Презентація містить інтерактивну вправу "Так чи ні" (з відповідями) для активізації і корекції опорних знань. Яскраво і змістовно проілюстровано явище фотоелектричного ефекту та пояснення його законів, рівняння Енштейна.
ТАК чи НІ ?1. Фотон існує тільки в русі.2. Фотон має масу спокою.3. Зв’язок між частотою і довжиною хвилі випромінювання .4. Швидкість світла у вакуумі 3105 м/с.5. Червоне світло має більшу частоту ніж фіолетове.2
Номер слайду 3
ТАК чи НІ ?6. Енергія кванта прямо пропорційна частоті випромінювання.7. Енергія кванта визначається за формулою .8. Гіпотеза Планка полягає в тому, що світло випромінюється і поглинається у вигляді квантів.9. Числове значення сталої Планка h=6,6210-8 Джм.3
Номер слайду 4
ТАК чи НІ ?10. Енергія кванта фіолетового світла більша ніж енергія кванта червоного світла.11. 2 е. В=3,210-19 Дж.12. Маса фотона гамма-випромінювання в 240 разів більша за масу електрона.4
Номер слайду 5
ТАК чи НІ ?1. Фотон існує тільки в русі – ТАК.2. Фотон має масу спокою – НІ.3. Зв’язок між частотою і довжиною хвилі випромінювання – НІ.4. Швидкість світла у вакуумі 3105 м/с – НІ.5. Червоне світло має більшу частоту ніж фіолетове – НІ.5
Номер слайду 6
ТАК чи НІ ?6. Енергія кванта прямо пропорційна частоті випромінювання – ТАК.7. Енергія кванта визначається за формулою – НІ. 8. Гіпотеза Планка полягає в тому, що світло випромінюється і поглинається у вигляді квантів – ТАК.9. Числове значення сталої Планка h=6,6210-8 Джм – НІ.6
Номер слайду 7
ТАК чи НІ ?10. Енергія кванта фіолетового світла більша ніж енергія кванта червоного світла – ТАК.11. 2 е. В=3,210-19 Дж – ТАК.12. Маса фотона гамма-випромінювання в 240 разів більша за масу електрона – ТАК.7
Номер слайду 8
Фотоелектричний ефект і його закони
Номер слайду 9
9 Мета заняття1 Зясувати суть явища фото-електричногоефекту та його законів2 Пояснити закони фотоелектрич-ного ефекту з точки зору квантової теорії3 Розглянути будову, принцип дії, застосування фотоелементів
Номер слайду 10
10 План заняття4. Фотоелементи і їх застосування3. Рівняння Енштейна 1. Фотоелектричний ефект2. Закони фотоелектричного ефекту
Номер слайду 11
1. Фотоелектричний ефект
Номер слайду 12
Досліди Герца12 Генріх Герц1857-1894 Вперше прямий вплив світла на електрику був виявлений у 1887р. німецьким фізиком Генріхом Герцем, який встановив, що заряджений негативно провідник, при освітлені ультрафіолетовим промінням, швидко втрачає свій заряд, а електрична іскра виникає в іскровому проміжку при меншій різниці потенціалів. Ультрафіолетове випромінювання. Яскравіша іскра
Номер слайду 13
Досліди Столєтова13 Мал. 95, стр 15526 лютого 1888 року. Мал. 95, стр 155 О. Г. Столєтов продемонстрував зовнішній фотоефект, визначивши справжню природу і характер впливу світла на електрику.
Номер слайду 14
Фотоелектричний ефект14 Це вихід електронів з речовини під дією випромінювання
Номер слайду 15
Фотоелектричний ефект15
Номер слайду 16
2. Закони фотоелектричного ефекту
Номер слайду 17
Досліди Столєтова17 Лише негативно заряджені електроди розряджаються під дією світла. Явище фотоефекту практично безінерційне.
Номер слайду 18
Схема дослідної установки. Катод KСкляний вакуумний балон. Двополюсний ключ для зміни полярностіКварцеве вікно. Анод АДжерело напруги UДжерело монохроматичного світла довжини хвилі λПотенціометр для регулювання напруги. Електровимірювальні прилади для знаття вольтамперної характеристикиstyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 19
Закони фотоелекторичного ефекту19
Номер слайду 20
Перший закон фотоефектустр 15620
Номер слайду 21
Другий закон фотоефекту21з
Номер слайду 22
Третій закон фотоефекту22
Номер слайду 23
3. Рівняння Енштейна
Номер слайду 24
Гіпотеза Енштейна24
Номер слайду 25
Червона межа фотоефекту25
Номер слайду 26
Фотоефект26 О. Г. Столєтов. Г. Герц. А. Ейнштейн
Номер слайду 27
Задача 1 Робота виходу електронів із золота 4,59 е. В. Визначити червону межу фотоефекту. В: 265 нм27
Номер слайду 28
Задача 2 Знайти максимальну кінетичну енергію електронів вибитих з калію випромінюванням з довжиною хвилі 345 нм. Робота виходу електронів з калію 2,26 е. В. В: 2,1310-19 Дж.28
Номер слайду 29
Рефлексія. Я дізнався…Я зрозумів…Я не зрозумів…Мені сподобалось…Мені не сподобалось…Я навчився…Мене зацікавило… Я відчув труднощі…Я не вмів, а тепер умію…На наступному занятті я хочу …29
Номер слайду 30
Домашнє завдання. В. Сиротюк "Фізика і астрономія 11 кл" § 42 , виписати означення. Задачі 3.27 і 3.3730 С. У. Гончаренко "Фізика 11 кл" § 52 – §54, виписати означення. Вправа 7 – задачі1 і 3.