Чому подорожник подорожником назвали?
( творчі роботи учнів 3 класу ЗЗСО «Бузаківський ліцей»)
****
Росте собі при дорозі Подорожник, а неподалік – сусідка його, Кропива. Якось Кропива питає:
Подорожник посміхнувся і відповів:
Дарія Какалюк , 3 клас
*****
Жив собі Подорожник. Скрізь його зустрічали: і вздовж великої дороги, і на узбіччі маленьких доріг, і, навіть, понад стежечкою. Всі ставились до нього з повагою і називали Лікарем, бо він кожному допомагав і лікував.
Соломія Триндюк, 3 клас
*****
Жили собі на світі два брати – Лікувальник та Шкідник. Лікувальник всіх лікував, а Шкідник був вредним та не любив брата, глузував з нього.
Якось Шкідник, зрозумівши, що в Лікувальника багато друзів, а в нього їх нема, вирішив нашкодити брату. Пішов він до злої феї, попросив чарівного зілля, яке перетворює людей на рослин. Коли брати пили чай, підсипав Шкідник того зілля Лікувальнику . Перетворився він на рослину.
Став рости при дорозі, щоб до людей ближче. Та лікувальну свою силу він не втратив. Далі допомагав усім. То й стали його звати Лікувальник-Подорожник.
Матвійко Свиридюк, 3 клас
*****
Маленька Іринка з мамою і татом їхали до Луцька. Дівчинці стало нудно в дорозі. Вона стала бешкетувати і поранилась.
Мама попросила тата зупинити автомобіль і пошукати трохи далі від дороги подорожник.
Скоро тато приніс зелений листочок. Мама промила його водою і приклала Іринці до ранки.
Катруся Остапук, 3 клас
*****
Одного дня Василько йшов зі школи. Він ненароком упав і поранив коліно. Хлопчик не розплакався, а пішов шукати подорожник, бо знав про його лікувальні властивості. Скоро Василько знайшов рослинку, приклав зелений листочок до рани. Біль зник, і хлопчик далі пішов додому.
Сашко Салюк, 3 клас
*****
Жив на світі хлопчик. Одного разу, граючись при дорозі, він порізав пальчик. З рани почала капати кров. Де впали крапельки крові, з-під землі проглянули листочки незвичайної рослини. Вона промовила:
Хлопчик так і зробив. Кров перестала сочитись, рана загоїлась.
З тих пір росте при дорозі цілюща трава – подорожник.
Аня Мальчук, 3 клас
Аудіювання за текстом
Подорожник
Легенда Подніпров’я (Наддніпрянщини)
Якось їхав один чоловік з ярмарку. Їхав, та не сам, а з дружиною і маленьким сином. День наближався до завершення, і родина вирішила трішки відпочити.
А ось і лісок, який дарував їм свіжу прохолоду після спекотного дня. Але тільки-но вони зупинилися, як на них напали розбійники. Забрали воли, воза і все, що було в ньому: добро і гроші. Жінка з переляку зомліла, а як прийшла до тями, то за розбійниками вже й слід прохолонув. Дивиться жінка — чоловік і син її мертві лежать. З розпачу взяла жінка на оберемок мертву дитину і побрела, куди очі бачили.
Довго вона так йшла, заливаючись слізьми, коли глянь — лежить на лісовій стежці мертва пташка. Дивиться жінка, до цієї мертвої підлітає ще одна пташка із зеленим листочком в роті. Підлетіла та й поклала листок мертвій на рану.
І сталося диво — рана вмить загоїлася, пташка ожила і защебетала.
Жінка підняла той листочок і поклала його на рану своїй дитині. Повторилося те ж саме: рана зникла безслідно, а дитина розплющила очі і посміхнулася. Тоді жінка з цим листочком повернулася до місця розбійницького нападу, оживила свого чоловіка і вони разом вирушили до своєї домівки.
Згодом жінка роздивилася, що той чудодійний листок — листок подорожника. І розповіла про це своїм односельцям.
Відтоді люди завжди прикладають листя подорожника до ран, щоб швидше загоювалися.
Записав, упорядкував і літературно опрацював Микола Зінчук. © Опубліковано з дозволу правовласників.
Тестові завдання:
1. Звідки повертався чоловік із сім’єю?
а) з ярмарку;
б) з лісу;
в) з сусіднього села.
2. Що трапилося із родиною під час відпочинку?
а) в них вкрали все майно;
б) на них напали розбійники;
в) на них напали вовки.
3. Кого побачила жінка на стежці?
а) побачила мертву пташку;
б) побачила чарівну пташку;
в) побачила пташине гніздечко.
4. Як жінка оживила дитину і чоловіка?
а) приклала до рани зелений листочок;
б) покропила рану живою водою;
в) прочитала чарівна заклинання.
5. Як люди стали використовувати подорожник?
а) продавали насіння рослини;
б) прикладали листя до рани, щоб швидше гоїлася;
в) дарували букети з подорожника.
6. Яка тема цього твору?
а) розповідь про біду, в яку потрапила родина ;
б) розповідь про життя пташок в лісі;
в) розповідь про те, як люди дізналися про лікувальні властивості подорожника .
Відповіді: 1 – а, 2 – б, 3 – а, 4 – а, 5 – б, 6 - в.