Добро і зло – одвічні теми, які немають конкретного визначення. Для кожно це щось своє. То що ж таке добро, і чи легко бути добрим? Саме ці питання розкриваються у даній годині спілкування...
Тема: «Чи легко бути добрим?»
Мета: формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; розвивати вміння творити добро у повсякденному житті;виховувати бажання бути добрим, чуйним, відповідальним.
Обладнання: друкований термін «добро», листівки з правилами доброти, презентація з педагогічними ситуаціями, тест «Чи добра я людина»,червоні та зелені олівці, зернятка для запису добрих справ.
Хід заняття:
І. Повідомлення теми та мети заняття.
- Діти, сьогодні до нас завітали гості. Давайте ми з ними привітаємося.
Мабуть, ви вже всі прочитали на дошці тему нашої сьогоднішньої години спілкування «Чи легко бути добрим?». На перший погляд дуже просте питання, але з іншого боку, питання яке потребує багато відповідей.
І от, мабуть, одне з найголовніших питань.
ІІ. Основна частина.
Сказав мудрець:
-Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лиш в добро і в вищу правду віра,
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина проста:
ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА!
Добро – це духовна категорія. Її не можна доторкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що змушує нас любити, радіти, співчувати.
У синьоокої Олі сьогодні велика радість. Більше року хворів її тато. В лікарні лежав, три операції переніс. Мама і Оля все сумували. Не раз бувало, Оля вночі прокинеться й чує: мама тихо плаче. А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і бадьорий. Радісно сяють Ольчині очі. Як прийшла вона до школи, поділилася радістю:
Петро і Грицько подивились на Олі, знизали плечима і нічого не сказавши побігли ганяти м’яча. Оля підійшла до дівчаток. Наш тато одужав – сказала вона, й засяяла на радощах. Одна із них Ніна здивовано спитала:
Оля почула як до горла підкотилася грудка і їй стало важко дихати. Вона підійшла до одинокої тополі на краю шкільного подвір’я і заплакала.
Якби хто знав, як було радісно на душі у Олі!
Запитання: 1)Чому ж так радісно було на душі у Олі?
2)Чому її радість ніхто не розділив?
Висновок: Бути добрим – це не тільки здатність допомагати, поспівчувати.
Бути добрим - це ще й здатність радіти чужим радощам, успіхам, сприймати чужу радість як свою.
4.Аналіз педагогічних ситуацій, у вигляді пояснення прислів’я. (За допомогою презентації)
5.Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться – роби так!»
6. Робота над правилами доброти.
Правила доброти
ІІІ. Підсумок заняття.
1.Тест «Чи добра я людина»
Я завжди шаную батьків, старших та хворих людей!
Люблю усе живе.
Не залишаю нікого у біді.
Умію не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужій радості.
Не сміюся над чужим нещастям.
Не проходжу байдуже крізь чужу біду, горе і нещастя.
Вмію підтримати друзів у скрутну хвилину.
Жалію своїх недругів. Бажаю їм добра.
Якщо більше зелених кружечків – значить так, я добра людина. Якщо більше червоних – мені є над чим працювати.
- То як ви думаєте, чи легко бути доброю людиною? Якщо старитися, то все обов’язково вийде. Як каже прислів’я: Старання і труд усе перетруть!
2.Зернятка добра.
- У кожного з вас є зернятка. Вам потрібно пригадати добрі справи, які ви робили. А якщо комусь важко то можна подумати, які добрі справи вам би хотілося б зробити; і записати їх на ці зернята.
3.Підсумок заняття.
- Діти, давайте ми з вами будем сіяти більше ось таких зерняток добра. Щоб виростали ціли лани добрих справ, милосердя та любові у наших душах, щоб світ навколо ставав хоч на одне зернятко кращим! Бажаю вам успіхів, любові і добра!
- І на кінець ще запам’ятаємо золоте правило моральності: «Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе». А ми всі хочем доброго, хорошого ставлення то ж давайте постараємся так ставитися і до інших!
1
Міністерство освіти і науки України
Карасинська ЗОШ І-ІІ ст.
Відкрита година спілкування
для учнів 4 класу
на тему
«Чи легко бути добрим?»
Підготувала
вчитель початкових класів
Карасинської ЗОШ І-ІІ ст.
Балинська Анастасія Василівна
Карасин 2015
Тест «Чи добра я людина?»
Візьми зелений і червоний олівці. Кружечок біля правильного твердження зафарбуй зеленим кольором.
Я завжди шаную батьків, старших та хворих людей!
Люблю усе живе.
Не залишаю нікого у біді.
Умію не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужій радості.
Не сміюся над чужим нещастям.
Не проходжу байдуже крізь чужу біду і горе.
Вмію підтримати друзів у скрутну хвилину.
Жалію своїх недругів. Бажаю їм добра.
Висновок. Якщо в тебе більше зелених кружечків – так ти добра людина. Якщо більше червоних – тобі треба добряче попрацювати, щоб виправитися.
Тест «Чи добра я людина?»
Візьми зелений і червоний олівці. Кружечок біля правильного твердження зафарбуй зеленим кольором.
Я завжди шаную батьків, старших та хворих людей!
Люблю усе живе.
Не залишаю нікого у біді.
Умію не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужій радості.
Не сміюся над чужим нещастям.
Не проходжу байдуже крізь чужу біду і горе
Вмію підтримати друзів у скрутну хвилину.
Жалію своїх недругів. Бажаю їм добра.
Висновок. Якщо в тебе більше зелених кружечків – так ти добра людина. Якщо більше червоних – тобі треба добряче попрацювати, щоб виправитися.