Матеріал "Розвиток пам'яті й уваги на уроках математики в 5 класі"

Про матеріал
Розвиток пам'яті й уваги на уроках математики в 5 класі. Завдання для проведення усного рахунку.
Перегляд файлу

 

Розвиток пам'яті й уваги на уроках математики в 5 класі.

Завдання для проведення усного рахунку

 

Кращий початок дня - це фізична зарядка. Зарядка-розминка для всіх м'язів і опорно-рухового апарату. Зарядка налаштовує наш організм на подальшу роботу, знімає втому, піднімає настрій.

І урок треба починати також з зарядки-розминки для розуму. Математична зарядка налаштовує, організовує хлопців на сприйняття урочної матеріалу, підвищує увагу і інтерес до уроку. Кращим вправою для математичної розминки є усний рахунок.

Значення усного рахунку для розвитку учнів безмежно. Навички усних обчислень знадобляться їм на все життя. Пошук найбільш легкого, правильного способу вирішення розвиває самостійність, впевненість в собі, вміння зробити вибір. В кінцевому рахунку, підвищується самооцінка особистості.

Крім того, тестування учнів на індивідуальні здібності показує, що більшість хлопців не мають увагою і пам'яттю на належному рівні. Вони не можуть зосереджувати і підтримувати увагу тривалий час або відразу на декількох моментах, а не стримувати в пам'яті необхідний матеріал. Все це призводить до зниження працездатності хлопців, зниження інтересу до уроків математики.

Усний рахунок є незамінним вправою для розвитку уваги і пам'яті, викликає інтерес, підвищує культуру математичних обчислень.

Якщо вчитель, проводячи усний рахунок, диктує приклад або задачу, то в учнів розвивається слухова пам'ять. Щоб розвинути зорову пам'ять, учитель повинен проводити усні обчислення мовчки, записуючи завдання на дошці або використовуючи відповідні наочні посібники. Короткі словесні вказівки або жести вчителя про те, що учень повинен робити, мають важливе значення для виховання в учнів уваги.

Одним з найбільш цікавих видів усного рахунку, мають велике практичне значення, є раціональне виконання дій з числами з використанням законів дій або особливих прийомів.

Нижче додається добірка вправ на відпрацювання різних прийомів. Причому, самостійний розбір зразків учнями має той же ефект, як якби вони додумалися до цього прийому самі.

  1. Додавання чисел з перестановкою доданків.

179 + 236 + 421 = (179 + 421) + 236 = 600 + 236 = 836

118 + 249 + 482 + 151 (1000) 524 + 37 + 176 + 263 + 41 (104-1)

471 + 354 +29 + 146 (1000) 456 + 522 + 327 +73 + 278 (1656)

 

  1. Додавання з округленням

497 + 328 = 500 - 3 + 328 = 500 + 328 - 3 = 828 - 3 = 825

 

574 + 209 = 574 + 200 + 9 = 774 + 9 = 783

299 + 436 (735) 572 + 407 (979) 296 + 519 (815) 706 + 289 (995) 495 + 319 (814) 854 + 208 (1062) 698 + 175 (873) 792 + 238 (1030)

  1. Додаток суми.

346 + (238 + 154) = 346 + 238 + 154 = (346 + 154) + 238 = 500 + 238 = 738

135 + (486 + 265) (886) 643 + (198 + 157) (998)

437 + (152 +236) (852) 216 + (325 + 184) (725)

  1. Додаток різниці.

165 + (326 - 65) = 165 + 326 - 65 = (165 - 65) + 326 = 100 + 326 = 426228 + (417 - 128) (517)              387 + (243 - 187) (443)

351+ (415-241) (525) 682 + (219 - 172) (729)

  1. Віднімання суми.

359 - (159 + 75) = 359 - 159 - 75 = (359 - 159) - 75 = 200 - 75 = 125276 - (764 - 189) (11)              643 - (326 + 243) (74)

564 - (364 + 97) (103) 483 - (183 + 258) (42)

  1. Віднімання різниці.

384 - (247 - 16) = 384 - 247 + 16 = (384 + 16) - 247 = 153

 472 - (367 -28) (133) 143 - (915 - 857) (85)

514- (479 - 86) (12) 739 - (658 - 261) (342)

  1. Сполучний закон.

725 - 237 - 163 = 725 - (237 +163) = 725 - 400 = 325
432-279-21 (32) 1000-420 -130-280 -170 (0)

748-362-238 (148) 1215 -340-260- 190 -410 (15)

  1. Округлення при множенні.

198 • 4 = (200 - 2) • 4 = 200 • 4 - 2 • 4 = 800 - 8 = 792

106 • 8 = (100 + 6) • 8 = 100 • 8 + 6 • 8 = 800 + 48 = 848

 99 • 5 (495) 207 • 3 (621)

 98 * 6 (588) 302 * 2 (1208)

198 * 5 (990) 805 * 2 (1610)

 295 * 4 (1180) 508 * 6 (3048)

 

9. Розподільчий закон.

78 • 7 - 78 • 5 = 78 • (7 - 5) = 78 • 2 = 156

84 • 7 + 16 • 7 = 7 • (84 + 16) = 7 • 100 = 700

45 * 8 (180) 51 * 9 + 49 * 9 (900)

318 • 6 - 318 • 4 (636) 187 * 3 + 113 * 3 (900)

415 • 10-415 • 5-415 • 4 (415) 91 * 6 + 109 * 6 (1200)

97 * 8- 77 * 8 (160) 273 * 8 + 127 * 8 (3200)

196: 7 + 504: 7 = (196 + 504): 7 = 700: 7 = 100

396: 6 - 324: 6 = (396 - 324): 6 = 72: 6 = 12

168: 7 + 112: 7 (40) 948: 12-804: 12 (12)

158 : 9 + 112: 9 (30) 1008: 9 - 828: 9 (20)

10. Сполучний закон з множенням і діленням.
69 * 2 * 5 = 69 * 10 = 690

940: 5: 2 = 940: (5 * 2) = 940: 10 = 94

47 * 5 • 2 (470) 670: 2: 5 (67)

345 -4 (680) 420: 5: 4 (21)

12 -25 - 4 (1200) 800: 25: 4 (8)

8 - 25 - 8 (1600) 1300: 25: 4 (13)

11. Множення на 5.

36 • 5 = 36 • (10: 2) = 36 * 10: 2 = 360: 2 = 180

36 • 5 = 36 • (10: 2) = 36: 2 * 10 = 18 • 10 = 180

56 * 5 (280) 49 * 5 (245)

74 * 5 (370) 83 * 5 (415)

  1. Множення на 25.

24 * 25 = 24 * 100: 4 = (24 • 100): 4 = 2400: 4 = 600

24 * 25 = 24 * 100: 4 = (24: 4) * 100 = 6 * 100 = 600

28 * 25 (700) 18 * 25 (450)

64 * 25 (1600) 26 * 25 (650)

 

  1. Множення на 125.

32 * 125 = 32 * (1000: 8) = 32: 8 * 1000 = 4000

24 * 125 (3000) 64 * 125 (8000)

56 * 125 (7000) 88 * 125 (11000)

 

14. Множення на 11.

 

 

 

45 • 11 = 45 • (10 + 1) =

450 + 45 = 495

 

 

24 • 1 + 1 (264)

79 •

11

(869)

43 • 11 (473)

29 *

11

(319)

54 * 11 (594)

68 *

11

(748)

63 * 11 (693)

84 *

11

(924)

 

Залежно від матеріалу, що вивчається більшість прикладів легко переробляються на приклади для відпрацювання поточного матеріалу, (наприклад, дії зі звичайними дробами або з десятковими дробами).

В курсі алгебри на усному рахунку добре відпрацьовується тема

«Формули скороченого множення».

1012 = (100 + 1) 2 = 10000 + 200 + 1 = 10200

362 - 35 = (36 - 35) * (36 + 35) = 1 * 71 = 71

1992 (39601) 422 402 (164)

312 (841) 372 - ЗЗ2 (280)

522 (2704) 552- 452 (1000)

Учні зустрічалися з подібними завданнями при проходженні відповідного матеріалу. Але, пройшли і забули, а необхідно, щоб виконання обчислень було доведено до автоматизму. Для цього треба систематично відпрацьовувати навички усного рахунку.

 

 

Нижче пропонуються таблиці для відпрацювання і закріплення отриманих навичок

 

 

Множення кожного із запропонованих чисел на 25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

36

76

92

20

 

 

 

 

 

 

88

 

24

 

48

 

 

 

 

 

 

64

16

* 25

28

52

 

 

 

 

 

 

56

 

40

 

32

 

 

 

 

 

 

60

44

48

12

68

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайти недостатня кількість таке, щоб сума всіх чисел дорівнювала 1000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

47

80

11

120

19

 

 

 

 

 

 

88

 

 

 

?

 

 

 

 

 

 

34

= 1000

15

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

66

 

 

 

 

 

 

81

89

86

112

53

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайти недостатня кількість таке, щоб сума всіх чисел дорівнювала 1000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

21

54

13

= 1000

?

46

90

 

 

 

 

 

 

 

88

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

67

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обчислити твір всіх чисел

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

125

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку