо у в експедицію. У нас буде можливість стати істориками, синоптиками, океанологами та експертами. Що ж це за «намисто» зі слів? Щоб розібратись, запрошую вас у довідкове бюро. У нас також є дорожна карта. Усі наші дослідження будемо записувати у бортові журнали – зошити – як справжні члени експедиції
Корабель у нас дуже гарний та надійний.Але ж ми відправляємося в океани, де можуть бути шторми. На кожному кораблі є рятувальні шлюпки. Наше завдання- 1)скласти з геометричних фігур танграма рятувальну шлюпку. 2)Обчислити периметр, площу (трикутника, прямокутника) Р=а+б+с Р=( а+б )* 2 S = а * а
Записати дані у км і м: 11022 м = 11 км 022 м – (Маріанська западина – Тихий океан) 9973 м-9 км 973 м (ширина Індійського океану) 8742 м- 8 км 742 м Антлантичний океан (жолоб) Пуерто Ріко 7223 м- 7 км 223 м (ширина Антлантичного океану) 1225 м- 1 км 225 м (середня глибина Північно Льодовитого океану)
Магеллан першим серед європейців організував навколосвітню подорож у 1520 році. Упродовж 3 місяців, поки мандрівники пливли океаном, вони жодного разу не потрапили в шторм. Стояла безвітряна погода, тому Фернан Магеллан назвав океан Тихим. Тихий океан розташований між 5 материками: Євразією, Австралією, Антарктидою, Північною та Південною Америкою
У наших математичних виразах ми зустріли число – 11022. Це глибина найбільшої западини нашої планети – Маріанської, яка знаходиться поблизу Маріанських островів. На таку глибину не досягає сонячне світло, але і тут є життя. Глибинні тварини або сліпі, або з дуже розвиненими очима, телескопічними. У багатьох з них світиться поверхня тіла.
Задача Акула за 8 годин пропливає 288 км. Скільки кілометрів проплив дельфін за 9 годин, якщо його швидкість на 10 км за год ,більша, ніж в акули? Розв`язання 1)288:8 = 36 (км за год) швидкість акули 2)36+10 = 46 (км за год) швидкість дельфіна 3)46 *9 = 414 ( км) пропливе дельфін Відповідь: дельфін проплив 414 км Акула - ? км/год 8 год. 288 км Дельфін - ?,км/год , на 10 км/год більше 9 год. ? км
Група «Тихий океан» : на скільки Тихий океан глибший за Атлантичний океан? 11022 – 8742 = Група «Атлантичний океан»: на скільки Атлантичний океан глибший за Індійський? 8742 – 7729 = Група «Індійський океан»: на скільки Індійський океан глибший за Північний Льодовитий? 7729 – 5277 = Група «Північний Льодовитий океан»: на скільки Північний Льодовитий океан мілкіший за Тихий? 11022 – 5277 =
«Екологія Світового океану» Глобальна проблема, яка вже давно хвилює людство – це забруднення океану. Стан води Світового океану викликає велику тривогу в науковців. Чому? -Нафтове забруднення. -Теплове забруднення. -Забруднення стічними водами. -Побутове забруднення. На півночі в його водах зафіксовано Сміттєвий континент. Це купа, яка налічує більше ніж 100 млн. тонн пластикових відходів.
Світовий океан просить допомоги. Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства Світового океану? По-перше, треба економно використовувати воду. По-друге, не засмічувати морські та океанічні простори, вивозити сміття на сміттєсховища. Обробляти поля отрутохімікатами. Зберігати рибні багатства від хижацького винищення Дозволити вилив стічних вод із заводів, фабрик, тваринницьких ферм у річки, моря. Будувати очисні споруди, фера ільтрувати використану воду. Попереджувати стік нафтопродуктів з танкерів, що потерпіли аварію.
VI.Осмислення учнями знань Найбільший океан Найменший океан Океан, що розділяє Африку та Австралію Який океан найдовший Найхолодніший океан Океан, який не підтверджує свою назву Найглибший океан Який океан найтепліший Мадагаскар – найбілший острів Північний Льодовитий океан Північний Льодовитий океан Тихий океан Атлантичний океан Індійський океан Тихий океан Тихий океан Індійський океан Індійський океан
VI. Підсумок уроку. 1.Вправа «Мушля» Ми «пропливли» всі океани, не раз занурювалися в їхні глибини. А де ж морські скарби? Які ж скарби ми знайшли у водах океанів?). 2. Підбиття підсумків На жаль, на уроці обмежений час, і ми не з усіма мешканцями встигли ознайомитися. Але у вас є можливість поповнити свої знання за допомогою енциклопедій, журналів, книг, Інтернету. А робити це справді варто. Адже кожного року людина не стоїть на місці, розвивається, утілює в життя власні мрії, фантазії. На світі немає нічого неможливого для того, хто мріє, прагне, творить . Знання