Майстер-клас "Подарунок захисникам"

Про матеріал

У наш складний час тема доброти, любові до ближнього, співчуття є дуже актуальною. У ході виховного заходу діти вчаться висловлювати свої добрі почуття, робити добро і не чекати за це винагороди. Разом з батьками зможуть виготовити сувенір у техніці квілінг.

Перегляд файлу

 

 

 

D:\ФОТО\Сотник\2015-11-09 19.35.04.jpgМайстер-клас «Подарунок захисникам»

 

Н.А.Стріла, учитель початкових класів Червонополянської

ЗОШ  І –ІІІ ступенів

Горностаївська районна рада Херсонської області  

 

«Де є добрі люди,

там біди не буде.»

Народна мудрість

 

  Мета:


розширити уявлення дітей про людську доброту і теплоту сердець;
формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого;
розкрити переваги добра над злом;
сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе;
розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним, співчутливими, уникати злих вчинків;
викликати в дітей бажання іти дорогою добра;
виховувати кращі людські якості.

поглиблювати знання  щодо складання декоративних композицій; удосконалювати навички виконання аплікацій у техніці квілінг

 

                          D:\мамина папка\2015-02-01\024-а.jpg


                                              Хід заняття

 

 На фоні пісні «Моя Україна» (сл. М. Ткача, муз. І.Поклада) говорить вчител:.
-Доброго дня, любі діти, шановні батьки, гості! Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі.
   Поверніться, будь ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки? Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. Будь ласка, сідайте!

 

                  D:\мамина папка\2015-02-01\030.JPG

Розпочинається година доброти,
Тож прошу Вас серця свої відкрити,
Щоб зрозуміти і запам’ятати,
Лише з добра усе бере початок!
Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»
Але протягом кількох століть
Панує істина проста:

«Наш світ врятує доброта».
Сказав мудрець: живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро й у вищу правду віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!

Учитель 
Зверніть увагу на написи, що вас оточують. (Де є добрі люди, там біди не буде! Людина починається з добра. Добро перемагає зло. Твори добро, бо ти – людина! Добро – це те, що може почути глухий і побачити сліпий.) І дайте відповідь на запитання.
- Що ж таке доброта? На що вона схожа? В чому вона виявляється? З чого починається доброта?
Відповіді дітей.
Учитель
- Діти, на мій погляд, ви правильний зробили висновок, що почати творити  добро повинен кожен з нас. Бо добро починається з мене і тебе (вчитель вказує на себе та будь-кого з дітей), з Віті і Насті, Данилка й Валі, Володі  й Максима. Тобто воно починається з кожного.
    Мабуть, доброта розпочинається з того, щоб вчасно подати руку людині, вчасно прийти на допомогу, полегшити людські страждання.
Деколи вчасно сказане слово допомагає більше, ніж самі дефіцитні ліки.
Тепле і добре слово зігріває людину, неначе ясне сонечко, а зле і недобре робить дуже боляче, ранить душу.
Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина - від народження і до смерті. А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу.


Метод побудови «асоціативного куща».
Учитель:
- Я пропоную всім вам створити «Букет доброти». Хлопчики і дівчатка повинні підійти до «квіткової галявини», вибрати квітку з написом, що , на їх думку, втілює в собі слово ДОБРОТА. Будьте уважні, на галявині ростуть не тільки «корисні» квіти, а й «отруйні».

(На столі розкладені квіти з надрукованими словами: милосердя, ніжність, чуйність, уважність, співчуття, щирість, щастя, дружба, радість, мир, любов, надія, чесність, чемність, ввічливість, посмішка, тепло, сміливість, совість, світло, заздрість, сварка, кривда, смуток, егоїзм, зло. На звороті кожної квітки –двостороння клейка стрічка, діти знімають захисну плівку і приклеюють квітку на плакат, озвучуючи слово на квітці. На плакаті намальований букет зі стебел і листя) 
Учитель
Молодці! Подивіться, який гарний букет ви створили!
Учитель
- Ви підростаєте, ширшає коло людей, з якими ви спілкуєтесь, зростають вимоги до вас як до людей. У відносинах між людьми дрібниць немає. Все серйозно, все так чи інакше відображається в настроях людей, їхньому здоров’ї. 
  Ось ми прийшли до класу зі своїм настроєм, емоціями. Кожен з нас потребує уваги і піклування. Щоб людині добре жилося, працювалося, її середовище має бути сприятливим, комфортним. Від міцності дружби у нашому класі залежить могутність нашої держави.У ній повинні панувати мир і процвітання. Але зараз Україна переживає тяжкі часи. Багато людей потребують нашої уваги, допомоги,любові. 

Дуже хочеться, щоб на  нашій Батьківщині, в  кожній родинні панували мир і спокій, злагода і любов. Ви, наче маленькі сонечка, зігріваєте своєю любов’ю ваших батьків, дідусів і бабусь, вчителів і друзів. Сьогодні разом з мамами ми виготовимо невеличкі подарунки для  наших воїнів - захисників у техніці квілінг.
   Кожна пора року , наче талановита художниця, розмальовує кущі, дерева, квіти - все навкруги. Кожної пори можна побачити безліч незвичайного і гарного, необхідно лише бути спостережливим і вміти фантазувати. На кожному кроці можна зустріти чарівні витвори природи!

 

(Звучить аудіо запис п’єс П.І.Чайковського з альбому «Пори року».  Учитель демонструє осінні краєвиди на мультимедійну дошку.)

 

    Природа несказанно чарівна та різноманітна. Навіть у найбільш звичних творіннях природи багато чудового та повчального. Справжній майстер спостерігає за нею та черпає наснагу з неї. У  матінки – природи можна багато чого навчитися. Людина здавна спостерігала за чарівницею та створила багато предметів побуту, машин, механізмів, подібних до об’єктів природи. Поєднання краси і користі – незмінний її закон , якому людина навчається слідувати у своїх творіннях.

    Вертоліт дуже схожий на бабку. Плафон світильника повторює форму квітки дзвіночка. Насіння стиглої кульбаби розлітається «парашутиками».  Але в природі  існує ще багато таємниць і розкрити їх зможе лише той, хто вміє спостерігати. Справжній майстер повинен знати матеріали, їх властивості, добре володіти інструментами, планувати роботу, втілювати майстерність та фантазію у своїх виробах.

   Усі форми фігур, деталі оздоблення майстри квілінгу передають не фотографуючи  їх, а за допомогою фантазії.

 

Повторення основних елементів техніки квілінг

Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя.

 

  • Розгляньте зразок на дошці.
  • Які елементи квілінгу використані в роботі?
  • Які кольори ми можемо використати для виготовлення елементів квітів?
  • Як квіти розміщені на основі?
  • Якого кольору можна вибрати основу?

 

Повторення правил безпеки під час роботи.

Практична робота учнів

(Діти разом з мамами виготовляють подарунки бійцям АТО)

Хвилинка - цікавинка.

Вважають, що у 300 – 400  рр. срібні та золоті дротики були закручені навколо стовпів і ваз, гарні ювелірні вироби виготовлялися саме за допомогою техніки квілінг. До 1200 року це захоплення було дуже популярним. Головним матеріалом був метал, тож коли він став недоступним для мирян, змінився на папір.

 

 

                                http://np.pl.ua/wp-content/uploads/2013/12/141.jpg

 

 

 

Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»


(Умови гри:якщо людина повинна робити те, що називаю я, то ви плескає­те в долоні, а якщо — ні, то нічого не робите.)
• Допомагати мамі мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

• Шанувати працю інших людей.

• Бути вихованими, стриманими.

• Обманювати, хвалитися.                           

• Насміхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батьків.

• Допомагати друзям у біді.

• Ділитися тим, що в тебе є.

• Ображати інших

• Захищати слабкого.

• Красти.

• Любити своїх батьків.

 

Учитель:

- Роблю підсумок по грі:
Не лінуйтесь робити добра,
Лише зла не бажайте нікому,
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.

І заступить навколишній світ.
Зробить серце жорстоким, холодним-
Ви з любов’ю живіть з юних літ,
Будьте чуйним, веселим і добрим. 
І старайтесь робити добро
День і ніч і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце, цвіло,
Бо це доброю робить людину! 
Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою.
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою. 
Правда в світі є дуже проста:
Сонце Землю теплом зігріває.
А людину — її доброта,
І любов у житті прикрашає. 

Доброта, як промінь сонця,
Що з’явився у імлі,
Пригорнувся до віконця
І розлився по землі.

Учитель:
- Той, хто робить щось добре, не повинен чекати за це винагороди.
Так, дійсно, справжня доброта німа. Людина, яка робить добро за велінням серця, ніколи не буде вихвалятися цим, хизуватись своїм вчинком перед іншими. 
  Про добро можна багато і красиво розповідати, говорити, мріяти. Але слова не принесуть ніякої користі, якщо добрі діла не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Отож, я особисто впевнена, що кожна людина може і повинна в собі плекати добро. У прислів’ї сказано: «Перший крок до добра — не роби зла». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе» .Нехай подаруночки, які ми сьогодні виготовили, зігріють серця нашим воїнам-захисникам.
Мама:
- Звичайно, ви ще маленькі і не можете усім людям допомагати, так як це роблять дорослі. Щоб ваше серце було добрим, а не жорстоким, то не чиніть зла. Допоможіть, чим зможете  і не проходьте повз нужденного. І немає різниці — людина це чи тварина, всі ми хочемо тепла і ласки, любові й захисту. Тож, поспішайте творити добро. Якщо ви нічим не можете допомогти, то поспівчувайте, не смійтеся з чужої біди, не робіть ще більшого зла тому, хто потрапив у біду. Ніколи не завдавайте болю іншому, бо  йому боляче, як і вам. Від вас люди сподіваються тепла,  любові та захисту


                               D:\мамина папка\2015-02-01\049.JPG

 

 

       

 

 

                                 http://artvertep.com/res/uploads/images/%D0%9B%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%96%D0%B2%D0%BA%D0%B0%204.jpg

 

 

Використані джерела:

  1. Інтернет-ресурси                                                                                                              
  2. Мій конспект. Трудове навчання- Х. Видавнича група .Основа 2010
  3. Програми з позашкільної освіти. Науково-технічний напрям. Випуск 1- К . : Грамота, 2007

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку