Тема: Звички і здоров’я. Практична робота . Виконання проекту з формування
корисної звички.
Мета: розширити знання учнів про корисні та шкідливі звички, учити розпізнавати
їх; пояснити як звички впливають на здоров’я людини;
розвивати вміння бачити та розуміти навколишній світ, орієнтуватись у ньому ,
відстоювати власні переконання; навчати оцінювати свої вчинки і приймати
рішення відповідно до ситуації; удосконалювати навички роботи в групах, парах ,
колективно; виховувати толерантність,дбайливе ставлення до власного
здоров’я,бережливе ставлення до навколишнього середовища .
Обладнання і матеріали: плакат « Дім Здоров’я» , квіточки, сонечко та промінчики,
мікрофон , сигнальні картки , конверт від феї Звички,
плакат « Чарівне озеро», картки для роботи в парах.
Хід уроку –тренінгу.
І. Вступна частина.
1 . Привітання.
Дружно весело сказати:
2. Зворотний зв'язок.
- Що таке повага ? Самоповага ?
- Кого і за що слід поважати ?
- У чому проявляється ваша повага до батьків?
- Як ви ставитесь до людей похилого віку?
- Чи не ображаєте ви молодших за вас дітей? Чи допомагаєте ви їм?
- У чому проявляється ваша повага до вчителів ? Друзів? Однокласників?
3. Оголошення теми і мети уроку.
- Потрібно змалечку працювати над собою, формувати характер , волю,
набувати корисних звичок , мати активну життєву позицію. Треба вести здоровий спосіб життя. Тому на уроці ми поговоримо про корисні та шкідливі звички , їхній
вплив на здоров’я, про формування корисних звичок.
Коли людина виконує якісь дії постійно,підсвідомо в неї виникає бажання або
необхідність робити їх знову - це і є звичка. Звичка – це особлива форма поведінки людини, що виявляється у схильності робити ті чи інші дії. Стосовно здоров’я
людини,її способу життя звички можуть бути корисними і шкідливими.
- Корисні звички - це звички , що дають людині користь.
- Шкідливі звички ,навпаки шкодять людині і її здоров’ю.
4. Знайомство.
Сьогодні у гості до нас завітала фея Звичка , яка хоче з вами познайомитись.
Діти, а які бувають звичк ? ( Відповіді дітей.)
Отже, до нас завітала Фея Корисних Звичок ,яка запрошує нас до себе на
Казкову галявину.( Вчитель прикріплює малюнок феї і відкриває Казкову галявину.)
Таку звичку….»
Наприклад:
5. Правила роботи в групі.
Фея запросила нас на Казкову галявину. Але що це ? На нашій галявині так темно .
Сонечко сховалося за хмарками і розгубило свої промінчики, які сховалися за
вашими стільчиками.
Це , мабуть , чари Феї Шкідливих Звичок.
Щоб повернути промінчики до сонечка , нам потрібно по черзі прочитати на них
правила роботи в групі.
( Учні читають правила і прикріплюють промінчики до сонця .)
ІІ. Основна частина.
сподівань. У вас в руках бутони квітів , які очікують своєї черги розпуститися і
стати прекрасною квіткою. Це ніби символи ваших сподівань і очікувань.
Прикріпіть ці бутони на нашу галявину і скажіть чого ви чекаєте від сьогоднішнього
уроку.( Діти прикріплюють по черзі бутон квітки на дошку , говорять про свої
очікування від уроку.)
Діти , Фея Шкідливих Звичок постійно робить капості .
Подивіться, вона зруйнувала « Дім Здоров’я», у якому живе Фея Корисних Звичок.
Давайте допоможемо відновити її будинок . Для цього нам потрібно назвати
корисні звички, які написані на цеглинах.
3.Розповідь вчителя « Шкідливі звички і залежність.»
- Діти , ось ми з вами і відновили будинок Феї Корисних Звичок. Але це не всі капості , які приготувала зла Фея Шкідливих Звичок. Щоб її позбутися , треба дізнатися хто ж вона така. Будь - якої шкідливої звички важко позбутися, бо вона вкорінюється в життя.
Але поки звичка слабка , то схожа на корінці молодої травички, яку легко вирвати.
Давньої звички позбутися набагато складніше. Вона як кущик трави , який важко викорчувати. А найнебезпечніші людські звички – куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин – приносять шкоду організму людини. Викорчувати таку звичку дуже важко . Часто людина хоче її позбутися , але вона не може зробити цього без сторонньої людини.
Залежність – це набута гостра потреба здійснювати певні дії чи вживати певні
речовини.
4.Фізкультхвилинка.
В казковому лісі розминка -
Настала фізична хвилинка.
Втому проженем руками,
Вгору їх піднімем з вами.
Потім присядемо дружно,
Ноги згинаємо пружно.
Руки, мов крила розправим
І до плечей поставим.
Коло вперед покрутили,
Потім назад повторили.
Голову вниз опустили,
Потім назад нахилили,
Потім наліво поклали,
Потім направо і стали
Рівно і струнко.
Швидко скінчилась хвилинка,
Нас збадьорила розминка.
5.Перегляд мультфільму « Про здоров’я».
- Що сподобалось в Мультфільмі?
- Де літали бджілки?
- Що на полі знайшли синички?
- Яка користь від меду?
- Чому дівчинка не хотіла їсти ?
-А що вона любила їсти?
- На вашу думку , що було корисним для дівчинки?
6. Робота з підручником на с.151-153.
- Попрацюємо з підручником в парах і поговоримо , чому потрібно формувати корисні звички ?
- Якої шкоди завдають шкідливі звички ?
7.Вправа « Віднови прислів’я».
Діти , Фея Шкідливих звичок знову наробила шкоди. Вона своїми чарами наслала вітер , який роз’єднав прислів’я. Вам треба об’єднатися в пари і з’єднати частини
прислів’їв.
Здоров’я- найдорожчий скарб.
Бережи одяг , доки новий, а здоров’я доки молодий.
Без здоров’я нема щастя.
2 - га пара
Здоров’я-всьому голова.
Доки здоров’я служить , то людина не тужить.
Здоров’я за гроші не купиш.
3-га пара
Здоров’я більше варте , багатство.
Ваше здоров’я в ваших руках.
Без здоров’я немає щастя.
4-га пара
У здоровому тілі – здоровий дух.
Хто день починає з зарядки , у того все будете порядку.
Лагідне слово для хворого – ліки.
8.Релаксація.
Звучить музика з елементами природи.
Закрийте очі. Перенесіться подумки на чарівну галявину. Подивіться як яскраво сяє сонце. Аж ось воно сховалося за пухкенькою ,ніби солодка вата смачною хмаринкою.
Дзвінко хлюпочеться блакитна річечка. А там вдалині , ген за горбочком , виглядають вушка полохливого зайчика, який злякався джмелика. Смугастик сів на ромашку , а потім перелетів на дзвоник ,на кульбабку…Повіяв легенький вітерець , несучи в простір пахощі квітів. Вдихніть його на повні груди.
).
9.Вправа – гра « Корисно – шкідливо».
А зараз ми з вами пограємо в гру. Утворимо доріжку з корисних і шкідливих звичок?
А ви поясніть , чому звичка корисна , а чому шкідлива ?
9. Вправа « Мікрофон».
Ось ми і подолали Фею Шкідливих Звичок. Я думаю , що вона довго до нас не повернеться . А наша Казкова Галявина знову розквітла. І на ній запанували мир,
здоров’я і злагода.
- Які бувають звички?
- Що називають корисною звичкою? Що можна віднести до корисних звичок?
- Що шкідливою звичкою? Що можна віднести до шкідливих звичок?
- Яку користь дають людині корисні звички?
- Чи завдають шкоди людині шкідливі звички? А які найбільше шкодять здоров’ю
людини?
11.Вправа « Чарівне Озеро очікувань».
На початку заняття ми всі біля Чарівного Озера помістили свій бутон. Минув час. Фея уважно спостерігала , як ви працювали на уроці. Але на неї вже чекають невідкладні справи. Та їй дуже хотілося б дізнатися : чи справдилися ваші очікування від уроку?
Якщо ваші очікування справдились , помістіть свою квітку у Чарівне зеро.
( Діти опускають квіти в озеро і вони розпускаються).
Давайте відкриємо і прочитаємо її послання.
ІІІ. Заключна частина.
Вчитель.
Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний , але пихатий
Король. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором.
Так ішли дні за днями , роки за роками..
Аж ось пройшов усією країною розголос , що неподалік від кордону з’явився
Мудрець,розумніший всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого Короля.
Дуже розлютився він. Але вигляд про своє обурення не подав , а запросив мудреця до себе у палац . Сам же задумав обдурити його : « Я візьму в руки метелика , сховаю його за спиною і запитаю , що у мене в руках – живе чи мертве.
І якщо мудрець скаже ,що живе – я роздушу метелика , а якщо мертве - випущу його…»
І ось настав день зустрічі . У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Король сидів на високому троні , тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу мудреця. Аж ось двері відчинилися , і до зали ввійшов маленький невеличкий , худорлявий чоловік. Він підійшов до короля ,привітався і сказав , що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді злісно всміхаючись, король проказав : « Скажи ,мені, що тримаю в руках-живе чи мертве ?» Мудрець трохи подумав , усміхнувся і відповів : « Все в твоїх руках !»
Збентежений король випустив метелика з рук , і той полетів на волю,радісно
тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже , лише від вас залежить , чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і
чи буде ваше майбутнє щасливим і безтурботним.
Діти стають в коло і хором промовляють:
« Я бажаю здоров’я собі і всім людям на нашій Землі !»
Будильський навчально – виховний комплекс: загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад
Лебединської районної ради Сумської області
Урок з основ здоров’я
на тему: «Звички і здоров’я. Практична робота. Виконання проекту з формування корисної звички.»
Підготував учитель 4 класу
Кобзар Людмила Микитівна
2017-2018 н.р.
Будильський навчально-виховний комплекс:загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчально-виховний комплекс
Лебединської районної ради Сумської області
План конспект перших батьківських зборів
Залучення батьків до освітнього процесу
Підготував
вчитель початкових класів
Кобзар Людмила Микитівна
2018р
Залучення батьків до освітнього процесу
Тип батьківських зборів – організаційні.
Мета: ознайомити батьків з особливостями НУШ; роз’яснити їм, сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати батькам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя.
Учасники: батьки, класний керівник.
Підготовка: учитель вивчає психолого-педагогічну літературу на тему зборів і добирає необхідну інформацію для презентації батькам; готує анкети та роздруковує необхідні рекомендації.
Список використаної літератури:
Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ "Видавничий дім "Плеяди", 2017.– 206 с.
http://nus.org.ua/questions/prosto-pro-skladne-shho-varto-znaty-batkam-pro-novyj-zakon-pro-osvitu/
http://nus.org.ua/news/mon-dalo-rekomendatsiyi-yak-oblashtuvaty-osvitnij-prostir-novoyi-ukrayinskoyi-shkoly/
Хід зборів
Школа — духовна колиска народу.
В.О. Сухомлинський
Знайомство.
Дорогі батьки моїх майбутніх учнів!
Вітаю Вас із початком нового життя. На наступні 4 роки ми станемо однією шкільною сім’єю, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок? Буде Ваша дитина оточена гарними друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний Великими сподіваннями і очікуванням ЧУДА? Все це залежить від нас з ВАМИ!
Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.
Василь Сухомлинський казав: “У вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзнобiчних iнтересiв дiтей поза уроком, i взаємовiдносини вихованцiв у колективi.”
Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже вам як і вашим дітям потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в колективі. Для цього ми проведемо таку гру:
“Щирий м'яч”. Кидаючи м'ячик кожен представиться і скаже, що він хоче побажати своїй дитині у цьому класі.
Я розпочну першою: “Мене звати Людмила Микитівна. Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.”
Підсумок: багато хороших думок щойно пролунало. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.
Гра “ Знайомство”
Встаємо, якщо Ви про себе можете сказати так само, і сідаємо якщо ні:
5. Маю музичну освіту.
6. Займався у художній школі.
7. Мріяв стати актором…
8. Люблю подорожі…
9. Маю цікаве ХОББІ
10. Люблю свою професію і РОБОТУ
11. Діти і сім’я – найдорожче у моєму житті
12. Прагну зробити своїх дітей успішними і щасливими
От ми і розім'ялись та трішки познайомились, знайшли спільні інтереси. А зараз давайте поставимо перед собою головне питання.
Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Відповідь: дитина)
“Мозковий штурм”
І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок на якому написано: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.) З іншої сторони дитина розвивається у шкільному соціумі, де її щодня супроводжує учитель . (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: учитель.)
З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі. Першим кроком нашої співпраці буде заповнення вами анкет.
Анкета для батьків першокласників
Прошу Вас заповнити анкету, що дозволить більше дізнатися про Вашу дитину і знайти до неї індивідуальний підхід.
1.ПІБ дитини __________
2.Дата народження______
3.Домашня адреса, дом.телефон_________
4.Дані про батьків (ПІБ, телефон) (За бажанням: вік, освіта, місце роботи, посада):
МАТИ ________БАТЬКО ____________
5.Обведіть кружечком:
6.Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини? Підкресліть: ні/ часті захворювання/ відставання у фізичному розвитку/ затримка мовного розвитку/ інший варіант: ______________
7.Чи відвідувала дитина дитячий садок? Так/Ні . З якого віку? ______ Номер ДНЗ ________ Чи охоче туди ходила? Так/Ні/Частково.
8.Хронічні захворювання, відхилення в органах зору, слуху, дефекти мовлення, інші особливості( травми, операції) ___________________
9.Які форми заохочення застосовуються вдома? ____
10.Які покарання застосовують вдома? __________
11.Чи є у дитини вдома обов’язки? Які? ___________
12.Як спілкується з ровесниками? (обведіть)
а) ініціативний; б) очікує, коли з ним (нею)заговорять; в) уникає спілкування.
13. Як реагує на зауваження дорослих?
а) перемовляється; б)плаче; в)погоджується, виправляється.
14. Яким іграм віддає перевагу?
а) рухливим; б)колективним; в)індивідуальним,настільним.
15. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина добре підготовлена до школи?
а) так; б) ні; в) скоріше так, ніж ні; г) скоріше ні, ніж так.
16. Чи знає дитина (обведіть, допишіть):
а) букви; б) вміє читати ( по складах, словами); в) вміє лічити ( в межах ____); г) вміє додавати ( в межах _____); вміє віднімати ( в межах _____)
17. На Вашу думку (потрібне обведіть):
а) дитина відповідає віковим особливостям; б)випереджає ровесників;
в)має проблеми розвитку.
18.ЩО ви очікуєте від Нової Української Школи? _________________________________________________________________
19. Що вплинуло на вибір нашої школи (позначте знаком +)
близьке місце розташування викладацький склад
система викладання авторитет школи в окрузі
профіль школи інше (указати, що)
20.Хто із членів родини приділяє дитині більше часу (у підготовці до школи):
Мати
батько
дідусь
бабуся
інші члени родини_______________________________
Дякую Вам за відверті відповіді, які Ви дали на питання анкети. Отримана інформація конфіденційна і потрібна для більш глибокого вивчення особливостей Вашої дитини.
“Готовнiсть дитини до школи”.
Щороку у вересні тисячі дівчаток і хлопчиків шестирічного віку розпочинають свій шлях до школи. Шкільне дитинство від самого початку вимагає від дитини іншої позиції — вона стає школярем, учнем. Це - її перша соціальна роль.
У своїх дослідженнях Л. І. Божович, яка однією з перших проаналізувала психологічний зміст переходу до статусу школяра, зі вступом дитини до школи перебудовується весь хід її життя: безтурботний час дозвілля змінюється обов'язковими справами, які вимагають відповідальності. Дитина починає ходити до школи, виконувати вимоги програми, робити на уроці те, чого вимагає вчитель, неухильно дотримувати шкільного режиму, шкільних правил поведінки, добре засвоювати навчальний матеріал.
Але НУШ докладає усіх зусиль щоб полегшити перехід дитини від безтурботного життя до відповідального та дорослого.
Як правило, діти ходитимуть до школи з шестирічного віку, а навчання триватиме 12 років. Воно розподілиться таким чином:
– початкова школа (1–4 класи, відбір до гімназій відмінять);
– базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
– профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування).
Після професійного навчання дитина зможе працювати або продовжити навчання у виші. Академічна школа передбачає поглиблене вивчення предметів та вступ на 1 курс вишу. Після кожного з етапів буде проводитись державна підсумкова атестація (може бути у вигляді ЗНО), за результатами якої учнів зараховують на наступний освітній рівень. Проте після початкової школи це оцінювання слугуватиме лише для моніторингу успішності.
Закон запроваджує компетентнісне навчання.
Компетентність – це не теоретичні знання, які діти отримують у школах зараз. Це впорядковані знання та вміння застосовувати їх у житті.
Законотворці виділили такі компетентності:
– вільне володіння державною мовою;
– здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та щонайменше однією з іноземних мов;
– математична компетентність;
– компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;
– інноваційність;
– екологічна компетентність;
– інформаційно-комунікаційна компетентність.
– навчання впродовж життя;
– громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробутом та здоровим способом життя;
– культурна компетентність;
– підприємливість та фінансова грамотність;
– інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Усі компетентності об’єднуватимуть так звані наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими.
Законопроект має змінити не лише те, що вчитимуть школярі – а й як.
Він декларує дитиноцентризм та індивідуальну освітню траєкторію. Це означає, що спільно вчителі, батьки та учні зможуть обирати темп навчання, складність та заглиблення в той матеріал, який найбільш цікавий дитині.
Шкільні обіди згідно законопроекту будуть безкоштовними лише для пільгових категорій учнів. Хоча це не є новеною – у цьому році в держбюджеті передбачено кошти лише на соціально вразливі верстви населення.Проте минулого року Міська Рада забезпечила нас безкоштовним харчуванням,тому сподіватемось що цього року все буде точно так само.
Отже збільшується самостійність дитини, скорочується опіка дорослих: батьків, рідних. Від того, як використає дитина свою свободу, заповнюючи вільний простір часу між домівкою і школою, організує власну діяльність вдома, стане її шлях навчання легким, приємним та радісним чи тернистим, буде вона здоровою і життєрадісною чи хворобливою та скаліченою. Про це та інше будуть наші наступні збори.
Робота в групах.
Обговоріть в групі:
- Яка роль батькiв у подоланнi труднощiв, пов’язаних з адаптацiєю дитини до школи?
Завдання:
Напишіть на листках 2 поради, для інших батьків, що потрібно робити, щоб дитина успішно навчалася і почувалася в класі? (Кожна група виконує завдання та представляє. Всі поради прикріплюються на дошку. Вчитель робить висновок.)
Поради батькам:
• Дбати про здоров’я дитини.
• Допомагати у пiдготовцi до школи.
• Органiзувати робоче мiсце дитини.
• Привчати до охайностi й порядку.
• Привчати до самостiйностi.
•Заохочувати найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова-схвалення.
• Радiйте вашiй дитинi!
• Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.
• Будьте терплячими.
• Щодня читайте дитинi.
• Заохочуйте зацiкавленiсть та уяву дитини.
ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА
Висновок:
Психологічна підтримка дитини батьками – одна з основних і важливих умов позитивного адаптаційного періоду.
Рекомендується для учнів початкових класів створити 8 навчальних осередків:
Так як ми одна команда ви можете приймати активну участь у створенні цих осередків.
Ось я вас коротко ознайомила з концепцією НУШ тому давайте зараз спробуємо наші очікування перенести на папір за допомогою тренінг-вправи "Долонька очікування" вам потрібно обвести свою долоньку на аркуші паперу і на кожному пальчику написати свої очікування та побажання НУШ.
Вправа "Аплодисменти взаємопідтримки ":
- Спробуйте поплескати однією долонькою. Майже нічого не вийшло,а зараз поплескайте обома. Чудово, тож будь яка робота виконується в парах тому і ми з вами маємо працювати в унісон тому що по одинці ми не зможемо досягти високих вершин.
Підсумок зборів.
Рефлексія
Закінчити батьківські збори мені хотілося словами з аксіоми гуманної педагогіки Ш.А.Амонашвілі.
“Уявіть Землю, яка летить в Космосі, і скажіть їй ласкаві слова; пошліть добрі думки своїм дітям; закриємо очі – і пошлемо вітання свої батькам; побажайте успіху вчителю, який стоїть перед вами. Хто прекрасно і широко мислить – той ростить свій дух.
Якщо дитина вам що-небудь принесе – обов’язково похваліть зроблене і вона зробить ще. Складіть книгу, із сторінок які принесе вам дитина, скажіть, що ви дали друзям її почитати – створіть для кожного уявне штучне середовище.
Дитина повина бути впевнена, що вона всім потрібна і цікава.”
Дякую за увагу та працю! Бажаю Вам успіхів у навчанні та вихованні дитини. До нових зустрічей.