Майстер-клас "Проєктне навчання в початковій школі"

Про матеріал
Мета даного майстер-класу презентувати власний досвід роботи вчителям початкової ланки та показати результативність власної роботи з проблеми; навчити етапам роботи над проектом, надати психолого-педагогічні та методичні поради; сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої діяльності.
Перегляд файлу

Майстер-клас 

Тема: Проектне навчання в початковій школі

Мета:

      презентувати  власний досвід  роботи для вчителів початкової ланки та показати результативність власної роботи з проблеми;

  навчити етапам роботи над проектом, надати психолого-педагогічні та методичні поради;

 сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої  діяльності;

       досягнути кінцевого результату в роботі над узагальнюючим проектом;

   сприяти  формуванню комунікативних умінь та навичок методичної    діяльності.

Учасники майстер-класу: вчителі початкових класів.

Обладнання: ноутбуки, принтер, ялинка, сніжинки, вчительська презентація, роздатковий матеріал для роботи  в групах над завданням проекту.

План проведення майстер-класу:

 

          І. Вступне слово вчителя. Знайомство.

              Добрий день, шановні колеги!

(Слайд 1)

  • Мене звати Сірякова Оксана Вікторівна. Я працюю в Новоселицькій гімназії.
  • Методична проблема моєї діяльності « Використання проектних технологій для формування творчої особистості учня в сучасних умовах навчання».

(Слайд 2  )       

  • Як показують дослідження та досвід , що  дитина запам’ ятовує лише
    10% з того, що вона читає,
    20% з того, що чує,
    30% з того, що бачить,
    50% запам ’ятовується з того, що ми бачимо та чуємо, переглядаючи телепередачі, відвідуючи виставу чи екскурсію.
    70% ми запам ’ятовуємо з того, що говоримо, беручи участь у дискусіях.
    І лише тоді, коли ми говоримо і беремо участь у чомусь, самі вирішуємо, робимо висновки і прогнозуємо свою подальшу діяльність, лише тоді ми запам ’ятовуєм на 90%.
  • Саме в цих словах міститься сутність використання проектних технологій  у моїй практичній діяльності.

 

ІІ. Оголошення теми майстер – класу.

(Слайд 3 )       

  • Сьогодні наш майстер – клас  буде присвячений одному з методів інтерактивної технології  і важливій проблемі це : « Метод проектів в початковій школі ».

 

  • Але спочатку налаштуємось психологічно  на нашу   подальшу роботу. В цьому нам допоможе інтерактивна вправа «Клубочок  знайомств».

1.    Самопрезентація.  Вправа «Клубочок  знайомств».

 Умовою ефективної праці є невимушене, неформальне   спілкування, тому передусім давайте познайомимося. Передаючи клубок, по черзі називатимемо себе, і нехай кожен скаже, чим він пишається, який він, що любить. (Наприклад, мене звуть Оксана, я пишаюся тим, що займаюсь улюбленою справою – навчаю і виховую дітей).

Підсумок.  Подивіться, яке чудове вийшло у нас мереживо. Кожен з нас неповторний, має свої індивідуальні риси, якості, розвиток, а отже, формує власний підхід у навчанні і вихованні учнів. Але спільним, мабуть, є прагнення дізнатися більше, щоб підвищити ефективність навчання та виховання, сприяти творчому розвитку особистості.

2. Оголошення змісту роботи  майстер-класу.

 (Слайд 4  )

Наше заняття пропоную провести за таким планом роботи.

Сьогодні я поділюсь з вами  власним досвідом як  треба працювати над проектом. Потім нас чекає цікава робота  над  навчально-виховним проектом з природознавства «Допомога птахам взимку». Протягом нашого заняття ви  самі працюватимете   в творчих групах і створите власний кінцевий результат проекту, а також презентуєте його та зробите  висновки.

 ( Слайд 5)

А зараз пропоную вашій увазі невеличку презентацію, мета якої ознайомитись детальніше, що ж це таке проектна діяльність.

 

3. Перегляд презентації на тему «Як працювати над проектом»

( Слайди з 5 по 8)

 

ІІІ Мотивація проектної діяльності.

(Cлайд 9)

Перед тим, як розпочати роботу  в класі над будь-яким проектом, учнів слід зацікавити. Це може бути реклама, оголошення чи афіша, в яких  оголошується про початок роботи над проектом та тематику.

 

ІV.  Практична робота над узагальнюючим проектом  «Допомога птахам взимку».

(Слайд 10-12)

А зараз ми з вами спробуємо творчо попрацювати над  навчально-виховним проектом з природознавства на тему: «Допомога птахам взимку».

Разом з учнями ми визначаємо актуальність проекту, мету та завдання і обов’язково, що очікують учні від пошукової роботи.

 

 

 

1.Поділ на творчі групи. Вправа « Сніжинки».

 

(Слайд 13) План реалізації проекту:

1. Об’єднання в творчі групи

У мене на столі стоїть лісова красуня – ялинка, а під нею засніжена галявина. Підійдіть, будь ласка, до столу і виберіть ту сніжинку, яка вам більше до вподоби. ( Сніжинки різні за кольором та формою ).

Пропоную вам прикрасити нею нашу ялинку в залежності від того, як ви володієте методикою проектної діяльності. Якщо цей метод вам малознайомий або не лежить душа до такої роботи – ви прикрасьте ялинку знизу; якщо знаєте, як це робити, але мало застосовували в роботі – розмістіть по середині ялинки;  якщо ви добре володієте і часто застосовуєте на практиці цей метод   – сміливо вішайте вгорі.

Дякую, а зараз я попрошу усіх учасників, які обрали однакові за кольором  сніжинки, об’єднайтеся будь ласка у свою групу і займіть робочі місця.

 

(Слайд 14)

2.Визначення назви та завдань для творчих груп

Отже у нас утворилось 3 групи:

Пропоную вам спробувати самим обрати можливі завдання в групах.

1 група  «Майстри»

  • Створити презентацію в Power Point «Види годівничок».
  • Змайструвати найкращу з них.

2 група «Кулінари»

  • Дослідити, що полюбляють їсти зимуючі птахи .
  • Скласти зимове меню пташиного столу (таблиця).
  • Навчитися готувати «Пташиний пудинг» (відеозапис).

3 група  «Журналісти»

  •     Оформити фоторепортаж у буклеті «Скринька – цікавинка» про зимуючих птахів.
  •     Дослідити, які пташки прилітатимуть до годівнички.

 

(Слайд 15)

 3. Самостійна робота в творчих групах над завданнями проекту.

Поради:

Будь ласка, в кожній групі оберіть  лідера. Обговоріть план дій. Продумайте свій захист – презентацію кінцевого результату. Обговоріть висновки. Тривалість роботи до 10 хвилин.

 

4. Презентація та звіт  творчих  груп.

(Слайд 16)

Я гадаю всі вже закінчили і тому запрошую творчу групу «Майстри» презентувати нам свою презентацію «Види годівничок».

Молодці, ви гарно впоралися із завданням. Сідайте будь ласка.

(Слайд 17)

Запрошую творчу групу « Кулінари » захистити свою роботу.

Демонстрація відео як приготувати «Пташиний пудинг»

(Слайд 18)

І остання група «Журналісти» мала не менш цікаве завдання. Прошу.

Буклет – фоторепортаж  про зимуючих птахів «Скринька –цікавинка »

 

(Слайд 19)

Результати та підсумки проекту

Демонстрація учнівського проекту (Презентація, буклет, відео)

 

(Слайд 20)

Підсумок роботи в групах. Самооцінювання та взаємооцінювання

Всі групи справилися зі своїми завданнями і створили, на мою думку, дуже гарний кінцевий результат  і чудово захистили свою роботу.  А зараз пропоную смайликом оцінити свою роботу в групі, а тепер оцініть роботу своїх колег у групі. Дякую. Починаючи з 2 класу діти вже більш об’єктивно відносяться до методу рефлексії оцінювання.

Ви побачили на практиці, як можливо цікаво і зовсім не складно, використати цей метод у своїй педагогічній діяльності.

 

(Слайд 21)

Нагородження учасників проекту

В початкових класах кожна проектна діяльність має бути нагороджена і має носити стимулюючий характер, щоб учень хотів і на наступний раз виконувати якусь пошукову чи творчу роботу.

Сьогодні ви побували в ролі учнів і виконали досить плідну роботу, тому теж я хочу вас нагородити за ваші старання медальками «За  допомогу пташкам».

 

(Слайд 22 - 23)

 V Підсумки майстер –класу.  

Висновки.  Вправа «Самооцінювання».

Підводячи підсумки сьогоднішнього майстер –класу можна зробити наступні висновки:

А зараз пропоную вам підійти до ялинки взяти свою сніжинку  і розмістіти її там, де ви зараз перебуваєте у засвоєнні знань  відносно сьогоднішньої теми. Можливо хтось із вас змінив свою думку і підніме сніжинку  вище.

  (Слайд 24)

Підсумовуючи  нашу роботу, я теж хочу повісити свою сніжинку на верхівку ялинки,  тому що я вважаю, що володію цим методом і сподіваюсь сьогодні навчила і вас. Мене порадувала співпраця з вами  та ваша ініціатива . Я задоволена нашою роботою, ну а щоб ваші знання не розвіялись, а моя діяльність  досягла мети, я хочу подарувати вам брошуру про наше заняття, яка допоможе вам підготувати чудовий проект на будь-яку тему.

Бажаю Вам усім успіху і терпіння на нелегкій вчительській ниві!

Щиро всім дякую за увагу та співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 січня 2020
Переглядів
1627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку