Математика. Арифметичні дії багатоцифровими числами. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини /множення та ділення багатоцифрових чисел. Розв`язування

Про матеріал
Математика. Арифметичні дії багатоцифровими числами. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини /множення та ділення багатоцифрових чисел. Розв`язування задач. ЯДС Природа океанів . • Систематизувати й узагальнити вміння учнів щодо усних та письмових обчислень виразів з іменованими числами; • Удосконалювати навички розв`язування задачі на рух,; • Закріплювати знання дітей про одиниці довжини , вміння й навички перетворювати їх; • Розвивати математичну культуру мовлення учнів; • Формувати уявлення про характерні ознаки кожного океану: рослинний і тваринний світ; • Удосконалювати навички дослідницької діяльності; • Стимулювати пізнавальну діяльність, здатність оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей у ставленні до природи; • Розширювати світогляд дітей; • Виховувати у школярів інтерес і гуманне ставлення до навколишнього середовища, його багатств; • Розвивати спостережливість, мислення, пам`ять, уміння аналізувати, порівнювати; • Сприяти підвищенню інтересу до математики, природознавства; • Формувати цілісну картину взаємозв`язків у природі через інтеграцію предметів; • Формувати в учнів ключові компетентності: уміння навчати впродовж життя, екологічну грамотність та здоровий спосіб життя, соціальну й громадянську
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Арифметичні дії з багатоцифровими числами Океани Інтегрований урок з математики і ЯДС Вчитель початкових класів Балакан Н.М

Номер слайду 2

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати навички виконання арифметичних дій з багатоцифровими числами, закріпити вміння розв’язувати задачі. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уміння аналізувати, світогляд та кругозір дітей. Виховувати інтерес до предметів, спостережливість, ввічливе ставлення до людей, толерантність. Формувати уявлення про характерні ознаки кожного океану: рослинний і тваринний світ; Удосконалювати навички дослідницької діяльності; Продовжити навчати «читати» карту та працювати з нею. Виховувати спостережливість, захоплення неповторністю і величчю природи.

Номер слайду 3

Добрий день! В добрий час! Рада, діти, бачить вас! В народі кажуть: Добрий гість – дому радість! Сподіваюсь, що і ви, як і я, Раді нашим гостям. Тож, давайте привітаємося: Раді вітати вас в нашій оселі! Зичимо щастя, здоров’я, добра!   I.Організаційний момент.

Номер слайду 4

, Сядьте, діти, всі рівненько, усміхніться всі гарненько. Усім вам, діти, нагадаю: Два предмети поєднаєм. Математика й природа Завжди будуть вам в нагоді. Настрій в подорож візьмемо, Й мандрувати розпочнемо 1.Емоційна хвилинка.

Номер слайду 5

2. Підсумок фенологічних спостережень Ми всі живемо на планеті Земля, в її мальовничому куточку, який має назву Україна. 1) Яка пора року господарює? 2) Як називається місяць? 3) Яка температура повітря? 4) А стан неба? 5) Чи є вітер на вулиці? 6) Чи були опади та інші явища?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Експедиція – відрядження групи людей зі спеціальною метою, завданням; Історик – людина, яка займається наукою про минуле; Синоптик – працівник, який передбачає погоду; Океанолог – учений, який досліджує та описує океанічні глибини; Експерти та дослідники – люди, які досліджують якесь питання, щоб дати йому правильну оцінку Отож вирушаємо у в експедицію. У нас буде можливість стати істориками, синоптиками, океанологами та експертами. Що ж це за «намисто» зі слів? Щоб розібратись, запрошую вас у довідкове бюро. У нас також є дорожна карта. Усі наші дослідження будемо записувати у бортові журнали – зошити – як справжні члени експедиції

Номер слайду 8

Завдання Щоб стати учасником експедиції, потрібно придбати квиток. Завдання: Обчисли зручним способом: 20 *3 *7 *5=……. ( 2 100 грн. )

Номер слайду 9

Корабель у нас дуже гарний та надійний.Але ж ми відправляємося в океани, де можуть бути шторми. На кожному кораблі є рятувальні шлюпки. Наше завдання- 1)скласти з геометричних фігур танграма рятувальну шлюпку. 2)Обчислити периметр, площу (трикутника, прямокутника) Р=а+б+с Р=( а+б )* 2 S = а * а

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Інтелектуальна розминка. Який колір переважає на карті півкуль? Що ним зображено? На скільки океанів поділяють Світовий океан? На земній кулі існує 4 океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий

Номер слайду 12

Планету Земля можна було б назвати планетою Океан

Номер слайду 13

Океан – це великий водний простір,що займає значну ділянку земної поверхні

Номер слайду 14

Практична робота Нанесіть на контурну карту назви океанів і материків.

Номер слайду 15

Наша подорож продовжується : Дидактична гра Віднови послідовність: Розташувати подані іменовані числа у порядку спадання. Записати дані у км і м: 7223 м-……км…..м… 8742 м-…….км…..м… 1225 м-……..км…..м…. 9973 м-…..км…..м … 11022 м-……км….м…

Номер слайду 16

Записати дані у км і м: 11022 м = 11 км 022 м – (Маріанська западина – Тихий океан) 9973 м-9 км 973 м (ширина Індійського океану) 8742 м- 8 км 742 м Антлантичний океан (жолоб) Пуерто Ріко 7223 м- 7 км 223 м (ширина Антлантичного океану) 1225 м- 1 км 225 м (середня глибина Північно Льодовитого океану)

Номер слайду 17

Тихий океан Найбільший океан на Землі. Може в собі вмістити усі материки та острова разом узяті. За це його ще називають –Великим

Номер слайду 18

Тихий океан Площа поверхні – 180 мільйонів км2 Найбільша ширина – близько 24000 км Середня глибина – близько 4000 М Найбільша глибина (Маріанська западина) – 11022м Найбільший острів – Нова Гвінея

Номер слайду 19

Вперше його відкрив португалець Фернан Магеллан у 1520 році і дав йому таку назву.

Номер слайду 20

Магеллан першим серед європейців організував навколосвітню подорож у 1520 році. Упродовж 3 місяців, поки мандрівники пливли океаном, вони жодного разу не потрапили в шторм. Стояла безвітряна погода, тому Фернан Магеллан назвав океан Тихим. Тихий океан розташований між 5 материками: Євразією, Австралією, Антарктидою, Північною та Південною Америкою

Номер слайду 21

У наших математичних виразах ми зустріли число – 11022. Це глибина найбільшої западини нашої планети – Маріанської, яка знаходиться поблизу Маріанських островів. На таку глибину не досягає сонячне світло, але і тут є життя. Глибинні тварини або сліпі, або з дуже розвиненими очима, телескопічними. У багатьох з них світиться поверхня тіла.

Номер слайду 22

Найбільша западина нашої планети. Глибина – 11022 м Маріанська западина

Номер слайду 23

. Жителі Маріанської западини пропонують вам розв`язати рівняння 5. Рівняння Х- 178 : 2=34 897 Х- 89=34 897 Х= 34 897 +89 Х= 34 986 34 986-178:2=34 897 34 897=34 897 (39987)

Номер слайду 24

Більшість рослин – це водорості. На глибині 100 м живуть зелені водорості, нижче – бурі, ще нижче – червоні. В океані живе близько 10 тисяч видів рослин

Номер слайду 25

Макроцистіс_гігант серед водоростей. Досягає в довжину 60 метрів

Номер слайду 26

Номер слайду 27

У водах океану водиться понад 2000 видів риб

Номер слайду 28

Серед риб - оселедці сардини скумбрія сайра лососі тріска

Номер слайду 29

Анчоуси (хамса)

Номер слайду 30

Тріска

Номер слайду 31

Мінтай

Номер слайду 32

Лосось

Номер слайду 33

Номер слайду 34

У водах Тихого океану мешкають морські ссавці - дельфіни, тюлені, моржі, котики. 

Номер слайду 35

Тюлені

Номер слайду 36

Дельфіни Дельфіни 

Номер слайду 37

По Магеллановій протоці ми з Тихого океану потрапляємо в Атлантичний океан. Але щоб отримати перепустку, ми повинні будемо знайти значення виразу 27420 * 6 - 11948 : 4 = 161533 164520 2987

Номер слайду 38

Атлантичний океан Другий за розмірами океан Найсолоніший та найдовший серед океанів

Номер слайду 39

Атлантичний океан Площа поверхні – 93 мільйони км 2 Найбільша ширина – 7223 км Середня глибина – близько 4000 м Найбільша глибина – 8428 м Найбільший острів – Гренландія

Номер слайду 40

За версією назву океанові дали стародавні греки за ім'ям міфічного Атланта, який, буцім то, стояв на краю землі і тримав на плечах небесне склепіння.

Номер слайду 41

Атлантичний океан омиває береги Північної та Південної Америки, Євразії, Африки та Антарктиди

Номер слайду 42

Рослинний світ Атлантичного океану представлений різноманітними водоростями.

Номер слайду 43

Фукус

Номер слайду 44

Бура саргасова водорость

Номер слайду 45

Посейдонія

Номер слайду 46

Літотамнія Водорості, які живуть на великих глибинах (до 200 м), мають темно-червоне забарвлення. 

Номер слайду 47

Ламінарія

Номер слайду 48

Дослідники Це ламінарія або морська капуста. Вона має різний розмір: від декількох сантиметрів до 20 метрів. ЇЇ цілющі властивості давно відомі – це вітаміни А, С, В, а ще вона містить йод, якого в 30 тисяч разів більше, ніж у морській воді.

Номер слайду 49

У Атлантичному океані багато риби: оселедець, тріска, камбала, палтус, морський окунь.

Номер слайду 50

Номер слайду 51

Меч - риба

Номер слайду 52

Скумбрія

Номер слайду 53

Сардина

Номер слайду 54

Оселедець

Номер слайду 55

Серед тварин Атлантичного океану є великі морські звірі: кити, тюлені, морські котики.

Номер слайду 56

Морські котики

Номер слайду 57

Тюлені

Номер слайду 58

В помірних і полярних широтах багато китів, зокрема — кашалотів і косаток. Характерні морські раки — омари, лангусти.

Номер слайду 59

У водах Тихого і Атлантичного океанів живуть найбільші представники морських мешканців – сині кити, кашалоти. Серце синього кита розміром з легковий автомобіль, а за розмірами сині кити перевищують відомих науці динозаврів. Їх довжина сягає 35 метрів.

Номер слайду 60

Саргасове море Саргасове море В Атлантичному океані розташоване море без берегів, яке має надзвичайно прозору воду.

Номер слайду 61

Номер слайду 62

Задача Акула за 8 годин пропливає 288 км. Скільки кілометрів проплив дельфін за 9 годин, якщо його швидкість на 10 км за год ,більша, ніж в акули? Розв`язання 1)288:8 = 36 (км за год) швидкість акули 2)36+10 = 46 (км за год) швидкість дельфіна 3)46 *9 = 414 ( км) пропливе дельфін Відповідь: дельфін проплив 414 км Акула - ? км/год 8 год. 288 км Дельфін - ?,км/год , на 10 км/год більше 9 год. ? км

Номер слайду 63

Номер слайду 64

Мрією давніх європейських мореплавців було дістатись берегів далекої Індії. Цей шлях пролягав через океан, який португальці так і назвали – Індійський

Номер слайду 65

Індійський океан Третій за размірами океан Землі Є найтеплішим Він розташований між 4 материками: Африкою, Австралією, Євразією і Антарктидою

Номер слайду 66

Індійський океан Площа поверхні – 75 мільйонів км2 Найбільша ширина – 9973 км Середня глибина – 3900 м Найбільша глибина – 7729 М Найбільший острів – Мадагаскар Шрі-Ланка. Васко да Гама у 1497 р.

Номер слайду 67

Назва океану походить від Індії — країни, яка ще в давнину славилася своїми багатствами й береги якої він омиває. Першим морський шлях в Індію відкрив португальський мореплавець Васко да Гама. Пізніше виміри глибин Індійського океану провів англійський мореплавець Джеймс Кук.

Номер слайду 68

Теплі води Індійського океану є середовищем для існування різноманітних рослин і тварин. Рослинний і тваринний світ Індійського океану має багато спільного з Тихим і Атлантичним океанами. 

Номер слайду 69

Зарості бурих, зелених і червоних водоростей.

Номер слайду 70

Фукус

Номер слайду 71

Посейдона

Номер слайду 72

Головною окрасою північних вод Індійського океану є коралові рифи..

Номер слайду 73

Серед коралів заховалися приклади. Вони дуже хочуть,щоб ми їх розв’язали 482 373 +41675= 705 129- 24685= 96 120 : 6= 36 285: 5 = 33 459 * 7 = 207 590 * 4 =

Номер слайду 74

Серед сотень видів риб поширені сардинела, скумбрія, ставрида , окунь, тунець.

Номер слайду 75

Сардини

Номер слайду 76

У відкритих водах океану велика кількість тунця.

Номер слайду 77

Скумбрія

Номер слайду 78

У Індійському океані багато акул, особливо біля побережжя Австралії.

Номер слайду 79

Оселедцева Карликова Біла Молот

Номер слайду 80

Тигрова Голуба Китова Гігантська

Номер слайду 81

У Індійському океані живуть цікаві рибки – морські коньки. Вони плавають тільки у вертикальному положенні.

Номер слайду 82

Це морські зірки. Вони можуть мати 5, 6, 7, 8 і навіть 50 променів. Ці тварини мають здатність відтворюватися з будь-якої частинки тіла. Морська зірка, розрізана на 5 частин за кількістю променів, здатна відтворювати з кожної частини нову морську зірку

Номер слайду 83

В Індійському океані розташоване найсолоніше море Світового океану — Червоне море. У море не впадають річки, які несуть намул і пісок, тому вода в ньому кришталево чиста.

Номер слайду 84

Номер слайду 85

Номер слайду 86

Наша мандрівка закінчується на півночі. Між північними узбережжями Євразії та Північної Америки знаходиться Північний Льодовитий океан.

Номер слайду 87

Північний Льодовитий океан Площа поверхні – 13 мільйонів км 2 Середня глибина – понад 1000 м2 Найбільша глибина – 5527 м Найбільший острів - Гренландія

Номер слайду 88

Північний Льодовитий океан Найменший з океанів планети і найхолодніший

Номер слайду 89

Назва океану походить від того, що він розташований навколо Північного полюса та вкритий кригою.

Номер слайду 90

Центральна частина океану завжди вкрита кригою. За кількістю островів він посідає друге місце після Тихого. Головна особливість Північного Льодовитого – товстий шар льоду (до 5 метрів), що вкриває його більшу частину. Саме тому він і отримав назву Льодовитий.

Номер слайду 91

Рослинний і тваринний світ Північного Льодовитого океану бідний через суворі погодні умови.

Номер слайду 92

У товщі води Північного Льодовитого океану живуть мікроорганізми

Номер слайду 93

З рослин тут ростуть в основному водорості.

Номер слайду 94

Фукус Морська трава - зостера

Номер слайду 95

Медуза ціанея в діаметрі сягає 2 метрів, а щупальця її витягуються до 20 метрів

Номер слайду 96

У Північному Льодовитому океані живуть такі промислові риби, як оселедець, тріска, морський окунь, палтус, лосось, навага В ньому налічуються тільки 150 видів риб

Номер слайду 97

На дрейфуючих крижинах можна побачити самого великого хижака – білого (полярного) ведмедя. Довжина його тіла досягає 3 метри. А маса до 500 кг. Полює ведмідь на нерп, морських зайців, тюленів

Номер слайду 98

Білі ведмеді добре плавають і пірнають.

Номер слайду 99

Номер слайду 100

У Північному Льодовитому океані можна зустріти китів

Номер слайду 101

Кит нарвал Гренландський кит Косатка Сірий кит

Номер слайду 102

Рибою живляться звірі, які живуть у воді та на узбережжях. Це тюлені, нерпи, моржі.

Номер слайду 103

На березі відпочивало 1096 тюленів. Наближення білого ведмедя помітило ј тварин. Вони і ще 205 тюленів пірнули у воду. Скільки тюленів залишилось на березі?

Номер слайду 104

Відпочивало- 1096 тюленів. Помітило ведмедів - ?, ј від 1096. Пірнули у воду- ще 205 тюленів . Залишилось на березі -?

Номер слайду 105

1096:4=274 (т.) – помітили ведмедя; 274+205=479 (т.) – пірнули у воду; 1096-479 =617 (т.) – залишилось. Відповідь: залишилось на березі 617 тюлені.

Номер слайду 106

На крутих скелястих берегах улітку гніздяться птахи. Чайки, гаги, кайри, топірці, чистики, білі гуси утворюють масові гніздування — так звані пташині базари.

Номер слайду 107

Задача 1 Кожного року пінгвінам доводиться проходити 90 км до місць свого гніздування, а потім повертатися назад на узбережжя з пташенятами. Шлях якої довжини пройде пінгвін за 5 років?

Номер слайду 108

Тупики Ці птахи погано пересуваються сушею, зате у воді (занурюються на глибину більше 60 метрів) і в повітрі (пролітають зі швидкістю 80 км/год) почуваються відмінно.

Номер слайду 109

Середня і максимальна глибина океанів середня глибина максимальна глибина Атлантичний океан 3597 м 8742 м Тихий океан 3984 м 11022 м Індійський океан 3900 м 7729 м Північний Льодовитий океан 1225 м 5227 м

Номер слайду 110

Група «Тихий океан» : на скільки Тихий океан глибший за Атлантичний океан? 11022 – 8742 = Група «Атлантичний океан»: на скільки Атлантичний океан глибший за Індійський? 8742 – 7729 = Група «Індійський океан»: на скільки Індійський океан глибший за Північний Льодовитий? 7729 – 5277 = Група «Північний Льодовитий океан»: на скільки Північний Льодовитий океан мілкіший за Тихий? 11022 – 5277 =

Номер слайду 111

Значення Світового океану: Створює погоду планети - зберігає тепло і регулює температуру моря і суші Водорості океану виділяють в атмосферу Ѕ всього кисню Годує людину На дні сховані величезні запаси природних копалин Зручний водний шлях, що пов’язує між собою материки і країни

Номер слайду 112

Океан в небезпеці!

Номер слайду 113

«Екологія Світового океану» Глобальна проблема, яка вже давно хвилює людство – це забруднення океану. Стан води Світового океану викликає велику тривогу в науковців. Чому? -Нафтове забруднення. -Теплове забруднення. -Забруднення стічними водами. -Побутове забруднення. На півночі в його водах зафіксовано Сміттєвий континент. Це купа, яка налічує більше ніж 100 млн. тонн пластикових відходів.

Номер слайду 114

Світовий океан просить допомоги. Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства Світового океану? По-перше, треба економно використовувати воду. По-друге, не засмічувати морські та океанічні простори, вивозити сміття на сміттєсховища. Обробляти поля отрутохімікатами. Зберігати рибні багатства від хижацького винищення Дозволити вилив стічних вод із заводів, фабрик, тваринницьких ферм у річки, моря. Будувати очисні споруди, фера ільтрувати використану воду. Попереджувати стік нафтопродуктів з танкерів, що потерпіли аварію.  

Номер слайду 115

VI.Осмислення учнями знань Найбільший океан Найменший океан Океан, що розділяє Африку та Австралію Який океан найдовший Найхолодніший океан Океан, який не підтверджує свою назву Найглибший океан Який океан найтепліший Мадагаскар – найбілший острів Північний Льодовитий океан Північний Льодовитий океан Тихий океан Атлантичний океан Індійський океан Тихий океан Тихий океан Індійський океан Індійський океан

Номер слайду 116

Номер слайду 117

VI. Підсумок уроку. 1.Вправа «Мушля» Ми «пропливли» всі океани, не раз занурювалися в їхні глибини. А де ж морські скарби? Які ж скарби ми знайшли у водах океанів?). 2. Підбиття підсумків На жаль, на уроці обмежений час, і ми не з усіма мешканцями встигли ознайомитися. Але у вас є можливість поповнити свої знання за допомогою енциклопедій, журналів, книг, Інтернету. А робити це справді варто. Адже кожного року людина не стоїть на місці, розвивається, утілює в життя власні мрії, фантазії. На світі немає нічого неможливого для того, хто мріє, прагне, творить . Знання

ppt
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
22 березня
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку