§ 7. Діаграми
визнач, який спосіб подання даних більш ефективний для вирішення цього завдання. Обґрунтуй свою думку.
Необхідно дізнатися, чи є залежність між температурою повітря і захворюваністю?
Опрацюй інформацію.
Чи підтверджується ця інформація твоїм власним досвідом?
Опрацюй інформацію. дай відповідь на питання, яке було поставлено хлопцем в історії на початку параграфа.
мозку задіяно у усіх сенсорних Ми можемо сприймати процесах візуального нейронів знаходяться візуальну сцену менш опрацювання інформації в очах ніж за 1/10 секунди
Щоб зрозуміти зна-
завдання № 3 чення символу, людині
потрібно 150 мс + 100 мс
встанови відповідність між типом графіка та задачею.
Задача назва й зображення графіка
або діаграми Частка хлопців та дівчат у школі
Зміна температури прот ягом Точкова місяця та порівняння температури у січні 2020 та 2021 року
Графік
Кількість учнів у класах школи
Співвідношення кількості опадів та врожайності (дані за лінійчата декілька років)
Результати опитування
Стовпчаста
Користуючись алгоритмом вибору типу діаграми, наведеним у рубриці
«Запитання-відповіді», для кожного Секторна наведеного варіанта даних добери найбільш доречний тип діаграми і побудуй її.
Час |
Споживання електроенергії, квт |
б) |
Модель |
Потужність двигуна, к.с. |
16:00 |
195 |
Lanos |
86 |
|
17:00 |
220 |
Renault Traffic |
115 |
|
18:00 |
245 |
Mercedes-Benz S213 |
194 |
|
19:00 |
251 |
Peugeot 308 |
125 |
а)
Зріст, см |
вага, кг |
г) |
Складові продукту |
вага, г |
180 |
92 |
Білки |
9,3 |
|
170 |
78 |
Жири |
2,7 |
|
181 |
90 |
вуглеводи |
5,8 |
|
165 |
75 |
вода |
120 |
в)
Об’єднайтесь у групи. Оберіть одне із питань для дослідження або придумайте своє, проведіть опитуваня однокласників та презентуйте отриманні дані.
1. Звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небезпечний вплив наркотиків? а) не одержав зовсім; б) від батьків; в) у школі; г) з теле- і радіопередач; д) з газет, журналів, е) співробітників поліції. 3. Що з переліченого досить часто має місце у нашій школі: а) образи особистості; б) бійки; в) злодійство; г) паління в будівлі школи; |
2. Інформацію з яких джерел ти вважаєш найбільш цікавою та правдивою? а) отриману від батьків; б) від учителів; в) з теле- і радіопередач; г) з газет, журналів; д) від друзів; е) співробітників міліції. 4. Після уроків ти відвідуєш: а) факультативні заняття; б) курси; в) спортивні секції; г) гуртки; д) нічим не займаєшся. |
д) вимагання грошей;
е) вживання наркотиків;
є) вживання алкоголю;
ж) інші антигромадські вчинки (указати).
Об’єднайтесь у пари.
Підготуйте повідомлення на тему «де в реальному житті ви зустрічаєте дані, подані у вигляді діаграм?»
чому візуалізація така важлива?
візуалізація даних допомагає сприймати та запам’ятовувати інформацію. Наш мозок влаштований таким чином, що візуальні образи він сприймає набагато краще, ніж текстовий, цифровий або табличний контент. Тому часто ми можемо не помічати важливу інформацію в текстах великого обсягу.
візуалізація даних завжди була потужним засобом для привернення уваги людей. Факти, цифри та експертний аналіз мають велику силу переконання. Ось декілька причин подавати дані у графічному вигляді.
• легкість сприйняття людиною. люди схильні сприймати інформацію, подану візуальним способом. вони люблять цифри, факти і статистику. У користувачів Інтернету мало часу, щоб читати великі аналітичні матеріали. Тому сучасні ЗМІ почали активно залучати візуалізацію даних. Її використовують, щоб цікаво подавати (доповнювати) великі матеріали, оскільки візуалізація дає можливість подавати просто складне.
• «вірусний» потенціал. Під цим терміном розуміють схильність аудиторії ділитися на своїх сторінках у соцмережах певними типами контенту.
• демонстрація експертності. Структурована та унаочнена демонструє експертність людини у своїй галузі.
Але зауваж! Як і всі інструменти, візуалізацію потрібно застосовувати в свій час і в своєму місці. в іншому випадку інформація може сприйматися ще гірше, а то й зовсім некоректно.
від чого залежить успішність візуалізації даних?
60 % успіху візуалізації залежить від вибору типу діаграми, 30 % — від правильності її побудови та 10 % — від правильного оформлення. як правильно обрати тип діаграми?
діаграма дає можливість висловити ідею, яку несуть дані, найбільш повно й точно, тому дуже важливо вибрати відповідний тип діаграми.
для вибору типу діаграми рекомендуємо дотримуватися такого алгоритму:
3. За умовчанням діаграма розташовується на тому ж аркуші, що й дані. Якщо діаграму потрібно розташувати на окремому аркуші, відкрий контекстне меню діаграми та обери «Перемістити діаграму».
4. д ля додавання діаграми у Google таблицях потрібно виділити дані та обрати пункт меню «вставити» — «діаграми».
З яких елементів складається діаграма?
діаграма складається з багатьох елементів. деякі з цих елементів відображаються за умовчанням, інші можна додавати за потреби.
вигляд елементів діаграми можна змінювати, переміщюючи їх на інше місце на діаграмі, змінюючи розмір або формат. Також можна видаляти непотрібні елементи з діаграми.
1 область діаграми. Уся діаграма разом з усіма її елементами.
2 область побудови. На плоских діаграмах — обмежена осями область, яка містить ряди даних. На об'ємних діаграмах — обмежена осями область, яка містить ряди даних, імена категорій, підписи та назви осей.
3 точки даних рядів даних — значення даних, які зображуються стовпцями, смугами, лініями, секторами або іншими символами — так званими маркерами даних.
Ряди даних — пов’язані одна з одною точки даних, нанесені на діаграму. Кожний ряд даних на всіх діаграмах, крім секторних, має власний колір або інший спосіб позначення. На секторній діаграмі є один ряд даних, кожна точка якого (сектор) зображується окремим кольором.
4 Горизонтальна вісь (вісь категорій) і вертикальна вісь (вісь значень), уздовж яких відкладаються значення на діаграмі.
5 легенда діаграми — область, у якій подано кольори або інші способи позначення, що відповідають рядам даних або категоріям на діаграмі.
6 назви діаграми та осей, які можна використати на діаграмі.
7 Підпис даних позначає окрему точку в ряді даних.
чи можна редагувати створену діаграму?
Завершивши побудову діаграм, її можна змінити в будь-який момент. Якщо виділити діаграму, то з’являється додаткова вкладка «Конструктор», інструменти якої дають широкі можливості редагування діаграм.
Урок №26
Діаграми в табличному процесорі, їх об’єкти
Домашнє завдання
Урок №26
Діаграми в табличному процесорі, їх об’єкти
Практичне завдання для виконання на уроці