Майстер-клас на тему «Формування ключової компетентності – уміння вчитися – у молодших школярів на основі новітніх технологій в межах НПП «Інтелект України»

Про матеріал
Майстер-клас "Я роблю це так" вчителя початкових класів Барвінківського ліцею №2 Міненко Інни Миколаївни Мета: -популяризувати досвід роботи з теми «Формування ключової компетентності – уміння вчитися – у молодших школярів на основі новітніх технологій в межах НПП «Інтелект України»; - сформувати мотиваційну, теоретичну та практичну готовність педагогічних працівників до інноваційної діяльності; -проаналізувати аспекти ефективності впровадження у школі інноваційних технологій навчання за НПП «Інтелект України»; -сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої діяльності.
Перегляд файлу

Майстер-клас 
«Формування ключової компетентності – уміння вчитися –  у молодших школярів на основі новітніх технологій в межах НПП «Інтелект України»

                                                                                 Вчительська праця – це щоденна                    творчість і мистецтво

В.О. Сухомлинський

Мета:
популяризувати досвід роботи з теми «Формування ключової компетентності        уміння вчитися – у молодших школярів на основі новітніх технологій в межах НПП «Інтелект України»;

           сформувати мотиваційну, теоретичну  та практичну  готовність педагогічних працівників до інноваційної діяльності;
проаналізувати аспекти ефективності впровадження у школі інноваційних   технологій  навчання за НПП «Інтелект України»;
сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої діяльності.
Завдання:
провести аналіз щодо нових освітніх методик;
організувати професійне самовдосконалення та самоосвіту;
формувати вміння командної взаємодії.
Ключове поняття: технології
Глосарій: технології; педагогічні інноваційні технології; компетенція; компетентність; професійна компетентність педагога.
                                             Хід майстер-класу

І.Організаційний етап. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
1.1. Привітання
- Добрий день, шановні учасники майстер-класу. Я дуже рада вас бачити і сподіваюсь на вашу допомогу, підтримку і плідну співпрацю.
Така дісталась вже нам робота.
Є в ній і радість,та є й турбота,
Є вічний пошук, безсонні ночі,
Та гріють душу дитячі очі.                                                                      Н.П.Уткіна
- Бажаю всім творчого натхнення, позитивних емоцій та активної участі у роботі.
  1.2. Вправа «Кольори»
Мета: підготувати учасників до успішної діяльності; створити комфортну атмосферу, гарний настрій.
Обладнання: картки - смайлики різного кольору: червоний, жовтий, синій.
                                                            Хід вправи
- А зараз оберіть, будь ласка,  картку певного кольору.
-  Психологи доводять, що червоний колір означає оптимізм, гарний настрій; жовтий колір – пізнання істини; синій колір - душевний підйом. З таким настроєм ви сьогодні прийшли на тренінг.
  1.3 .Вправа «Очікування» 
Мета: сприяти формуванню побажань учасників щодо участі їх у тренінгу; формувати їх професійні прагнення; підвищення рівня інформованості щодо даної проблеми.
Обладнання: картки-смайлики
                                                                 Хід вправи
- Звичайно, наша плідна робота залежить від вашого настрою. Посміхніться один одному.  Хай вам сонечко сміється, і наука хай дається. Сподіваюся, що знання та уміння, отримані сьогодні, зроблять наші уроки цікавими та ефективними.
- Пропоную вам сьогодні:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись,а бачити.
Не просто відповідати,а міркувати.
Дружно і плідно працювати!
- Тоді, неодмінно,  результат нашої роботи буде ось таким.(Роздаю смайлики)
написані незакінчені речення: «Від тренінгу я очікую… », «Від себе я очікую… ».
- Напишіть на картках-смайликах , що ви чекаєте? Потім ми перевіримо чи здійснилися ваші очікування.
( Кожен учасник зачитує вголос свої очікування.)
- Бо девіз нашого майстер-класу:
«Зібратись разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – успіх!»
1.4. Оголошення теми майстер-класу
6 слайд
- Тема нашого тренінгу ««Формування ключової компетентності – уміння вчитися –  у молодших школярів на основі новітніх технологій в межах НПП «Інтелект України»
1.4.Цілі і завдання майстер-класу
- Звернемося до цілей і завдань майстер- класу:
  а) створення умов для формування  компетентності «уміння вчитися» ;
  б) сприяння розвитку культури  взаємодії при роботі в парах, групах;
  в) створення умов для розвитку, виховання успішної особистості та для бажання вчитися упродовж всього життя.
1.5. Вправа «Мозковий штурм»
Мета: активізувати учасників, підготувати їх до виконання наступних вправ.
- Перед тим, як почати,задам питання. Як ви можете описати сучасного учня?
- Чи змінилися учні за останні 10 років? Які вони?
- Якщо учню треба отримати інформацію, до чого він звернеться?
- Так,звісно,отримують діти інформацію з інтернету.
- Ось так виглядає сучасний учень. Майже всі мають телефон, комп’ютер. Отже,ми з вами навчаємо дітей 21 століття. Вони активні, комунікабельні,творчі.
- А який сучасний вчитель? Назвіть три основні риси , які ви вважаєте необхідні для сучасного учителя?
- Які найважливіші риси характерні сучасному учителю?
- Високі знання предмета. Творчий.
- Любов до дітей.
- Використання інтерактивних технологій.
- Постійно підвищує свій професійний рівень.
  1.6. Вправа «Фотоапарат»
- Увага на екран. Запам’ятайте побачене.
- Отже, сучасний вчитель:
     Любить того, кого навчає.
     Любить свій предмет і досконало ним володіє.
     Постійно вчиться сам.
- Змінилися риси сучасного учителя. Постійно змінюються методи та засоби навчання.
- Щоб не відставати, йти в ногу з часом, нам потрібно завжди удосконалюватися.
«Не можна людину навчити на все життя, її можна навчити вчитися все життя».
                                                                                                                      (Дені Дідро)

ІІ. Презентація досвіду роботи                                               
                                              Вправа «Методична скарбниця»
Мета: популяризувати досвід роботи вчителя.

Обладнання: презентація досвіду роботи з теми

                                                            Хід вправи
3.1. Вступне слово.
- Саме  НПП «Інтелект України» - це комплексна програма, яка закладає якісний фундамент для оволодіння різними науками, різних напрямків.

     В Україні, як і у всьому світі, набирає ваги так зване покоління Y, або «діти тисячоліття». Їхні погляди, спосіб життя кардинально відрізняються від старших поколінь.
     Сьогодні до школи приходять діти , які живуть в інформаційному суспільстві, у цифровому середовищі. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще необхідно навчитися користуватися ними. Тому маємо запропонувати майбутнім поколінням українців школу, яка буде для них сучасною.  

      Метою загальної середньої освіти є:

  • різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою;
  •  має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя.

    Ще великий педагог сучасності В.О.Сухомлинський задовго до глобалізації суспільних структур пророче сказав, що світ вступає у століття людини. І людина має бути підготовленою до життя й праці в суспільстві. Навчити її цьому повинен учитель: «учитель не учить знати і розуміти, а що дуже важливо, вчить жити.

Тому основною ідеєю досвіду вбачаю:

  • визначення таких форм і методів, які найбільшою мірою допомогли б дитині зростати в успіху;
  • формувати в учнів мотивацію до успіху у навчанні.

   Школа – це серцевина суспільства. Усе що відбувається в суспільстві, на все це має реагувати школа. Сучасна школа має бути готова до забезпечення потреб держави в самостійно мислячих особистостях, здатних діяти, розв’язувати гострі потреби, досягти життєвого успіху. Потреби держави викладені в Державних стандартах початкової, базової та повної загальної середньої освіти, в навчальних програмах, які підкреслюють пріоритетність формування компетентностей. Тема мого досвіду співзвучна проблемі реформування сучасної освіти.

    Саме компетентнісна освіта – це спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових і предметних компетентностей особистості.    
   Формування ключової компетентності уміння вчитися реалізую через курс «Навчаємося разом», який містить дві змістовні лінії:                                                             

І.Становлення учня, як суб’єкта спільної навчально-пізнавальної діяльності;

ІІ.Формування навичок раціональної роботи з книгою та іншими джерелами навчальної інформації.

               Надзвичайно важливим  є збереження в учнів позитивного ставлення до школи, стійкої мотивації до учіння.  Зважаючи на це,  «Навчаємося разом» включає такі завдання, які активізують пізнавальну діяльність, ініціативу особистості, сприяють раціональному використанню часу й навчальних засобів, дають змогу не губитися в новій пізнавальній і життєвій ситуаціях. На уроках цей процес відбувається через незвичну добірку видів завдань: виконання пісень під караоке, читання наукових текстів способом стеження за диктором презентації, робота з уривками відеоматеріалів та пошук переглянутого в тексті, вправа «Фотоапарат» тощо

                                                   Мета педагогічного досвіду

   Дати дитині ключ до опанування предметних  компетентностей, які передбачають особистісний ріст, соціальний та інтелектуальний розвиток.

  Усім відома істина –  діти початкових класів люблять учитись, але часто забувають: діти люблять учитися добре та бажають бути успішними! І тому головне моє завдання  створити умови, що забезпечать дитині успіх у навчанні, відчуття радості від того, що я «знаю», «вмію».

   Головними своїми завданнями вбачаю:

  • сформувати в учнів здатність  вчитися;
  • розвивати позитивні риси характеру (організованість, працьовитість, інтерес, допитливість);
  • виховувати розвинену особистість.

 

    З огляду на це, навчально-виховний процес будую  відповідно до потреб особистості. Досвід  реалізується через  вивчення  та впровадження  інноваційних технологій  науково-педагогічного проекту «Інтелект України», через вдосконалення форм, методів, засобів навчання і виховання на основі творчого їх використання
  Сьогодні я поділюся з вами  своїм досвідом роботи за даним  проектом.
-  Пропоную  колегам бути моїми учнями на уроці. Отже, я роблю це так.
І так, урок «Навчаємося разом».
  3.2.Вправа «Повітряні кульки»
Мета: розвиток об’єму легень;
           покращення артикуляції;
          збагачення словникового запасу;
          підвищення швидкості читання.
- Дорогі діти,ви любите читати?
- А щоб покращити наше читання, ми виконаємо вправу «Повітряні кульки», повчимося правильно дихати, бо це – дуже важливо. Допоможуть нам Мавпочка та Ведмедик.
3.3. Вправа «Пісенька складів»
Мета:розвиток навичок правильного дихання;
          покращення темпу читання цілими словами;
          формування бажання вчитися.
- Молодці,діти. А тепер скажіть, будь ласка, ви співати любите?
- Наші герої теж люблять співати. Їхня улюблена пісенька складів.
- Який аркуш тримає Розумничка? А який Буратіно?
- А які саме склади, зараз прочитаємо разом зі мною.
- А тепер ставимо пальчик і поспіваємо.
- Сподобалось, дітки,співати? А давайте спробуємо швидше поспівати.
- Добре,ви справжнісінький хор.
3.4. Робота в парах. Вправа «Кола на воді».
Мета: розвиток творчої уяви та розширення словникового запасу;
           формування культури усного та писемного мовлення.
- Коли у воду кинеш камінь, від нього по воді ідуть кола. Так само і слово може підштовхнути до багатьох асоціацій, викликати різні порівняння, спогади, уявні образи.
- Ви готові до роботи в парі? Пригадаймо правила. Попрацюйте з таблицями «Сонечко». Пригадайте правила роботи з однокласниками.

-Працюючи в парах, пам’ятайте, дуже важливо похвалити й підбадьорити друзів за виконану роботу. Щиро радій успіхам своїх друзів.
- Сьогодні ми ознайомимось із вправою, яка допоможе  вам писати цікаві тексти.
Вона називається «Кола на воді»
- Пограємо зі словом друг.
- Це була тренувальна вправа. А тепер попрацюємо в парах зі словом  КЛАС.
- Будь ласка, діти, яка пара вже виконала завдання, запрошую до дошки.
   3.5. Фізкультхвилинка
( Рухлива хвилинка за допомогою пісні «Ми - разом»)

Мета: формування навичок здорового способу життя та життєвих навичок.
-Діти, ми працювали дружно. Саме у дружбі наш успіх.
- Пропоную заспівати і відпочити перед дальньою дорогою.
3.6. Вправа «Аудіювання»
Мета: розвивати вміння сприймати інформацію та застосовувати.
  Перегляд фрагменту фільму. Робота зі світлинами.
б)Вправа на визначення швидкості читання.

- Підготуємося до читання наукового тексту. А щоб не марнувати час, попрацюємо над вдосконаленням темпу читання.
Визначення швидкості читання.

-Молодці. Тепер ви зможете швидко прочитати науковий текст.
- Увага на таблицю! Пригадаємо алгоритм успішної роботи з текстом.

-Прочитаємо пункти.

4. Вправа «Учитель».
Мета:розвивати вміння працювати разом;
          формувати вміння  вивчати значний обсяг матеріалу за короткий час та
           передавати свої знання однокласникам;
           слухати і оцінювати відповідь товариша.
Працюємо за варіантами.

  5. Вправа «Броунівський рух»
Мета: вдосконалення навичок переказу науково-пізнавального тексту

(Переміщуючись по класу, перекажіть уривок тексту по черзі.)
ІV. Підсумок уроку.
- Підіб’ємо підсумки. Чи був наш урок  для вас корисним?

-Сьогодні ви були і вчителями, і дикторами,і учнями.  я впевнена,що ці знання стануть вам у пригоді у подальшому житті.
                                     Метод «Прес»
- Підсумовуючи нашу роботу, закінчіть думку:
-Сьогодні мені згадалося ….
-Мені було цікаво….
-Мене порадувало…..
- Спілкування було…
- Чи справдилися ваші очікування?
- Учитись важко, а учить ще важче.
  Але не мусиш зупинятись ти.
  Як дітям віддаси усе найкраще
  То й сам сягнеш нової висоти.

        "Не кажи не вмію! Кажи навчуся!" - лейтмотив системи навчання  науково-педагогічного проекту "Інтелект України". Навчити дитину вчитися, працювати в команді. І зрештою бути щасливою - ось що дає навчання у проектних класах.

Учитись важко, а учить ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової  висоти!

 - Дякую за увагу! До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Луценко Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2021
Переглядів
1421
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку