Математика. Склад числа 8.

Про матеріал
Урок , на якому діти з допомогою дослідження складають таблицю складу числа 8 (практично з допомогою хутряних кульок вивчають склад числа).діти вправляються в складанні різних випадків складу числа ( з допомогою навчальних грошових знаків).
Перегляд файлу

Математика . 1 клас.

Тема: Досліджуємо  склад  числа  8.

Мета: актуалізувати  розуміння  сутності   арифметичних  дій  додавання

            та  віднімання; дослідити  складені  таблиці  додавання  і  відні-

            мання  числа  8; вчити  застосовувати отримані  знання  під  час 

            виконання  вправ  на  обчислення; вправляти  учнів  у  складанні

            різних  випадків  складу  числа  8;  формувати  обчислювальні  на-

            вички,  уміння  складати, читати  і  записувати  приклади на  дода-

            вання  та  віднімання  числа  8;  розвивати  мислення,  спостереж-

            живість;  виховувати  інтерес  до математики, любов  до  приро-

            ди.

                              Хід  уроку

І. Організаційний  момент.

  Всім,  всім  добрий  день!

  Геть з  дороги  наша  лінь.

  Не  заважай  трудитись,

  Не  заважай  учитись!

  Сьогодні  у  нас  буде  цікавий  урок,

  До  знань  з  математики  ми  зробимо  ще крок.

  Тому  девіз  нашого  уроку:

  На  уроці  не  куняй,

  Математику вивчай!

ІІ.  Повторення  вивченого  матеріалу.

  1. Фронтальне  опитування.
  • З яким  числом  ви  познайомились  на  попередньому  уроці?
  • Хто  розкаже  вірш  про  цифру  8 ?

( В  цифрі  8  два  кільця.

Без  початку  і  кінця.)

  • Назвіть  числа  від  1  до 8. Назвіть  їх  у порядку  спадання.
  • Яке  число  передує  числу  8 ?
  • Назвіть  наступне  число  числу 8.
  • Як  одержали  число  8 ?
  • Назвіть  числа  менші  за 8.
  1. Гра « Жив-був  дід  Цифроїд»

Жив-був  Дід-Цифроїд.

Їв  він  цифри  на  обід.

Ось  поїв і  наші  з   чаєм.

Встав,  яких  не  вистачає:

1,  2, …, …,  5, …,  …,  8.

  1. Гра  «Мовчанка».

Діти  за  допомогою  математичного  віяла  показують  відповіді.

  • 7  це  5  і …
  • 5  це  3  і …
  • 4  це  1  і …
  • 6  це  2  і …
  • 3  це  1  і …

ІІІ. Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

Сьогодні  до  нас  на  урок  завітав дуже  незвичайний  гість. А  хто  це,  ви  дізнаєтесь  відгадавши  загадку:

Я – хитресенький  дідок.

Зробив  мухам  гамачок.

Маю  спритних  8  рук,

Називаюсь  я  … ( павук).

А чому  саме  він  сьогодні  вирішив  до  нас  завітати?  Так  тому,  що  його  тіло  пов*язане  з  числом  8. А  як  саме?  Так , у  нього  8  ніг  і  очей,  які  розташовані  на голові  у  два  ряди (розглядають  фото). Сьогодні ми  вивчимо  з  допомогою  нашого  гостя  склад  числа  8,  будемо  вчитися  складати  приклади  на  додавання   в  межах 8,  вчитися  рахувати  гроші.

ІV. Вивчення  нового  матеріалу.

  1. Робота  з  лічильним  матеріалом.

Волохатий,  головатий

Павучище  біля  хати.

Цілий  день  рахує  мух,

Що  дзижчать  йому  на  вухо.

Кожен  учень  отримує  2  тарілочки  та  конверт ,  в  якому  10  кульок; аркуш  із  табличкою  «Склад  числа  8» , в  яку  треба  вписати  відповідні  цифри . У  вчителя  на  дошці  паперові  2 тарілки  та 8  кульок-магнітів,  набірне  полотно,  цифри.


  •                               Діти,  відлічіть 8  кульок  і  покладіть  їх  у  праву  тарілочку. Візьміть 1 кульку  і  покладіть  в  ліву   тарілочку.  Скільки  кульок  у  лівій  тарілочці? (1).  А  в  правій? (7). Скільки  всього  кульок.  Отже,  8 – це 1  та 7.  Запишіть  у  табличку.
  • Візьміть  з  правої  тарілочки  ще  одну  кульку,  покладіть  її  в  ліву  тарілочку.  Скільки  у  вас  у  лівій  тарілочці  кульок? (2).  А  в  правій ? (6).  Скільки  всього  кульок ? (8).  Отже,  8 – це 2  та  6. Запишіть у  табличку.

  •                                       Візьміть  з  правої  тарілочки ще  одну  кульку  і  перекладіть  її  в  ліву.  Скільки  у  вас  в  лівій  тарілочці  кульок ? (3).  А  в  правій ? (5).  Скільки  всього  кульок ? (8).  Отже,  8 – це  3  та  5.  Запишіть  у  табличку. (  Вчитель  одночасно  з  дітьми  виконує  всі  дії  на  дошці,  складає  табличку  на  набірному  полотні.
  • Діти  разом  з  учителем  продовжують  так само  складати  табличку,  виконуючи  ті ж  дії,  поки у  них  й  лівій  тарілочці  не  буде 7  кульок , а  в  правій   1. Потім  зачитують  складену  табличку  разом.
  1. Робота  з  дидактичним  матеріалом  « Грошові  знаки».

Кожна  дитина  отримує  конверт  з  навчальними  грошима  номіналом  1  грн -  10 купюр,  2 грн – 5  купюр,  5 грн -2 купюри. Завдання:  відлічити  8  грн. 


  • Хто  відлічив  лише  одно гривневими  банкнотами,  скажіть  скільки  купюр  ви  поклали?  (Вчитель  демонструє  на  набірному  полотні).
  • Хто  відлічив  лише  двогривневими  банкнотами, скажіть  скільки  купюр  ви  поклали? (Вчитель  демонструє  на  набірному  полотні). Давайте  порахуємо  разом.

  • Хто  використав  п*ятигривневу  банкноту,  скажіть,  які  ще  купюри  і  скільки  ви  взяли? (Вчитель  демонструє  на  набірному  полотні  всі  можливі  варіанти).

 

 V.  Фізкультхвилинка .

По  траві,  по  зелененькій

Скаче   павучок  маленький.

На   стеблинці  по  порядку

Робить  залюбки  зарядку:

Лапки  вгору,  лапки  вбік,

Так  щодня  і  кожен  рік!

 

VІ. Розвиток  математичних  знань.

  1. Складання  прикладів.

Павучки  сплели  павутинки  .  Розв*яжемо  приклади  в  них.

                          1

                          2

1+                                              +2

                          3

                          4

 

  1. Склад  числа.

У порожні  кружечки  допишіть  числа, що  в  сумі  становлять  8. (  Додаток  1.)

  1. Усні  віршовані  задачі.
  • Павучок  зв*язав  панчішки

І  вдягнув  собі  на  ніжки.

Якщо  четверо  панчішок,

Скільки  босих  було  ніжок?

  • На  сніданок  павуки

Готували  всім  грінки.

2  гріночки  уже  з*їли,

6  смачненьких  залишили

В  холодильнику  на  обід.

Скільки  всіх  приготували

Нам  порахувати  слід.

  • Павучок  в  садок  пішов,

5  комашок  він  знайшов.

2  комашки  зразу  з*їв,

Решту  діткам  залишив.

 

  1. Завдання  від  павука-хрестовика  « Хто  швидше.»

Знайди  вірну  відповідь. (Додаток 2.)

  1. Завдання  від  павука-косарика. (Додаток 3.)

V.  Рефлексія. 

-  Що  нового  ви  дізналися  на  уроці?

- Що  ви нового  дізналися  про  павуків ?

- Що  спільного  між  павуками  і  цифрою  8 ?

- пригадайте  склад  числа  8.

     

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку