З'ясовуємо ставлення учасників до інтернету та соціальних мереж як основного медіа. Формування алгоритму аналізу інформації. Критерії виявлення фейків. Закріплення отриманих знань. Визначення поняття «маніпуляція», основні її ознаки, способи використання. Пропаганда й основні механізми маніпуляції.
Матриця тренінга «Людина в світі інформації»
Час |
Ціль і контент |
Методи |
Що необхідно |
09:30- 10:00 |
Пожвавлення аудиторії перед початком, налаштування на роботу, оголошення теми тренінгу, визначення очікувань від учасників тренінгу |
Налаштування на роботу: Check-in«Знайди свого однодумця». Робота в малих групах (інтерв'ю). 10хв. Питання інтерв'ю: - з якою метою людина прийшла на тренінг? - чому цікава медіаграмотність?
Оголошення результатів. 10хв.
Визначення очікувань від учасників. Корзина цілей: - про що я хочу дізнатися на цьому тренінгу? - які знання і навички потрібні, щоб досягти мети? - де ці знання я можу застосувати? 5хв.
Оголошення теми, візуалізація програми тренінгу. Притча «Лисиця і черепаха» 5хв.
Чи є якісь питання до програми тренінгу?
|
Фліпчарт, ручки, роздатковий матеріал
Ручки, листки
Фліпчарт, листки, маркери, скотч
Фліпчарт, листки, Притча
|
10:00- 11:00 |
З'ясувати ставлення учасників до інтернету та соціальних мереж як основного медіа
Формування алгоритму аналізу інформації. Критерії виявлення фейків. Закріплення отриманих знань |
Вправа «Моє медіаполе». Заповнити рядки у таблиці, вирахувавши середню кількість хвилин, годин на добу, які витрачаєте на різні види комунікації. Обговорення голосування: - скільки часу витрачаєте? - може варто змінити якісь інформаційні й комунікаційні пріоритети? - зменшити своє віртуальне спілкування на користь реальному? - перерозподілити свій час, і почати звільнятися від медіа залежності? 15хв.
Робота в малих групах:
Представлення й обговорення результатів. 15хв. Мінілекція «Мета створення фейків. Як аналізувати інформаційний матеріал». 5хв. Аналіз відео матеріалів. 10хв. Обговорення правил виявлення фейків 10хв. |
Фліпчарт, маркери, скотч
Роздатковий матеріал, фліпчарт, листки, маркери.
|
11:00- 11:30 |
Кава-брейк |
|
|
11:30- 11:40 |
Закріплення отриманих знань про правдиву/неправдиву інформацію. |
Удосконалення навичок виявлення фейків на прикладах. 10хв. |
Комп'ютер, різне. |
11:40- 12:25 |
Визначення поняття «маніпуляція», основні її ознаки, способи використання.
Узагальнення отриманої інформації. |
Вправа «Трихвилинний тест». Обговорення: - чи виконали ви завдання? - як виконували? - як часто у житті ви зустрічаєте маніпуляції? - які є види маніпуляцій? - це добре, чи погано? Полеміка «Маніпуляція – це добре, чи погано?» 10хв.
Мозковий штурм. Малюнок викрутки. Обговорення: - цей предмет належить до…..; - а коли на нього подивитися з точки зору маніпуляції…? 5хв.
World-cafe: - де зустрічається маніпуляція? - яку несе небезпеку? - як запобігти розповсюдженню? 15хв. Представлення та обговорення результатів. 15хв.
|
Роздатковий матеріал, листки, ручки.
Фліпчарт, листки, маркери.
Фліпчарт, листки, маркери. |
12:25- 12:45 |
Як перевірити інформацію (текст, відео, фото) |
Мозковий штурм: спробуйте розрізнити фотофейки від справжніх фото. 5хв. Мінілекція, обговорення. Демонстрація перевірки на комп'ютері. 15хв. |
Комп'ютер, листки, ручки. |
12:45- 13:20 |
Пропаганда й основні механізми маніпуляції. Закріплення отриманої інформації на практиці
|
Мінілекція. 5хв.
Робота у групах. Створення інформаційних блоків: - телеканалу «Вовк ТВ», що розповідає про необхідність охороняти і захищати вовків – звірів з червоної книги; - офіційна газета казкового королівства, що прославляє подвиг лісорубів; - радіопередачі, гостя якої – захисниця прав дітей, яка виступає проти жорстоких батьків, що відправляють самих дітей до лісу. 20хв. Представлення та обговорення результатів. 20хв. |
Листки, ручки, фліпчарт, маркери. |
13:30- 13:45 |
Підведення підсумків тренінгу. |
Мозковий штурм. Отримання зворотнього зв'язку: - що ви для себе нового з'ясували? - чи збулися ваші сподівання, очікування? - якщо збулися, покладіть ваші очікування у корзину. 15хв. |
М'яч |