Майстер-клас на тему: «Організація діяльності Школи батьківства»

Про матеріал

Познайомити учасників майстер-класу з однією з технологій проведення батьківських зборів.

Провести тренінги по конкретним технологіям та залучення учасників майстер-класу до обговорення кожної технології.

Збагачення досвіду роботи класних керівників.

Перегляд файлу

Майстер-клас на тему:

«Організація діяльності Школи батьківства»

 

 

«Виховання має ефект там, де є

постійна зацікавленість

 дорослих дитиною».

 

 

 

Мета.

Підвищити професійну компетентність вчителів у сфері організації взаємодії з батьками учнів.

Задачі:

1. Познайомити учасників майстер-класу з однією з технологій проведення батьківських зборів.

2. Провести тренінги по конкретним технологіям та залучення учасників майстер-класу до обговорення кожної технології.

3. Збагачення досвіду роботи класних керівників.

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Присяжна Л.М.

 

 

 

 

 

 

 

Дунаєвецька ЗОШ І-ІІІ ступенів №3

2017 рік

 

 

 

 

 

 

С- 1Я є учитель! І це звучить так гордо,
Тому, що нам довірили святе –
Дитячі душі. І я безмежно рада,
Бо в кожній з них частиночка мене.

Доброго дня! С-2  Я, Присяжна Людмила Михайлівна працюю понад 25 років  вчителем початкових класівС-3 Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3. У своїй   діяльності я притримуюсь креда: С-4  «Не заплямую імя Педагога і буду гідним Вчителя звання, клянусь з цієї не звернуть дороги, несучи в світ Любов,  Добро, Знання.”

 Проблема, над якою я працюю, не нова, але досить поширена у педагогічній практиці :

 це – « Впровадження інтерактивних технологій у початкових класах». С-5

  Беру  активну участь у районних та обласних формах методичної роботи. С-6

  У моїй творчій лабораторії є власні методичні посібники, які були подані на обласну виставку педагогічних ідей та інноваційних технологій «Хмельниччина на шляхах реформування». С- 7,8.  За які була неодноразово нагороджена С-9

Дипломом І і ІІ ступеня. С-10

      Чималу увагу у своїй діяльності педагога я приділяю роботі з батьками, С-11

 які є постійними учасниками та експертами навч.- вих.. процесу. Спільно з батьківською  громадськістю проводжу нестандартні уроки з використанням інтерактивних технологій, уроки мужності, виховні заходи.  Саме тому мій сьогоднішній майстер-клас присвячений  даній темі. С-12 Отже, розпочинаємо Майстер-клас на тему: «Організація  діяльності Школи батьківства»

 

 

                                       «Виховання має ефект там, де є

постійна зацікавленість

 дорослих дитиною».

С-13

 Мета.

Підвищити професійну компетентність вчителів у сфері організації взаємодії з батьками учнів.

Задачі:

1. Познайомити учасників майстер-класу з однією з технологій проведення батьківських зборів.

2. Провести тренінги по конкретним технологіям та залучення учасників майстер-класу до обговорення кожної технології.

3. Збагачення досвіду роботи класоводів.

         Майже всі педагоги сходяться на одному - без ефективної взаємодії вчителів з батьками ні виховні, ні навчальні проблеми вирішити не вдається.

Одним з важливих напрямків в діяльності класовода  є робота з сім'єю, в якій дитина росте і виховується. І яку б сторону розвитку дітей ми не розглядали, завжди виявиться, що головну роль в його ефективності на різних вікових етапах грає сім'я, тому основними вихователями є батьки, а завдання класовода допомогти і підказати їм.  

- Скажіть, які існують форми взаємодії вчителя з батьками?
(Збори, консультації, відвідування на дому, батьківські читання, свята і т.д.)

     Методи роботи також різноманітні: спостереження, бесіда, тестування, анкетування.

     Однією з поширених ланок в співробітництві між батьками і вчителем вважаються класні батьківські збори.

- Які види зборів вам відомі?

Серед видів можна виділити:

  • організаційні (присвячені, наприклад, майбутній екскурсії або подготовці до походу),
  • зібрання за планом психолого-педагогічної освіти (наприклад, лекція з залученням психолога, лікаря, вчителя фізкультури і т.д.),
  • тематичні, зібрання-диспути по актуальним проблемам навчально-виховного процесу,
  • підсумкові (семестрові) і т.д.

  У результаті багаторічної роботи, спроб та помилок, я внесла невеликі зміни у вже всім відомі форми проведення батьківських зборів. Давайте згадаємо форми роботи з батьками. С - 14

Традиційні

 

Нетрадиційні

 

 

● Батьківські збори (лекція, семінар)

● Загальношкільні конференції (за участю фахівців)

● Індивідуальні консультації вчителя

● Відвідування вдома

 

 

● Батьківські тренінги

● Дискусії

● Душевна розмова

● Ділова гра

● Круглі столи

● Усні журнали

● Практикуми 

● Музична вітальня

● Батьківські вечори

● Батьківські читання

● Батьківські ринги

● Аукціон

Яким воно має бути сьогодні? Нетрадиційним! Це означає, що на батьківських зборах повинні використовуватися такі методи і прийоми, які активізують увагу втомлених після роботи батьків, сприяють більш легкому запам'ятовуванню суті бесід, створюють особливий настрій на доброзичливу, відверту і ділову розмову.

Найскладнішим для мене бувають перші батьківські збори, оскільки доводиться спілкуватися одночасно з більш як двадцятьма незнайомими дорослими людьми. І від того, як пройдуть збори, будуть залежати мої взаємини з батьками моїх учнів: чи будуть вони з бажанням йти на класні збори і брати участь в підготовці класних заходів, досягну я взаємодії  і згоди з батьками у вихованні, у створенні емоційно-сприятливого клімату, що орієнтує на загальнолюдські цінності.

 Батьківські збори проводяться один раз на місяць або чверть, залежно від особливостей класу, віку учнів, контингенту батьків. Якщо більшість батьків класу вже мають старших дітей, їм уже не треба розтлумачувати практику та теорію поведінки з дитиною-школярем.

Якщо батьки — переважно люди молоді, то для набуття власного  батьківського педагогічного досвіду їм необхідно  зустрічатися і з педагогами, і з фахівцями набагато частіше.

Важливо заздалегідь повідомити батьків про терміни проведення батьківських зборів, уже під час першої зустрічі ознайомити їх з розкладом спільних заходів на навчальний рік. Така передбачливість педагогів дуже дисциплінує батьків і дає зрозуміти, що школа цілеспрямовано опікується проблемами родини й приділяє співпраці з нею велику увагу.

Упродовж навчального року класоводові треба провести чотири обов'язкових батьківських зборів. На жаль, практика свідчить про те, що зборів на одні чи двоє буває більше: все залежить від конкретних проблем, які вимагають додаткових зборів.

Перші батьківські збори, як правило, є організаційними й проводяться наприкінці серпня — на початку вересня.

Наступні декілька є тематичними зборами: потреби батьків, класного керівника, школи, актуальність обговорюваних тем.

Останні збори року є підсумковими та проводяться наприкінці навчального року в травні.   

Значну увагу я, як класовод, приділяю формуванню традицій проведення батьківських зборів: це дозволить викликати в батьків інтерес до зборів, відповідальність і потребу брати участь у справах класного колективу.

Які з традицій батьківських зборів є значущими й ефективними? Наприклад, традиція заохочення активних батьків здійснюється в різних формах: чи то нагородження грамотами, дипломами, сувенірами, зробленими руками учнів, чи то концертна програма,  випущені іменні вітальні стіннівки або медалі.

Велике значення для усіх членів родини мають листи подяки, які я  надсилаю як учневі додому, так і його батькам на роботу. Великим стимулом для дитини може стати лист подяки, отриманий сім'єю у день народження дитини.

Незмінною темою батьківських зборів можуть стати й певні ритуали. Наприклад, ритуал, умовно названий «Чарівною скринькою», який полягає в написанні дітьми до кожних батьківських зборів листів. Такий ритуал можна започаткувати вже з першого класу У своїх листах діти можуть розповісти про те, що їм часом важко сказати вголос.

Якщо такий ритуал вкорінюється, батьки з нетерпінням чекають на нього. Іноді традиція написання один одному листів стає ще й сімейною, про що батьки із задоволенням розповідають і дякують за таку нову можливість спілкування.

Для мене дуже важливою є думка батьків про проведені збори. Доречно вводити до сценарію батьківських зборів елементи рефлексії (усний або письмовий аналіз батьками результатів зборів),   тому що ретельно підготовлені, змістовні, не стандартні за формою й актуальні за значенням батьківські збори дійсно можуть перевернути свідомість тат і мам, розбудити в них величезний виховний потенціал і бажання допомогти своїй дитині стати щасливою. Щоправда, існують ще дві умови ефективності батьківських зборів: потреба в них дорослих та авторитетність педагога в очах батьків.

"Діти – "квіти життя", – проти цієї відомої метафори Макаренко не заперечує. Але він застерігає від уподібнення "кольорів життя" розкішному декоративному букету, яким милуються, випускаючи сентиментальні ахи і охи. "Ні, наші діти зовсім не такі квіти... – переконано вигукує Макаренко, – це не букет, це прекрасний яблуневий сад... Важко, звичайно, не милуватися таким садом, важко йому не радіти, але ще важче не працювати в такому саду". І тому, закінчує свою думку Макаренко, "давайте будемо садівниками"

Сучасні освітні заклади стають відкритими для батьків, дітей та громадськості. Вони все більше уваги приділяють освіті та вихованню батьків, вважаючи це одним із принципово важливих чинників успішного розвитку та виховання дітей.

Нерідко для підвищення рівня ефективності роботи з батьками молодших школярів я застосовую нетрадиційні форми роботи з батьками.Для того, щоб нетрадиційні форми співпраці з батьками в колективі прижилися, я їх проводжу системно. Приклади нестандартних форм роботи з батьківською громадськістю

С-15 Педагогічний десант — виступи педагогів з актуальних проблем виховання  дітей.

 С-16, 17 У  родинному  колі   спільні виховні заходи з участю батьків..

С-18 Родинний міст — зустрічі з батьками та обговорення проблем виховання дітей.

С-19 Народна  світлиця   звертання  до  народних  традицій;  формування особистості школяра через природу,  спільну діяльність батьків, дітей, педагогів.

С-20День  добрих  справ   спільна  трудова  діяльність  педагогів,  батьків і дітей.

С-21Вечір  великої  родини   організація  відпочинку,  гри,  вистави  театру (участь беруть батьки, школярі, педагоги).

С-22Альбом-естафета «Як ми відпочиваємо» — досвід організації відпочинку в родині.

 С-23 Дискусійний клуб — обговорення проблем виховання школярів.

С-24Дні відкритих дверей — на цей день запрошуються батьки, вони відвідують класи, де навчаються їхні діти, знайомляться з роботою педагогів, ведуть спостереження за роботою дітей на уроках.

С-25Батьківська школа   організовується  у  формі  клубу;  передбачається проведення диспутів, банків ідей, випуски рукописних газет, інформаційних  бюлетенів,  бесід,  добір  літератури,  надання  практичної  допомоги.

С-26 - проводимо анкетування  батьків

С-27 Індивідуальні бесіди з батьками .

 

        Шановні  колеги! А  зараз ми проведемо Майстер –клас « Я роблю,це так» на тему « Організація діяльності Школи  батьківства» . С-28

 Вибір учасників Майстер – класу.

 Вправа  « Очікування».

        - На квітах, які  лежать на ваших столах напишіть  свої очікування від М-К.

     Будемо  сподіватись, що ваші очікування від М-К здійсняться.

  • На протязі нашої співпраці, буде вибудовуватися чарівний будинок, без якого неможливе виконання освітніх завдань.
  •  Для початку давайте познайомимось. Зробимо ми це так само як я роблю з батьками на перших зборах. Отже, наш тренінг розпочнемо з знайомства

ЗНАЙОМСТВО – « Гра в імена»

   Стаємо в коло .   Учасники по черзі називають своє ім'я і дають собі характеристику за першою літерою свого імені (наприклад, Я – Людмила, Л – люблю дітей. Ласкава, любляча) .

      Оскільки ми з Вами займаємось вивченням проблеми співробітництва з батьками, то нас всіх можна назвати ерудитами в цій сфері. Пропоную провести розминку, яка допоможе нам згадати і уточнити вже наявні знання.

 

Завдання№ 1 Розгадування кросворду «Робота з батьками»

С -29

 

1) З якого нормативного документу взято цю фразу: «Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:

постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної мови, регіональних мов або мов меншин, інших мов і рідної мови, сім'ї, старших за віком, до народних традицій та звичаїв;

виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до своєї країни;

сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;». (Закон «Про освіту»)

2) Традиційна пізнавальна форма взаємодія з батьками. (Конференція)

 3) Основний метод вивчення сімей вихованців. (Спостереження).

 4) Один з методів активізації батьків. (Гра).

 5) … – цей листок паперу з питаннями для отримання будь-яких відомостей про те, хто його заповнює, або для отримання відповідей на питання, складені за певною програмою. (Анкета)

 6) … – це історично складена система взаємовідносин між подружжям, батьками та дітьми. Члени її пов’язані родинними або подружніми вузами, спільністю побуту, взаємною моральною відповідальністю. (Сім’я)

 7) Традиційна форма проведення батьківських зборів. (Лекція)

 8) Нетрадиційна форма проведення батьківських зборів. (Аукціон)

 

Я хочу поділитися деякими прийомами, якими ви можете скористатися в майбутньому.

 На батьківські збори запрошую заздалегідь, розсилаючи батькам запрошення, де повинна бути тема і час зборів .

С-30

 

Можна використовувати і інші форми запрошення: дзвінок, повідомлення у щоденнику…

Пропоную вам уявити себе вчителями майбутніх першокласників і скласти запрошення.

 

Шановні__________________________________

 


А я роблю це так,……

  • На перших зборах ми приймали правила зборів. Ці прийняті  правила записали і повісили на видному місці на час зборів.

Але перед тим як приймати правила зборів, я познайомила батьків з інструкціями до встановлення правила. У вас на столах  лежать пам’ятки, чого варто дотримуватися при формулюванні правил.

НА СТОЛАХ С-31

Правила повинні:

  • бути реальними для здійснення;
  • бути зрозумілими;
  • не суперечити один одному;
  • бути написаними зрозумілою мовою;
  • передбачати розумне покарання за порушення;
  • бути відомими для тих, кому вони призначені;

Завдання № 2 Правила зборів.

Пропоную вам побути в ролі батьків і самим придумати правила зборів.

Робота в групах (записують на папері свої пропозиції) 2 хв.

Зачитуємо.

В нас в класі були такі правила: С -32

  • приходити вчасно
  • знімати верхній одяг
  • бути коректними
  • нікого ні до чого не примушувати
  • бути короткими
  • заперечуючи пропозицію, необхідно вносити зустрічну

 

Вправа  « Асоціація»

Давайте об’єднаємось в одне батьківське коло. А перед тим візьміть кожен на столі квітку з якою ви порівнюєте, асоціюєте свою дитину. І скажіть: « Якою ви хочете, щоб ваша  дитина  була…… І що ви для цього зробите?

На наступні батьківські збори  батьки приходять і я їм вручаю квітку з якою вони порівнювали свою дитину. А на пелюстках написані слова: старається,  уважна, дає гарну повну відповідь на запитання .  Або гарно читає, але бути більш уважним на контрольній роботі.

Ось це я роблю так.(  Показую. ) 

  • Для того, щоб краще взнати дітей свого класу і сім’ї, я проводжу анкетування. Анкета для батьків першокласників допомагає класному керівнику взнати особливості дитини. Я видаю такі анкети на перших зборах, вдома батьки спокійно заповнюють їх і приносять. С- 33

З даної анкети ви можете отримати інформацію, необхідну для заповнення шкільної документації, відомості про склад сім’ї, соціальний статус сім’ї, відомості про здоров’я дитини і психологічних особливостях. Схожу анкету (інформація про дитину) я заповнюю через деякий час сама на кожну дитину і даю можливість батькам порівняти своє бачення з  спостереженнями вчителя. Це теми для особистих бесід, індивідуальних консультацій.

  • Пропоную  вам скласти  анкету для батьків по групах :
  • для першокласників
  • для другокласників
  • для третьокласників
  • для четвертокласників

ЗАЧИТАТИ ПО ГРУПАХ

 А я в своєму класі проводила ось таку анкету для батьків першокласників.

  1. Дитина: 

           Прізвище, ім’я, по батькові

         Дата  народження

  1. Які гуртки,  секції відвідує  дитина?
  2. Основні види ігор і занять вдома.
  3. Які міри найбільше діють на дитину?

заохочення

 покарання

     5.Які  у дитини відносини з дітьми?

     6. Що вас турбує у дитині?

     7. На що звернути увагу вчителю в роботі з вашою дитиною?

      8. Ваші  побажання.

 

  Щоб залучити батьків до навчально-виховного процесу пропоную з перелічених тем вибрати ті, які найбільше їм цікаві

С-34

ТЕМИ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ ДЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

 

1. "Адаптація учнів в 1-му класі. Правила поведінки в школі".

2. «Турбота про дітей, їх виховання – рівне право і обобов’язок батьків".

3. "Основи фізіології і гігієни молодшого школяра".

4. "Психологічний клімат в сім’ї для успішного навчання в школі".

5. "Зайнятість дитини"

6. «Важко - чому?"

7. "Режим дня. Для чого він потрібен?"

8. "Поведінка дітей в школі і дома"

9. «Як грають діти"

10. "Хочу і повинен (по профілактиці правопорушень)".

11."Я - громадянин своєї країни"

12. «Відпочинок в сім’ї"

13. "Дорожня абетка"

14. «Вчимо дитину спілкуватись»

15. «Екологічне виховання в сім’ї»

16. "Виховання ввічливості"

17. «Статут школи»

18. "Виховання працею"

19. "Права і обов’язки батьків"

20. "Виховання поваги і любові до батьків, рідної землі і історії своєї сім’ї"

 

 Завдання № 6  

Ви, як батько чи мати, оберіть і перерахуйте номери тем, які вас зацікавили або запропонуйте власні теми. (на аркушах записують номера тем )

 По закінченню  батьківських зборів задаю запитання: «Що ж нас всіх об’єднує?» - Любов, турбота і увага до дітей

 С -35

 Звертаю увагу на те, що доросла людина, батько чи мати не має права випустити зі своєї великої долоні дитячу долоньку, а отже, не має права залишити без підтримки, уваги, любові свою дитину.

 

   Пропоную батькам творчу роботу для оформлення класу до 1 вересня.  

    Батьки обводять   свою долоню та  пишуть побажання  своїй дитині в новому навчальному році. (вивішуються долоньки  в формі голуба на дошку)

 

  • Ось це я роблю так! (Показую)

 

 Результати тренінгу

  То чи здійснились ваші очікування від заняття? Якщо так то квітку де ви писали свої очікування приклейте до  стебла , яке є поруч з нашим чарівним будиночком.. Судячи з того що ви всі приклеїли  квіти очікування ваші здійснилися.

 

  • І ми з вами побудували будинок назва якому – ШКОЛА. Але в школі  неможлива організація  навчально – виховного процесу без співпраці учнів, батьків і вчителів. І тільки  спільними зусиллями біля нашої школи  виросте прекрасне Дерево знань.

 

 БУДИНОК  

Сьогодні наш майстер-клас мені хочеться закінчити наступними словами.  С-36

Візьми промінь світла
І спрямуй його туди,
Де панує темрява…

Візьми усмішку
І подаруй її тому,
Хто так її потребує.

Візьми доброту
І яви її тому, хто сам
Не вміє віддавати.

  Візьми віру
І віддай кожному,
Хто не має її.        

 Візьми любов
і неси її всьому світові.

 -ДЯКУЮ  ЗА  УВАГУ! С-37

 

 

 

1

 

doc
Додано
16 травня 2018
Переглядів
3511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку