Матриця тренінга "Людина у світі інформації"

Про матеріал

З'ясовуємо ставлення учасників до інтернету та соціальних мереж як основного медіа. Формування алгоритму аналізу інформації. Критерії виявлення фейків. Закріплення отриманих знань. Визначення поняття «маніпуляція», основні її ознаки, способи використання. Пропаганда й основні механізми маніпуляції.

Перегляд файлу

Матриця тренінга «Людина в світі інформації»

 

 

Час

Ціль і контент

Методи

Що необхідно

09:30-

10:00

Пожвавлення аудиторії перед початком, налаштування на роботу, оголошення теми тренінгу, визначення очікувань від учасників тренінгу

Налаштування на роботу:

Check-in«Знайди свого однодумця».

Робота в малих групах (інтерв'ю).   10хв.

Питання інтерв'ю:

-         з якою метою людина прийшла на тренінг?

-         чому цікава медіаграмотність?

 

Оголошення результатів.    10хв.

 

Визначення очікувань від учасників.

Корзина цілей:

-         про що я хочу дізнатися на цьому тренінгу?

-         які знання і навички потрібні, щоб досягти мети?

-         де ці знання я можу застосувати?    5хв.

 

Оголошення теми, візуалізація програми тренінгу.

Притча «Лисиця і черепаха»    5хв.

 

Чи є якісь питання до програми тренінгу?

 

 

Фліпчарт, ручки, роздатковий матеріал

 

 

 

 

Ручки, листки

 

 

Фліпчарт, листки, маркери, скотч

 

 

 

Фліпчарт, листки,

Притча

 

10:00-

11:00

З'ясувати ставлення учасників до інтернету та соціальних мереж як основного медіа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування алгоритму аналізу інформації.

Критерії виявлення фейків.

Закріплення отриманих знань

Вправа  «Моє медіаполе».

Заповнити рядки у таблиці, вирахувавши середню кількість хвилин, годин на добу, які витрачаєте на різні види комунікації.

Обговорення голосування:

-         скільки часу витрачаєте?

-         може варто змінити якісь інформаційні й комунікаційні пріоритети?

-         зменшити своє віртуальне спілкування на користь реальному?

-         перерозподілити свій час, і почати звільнятися від медіа залежності?    15хв.

 

Робота в малих групах:

  1. Проаналізувати правдивість публікацій;
  2. Порівняти свої висновки із відповідями на подані запитання.    10хв.

Представлення й обговорення результатів.    15хв.

Мінілекція «Мета створення фейків. Як аналізувати інформаційний матеріал».    5хв.

Аналіз відео матеріалів.    10хв.

Обговорення правил виявлення фейків 10хв.

Фліпчарт, маркери,

скотч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал, фліпчарт, листки, маркери.

 

 

 

 

 

 

 

11:00-

11:30

Кава-брейк

 

 

11:30-

11:40

Закріплення отриманих знань про правдиву/неправдиву інформацію.

Удосконалення навичок виявлення фейків на прикладах.    10хв.

Комп'ютер, різне.

11:40-

12:25

Визначення поняття «маніпуляція», основні її ознаки, способи використання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення отриманої інформації.

Вправа «Трихвилинний тест».

Обговорення:

-         чи виконали ви завдання?

-         як виконували?

-         як часто у житті ви зустрічаєте маніпуляції?

-         які є види маніпуляцій?

-         це добре, чи  погано?

Полеміка «Маніпуляція – це добре, чи погано?»   10хв.

 

Мозковий штурм. Малюнок викрутки.

Обговорення:

-         цей предмет належить до…..;

-         а коли на нього подивитися з точки зору маніпуляції…?    5хв.

 

World-cafe:

-         де зустрічається маніпуляція?

-         яку несе небезпеку?

-         як запобігти розповсюдженню?    15хв.

Представлення та обговорення результатів.    15хв.

 

Роздатковий матеріал, листки, ручки.

 

 

 

 

 

 

Фліпчарт, листки, маркери.

 

 

 

 

Фліпчарт, листки, маркери.

12:25-

12:45

Як перевірити інформацію (текст, відео, фото)

Мозковий штурм: спробуйте розрізнити фотофейки від справжніх фото.    5хв.

Мінілекція, обговорення.

Демонстрація перевірки на комп'ютері.    15хв.

Комп'ютер, листки, ручки.

12:45-

13:20

Пропаганда й основні механізми маніпуляції.

Закріплення отриманої інформації на практиці

 

 

 

Мінілекція.    5хв.

 

Робота у групах.

Створення інформаційних блоків:

-         телеканалу «Вовк ТВ», що розповідає про необхідність охороняти і захищати вовків – звірів з червоної книги;

-         офіційна газета казкового королівства, що прославляє подвиг лісорубів;

-         радіопередачі, гостя якої – захисниця прав дітей, яка виступає проти жорстоких батьків, що відправляють самих дітей до лісу.    20хв.

Представлення та обговорення результатів.    20хв.

Листки, ручки, фліпчарт, маркери.

13:30-

13:45

Підведення підсумків тренінгу.

Мозковий штурм. Отримання зворотнього зв'язку:

-         що ви для себе нового з'ясували?

-         чи збулися ваші сподівання, очікування?

-         якщо збулися,  покладіть ваші очікування у корзину.    15хв.

М'яч

 

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку