Матеріали для уроку 26 у 9 класі (за підручником Коршунової)

Про матеріал
Проведення уроку 26 на тему "Діаграми в табличному процесорі, їх об’єкти" за підручником Коршунової: фрагмент підручника, домашнє та практичне завдання
Зміст архіву
Перегляд файлу

image
§ 7.  Діаграми

визнач, який спосіб подання даних більш ефективний для вирішення цього завдання. Обґрунтуй свою думку.

Необхідно дізнатися, чи є залежність між температурою повітря і захворюваністю?

image

Опрацюй інформацію.

image

Чи підтверджується ця інформація твоїм власним досвідом?

imageзавдання № 2

Опрацюй інформацію. дай відповідь на питання, яке було поставлено хлопцем в історії на початку параграфа.

                    50майже%         70%

imageмозку задіяно у         усіх сенсорних                 Ми можемо сприймати процесах візуального нейронів знаходяться візуальну сцену менш опрацювання інформації             в очах   ніж за 1/10 секунди

Щоб зрозуміти зна-

завдання № 3                                                           чення символу, людині

потрібно 150 мс + 100 мс

встанови відповідність між типом графіка та задачею.

                            Задача                                  назва й зображення графіка 

або діаграми Частка хлопців та дівчат у школі

Зміна температури прот ягом Точкова місяця та порівняння температури у січні 2020 та 2021 року

Графік

Кількість учнів у класах школи

Співвідношення кількості опадів та врожайності (дані за лінійчата декілька років)

Результати опитування

Стовпчаста

завдання № 4

Користуючись алгоритмом вибору типу діаграми, наведеним у рубриці

«Запитання-відповіді», для кожного Секторна наведеного варіанта даних добери найбільш доречний тип діаграми і побудуй її.

Час

Споживання  електроенергії, квт

б)

Модель

Потужність двигуна, к.с.

16:00

195

Lanos

86

17:00

220

Renault Traffic

115

18:00

245

Mercedes-Benz S213

194

19:00

251

Peugeot 308

125

а)

Зріст, см

вага, кг

г)

Складові продукту

вага, г

180

92

Білки

9,3

170

78

Жири

2,7

181

90

вуглеводи

5,8

165

75

вода

120

в)

imageзавдання № 5

Об’єднайтесь у групи. Оберіть одне із питань для дослідження або придумайте своє, проведіть опитуваня однокласників та презентуйте отриманні дані.

1.  Звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небезпечний вплив наркотиків?

а) не одержав зовсім;

б) від батьків;

в) у школі;

г) з теле- і радіопередач;

д) з газет, журналів,

е) співробітників поліції.

3.  Що з переліченого досить часто  має місце у нашій школі: а) образи особистості;

б) бійки;

в) злодійство;

г) паління в будівлі школи;

2.  Інформацію з яких джерел ти вважаєш найбільш цікавою та правдивою?

а) отриману від батьків;

б) від учителів;

в) з теле- і радіопередач;

г) з газет, журналів;

д) від друзів;

е) співробітників міліції.

4.  Після уроків ти відвідуєш:

а) факультативні заняття;

б) курси;

в) спортивні секції;

г) гуртки;

д) нічим не займаєшся.

д) вимагання грошей;

е) вживання наркотиків;

є) вживання алкоголю;

ж)  інші антигромадські вчинки (указати).

imageзавдання № 6

Об’єднайтесь у пари.

Підготуйте повідомлення на тему «де в реальному житті ви зустрічаєте дані, подані у вигляді діаграм?»

image

ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ

чому візуалізація така важлива?

візуалізація даних допомагає сприймати та запам’ятовувати інформацію. Наш мозок влаштований таким чином, що візуальні образи він сприймає набагато краще, ніж текстовий, цифровий або табличний контент. Тому часто ми можемо не помічати важливу інформацію в текстах великого обсягу.

imageЛюди пам’ятають

візуалізація даних завжди була потужним засобом для привернення уваги людей. Факти, цифри та експертний аналіз мають велику силу переконання. Ось декілька причин подавати дані у графічному вигляді.

   легкість сприйняття людиною. люди схильні сприймати інформацію, подану візуальним способом. вони люблять цифри, факти і статистику. У користувачів Інтернету мало часу, щоб читати великі аналітичні матеріали. Тому сучасні ЗМІ почали активно залучати візуалізацію даних. Її використовують, щоб цікаво подавати (доповнювати) великі матеріали, оскільки візуалізація дає можливість подавати просто складне.

   «вірусний» потенціал. Під цим терміном розуміють схильність аудиторії ділитися на своїх сторінках у соцмережах певними типами контенту.

   демонстрація експертності. Структурована та унаочнена демонструє експертність людини у своїй галузі.

Але зауваж! Як і всі інструменти, візуалізацію потрібно застосовувати в свій час і в своєму місці. в іншому випадку інформація може сприйматися ще гірше, а то й зовсім некоректно.

imageвід чого залежить успішність візуалізації даних?

image
60 % успіху візуалізації залежить від вибору типу діаграми, 30 % — від правильності її побудови та 10 % — від правильного оформлення. як правильно обрати тип діаграми?

діаграма дає можливість висловити ідею, яку несуть дані, найбільш повно й точно, тому дуже важливо вибрати відповідний тип діаграми.

для вибору типу діаграми рекомендуємо дотримуватися такого алгоритму:

3.   За умовчанням діаграма розташовується на тому ж аркуші, що й дані. Якщо діаграму потрібно розташувати на окремому аркуші, відкрий контекстне меню діаграми та обери «Перемістити діаграму».

image

4.   д ля додавання діаграми у Google таблицях потрібно виділити дані та обрати пункт меню «вставити» — «діаграми».

З яких елементів складається діаграма?

діаграма складається з багатьох елементів. деякі з цих елементів відображаються за умовчанням, інші можна додавати за потреби.

image

вигляд елементів діаграми можна змінювати, переміщюючи їх на інше місце на діаграмі, змінюючи розмір або формат. Також можна видаляти непотрібні елементи з діаграми.

1       imageобласть діаграми. Уся діаграма разом з усіма її елементами.

2       область побудови. На плоских діаграмах — обмежена осями область, яка містить ряди даних. На об'ємних діаграмах — обмежена осями область, яка містить ряди даних, імена категорій, підписи та назви осей.

3       imageточки даних рядів даних — значення даних, які зображуються стовпцями, смугами, лініями, секторами або іншими символами — так званими маркерами даних.

Ряди даних — пов’язані одна з одною точки даних, нанесені на діаграму. Кожний ряд даних на всіх діаграмах, крім секторних, має власний колір або інший спосіб позначення. На секторній діаграмі є один ряд даних, кожна точка якого (сектор) зображується окремим кольором.

4       imageГоризонтальна вісь (вісь категорій) і вертикальна вісь (вісь значень), уздовж яких відкладаються значення на діаграмі.

5       легенда діаграми — область, у якій подано кольори або інші способи позначення, що відповідають рядам даних або категоріям на діаграмі.

6       imageназви діаграми та осей, які можна використати на діаграмі.

7       Підпис даних позначає окрему точку в ряді даних.

чи можна редагувати створену діаграму?

Завершивши побудову діаграм, її можна змінити в будь-який момент. Якщо виділити діаграму, то з’являється додаткова вкладка «Конструктор», інструменти якої дають широкі можливості редагування діаграм.

image

Перегляд файлу

Урок №26

Діаграми в табличному процесорі, їх об’єкти

 

Домашнє завдання

  1. Для даних таблиць добери найбільш доречний тип діаграми та обгрунтуй свою відповідь.

Перегляд файлу

Урок №26

Діаграми в табличному процесорі, їх об’єкти

 

Практичне завдання для виконання на уроці

  1. Встанови відповідність між типом графіка та задачею.

zip
Додано
24 травня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку