Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області
Розробка уроку
Додавання і віднімання дробів
з однаковими знаменниками
О.С.Істер
Математика: Підручник для 5-го класу
Вчитель математики
Сафошкіна І.А.
Кропивницький
2018
Мета:
ключових: уміння вчитися (здійснювати самостійну діяльність під час роботи з підручником); соціальна (самореалізуватися під час виконання завдань у групі) ; загальнокультурна (адаптуватися у мовному середовищі шляхом активної участі у спілкуванні); інформаційно-комунікаційна (уміння аналізувати інформацію в електронному виді)
Обладнання: підручник; картки із завданнями „Експрес-контролю”; презентація: „Правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками”, „Ланцюжок обчислень”; робочий зошит, проектор, ноутбук.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Перевірка Д/З.
Зошити вчитель збирає для перевірки.
ІІ. Етап актуалізації наявного навчального досвіду.
Експрес-контроль: (слайд 1)
І варіант |
ІІ варіант |
|
|
|
|
|
|
. |
. |
|
|
? |
? |
|
|
зростання: |
спадання: |
|
|
? |
?
|
|
|
7х = 3 |
5х = 2 |
|
|
. |
. |
|
|
1 чи ? |
1 чи ? |
|
|
1 чи ? |
1 чи ? |
|
|
. |
. |
(Слайд 2, додаток 1). Учні здійснюють взаємоперевірку по заготовленим відповідям. Підсумовують набрану кількість балів.
ІІІ. Етап актуалізації потрібного навчального досвіду
Задача: Святковий торт розділили на 8 рівних частин. Спочатку на тарілку поклали 3 кусочки, а потім ще 2. Яку частину торта поклали на тарілку?
Запишіть розв’язання задачі за допомогою дробів:
За обідом діти з’їли 4 кусочки торта. Яка частина торта залишилась на тарілці?
Запишіть розв’язання в зошит: (слайд 3)
Оголошення теми уроку (слайд 4)
ІV. Етап пояснення нового матеріалу та способів виконання дій
Сформулюйте правило 1) додавання дробів ; 2) віднімання дробів.
Прочитайте ці правила в підручнику с.176.
Запишіть ці правила в буквеному виразі в зошит: ; .
Прочитайте узагальнене правило (слад 5)
Щоб дроби з однаковими знаменниками, треба їхні чисельники, а знаменник залишити той самий.
Додавання і віднімання дробів підкоряється відомим нам законам додавання, нагадаємо їх: (слайд 6)
Переставний: a + b = b + a.
Сполучний: (a + b) + c = a + (b + c)
V. Етап формування нового навчального досвіду.
Робота з підручником за рівнями: (слайд 7)
П + С : №№ 1062, 1068, 1070
Д + В : №№ 1072, 1073, 1079
V. Етап контролю набутого навчального досвіду. „Рухавка”
Естафета . Змагання по рядах. Кожен учень вибігає до дошки і виконує завдання.
Поновити ланцюжки обчислень:( приклад ланцюжка)
І ряд:
І ряд |
ІІ ряд |
ІІІ ряд |
|
|
|
VІ. Етап корекції набутого навчального досвіду.
Перевірка відповідей за готовими зразками.(слайд 8, додаток 2). Команда, яка перша поновила ланцюжок і отримала правильні відповіді отримує додатково 2 бали, за другий результат наступна команда отримує 1 бал.
VІІ. Д/З. §32, с.231, вивчити правило додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
П + С : №№ 1063, 1069, 1071
Д + В : №№ 1080. (слайд 9)
VІІІ. Підсумки уроку. (слайд 10)
Закінчіть речення:
Додаток 1
Листок контролю Листок контролю
Прізвище___________________ Прізвище__________________
І варіант |
ІІ варіант |
||
Завдання |
Відповіді |
Завдання |
Відповіді |
|
|
|
|
|
х = ______ |
|
х = ______ |
? |
|
? |
|
|
|
|
|
|
х = ______
|
|
х = ______ |
7х = 3 |
х = ______ |
5х = 2 |
х = ______ |
. |
|
. |
|
1 чи ? |
|
1 чи ? |
|
1 чи ? |
|
1 чи ? |
|
. |
|
. |
|
Додаток 2. Відповіді до експрес-контролю
І варіант |
ІІ варіант |
|
|
|
|
|
|
х = 9 |
х = 7 |
|
|
|
|
|
|
зростання: |
спадання: |
|
|
х = 1;...;12 |
х = 1;...;14 |
|
|
х = |
х = |
|
|
. |
. |
|
|
|
1 |
|
|
|
1 |
|
|
. |
. |
Додаток 3.
Прізвище_________________________
|
||
Оцінка за експрес-контроль |
Оцінка команди |
Загальний бал |
|
|
|