Матеріали роботи методичного об"єднання вчителів початкових класів, вихователів ГПД

Про матеріал
Матеріали роботи методичного об"єднання вчителів початкових класів, вихователів ГПД. Описано види роботи з вчителями; подані сайти для вчителів, які бажають друкувати свої матеріали. Розміщені основні завдання на наступний навчальний рік.
Перегляд файлу

  

Звіт 

роботи методичного об’єднання

вчителів початкових класів, вихователів ГПД 

 

      Нова школа потребує нового вчителя, який є агентом змін. Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями. Вони повинні усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного зростання, вміти досягати нових професійних рівнів. З огляду на це, учителі  постійно працюють над удосконаленням професійної компетентності.

    Колектив учителів початкових класів, вихователів  ГПД, логопед  – творчий колектив,  який  складається з 12 учителів, 3 вихователів ГПД, логопеда, асистента педагога. Науково-методична проблема, над якою працювало методичне об’єднання: «Впровадження компетентнісного  підходу в освітній процес».  

    Протягом навчального року відбулося чотири засідання  методичного об’єднання. На першому засіданні  керівник методичного об'єднання ознайомила присутніх із планом роботи на 2020-2021 н. р., визначили важливі завдання. Було розглянуто нормативно-правові документи щодо організації освітнього процесу, обговорено ряд педагогічної літератури, періодичних видань.  Колектив був ознайомлений з питаннями, які розглядалися на міській серпневій нараді  керівників методичних об'єднань. Обговорили особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2020-2021 навчальному році та особливості оцінювання навчальних досягнень учнів 2-3 класів. Відбувся актуальний діалог на тему «Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна».

      Як навчати учасників освітнього процесу у Новій українській школі? Як зробити так, щоб сучасний урок був цікавим? Як бути конкурентоспроможним учителем?  Ці та інші питання були розглянуті  у грудні  2020 року за  «круглим столом»  на тему  «Нова Українська школа в дії.  Освітня майстерня учителя. Обмін досвідом».   Програма включала теоретичні і практичні питання.    У невимушеній атмосфері  були обговорені актуальні  проблеми професійної діяльності педагога, з’ясовано сучасне розуміння феномену конкурентоспроможності.      Вчителі початкових класів, вихователі ГПД, логопед, асистент педагога поділилися досвідом з певних питань:                                                              

  • Конкурентноспроможний учитель.
  • Значення  ранкової  зустрічі та основні компоненти.
  • Прийом «Робота з картиною».
  • Особливості  оцінювання навчальних досягнень учнів. Технологія «Портфоліо».
  • Арт-педагогіка в початкових класах.
  • Тематичне навчання. Планування тематичного навчання.
  • «Гра по-новому - навчання по-іншому з  LEGO». Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок».
  • Соціальна інклюзія. Діти з особливими освітніми потребами.
  • Рефлексія. Метод «Сенкан»

У березні  відбулося третє  засідання, на якому оглянули новинки психологічної та методичної літератури.  Власним досвідом організації ефективного дієвого співробітництва поділилася керівник методичного об’єднання.  Поділилися  новинками та враженнями  від  пройдених курсів підвищення  кваліфікації при ВІППО   вчителі. Змістовно обговорили вчителі  впровадження навчальних  видів  діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі і  поділилися своїми практичними напрацюваннями  щодо  розвитку  навичок  «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.

     На четвертому засіданні педагоги ділилися дослідженнями своєї особистості, дізналися педагогічні таємниці один одного, ознайомилися з новими методами та прийомами, які можна впроваджувати в практику роботи з батьками, дали оцінку взаємодії в колі вчителів початкових класів.

    Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.  Якими джерелами користується педагог? Існує багато різноманітних можливостей отримати знання: книжки (наукова, науково-методична, методична, публіцистична, художня та інші літератури); фахова періодика (газети, журнали); Інтернет; телебачення; відео, аудіо інформація; семінари, круглі столи, конференції; майстер-класи; курси підвищення кваліфікації; екскурсії, театри, виставки, музеї, концерти; заходи з обміну досвідом; різноманітні курси. Члени МО вчителів початкових класів та вихователів ГПД протягом року  брали активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядалися важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи.

   Вчителі безкоштовно розміщують розробки уроків та інші матеріали в мережі Інтернет, отримують за це сертифікати. Ось перелік сайтів:

1. http://teacherjournal.in.ua/

2. https://urok.osvita.ua/

3. http://pedrada.km.ua/

4. Інформаційний портал «Шкільне життя». https://www.schoollife.org.ua/ 

5. Освітній портал «Супер-Урок UA»  https://super.urok-ua.com/. 

6. Спільнота активних освітян «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/. 

7. Освітній портал  https://vsimosvita.com/

8. «Методичний портал»  http://metodportal.com/ 

9. Освітній Інтернет-проект «Ерудит.нет» https://erudyt.net/ 

10. На Урок https://naurok.com.ua/ - 

11. https://www.schoollife.org.ua/sertyfikat-2/

12. Все для вчителя - все безкоштовно! - http://www.uroki.net/

    Одна з десяти ключових компетентностей, якою мають володіти вчитель і учень, – це інформаційно-цифрова компетентність. З метою  оцінки власного рівня цифрової грамотності та вдосконалення цифрових навичок учителі пройшли національний тест на цифрову грамотність «Цифрограм для вчителів», який Міністерство цифрової трансформації України у співпраці з Міністерством освіти і науки України запустило на порталі Дія.Цифрова освіта. Після складання національного тесту на цифрову грамотність для вчителів кожен педагог отримав електронний сертифікат. Незалежно від результатів, вчителі одразу підвищують свій рівень цифрових навичок на порталі Дія.Цифрова освіта, де доступні понад 55 освітніх серіалів із цифрової грамотності.

     Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація, яку вчитель обов’язково проходить раз на 5 років. У 2020-2021 навчальному році згідно графіка атестації педагогічних працівників були проатестовані  двоє вчителів початкових класів, вихователь ГПД, логопед. Вчителі, які атестувалися, провели цікаві та змістовні відкриті уроки, заходи                  

    Вчителі та учні початкових класів бути активними учасниками заходів до Дня Соборності, Дня Землі, новорічних свят, Великодня, Дня матері, Дня вишиванки тощо.   До новорічних і різдвяних свят учні з вчителями та батьками організували виставку вітальних листівок, газет, постерів.  А  роботи учнів 1-4 класів «Великодні барви» у формі слайд-шоу можна переглянути на сайті школи. На уроках курсу «Дизайн і технології» та курсу «Мистецтво» школярі під керівництвом та з допомогою педагогів виготовляли різноманітні оригінальні великодні вироби, малювали малюнки, розмальовували яйця, створювали колективні композиції.

У здійсненні виховного процесу педагоги беруть до уваги такі організаційні орієнтири: виховання не зводиться до окремих виховних занять; учитель є взірцем людини вихованої, своїм прикладом він надихає і зацікавлює дитину; налагоджений постійний діалог з батьками; враховуються індивідуальні нахили і здібності кожної дитини.      

    Протягом навчального року молодші школярі брали участь у  конкурсах. Це:

1. Всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру-осінній» (45 учнів 3-4 класів), «Кенгуру – весняний» (78 учнів 3-4 класів).

2. Всеукраїнський природничий  інтерактивний  конкурс «Колосок-осінній» (81 учень 2-4 класів), «Колосок-весняний» (107 учнів 2-4 класів). 

    Протягом квітня місяця у 2-А класі педагогічну практику проходила студентка ВНУ ім. Лесі Українки. Вчитель проводила відкриті уроки, виховні години; консультувала студентку з поточних питань, допомагала попередити помилки, присутні під час практичної діяльності, аналізувала результати роботи;   допомагала скласти характеристику. Також навчала самостійно розробляти нову ідею, серію оригінальних, методично ефективних за результатами занять та інших видів діяльності. Вчила легко і швидко знаходити правильні рішення нестандартних педагогічних ситуацій. Ознайомлювала з  різними методами, прийомами.   Прикладала зусилля для того, щоб майбутня учителька мала яскраво виражений стиль педагогічної діяльності.

Методичне об’єднання ставить основні завдання на  2021 - 2022 н. р.:

 Підвищення педагогічної майстерності вчителя; ефективне, цілеспрямоване використання останніх досягнень педагогічної науки і передового педагогічного досвіду; формування в учнів повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок; використання педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

   

1

 

docx
Додано
22 червня 2021
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку