РОЗДІЛ «МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРНЕТ» ТЕМА. Поняття комп’ютерної мережі. Локальна мережа. Цілі:
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація. ХІД УРОКУ І. Організаційний етап 3 хв. Вправа «Мій настрій». Діти у вас на столах лежать аркуші з двома колами – це незавершені смайлики. Намалюйте свій настрій на початок уроку ІІ. Актуалізація опорних знань Гра «Так чи ні?» 2 хв. Дотримання правил роботи з комп’ютером та поведінки в комп’ютерному класі. Вчитель називає правила роботи: якщо це можна робити в комп’ютерному класі, учні показують великий палець, а якщо не можна – великий палець, опущений донизу.
Вправа «Корисний фаст-фуд» - хмара слів. Діти , оскільки ви напевне вже зголодніли, запрошую вас Скуштувати фастфуд, але наш фастфуд буде корисним , оскільки складатиметься із хмари термінів, які ми з вами вже вивчали. Завдання – випишіть якомога більше слів за 1 хвилину, які стосуються теми обєкти Робочого столу а також віднайдіть слова, які є зайвими у цьому смаколику. Саме вони псують смак страви
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 3 хв.
(Учні пропонують свої варіанти, зокрема перенести файли за допомогою знімних носіїв інформації (флешки, диски) або з’єднати комп’ютери між собою.)
Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми « Мережеві технології та Інтернет»
Вступна бесіда Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Мережеві технології та Інтернет», яка розрахована на пять уроків Під час вивчення цієї теми ви повинні виконати практичну роботу. ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку. 1 хв. Сьогодні ви познайомитеся з поняттям мережі. Хоча термін напевне вам уже знайомий – мережа магазинів чи супермаркетів, мережа аптек, мережа мобільних операторів Лайф , МТС та ін Тому запишіть тему сьогоднішнього уроку: «Поняття комп’ютерної мережі» V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор) Що таке локальна комп’ютерна мережа? Мережа – це сукупність пов’язаних між собою об’єктів, що мають однакове призначення та спільні властивості. Комп’ютерна мережа – сукупність комп’ютерів й інших пристроїв, з’єднаних між собою для обміну даними та спільного використання пристроїв. Локальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі. Що таке локальна комп’ютерна мережа? У мережах обмін даними може відбуватися спеціальними каналами – проводами, або безпровідним способом. Саме завдяки цим каналам можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі. Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі. Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам. Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера. Як працювати з об’єктами локальної мережі? Доступ – це право на використання деякого ресурсу. Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти. Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений. Потрібні відомості зазначаються при створенні облікового запису користувача. Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі. Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача. Якщо комп’ютери підключено до локальної мережі, то у вікнах папок при роботі з операційною системою Windows, відображуються розташовані на інших комп’ютерах об’єкти, до яких надано спільний доступ. При виборі будь-якого мережного ресурсу (диску, папки або файла) в рядку стану відображається встановлений рівень доступу. Оскільки даних термінів немає у ваших підручниках, я підготувала вам маленькі опорні конспекти, вкладете їх ваші зошити .
Хвилинка-цікавинка.А чи знаєте ви , що … Фізкультхвилинка. Мережева взаємодія V. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях Робота за комп’ютером
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
Виконання вправ для очей.
Вправи для очей VІI. Узагальнення та систематизація знань Розгадування кросворда VIІI. Домашнє завдання Опрацювати параграф підручника п.7 ст.39 та опорний конспект. Для тих, хто бажає знати більше : знайти в мережі інтернет інформацію про те як називалася перша комп’ютерна мережа . ІХ. Підсумки уроку Рефлексія Позначте ваш настрій на другому смайлі . Та скажіть На уроці: Я дізналася (вся)… я навчилася (вся)… Мені було складно… Сьогоднішній урок… X. Оцінювання роботи учнів Оцінюється діяльність учнів на уроці, враховуючи гру «Так чи ні» та практичне завдання.
|
Вправа «Мій настрій»
Гра «Так-Ні»
Вправа «Хмара тегів»
Створення проблемної ситуації
Презентація , демонстраційний приклад
Записати в зошити
Робота з підручником ст.39
Хвилинка-цікавинка Фізкультхвилинка Практична робота з комп’ютером
Вправи для очей
Кросворд
Кросворд
«Незакінчене речення»
|
Комп’ютерні мережі
Локальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.
Завдяки каналам зв’язку можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.
Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.
Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.
Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.
Доступ – це право на використання деякого ресурсу.
Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти.
Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.
Потрібні відомості зазначаються при створенні облікового запису користувача.
Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.
Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.
Комп’ютерні мережі
Локальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.
Завдяки каналам зв’язку можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.
Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.
Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.
Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.
Доступ – це право на використання деякого ресурсу.
Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти.
Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.
Потрібні відомості зазначаються при створенні облікового запису користувача.
Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.
Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.