Майстер – клас ділової гри «Все наше життя – гра» (визначення професійної компетентності педагогів в організації сюжетно-рольових іграх)

Про матеріал
Проведення ділової гри, було викликане необхідністю контролю і систематизації знань педагогів щодо підвищення ефективності педагогічного процесу через організацію сюжетно-рольових ігор освітньої діяльності з дітьми, вдосконаленню режиму перебування дитини в дошкільному закладі у відповідності з федеральними державними освітніми стандартами дошкільної освіти.
Перегляд файлу

Відділ освіти, молоді і спорту виконавчого комітету

Каланчацької селищної ради

Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Майстер – клас

ділової гри «Все наше життя – гра»

(визначення  професійної компетентності педагогів в організації сюжетно-рольових іграх)

               /виступ на конференції на базі я/с №3 «Вишенька»

                                   для атестуючих 29.03.2018р./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь-методист Каланчацького ясла-садка №2

 «Казка» Каланчацької селищної ради

 Пустовіт Тетяна Григорівна

На сучасному етапі розвитку системи освіти все більше уваги приділяється професійному розвитку й освіті дорослої людини. У сфері управління будь-якою організацією дана проблема часто є найбільш актуальною. Управлінець в зв'язку зі своїми функціями повинен бути не лише керівником, але і наставником в організації, володіти самими різними формами професійного навчання своїх співробітників. Тільки тоді ми можемо говорити про ефективне управління та розвиток колективу організації, особливо, коли дана організація здійснює педагогічну діяльність.

Перед вихователем-методистом часто стоїть питання: як зробити, щоб кожен педагог став активним, зацікавленим учасником роботи різних форм професійних об'єднань? Як позбутися від пасивності окремих педагогів? Як перевести їх від репродуктивної діяльності до дослідницької? До формування вміння рефлектувати в процесі пізнання нового та освоєння знайомого матеріалу?

Досвід роботи не тільки дає відповіді на всі ці питання, а й переконує в тому, що використання інтерактивних заходів в організації методичної роботи з вихователями доцільно. А саме: інтерактивні технології дозволяють стимулювати процеси набуття професійної компетентності вихователів, змінюють професійно-особистісну позицію педагога, санкціонують стабільне професійне зростання особистості, забезпечують розвиток освіти підвищення якості діяльності педагогів. Окрім результативності ці заходи характеризовано гнучкістю та ефективністю поєднання з традиційними формами та методами навчання.

Я вважаю, що створення нового технологічного забезпечення методичної роботи з метою її оптимізації, дозволяє вивчити можливість інших пропозицій. Перспективним, на мій погляд, є впровадження в організацію методичної роботи з вихователями диференційованого підходу для стимулювання педагогів до неперервного особистісно-професійного розвитку

Чому я кажу «так» інтерактивним методам?

Висока мотивація! Міцність знань!

Творчість і фантазія! Комунікабельність!

Активна життєва позиція! Командний дух!

Цінність індивідуальності! Свобода самовираження!

Акцент на діяльність! Взаємоповага!

Демократичність!

 

 

 

 

«Все життя наше - гра»

 

Мета: визначення  професійної компетентності педагогів в організації сюжетно-рольових іграх.

Завдання:

  • визначити рівень професійної підготовленості педагогів;
  • розвинути згуртованість, вміння працювати в команді, аргументовано відстоювати свою точку зору;
  • удосконалювати педагогічну майстерність педагогів, сприяти творчому пошуку;
  • скорегувати роботу з організації сюжетно-рольової гри в різновікових групах;
  • розширити знання педагогів про сучасні підходи до організації сюжетно-рольових ігор.

 

Форма проведення: «ділова гра».

 

Обґрунтування необхідності проведення ділової гри.

 

Ми живемо в новий час, в якому пред'являються нові сучасні вимоги до освіти зокрема і дошкільного, а та ж до професіоналізму педагогів.

Сучасний педагог повинен навчитися адекватно реагувати на що відбуваються зміни у дошкільній освіті, вміти працювати в команді однодумців - з усіма учасниками освітнього процесу.

Проведення ділової гри, було викликане необхідністю контролю і систематизації знань педагогів щодо підвищення ефективності педагогічного процесу через організацію сюжетно-рольових ігор освітньої діяльності з дітьми, вдосконаленню режиму перебування дитини в дошкільному закладі у відповідності з федеральними державними освітніми стандартами дошкільної освіти.

 

Хід ділової гри  

 

І сьогодні я маю нагоду провести з вали один із інтерактивних методів роботи ділову гру.

 

Але перш за все привітаймося

- Для того, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання. Я запитую, ви відповідаєте.

 

Здрастуйте, колеги, вихователі, друзі.

З вами гру вестиму,я.

З гарним настроєм хто прийшов – махніть,

Хто чує мене, головою кивніть.

Хто бачить мене, прошу оком моргнути,

Хто любить дітей,ті підведіться трохи.

Хто найвеселіший –- ви всім усміхніться,

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.

Почитати кому охота, любить хто свою роботу?

Похитайте головою вправо-вліво, раз, іще раз.

Хто інновації любить, уміє творити,

Хто їх вивчає, з ним хоче дружити?

Поплещіть, вас я побачить хочу,

Всього, що знаю, і вас навчу.

 

- Сьогодні у нас в залі найвеселіші, ті, хто любить дітей, ввічливі і творчі педагоги. Отже починаємо нашу ділову гру , яка називається «Усе наше життя -  гра».

У ході якої  ми визначемо  професійну компетентності педагогів в організації сюжетно-рольових іграх та осмислення власних підходів до роботи.

 

Хто присутній тут в залі,

Хто вважає суворо бали,

Ну, звичайно - ж, вони -

Наше компетентне журі.

Грибовська Л.М. методист відділу освіти, молоді та спорту Каланчацької селищної ради.

 

Ми починаємо, бажаю учасникам команд удачі, успіхів у змаганні.

 

 Чи погодитесь ви зімною шановні колеги, що життя на планеті - це сюжетно-рольова гра  під назвою «Земля»?

Адже ми всі на певному етапі свого  життя граємо певну роль.

Скажіть будь-ласка яку роль ви граєте на дану хвилину? (слухачів)

Яку роль граю , я? (виступаючого, ведучого)

Ви зайдете у групову кімнату і гратимете уже роль кого? (вихователя) у якій сюжетно-рольовій грі? (дитячий садок)

Після робочого дня ви йдете додому  і подорозі зайшли за хлібом, в яку роль ви входите  і в якій сюжетно-рольовій грі? (покупець у сюжетно-рольлві грі «Магазин»).

Прийшовши додому яку ви розпочинаєте сюжетно-рольову гру? «Сімя» які виконуєте ролі? (дружина, мама, кухарка, прибиральниця, праля, садівник,)

Скільки як найменше рольових ігор ви граєте за день?(найменше 3 гри)

Отже все наше життя –це гра і ми всі в ній гарні актори, але кожен із своєю певною роллю.

Діти дошкільного віку не мають достатніх знань та досвіду. І мають потребу  в пізнанні нового. Адже Сюжетно-рольова гра – образна гра за певним задумом дітей , пов’язана   зі сферою людської діяльності й людських стосунків, оскільки своїм змістом вони відтворюють саме цей аспект.

І задача педагогів як найкраще підготувати дитину  до життя в соціумі, застосовуючи різноманітні методи, прийоми та засоби.

А, яку саме характерну рису повинен при цьому мати педагог ми дізнаємось на прикінці гри , пройшовши шість етапів з вирішенням певних завдань.

За кожну правильну відповідь педагог отримує  кольорову фішку на звороті з буквою  (один бал) по завершиню гри ми скалем з фішок слова і дізнаемося одну із головних характерних рис притаманні вихователю. .

1. етап із  завданням «Знавці».

Педагогам зараховуються питання, зашифровані в кросворді. Педагогам необхідно розгадати  кросворд. За кожну    відгадану  відповідь, отримує бал.

Тож  я вам пропоную «зарядку» для розуму — розгадування кросворду «Знавці» 
 

Питання до кросворду: 
По горизонталі 
1. Ігри, збагачені життєвим досвідом? (сюжетні)

2.Необхідний компонент гри — без чого не почнеш гру? (задум) 

3. Одна із умов  наявності в організації сюжетно-рольової гри? (атрибути) 

4. Улюблена самостійна діяльність дітей? (гра) 

5. Сучасний легкий дитячий конструктор? (лего)

6. Супутник життя дітей? (іграшка)

7. Атрибути як для рухової, так і для театралізованої гри? (маски)

8. Місце покупок в побуті і в грі? (магазин)

 По вертикалі 

2. Хід гри по — іншому? (зміст) 

9. Розмова між двома особами? (діалог) 

10. Вид спортивної гри з використанням м’яча? (футбол) 

11. Перша іграшка малюка? (брязкальце) 
12. Старовинна настільно-друкована гра? (лото) .

13. Перелік які встановлюють певний порядок гри? (правила)
14. Що розподіляють між собою учасники гри? (ролі)
 

 

2.етап  «Віртуози»

Назвіть сюжетно-рольові ігри із суспільно- виробничим сюжетом («Будівельники» , «У водія», «Ферма»,  «Кафе», «Перукарня», «Автосервіс» і т.д.).

Складіть перелік обладнання для сюжетно-рольової гри

 

 «Салон краси» (дзеркало, набір гребінців, фен, машинка для стрижки волосся, дитяча косметика, спецодяг, рушники, каса, гроші).

 

«Пожежна станція » (диспетчер, телефон, пожежний щит, предмети-замінники, відро, лопата, вогнегасник, спец одяг, каски, гараж, пожежна машина, збензоколонка, місце для заправки машини водою)

3 етап  «Програмісти».

Перед тим як спланувати відповідно до віку сюжетно-рольову гру  педагогу потрібно орієнтуватися у програмовому змісті.

Вам пропонуються прослухати  програмний  зміст сюжетно-розвиваючим іграм. Вам  необхідно визначити відповідну вікову групу.

Правильна відповідь один бал.

1. Формувати вміння здійснювати різноманітні умовні ігрові дії з сюжетної іграшкою, предметом: пов'язувати 2-3 ігрових дії в смислове ланцюжок, словесно позначати їх, продовжувати за змістом дія, розпочате партнером-дорослим, а потім однолітком. (Від 2 до 3 років.)

2. Формувати вміння приймати і позначати ігрову роль, реалізовувати специфічні ігрові дії, елементарний ігровий діалог з партнером-однолітком. (Від 3 до 4 років.)

3. Формувати вміння змінювати свою рольову поведінку у відповідності з різними ролями партнерів, вміння змінювати роль і позначати свою нову роль партнерів у процесі розгортання гри. (від 4 до 5 років)

4. Формувати вміння комбінувати різноманітні події, погоджуючи в загальному сюжеті індивідуальні задуми; вчити оволодівати спільним сюжетнім задумом. (Від 5 до 7 років.)

Перемагає педагог  якай  визначив  правильно вікову групу в програмному змісті.

Зараз вам пропоную проявити свої творчі здібності.

4 етап Пантоміма «Моя іграшка». Для даного завдання мені потрібні два педагоги обрати мені їх,  допоможе невеликий розіграш лотареї щасливчики якої вийдуть на сцену (на спинці стільчика зворотної сторони знайдіть сюрприз).
      

      Кожен педагог обирає по 3 картки, за допомогою пантоміми почерзі відтворює іграшку зображену на предметній картині, інший педагог   відгадує і називає з якої сюжетно рольової гри .

За правильні відповіді отримують по картці.

А ми продовжуємо…

Кожен педагог розпочинаючи будь - який вид діяльності застосовує художнє слово.  А саме у  ігровій діяльності  застосовуються та вивчаються з вихованцями  лічилки…Пропоную Вам пригадани одну із них…

Так в допомогу  Ви мені лічилкою оберете трьох педагогів для участі у 4 етапі …

4 етап «Інтонаційна  мова  вихователя».

Зараз Я вам пропоную визначити вміння педагогів  змінювати  інтонацію  мови,  яку ви обирете ( на картках записані по три інтонації які відобразять по черзі педагоги).

У ході різного виду діяльності дітей  обов’язково присутня похвала, яку вихованці з нетерпінням чекають та намагаються, стараються  заробити.

 

 

Командам дається завдання: скажіть слово «МОЛОДЕЦЬ!»:


ласкаво

голосно

здивовано

іронічно

 ніжно

захоплено

тихо

вимогливо

таємничо


 

Під час освітнього процесу закладу освітньої діяльності перед вихователем майже щодня постають професійно-життєві проблеми та виникають складні педагогічні ситуації, що повинні бути обов’язково передбачені педагогом та не мати гостроконфліктної фази. Тому його професійну діяльність можна розглядати як мистецтво  розв’язувати педагогічні задачі.

 

Я думаю, для вас не буде складним  виконати наше наступне завдання .

6-го етапу  «Інтригуюча»

Педагогічні ситуації.

(для визначення педагогів на вирішення  даного завдання знову застосуємо лотарею… правою рукою  опустивши  та обхвативши правий  кут  стула  знайдіть сюрприз.. відповідно цукеркам станьте по командам бджілки та жучки…)

     Команди за жеребом витягують педагогічні ситуації. Одна команда грає педагогічну ситуацію, а представникам  з протилежної команди необхідно  вирішити цю ситуацію. (надається 1 хвилина на роздум)

  1. команда

Дві дівчинки (їм по 6 років) ніяк не можуть домовитися, хто буде мамою ляльки Даші.

- Я буду!

- І я хочу! - сперечаються дівчинки.

- Двох мам не буває, - каже одна з них.

- Хочеш, ти будеш нянею? - пропонує перша.

- Ні, я буду тільки мамою! - наполягає друга. Одна з дівчаток нахиляється над коляскою, швидко бере на руки ляльку і починає її заколисувати.

- Ну, а я тоді не буду грати! - образилася інша.

 Запитання:

Як розв’язати дану конфліктну ситуацію та зробити так, щоб дівчатка грались разом.

 

  2 команда

Юля обгородила іграшкових курчат кубиками – вийшов пташиний двір. Грає, радіє, курчат годує. Прицілився Коля м'ячем: баб-бах! І немає дворика! Гордий Коля – попав в мету! Йому лише шкода, що хлопці не бачили.

  

Що сказали б хлопці, якби побачили? Як навчити дітей грати, не руйнуючи гру сусіда?

 

 

Наша ділова гра підійшла до кінця, але ми ще не вичерпали з даної теми.

 Адже гра — це цілий світ.

 

Готові  розмовляти  ми до ранку,

Та час минув, закінчувати вже пора.

 

          Запрошую педагогів вийти із отриманими фішками, скласти  із фішок слова відповідно кольору  ( починати з жовтого, зеленого ,малинового, синього)  та прочитати  одну із головних характерних рис творчого педагога «Високий рівень педагогічної майстерності»

 

       Так, саме з високим  рівнем  педагогічної майстерності  вихователь зможе розвинути у дітей творчий потенціал, креативність та  надати  належну путівку в соціум.

 

Щиро вдячна за вашу активність,  цікавість та інтерес.

Дякую за увагу! До нової зустрічі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дві дівчинки (їм по 6 років) ніяк не можуть домовитися, хто буде мамою ляльки Даші.

- Я буду!

- І я хочу! - сперечаються дівчинки.

- Двох мам не буває, - каже одна з них.

- Хочеш, ти будеш нянею? - пропонує перша.

- Ні, я буду тільки мамою! - наполягає друга. Одна з дівчаток нахиляється над коляскою, швидко бере на руки ляльку і починає її заколисувати.

- Ну, а я тоді не буду грати! - образилася інша.

 Запитання:

 

Як розв’язати дану конфліктну ситуацію та зробити так, щоб дівчатка грались разом.

 

Юля обгородила іграшкових курчат кубиками – вийшов пташиний двір. Грає, радіє, курчат годує. Прицілився Коля м'ячем: баб-бах! І немає дворика! Гордий Коля – попав в мету! Йому лише шкода, що хлопці не бачили.

  

Що сказали б хлопці, якби побачили? Як навчити дітей грати, не руйнуючи гру сусіда?

 


 

ласкаво

голосно

здивовано

 

іронічно

 ніжно

захоплено

 

тихо

вимогливо

таємничо


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гаврилюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1760
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку