Позакласний захід. "Голос рідної природи розуміти серцем вчись"

Про матеріал
Матеріал доступний для учнів початкових класів. Використовувати можна на таких предметах як: ЯДС в 3 класі НУШ, на уроках літетурного читання 3-4 кл., під час проведення різноманітних виховних заходів.
Перегляд файлу

                                              ПОЗАКЛАСНИЙ   ЗАХІД

«  ГОЛОС     РІДНОЇ   ПРИРОДИ     РОЗУМІТИ   СЕРЦЕМ   ВЧИСЬ.»

                                 

Вчитель початкових класів

Анатолівської ЗОШ І-ІІ ступенів

Н-Сірогозького району

Херсонської області

Макаренко Тетяна Дмитрівна

МЕТА:   узагальнити знання учнів про значення екологічно чистого середовища  для життя людей ;

               розкрити  значення природоохоронної  роботи в нашій країні ;

               познайомити учнів з «Червоною книгою», розкрити таємницю кольорових сторінок «Червоної книги» ;

               виховувати любов та бережливе ставлення до живої книги природи.

ОБЛАДНАННЯ : ілюстрації із зображенням природних краєвидів, рідкісних рослин та тварин рідного краю, реферати учнів.

 

                                 ХІД     ЗАХОДУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ.

Не урок, а справжнє свято,

Бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти.

У поході будь уважним.

Добре думай, не спіши !

Знай, що вчитись завжди важко,

Легше буде у житті!

ВЧИТЕЛЬ :  Жили-були у всесвіті дев'ять сестер –красунь.  Та одна з них була найчарівніша.  Милувала  вона  всіх своїми чистими блакитними очима-озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових мешканців та видзвонював крихітними цвіркунами.  Розвівалося  на вітрах її розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля.  А ще красуня мала чарівну вдачу.  Ступить  крок --  і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється  -  і  розсиплеться  пролісковий цвіт, притихне  в задумі  -  і видніється рожевій обрій…

 --Чи впізнали ви цю красуню ?

-  Як  звуть її?

    Так,  це планета Земля, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчинкою.

(  Лунає музика. Дівчатка у блакитних сукнях танцюють, зображаючи «народження» нової планети. Згодом з'являється дівчинка з глобусом у руках. Вона виконує роль Землі.)

      Багато років тому з темряви і хаосу народилася нова  планета, ім'я  якої – ЗЕМЛЯ.

        

ЗЕМЛЯ :    До  вас, мої рідні, звертаюся я,

                   До всіх вас, у кожній сім'ї,

                   Росте на узліссі ялинка  моя –

                   Не  з р у б а й т е   ї ї .

                   В озері плаває пташка моя –

                   Не  в б и в а й т е   її.

                   Яскрії на небі зірка моя –

                   Не  з г а с і т е  її.

                  Світ –казку будує мрія моя –

                  Не  с п и н я й т е   її.

ДІВЧИНКА :  Щоб тяжко не зіткати в занедбаних країнах,

                         Щоб гірко не ковтати вам сльози каяття,

                         Спиніться, люди, захистіть природу,

                         Бо потім буде пізно! Не буде вороття!

                         Від того, яке ми життя оберемо,

                        Залежить  майбутнє  і доля ЗЕМЛІ.

ХЛОПЧИК: Людино, хто ти – цар природи ?

                        Ти ким себе в ній відчуваєш ?

                        Ти сушу підкорила й води,

                        Ти вже й на небо зазіхаєш…

                         Озвався хтось : «Вона –цариця,

                         А я  -слуга  її покірний,

                        Її  дитя, її десниця,

                         Її частинка  невідривна».

                        Людино , будь царем природи

                        І бережи її, як матір!

ВЧИТЕЛЬ:   Немає  кращої землі, ніж наша Україна. Тому любіть її родючу землю, стихію Чорного моря, яке котить хвилями гомін волі, любіть її веселі долини, зелені полонини Карпат, що сягають зірок. Розлогі ниви ї зажурені діброви, тихі як молитва озера і швидкі ріки, сиві міста та села у квітучих вінках, любіть мову і пісню, що споконвіку живуть у серці кожного із вас.

ХЛОПЧИК: Якже не любити той край,

                     Де вперше ти побачив

                     Солодкий дивний світ,

                     Що ми звемо життям.

                     Де вперше став ходить

                     І квіткою неначе

                     В його теплі зростав

                    І усміхався квіткам!  

ВЧИТЕЛЬ:  Користуючись нагодою, я хочу запросити вас, любі діти, в цікаву подорож екологічною стежкою до цікавої книги. Може  мені підскажуть, як зветься ця книга.А відповідь ми одержимо, відгадавши загадку.

Загадка.   Що за книга

                 Без букв, без сторінок,

                 А багато чого навчить ?

- Да, це КНИГА  ПРИРОДИ.

ДІВЧИНКА :  Природа зве на поміч, кличе, плаче,

                        Не залишаючи байдужими дітей.

                        Отож запрошуємо дружно приєднатись

                        До справи  зацікавлених людей.

ГРА «ТАК-НІ»  ( тестування екологічних знань)

  1.   Що може забруднити навколишнеє природне середовище? ( дощ, дерева, дим, сонце, риба,людина,фабрика).
  2.  Який спосіб пересування не забруднює середовище? ( автомобілем, автобусом, велосипедом, пішки).

3. Забруднене повітря може призвести до …(захворювання легень, зміцнення здоров'я).

4.Чого не повинно бути у воді ? ( водяні рослини, бляшанки, папір).        

ВЧИТЕЛЬ :_Діти, то  яким способом пересування ми сьогодні будемо мандрувати?

Так, вірно. Мандрувати ми будемо пішки.

Ми стомилися і присіли відпочити біля…..

Загадка. Не тінь, а біжить,

               Не ліс, а шумить. (річка)

             

                     ЛІСОВА     КРИНИЦЯ

Колись у лісі був ставок –

Криниця лісова.

Поїла звірів і пташок

Вода його жива.

Та , кажуть люди, від добра

Недовго до біди.

Прийшли до лісу дітвора.

Побігли до води.

Хтось, камінці жбурлявши,гравсь

Хтось черевик знайшов.

У воду кинув і сміявсь,

Як той на дно пішов.

В криницю падали гілки.

Якийсь протухлий пень,

Всілякий мотлох і пляшки…

То був жорстокий день.

Як вона плакала тоді !

І з нею разом –ліс.

Але в забрудненій воді

Не видно було сліз.

Минув той день та – не біда.

Були і інші дні.

Вже нежива була вода :

Смітник чорнів на дні.

Колись зелені береги,

Тепер були брудні,

Пташки літали навкруги

Зажурені,сумні,

Тепер вона вже заросла,

Красуня лісова.

Колись, розказують, була

У ній жива вода.

ВЧИТЕЛЬ : Річка  забруднена. Вона хвора.

ПРИЙОМ «Мозковий штурм»

-- Що ж ми можемо зробити, щоб її   звеселити?

ВЧИТЕЛЬ :   Ми –жителі планета Земля.Людина має розум,але чому ж трапилося так, що в неї виникли проблеми в спілкуванні з природою ? Чому людині зараз погано на планеті: забруднені повітря, вода, грунт,гинуть рослини і тварини.

                 Людина – істота розумна і може керувати своїми діями.Основне завдання людства –зробити вплив життєдіяльності людини на стан навколишнього середовища мінімальними.

                              ЛЮДИНА

Казкова країна добра і краси.

Тату , ти знаєш,чого мені треба?

Чистого дощику з синього неба,

Треба і чути, і бачити літом,

Як заливається жайвір над житом,

Як підпадьомкають у мідній пшениці

Досвітком тихим перепелиці.

Треба ,щоб у лісі для лиса і лося

Місця живого хоч трохи знайшлося,

Треба ще рибок малих і великих

У чистих-пречистих озерах і ріках,

Треба, щоб я по морському купанню

Не одмивалась од мазуту у ванні,

Треба сніданків і треба обідів,

Тільки, будь ласка, без жодних нуклідів.

Треба, виходить, не так вже й багато…

Люди, чи важко про все це подбати?..

ВЧИТЕЛЬ : Ось так ми непомітно прийшли в гості до «Червоної книги».

  - Що таке Червона Книга? ( розповідь учнів)

    Червоний колір – це сигнал небезпеки. Це означає, що рослини і тварини, занесені до Червоної Книги,знаходяться на межі винищення й потребують охорони.Ця книга звертається до людей зі словами «Зупиніться! Подумайте, що робите і до чого це приведе!»

ДІВЧИНКА:  У Червону Книгу ми занесли

                        Світ неповторний та чудесний,

                        Що поступово вимирає,

                        Давно рятунку в нас благає.

ХЛОПЧИК :   Невже  в  майбутньому на світі

                        Не будуть квітнуть дивні квіти ?

                        Конвалії й фіалки ніжні,

                        І вісник березня – підсніжник?

ДІВЧИНКА :  Невже ми більше не побачим,

                        Як сон-трава росою плаче?

                         Троянда степу, квітка мрії,

                         Жар-цвітом землю не зігріє?

                         Ми всі господарі природи,

                        Тож збережемо її вроду !     

 

 

 

ХЛОПЧИК  : Метелика ловити я не хочу.

                        Він квітка неба, хай живе  собі.

                        Хай крильцями барвистими тріпоче,

                        Щоб радісно було мені й тобі.

                        І квітку лісову не стану рвати,

                        Її додому я не понесу,

                        Бо вдома їй джмеля не погойдати,

                        І не попити ранками росу.

 

ДІВЧИНКА : І ні стеблинку,

                      Гілку чи травинку

                      Я не ображу – це страшенний гріх.

                      Бо в кожній з них

                      Живе тремка живинка,

                      Що світиться довірою до всіх.

                      Дерева, трава, квіти і птиця

                      Не завжди вміють захиститься.

                      Якщо будуть знищені вони,

                      На планеті ми залишимося одні.

 

                     

                 Список використаної літератури   

  1. М.І.Майхрук. Позакласна робота з природознавства.  1-4 класи. Тернопіль.Навчальна книга-Богдан. 2004р.
  2. Л.Бутрім. «Лісова криниця».
  3. Журнал «Початкова освіта». 2005р №15.
  4.  Журнал «Розкажіть онуку». 2006 р  №23-24.
  5.   Бібліотечка вчителя початкових класів. «Вмій природу розуміти» .2001 р. № 2
  6. Дитяча газета «Долоньки», 2010р, 2011р.    

 

 

 

          

 

                    

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
13 березня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку