Матеріали до уроку: "Поняття комп’ютерної мережі. Локальна мережа"

Про матеріал
У архіві міститься конспект уроку, у якому підібрано цікаві інтерактивні вправи для учнів. Також до конспекту додається презентація та опорний конспект учнів.
Перегляд файлу

РОЗДІЛ  «МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРНЕТ»           

ТЕМА. Поняття комп’ютерної мережі. Локальна мережа.

Цілі:

  1.          навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж; мережні папки; сформувати навички роботи в локальній мережі, використовувати її ресурси;
  2.          розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів; логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  3.          виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, інтерес до теми і до предмета.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап 3 хв.

Вправа «Мій настрій». Діти у вас на столах лежать аркуші з двома колами – це незавершені смайлики. Намалюйте свій настрій на початок уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Так чи ні?» 2 хв.

Дотримання правил роботи з комп’ютером та поведінки в комп’ютерному класі.

Вчитель називає правила роботи: якщо це можна робити в комп’ютерному класі, учні показують великий палець, а якщо не можна – великий палець, опущений донизу.

  1.          До кабінету інформатики треба заходити лише за дозволом вчителя C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  2.          Можна їсти в кабінеті інформатики 
  3.          Біля комп’ютера треба сидіти рівно C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  4.          Можна бігати біля комп’ютерів та в кабінеті взагалі
  5.          На монітор комп’ютера не можна ставити квіти, класти книги тощо C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  6.          Не можна торкатися руками дротів під напругою C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  7.     Для зручності можна ставити клавіатуру на коліна
  8.     За комп’ютером треба працювати сухими, чистими руками C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg

Вправа «Корисний фаст-фуд» - хмара слів. 

 Діти , оскільки ви напевне вже зголодніли, запрошую вас Скуштувати фастфуд, але наш фастфуд буде корисним , оскільки складатиметься із хмари термінів, які ми з вами вже вивчали. Завдання – випишіть якомога більше слів за 1 хвилину, які стосуються теми обєкти Робочого столу а також віднайдіть слова, які є зайвими у цьому смаколику. Саме вони псують смак страви

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 3 хв.

  1.     Уявіть ситуацію : «Одного разу» на комп’ютері у вашого однокласника чи друга є необхідні файли (фото, музика, відео), а на вашому немає. Зате до вашого комп’ютера під’єднаний принтер, а друзям  потрібно роздрукувати реферат.
  2.     Який вихід з даних ситуацій ви можете запропонувати?

(Учні пропонують свої варіанти, зокрема перенести файли за допомогою знімних носіїв інформації (флешки, диски) або з’єднати комп’ютери між собою.)

  1.     Часто виникає потреба швидко передавати необхідну інформацію на відстань, використовувати спільні пристрої, це набагато швидше, ніж переносити документи на флешці. Тобто, як ви вже зрозуміли, виникла потреба об’єднати комп’ютери в мережу.
  2.     Що для цього потрібно? (Спеціальне обладнання та спеціальне програмне забезпечення.)
  3.     А якщо комп’ютери знаходяться не в одній кімнаті, а, наприклад, у сусідніх? на різних поверхах? в різних містах чи країнах?

Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми « Мережеві технології та Інтернет»

 

Вступна бесіда

 Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Мережеві технології та Інтернет», яка розрахована на пять уроків

Під час вивчення цієї теми ви повинні виконати  практичну роботу.

ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку. 1 хв.

Сьогодні ви познайомитеся з поняттям мережі. Хоча термін напевне вам уже знайомий – мережа магазинів чи супермаркетів, мережа аптек, мережа мобільних операторів Лайф , МТС та ін

Тому запишіть тему  сьогоднішнього уроку: «Поняття комп’ютерної мережі»

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Що таке локальна комп’ютерна мережа?

Мережа – це сукупність пов’язаних між собою об’єктів, що мають однакове призначення та спільні властивості.

Комп’ютерна мережа – сукупність комп’ютерів  й інших пристроїв, з’єднаних між собою для обміну даними та спільного використання пристроїв.

Локальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.

Що таке локальна комп’ютерна мережа?

У мережах обмін даними може відбуватися спеціальними каналами – проводами, або безпровідним способом.

Саме завдяки цим каналам можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.

Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.

Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.

Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.

Як працювати з об’єктами локальної мережі?

Доступ – це право на використання деякого ресурсу.

Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти.

Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.

Потрібні відомості зазначаються при створенні  облікового запису користувача.

Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.

Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.

Якщо комп’ютери підключено до локальної мережі, то у вікнах папок при роботі з операційною системою Windows, відображуються розташовані на інших комп’ютерах об’єкти, до яких надано спільний доступ.

При виборі будь-якого мережного ресурсу (диску, папки або файла) в рядку стану відображається встановлений рівень доступу.

Оскільки даних термінів немає у ваших підручниках, я підготувала вам маленькі опорні конспекти, вкладете їх ваші зошити .

 

Хвилинка-цікавинка.А чи знаєте ви , що

Фізкультхвилинка. Мережева взаємодія

V. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

  1.          Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.          Інструктаж учителя.
  3.          Практична робота за комп’ютерами.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

  1.          На Робочому столі  натисність праву кнопку миші та створіть папку. Назвіть її «5 клас»
  2.          Перетягніть у папку  файл «Практичне завдання для учнів 5 класу»
  3.          Скопіюйте вашу  створену папку у мережеву папку вашого ПК.
  4.          Відкрийте   файл «Практичне завдання для учнів 5 класу»
  5.          Виконайте завдання . Перейдіть за посиланням: https://learningapps.org/2239176. Використовуючи підручник , рис. 7.1 на ст. 39  познач правильно будову мережі.
  6.          Продемонструйте роботу вчителеві

Виконання вправ для очей.

Вправи для очей
Вправи виконуються сидячи в зручній позі, очі відкриті, погляд – прямо.
1) Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. <br
Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.
2) Закрити очі на рахунок «раз-два», відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».
3) Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.
4) Швидко кліпати очима протягом 15 с.
5) Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.
Вправи для зняття м’язового напруження

VІI. Узагальнення та систематизація знань

Розгадування кросворда

VIІI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.7 ст.39 та опорний конспект. Для тих, хто бажає знати більше : знайти в мережі інтернет інформацію про те як називалася перша комп’ютерна мережа .

ІХ. Підсумки уроку

Рефлексія

Позначте ваш настрій  на другому смайлі . Та скажіть

На уроці:

Я дізналася (вся)…

я навчилася (вся)…

Мені було складно…

Сьогоднішній урок…

X. Оцінювання роботи учнів

Оцінюється діяльність учнів на уроці, враховуючи гру «Так чи ні» та практичне завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Мій настрій»

 

Гра «Так-Ні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Хмара тегів»

 

 

 

 

 

Створення проблемної ситуації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація , демонстраційний приклад

 

 

Записати в зошити

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником ст.39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хвилинка-цікавинка

Фізкультхвилинка

Практична робота з комп’ютером

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи для очей

 

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Незакінчене речення»

 

 

Перегляд файлу

Комп’ютерні мережі

Проектування інженерних мереж у Києві, проекти інженерних мережЛокальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.

Завдяки  каналам зв’язку можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.

Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.

Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.

Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.

Доступ – це право на використання деякого ресурсу.

Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти.

Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.

Потрібні відомості зазначаються при створенні  облікового запису користувача.

Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.

Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.

 

Комп’ютерні мережі

Проектування інженерних мереж у Києві, проекти інженерних мережЛокальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.

Завдяки  каналам зв’язку можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.

Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.

Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.

Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.

Доступ – це право на використання деякого ресурсу.

Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти.

Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.

Потрібні відомості зазначаються при створенні  облікового запису користувача.

Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.

Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

«Мій настрій»

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Корисні бургери

Номер слайду 5

Одного разу…

Номер слайду 6

Мережевий адаптер. Спеціальні програми

Номер слайду 7

Поняття комп’ютерної мережі. Локальна мережа. Тема уроку:

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Локальна комп’ютерна мережа. Підручник ст39

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Адресація в мережіОбмін даними між пристроями в мережі відбувається відповідно до певних правил, які називають протоколами. Згідно з ними кожен комп’ютер у мережі має спеціальний номер — IP-адресу (читається «ай-пі-адреса»). Сервер локальної мережі шкільного комп’ютерного класу може мати IP-адресу 192.168.0.1. Жодні два комп’ютери в мережі не можуть мати однакових IP-адрес.

Номер слайду 12

А чи знаєте ви, що…Одну з перших комп'ютерних мереж було створено та використано у 1960 роках військовими у США

Номер слайду 13

Фізкультхвилинка

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Підсумуємо…1 Робота з комп'ютеромз обліковим записом користувача. Сеанс22. Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв, з’єднаних між собою для передавання даних. Мережа33. Людина, що працює з комп’ютером. Користувач44. Можуть відрізнятисяв користувачів, які працюють за одним і тим самим комп’ютером з різними обліковими записами. Права55. Права користувача, який маєдоступ лише до частини ресурсів комп’ютера та мережіОбмежені66. Пристрої, програми та документи, доступ до яких можна отримати в мережіРесурси. Далі

Номер слайду 16

Домашнє завдання Опрацювати параграф підручника п.7 ст.39 та опорний конспект. Для тих, хто бажає знати більше : знайти в мережі інтернет інформацію про те, як називалася перша комп’ютерна мережа

Номер слайду 17

Продовжіть речення: На уроці: я дізналася (вся)…я навчилася (вся)…мені було складно…сьогоднішній урок…

Номер слайду 18

«Мій настрій»

zip
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
1310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку