Година спілкування «Чи легко бути добрим?»

Про матеріал

Добро і зло – одвічні теми, які немають конкретного визначення. Для кожно це щось своє. То що ж таке добро, і чи легко бути добрим? Саме ці питання розкриваються у даній годині спілкування...

Перегляд файлу

Тема: «Чи легко бути добрим?»

Мета: формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; розвивати вміння творити добро у повсякденному житті;виховувати бажання бути добрим, чуйним, відповідальним.

Обладнання: друкований термін «добро», листівки з правилами доброти, презентація з педагогічними ситуаціями, тест «Чи добра я людина»,червоні та зелені олівці, зернятка для запису добрих справ.

Хід заняття:

І. Повідомлення теми та мети заняття.

- Діти, сьогодні до нас завітали гості. Давайте ми з ними привітаємося.

Мабуть, ви вже всі прочитали на дошці тему нашої сьогоднішньої години спілкування «Чи легко бути добрим?». На перший погляд дуже просте питання, але з іншого боку, питання яке потребує багато відповідей.

І от, мабуть, одне з найголовніших питань.

  • А що ж таке взагалі те добро? На ці питання та багато інших ми спробуємо дати сьогодні відповідь. А ще самі навчимося бути  добрішими людьми.

ІІ. Основна частина.

  1. Вступна бесіда.
  • Погляньте на дошку, в є ось такий вірш. Давайте його прочитаєм.

                                       Сказав мудрець:

                                      -Живи, добро звершай!

                                       Та нагород за це не вимагай.

   Лиш в добро і в вищу правду віра,

         Людину відрізня від мавпи і від звіра.

                                       Хай оживає істина проста:

          ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА!

  • Отже, людину, від інших створінь, каже мудрець відрізняє що? (добро).
  1. Пояснення поняття «добро».
  • А що ж таке добро?
  • Діти, як ви думаєте, добро можна зїсти? А понюхати? А доторкнутися, взяяти в руки можна добро?
  • Отже, добро -  поняття не матеріальне, це не квітка, не яблуко і не книга, це пяняття духовне. Його можна відчути.

Добро – це духовна категорія. Її не можна доторкнутися, понюхати, посмакувати.  Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що змушує нас любити, радіти, співчувати.

  1. Читання та аналіз оповідання «Наш тато одужав».

 У синьоокої Олі сьогодні велика радість. Більше року хворів її тато. В лікарні лежав, три операції переніс. Мама і Оля все сумували. Не раз бувало, Оля вночі прокинеться й чує: мама тихо плаче. А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і бадьорий. Радісно сяють Ольчині очі. Як прийшла вона до школи, поділилася радістю:

  • Наш татко одужав!

          Петро і Грицько подивились на Олі, знизали плечима і нічого не сказавши побігли ганяти мяча. Оля підійшла до дівчаток. Наш тато одужав – сказала вона, й засяяла на радощах. Одна із них Ніна здивовано спитала:

  • Ну то й що?

          Оля почула як до горла підкотилася грудка і їй стало важко дихати. Вона підійшла до одинокої тополі на краю шкільного подвіря і заплакала.

  • Чого ти, Олю, плачеш? Почула вона тихий і ласкавий голос. Підводить голову – Дмитрик, мовчазний хлопчик, що сидить за останньою партою.
  • Наш тато одужав – каже, схлипуючи Оля.
  •         Ой, як здорово! – зрадів Дмитрик – біля нашого двору, в бору, зацвіли квіти. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо і понесемо вашому татові.

        Якби хто знав, як було радісно на душі у Олі!

Запитання: 1)Чому ж так радісно було на душі у Олі?

                   2)Чому її радість ніхто не розділив?

Висновок: Бути добрим – це не тільки здатність допомагати, поспівчувати.

Бути добрим  - це ще й здатність радіти чужим радощам, успіхам, сприймати чужу радість як свою.

4.Аналіз педагогічних ситуацій, у вигляді пояснення прислів’я. (За допомогою презентації)

5.Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться – роби так!»

6. Робота над правилами доброти.

Правила доброти

  1.      Допомагай слабким, маленьким, хворим.
  2.      Не будь жадібним.
  3.      Пробачай помилки іншим.
  4.      Ніколи не заздри.
  5.      Жалій інших, а не себе. (Настя пригадає казочку про бажання)

ІІІ. Підсумок заняття.

1.Тест «Чи добра я людина»

 Я завжди шаную батьків, старших та хворих людей!

 Люблю усе живе.

               Не залишаю нікого у біді.

 Умію не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужій радості.

 Не сміюся над чужим нещастям.

 Не проходжу байдуже крізь чужу біду, горе і нещастя.

 Вмію підтримати друзів у скрутну хвилину.

               Жалію своїх недругів. Бажаю їм добра.

Якщо більше зелених кружечків – значить так, я добра людина. Якщо більше червоних – мені є над чим працювати.

- То як ви думаєте, чи легко бути доброю людиною? Якщо старитися, то все обовязково вийде. Як каже прислівя: Старання і труд усе перетруть!

2.Зернятка добра.

-  У кожного з вас є зернятка. Вам потрібно пригадати добрі справи, які ви робили. А якщо комусь важко то можна подумати, які добрі справи вам би хотілося б зробити; і записати їх на ці зернята.

3.Підсумок заняття.

-  Діти, давайте ми з вами будем сіяти більше ось таких зерняток добра. Щоб виростали ціли лани добрих справ, милосердя та любові у наших душах, щоб світ навколо ставав хоч на одне зернятко кращим! Бажаю вам успіхів, любові і добра!

-  І на кінець ще запамятаємо золоте правило моральності: «Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе». А ми всі хочем доброго, хорошого ставлення то ж давайте постараємся так ставитися і до інших!

 

1

 

Перегляд файлу

                                       Міністерство освіти і науки України

                                       Карасинська ЗОШ І-ІІ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрита година спілкування

для учнів 4 класу

на тему

«Чи легко бути добрим?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Підготувала

                                             вчитель початкових класів

                                             Карасинської ЗОШ І-ІІ ст.

                                             Балинська Анастасія Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Карасин 2015

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Думай добре, роби добре–і буде добро!

Перегляд файлу

Тест «Чи добра я людина?»

Візьми зелений і червоний олівці. Кружечок біля правильного твердження зафарбуй зеленим кольором.

Я завжди шаную батьків, старших та хворих людей!

Люблю усе живе.

Не залишаю нікого у біді.

Умію не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужій радості.

Не сміюся над чужим нещастям.

Не проходжу байдуже крізь чужу біду і  горе.

Вмію підтримати друзів у скрутну хвилину.

Жалію своїх недругів. Бажаю їм добра.

Висновок.  Якщо в тебе більше зелених кружечків – так ти добра людина. Якщо більше червоних – тобі треба добряче попрацювати, щоб виправитися. 

 

Тест «Чи добра я людина?»

Візьми зелений і червоний олівці. Кружечок біля правильного твердження зафарбуй зеленим кольором.

Я завжди шаную батьків, старших та хворих людей!

Люблю усе живе.

Не залишаю нікого у біді.

Умію не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужій радості.

Не сміюся над чужим нещастям.

Не проходжу байдуже крізь чужу біду і  горе

Вмію підтримати друзів у скрутну хвилину.

Жалію своїх недругів. Бажаю їм добра.

Висновок. Якщо в тебе більше зелених кружечків – так ти добра людина. Якщо більше червоних – тобі треба добряче попрацювати, щоб виправитися.

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку