Майстер-клас
Тема: Проектне навчання в початковій школі
Мета:
презентувати власний досвід роботи для вчителів початкової ланки та показати результативність власної роботи з проблеми;
навчити етапам роботи над проектом, надати психолого-педагогічні та методичні поради;
сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої діяльності;
досягнути кінцевого результату в роботі над узагальнюючим проектом;
сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
Учасники майстер-класу: вчителі початкових класів.
Обладнання: ноутбуки, принтер, ялинка, сніжинки, вчительська презентація, роздатковий матеріал для роботи в групах над завданням проекту.
План проведення майстер-класу:
І. Вступне слово вчителя. Знайомство.
Добрий день, шановні колеги!
(Слайд 1)
(Слайд 2 )
ІІ. Оголошення теми майстер – класу.
(Слайд 3 )
1. Самопрезентація. Вправа «Клубочок знайомств».
Умовою ефективної праці є невимушене, неформальне спілкування, тому передусім давайте познайомимося. Передаючи клубок, по черзі називатимемо себе, і нехай кожен скаже, чим він пишається, який він, що любить. (Наприклад, мене звуть Оксана, я пишаюся тим, що займаюсь улюбленою справою – навчаю і виховую дітей).
Підсумок. Подивіться, яке чудове вийшло у нас мереживо. Кожен з нас неповторний, має свої індивідуальні риси, якості, розвиток, а отже, формує власний підхід у навчанні і вихованні учнів. Але спільним, мабуть, є прагнення дізнатися більше, щоб підвищити ефективність навчання та виховання, сприяти творчому розвитку особистості.
2. Оголошення змісту роботи майстер-класу.
(Слайд 4 )
Наше заняття пропоную провести за таким планом роботи.
Сьогодні я поділюсь з вами власним досвідом як треба працювати над проектом. Потім нас чекає цікава робота над навчально-виховним проектом з природознавства «Допомога птахам взимку». Протягом нашого заняття ви самі працюватимете в творчих групах і створите власний кінцевий результат проекту, а також презентуєте його та зробите висновки.
( Слайд 5)
А зараз пропоную вашій увазі невеличку презентацію, мета якої ознайомитись детальніше, що ж це таке проектна діяльність.
3. Перегляд презентації на тему «Як працювати над проектом»
( Слайди з 5 по 8)
ІІІ Мотивація проектної діяльності.
(Cлайд 9)
Перед тим, як розпочати роботу в класі над будь-яким проектом, учнів слід зацікавити. Це може бути реклама, оголошення чи афіша, в яких оголошується про початок роботи над проектом та тематику.
ІV. Практична робота над узагальнюючим проектом «Допомога птахам взимку».
(Слайд 10-12)
А зараз ми з вами спробуємо творчо попрацювати над навчально-виховним проектом з природознавства на тему: «Допомога птахам взимку».
Разом з учнями ми визначаємо актуальність проекту, мету та завдання і обов’язково, що очікують учні від пошукової роботи.
1.Поділ на творчі групи. Вправа « Сніжинки».
(Слайд 13) План реалізації проекту:
1. Об’єднання в творчі групи
У мене на столі стоїть лісова красуня – ялинка, а під нею засніжена галявина. Підійдіть, будь ласка, до столу і виберіть ту сніжинку, яка вам більше до вподоби. ( Сніжинки різні за кольором та формою ).
Пропоную вам прикрасити нею нашу ялинку в залежності від того, як ви володієте методикою проектної діяльності. Якщо цей метод вам малознайомий або не лежить душа до такої роботи – ви прикрасьте ялинку знизу; якщо знаєте, як це робити, але мало застосовували в роботі – розмістіть по середині ялинки; якщо ви добре володієте і часто застосовуєте на практиці цей метод – сміливо вішайте вгорі.
Дякую, а зараз я попрошу усіх учасників, які обрали однакові за кольором сніжинки, об’єднайтеся будь ласка у свою групу і займіть робочі місця.
(Слайд 14)
2.Визначення назви та завдань для творчих груп
Отже у нас утворилось 3 групи:
Пропоную вам спробувати самим обрати можливі завдання в групах.
1 група «Майстри»
2 група «Кулінари»
3 група «Журналісти»
(Слайд 15)
3. Самостійна робота в творчих групах над завданнями проекту.
Поради:
Будь ласка, в кожній групі оберіть лідера. Обговоріть план дій. Продумайте свій захист – презентацію кінцевого результату. Обговоріть висновки. Тривалість роботи до 10 хвилин.
4. Презентація та звіт творчих груп.
(Слайд 16)
Я гадаю всі вже закінчили і тому запрошую творчу групу «Майстри» презентувати нам свою презентацію «Види годівничок».
Молодці, ви гарно впоралися із завданням. Сідайте будь ласка.
(Слайд 17)
Запрошую творчу групу « Кулінари » захистити свою роботу.
Демонстрація відео як приготувати «Пташиний пудинг»
(Слайд 18)
І остання група «Журналісти» мала не менш цікаве завдання. Прошу.
Буклет – фоторепортаж про зимуючих птахів «Скринька –цікавинка »
(Слайд 19)
Результати та підсумки проекту
Демонстрація учнівського проекту (Презентація, буклет, відео)
(Слайд 20)
Підсумок роботи в групах. Самооцінювання та взаємооцінювання
Всі групи справилися зі своїми завданнями і створили, на мою думку, дуже гарний кінцевий результат і чудово захистили свою роботу. А зараз пропоную смайликом оцінити свою роботу в групі, а тепер оцініть роботу своїх колег у групі. Дякую. Починаючи з 2 класу діти вже більш об’єктивно відносяться до методу рефлексії оцінювання.
Ви побачили на практиці, як можливо цікаво і зовсім не складно, використати цей метод у своїй педагогічній діяльності.
(Слайд 21)
Нагородження учасників проекту
В початкових класах кожна проектна діяльність має бути нагороджена і має носити стимулюючий характер, щоб учень хотів і на наступний раз виконувати якусь пошукову чи творчу роботу.
Сьогодні ви побували в ролі учнів і виконали досить плідну роботу, тому теж я хочу вас нагородити за ваші старання медальками «За допомогу пташкам».
(Слайд 22 - 23)
V Підсумки майстер –класу.
Висновки. Вправа «Самооцінювання».
Підводячи підсумки сьогоднішнього майстер –класу можна зробити наступні висновки:
А зараз пропоную вам підійти до ялинки взяти свою сніжинку і розмістіти її там, де ви зараз перебуваєте у засвоєнні знань відносно сьогоднішньої теми. Можливо хтось із вас змінив свою думку і підніме сніжинку вище.
(Слайд 24)
Підсумовуючи нашу роботу, я теж хочу повісити свою сніжинку на верхівку ялинки, тому що я вважаю, що володію цим методом і сподіваюсь сьогодні навчила і вас. Мене порадувала співпраця з вами та ваша ініціатива . Я задоволена нашою роботою, ну а щоб ваші знання не розвіялись, а моя діяльність досягла мети, я хочу подарувати вам брошуру про наше заняття, яка допоможе вам підготувати чудовий проект на будь-яку тему.
Бажаю Вам усім успіху і терпіння на нелегкій вчительській ниві!
Щиро всім дякую за увагу та співпрацю!