Математика. Мережа ліній(за програмою "Росток")

Про матеріал
Розробка уроку рефлексії. Матеріал з формування умінь додавати і віднімати трицифрові числа; аналіз задач з перетину ліній.
Перегляд файлу

Спеціалізована початкова школа № 244.

Вчитель: Гладунська Наталія Миколаївна.

2 клас. Математика за програмою «Росток».

Тип уроку: урок рефлексії.

Тема уроку. Мережа ліній.

Мета уроку:

А) діяльнісна – формувати здібності учнів додавати і віднімати трицифрові числа;

- вчити фіксувати особисті утруднення в обчисленні;

- вчити виявляти причини утруднення;

- тренувати пам'ять, обчислювальні навички.

Б) навчальна – розглянути геометричні задачі з перетин ними лініями.

Очікувані результати:

А) знання – правила додавання і віднімання в межах 1000;

Б) уміння – уміння використовувати отримана знання під час розв’язування рівнянь та задач; знаходити точки перетину ліній і різні способи їх проходження.

Обладнання: дошка, робочі зошити, додаткові картки.

Література: «Математика» Л.Г.Петерсон, методичні рекомендації по програмі «Росток», збірник загадок.

                                     Хід уроку

1. Самовизначення до діяльності.

Щоб урок пройшов немарно,

Будем працювати гарно,

Міркувати швидко,

Відповідати чітко.

- Ви згодні з цим висловлюванням? Які ще слова  ми візьмемо на урок? (уважність, старанність, спритність, активність,…)

- У нас сьогодні незвичайний урок, а  урок – подорож. А ви знаєте на чому люди подорожують? А от на чому ми будемо подорожувати, відгадайте:

В довгі, довгі перегони

Почіплялися вагони

Не проїде потай гуркотливий…ПОТЯГ.

- Так, саме на потязі ми здійснимо подорож до незвичайної країни, де розмовляють мовою цифр і чисел, де панує порядок і логіка – до Королівства Цікавої Математики.

- Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати. Вмій додати і відняти. Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути. Ледарів у нас немає. Хто руки не піднімає? Вирушаймо всі у путь – нас цікаві речі ждуть. Щасливої дороги!

2.Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності.

- Наш потяг має номер. Який? Обчисліть приклад, дізнаєтесь.

Гра «Ланцюжок»

348 – 40 – 8 + 200 – 50 + 300 + 2 = 752

- Так, це номер нашого потягу. Розкладіть це число на суму розрядних доданків.(700+50+2). Запишіть у каліграфічній хвилинці.

Знайдіть закономірність, продовжіть другий ряд(752, 321, 422,…)

- Молодці, можемо рушати.

Щоб нам кудись дійти,

 треба всю її пройти.

Бере початок від порога

Неблизька у нас дорога.

- Перша станція « Математичний диктант».

* Запишіть числа: 865, 307, 72, 490;

* Запишіть суму чисел 503 і 50;

* Запишіть різницю чисел  162 і 60. (Перевірка за еталоном)

- Яке число зайве? (72) Чому? Якого розряду у нього немає?

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах.

- Наступна станція «Чарівна», бо будемо  х  у наших рівняннях перетворювати на число.

Розв’язання рівнянь.

800 – х = 162                х + 487 = 503             х – 58 = 679

Х = 800 – 162               х = 503 – 487             х = 679 + 58

Х = 638                         х = 16                          х = 737

(Перші учні розв’язують біля дошки, виступають консультантами учням, хто робить повільно)

- Зробимо зупинку і відпочинемо на галявинці.

                                  Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки вбоки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

- Сідайте у потяг. Машиніст вже зайняв своє місце. Наступна станція «Задачна» :

Магазин продав за 1 день 236 м тканини, за другий день – на 95 м більше, ніж за 1 день, а за 3 день – на 108 м менше, ніж за 2 день. Скільки метрів тканини продав магазин за три дні?

            1 день                   2 день                 3 день

     236 м тканини      на 95 м більше,    на 108 м менше,

                                      ніж 1 дня                ніж 2 дня

- Яка це задача? Як знайти ціле?(додати частинки). Назвемо частинки (236 ; (236 + 95); ((236 + 95) – 108))

Додамо частинки. Відповідь – 790 м тканини.

Срібна стрічечка лежить,

Ланцюжок по ній біжить.

І на станції гудок

Подає той ланцюжок.

- Це він подає нам сигнал, що у нас попереду ще одна станція «Геометрична».

 Накресліть прямокутник АВСД, довжиною 8 см, а шириною – 6 см.

      З’єднайте протилежні кути – утворіть відрізки АС і ВД. Виміряйте їх, знайдіть суму цих відрізків(діагоналей). Далі обчисліть периметр прямокутника (не можемо, бо не виміряні сторони). Виміряйте сторони, обчисліть периметр. На скільки сантиметрів сума двох діагоналей менша від периметра?

Потяг їде і шумить,

Він колесами стучить.

Щоб помилок уникати,

треба пильність розвивати.

- Подорож наша закінчується. Потяг повернув до станції «Домашнє завдання». Але пере цим я хочу щоб ви подивилися який складний шлях ми з вами подолали.

( по матеріалу підручника, с.60)

- Назвіть по порядку станції лінії АВ(Е,О,Ф). Як ми ще могли б рухатися?(А, Е, Н, Ф, В), а ще? (А, Е, М, Ф, В)

- У яких точках – станціях перетинається з кільцем лінія АВ? А лінія СД? Де перетинаються лінії АВ ї СД?

- Як проїхати з точки А до точки Д? Де зробити пересадку? Чи є інший шлях?

- Швидко сплинув час подорожі, і нам треба повертатися додому!

Станція»Домашнє завдання», с.61,№ 6, 7.

- Це наша остання станція, вона підсумкова. Відгадайте загадку:

На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш.

Їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш. ЗНАННЯ.

- Наша подорож підійшла до закінчення. І ми потрапили до країни Розумників. Порахуйте смайликів і поставте кількість у віконечко – це ваша оцінка за урок. В якому завданні ви відчули утруднення? Що потрібно зробити, щоб подолати це?

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 червня 2023
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку