Урок "Погода взимку ( з елементами театралізації) "

Про матеріал
Розробка уроку з елементами театралізації. На уроці проводиться робота з ребусами, загадками, кросвордами. Діти працюють у групах, парах.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

         Урок з природознавства

з елементами театралізації на тему:

 

          « Погода взимку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проведений у 2-Д класі

Вчитель: Дікун С. М.

 

 

 

 

Тема: Погода взимку ( зміна температури, опади,

            хмарність). Ожеледиця, заметіль. Народні прикмети     

            передбачення погоди взимку. 

 

Мета: підвести підсумки по темі «Проект». Учити        міркувати, 

            порівнювати, спостерігати, робити висновки; ознайомити

            учнів з явищами зимової пори: ожеледицею і заметіллю, з

            правилами поведінки під час ожеледиці; розглянути народні

            прикмети про погоду взимку; розвивати мовлення, уяву;

            вчити бачити красу природи взимку; виховувати інтерес до

            явищ природи.

 

Обладнання. Фото та малюнки білочки ; колаж тварин, які

            впадають у зимову сплячку і ні; відео про білку; проектор.

 

                               Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

– Діти, яка зараз пора року? Ми наш сьогоднішній урок проведемо у зимовому лісі. Але не бійтеся , ви не замерзнете, адже цей ліс казковий. Ой, здається хтось іде, давайте прислухаємось, раптом нам пощастить.

  1. Хвилинка спостережень.

До класу заходять Заєць і Вовк.

Заєць. - Щось сьогодні  холодно дуже.

Вовк. – Так сьогодні ж 9 грудня, вівторок.

З. – Справді. Небо похмуре, зранку були опади у вигляді снігу.

В.- Еге ж. Температура нижче нуля, мороз, я бачив, було -4.

З.-От якби залягли у сплячку, то і мороз би був не страшний.

В.-Навіщо тобі ,Зайчику в сплячку? Кора на деревах нікуди не поділася, їж скільки хочеш. Та й хутро сіре геть вилиняло все, бач який став біленький, і захотів би за тобою поганятися, так хіба ж побачиш на снігу.

З.- І справді, хай собі борсуки та ведмеді, їжаки та білки ховаються від зими в теплі домівки, а в нас з тобою ноги довгі, вони нас прогодують.

І виходять з галявини.

Вч. –Діти, що означає прислів’я «Вовка ноги годують» ?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. На проекторі ребуси про тварин.
  2. Робота з загадками.

                   ***

Іде лісом козачок,

Надів плащ із колючок,

Із вовком зустрівся -

Клубочком скрутився. (Їжак).

                ***

Пухнастий оранжевий клубочок

Виліз на дубочок,

 жолуді зриває

І в дупло ховає. ( Білка).

                ***

Не ходжу я , а скакаю,

Бо нерівні ноги маю,

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

Я страшенний боягуз, всіх на світі я боюсь.

В полі ,в лісі – навкруги

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах, моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте - хто такий?( Заєць).

 

3.Колаж тварин.

Які з них залягають у сплячку? Чому?

На минулих уроках нашим завданням було дослідити, як готується до зими білочка. Ми розділились на команди фоторепортерів, журналістів і науковців. Кожна команда працювала, « не покладаючи рук» (що означає цей фразеологізм?)- багато, старанно. Давайте перевіримо результати вашої роботи.

  1. Робота в групах.

                       ***********

 

Група фоторепортерів підготувала презентацію фотознімків, репродукції відомих художників про лісову красуню.

На дошці виконується колаж знімків та малюнків дітей.

- Навіть один з найвідважніших фотографів побував у гостях у нашої красуні і, ось ,що з цього вийшло(смішні фото білки).

                      ***********

Група науковців підготувала розповідь на тему «Як білочка готується до зими».

                        ************

Група журналістів взяла інтерв’ю у лісника.(Запрошується «лісник» і розповідає про життя білки.)

Ось так ми попрацювали  всі  разом. Чия робота була найважчою? А найлегшою?

 

ІІІ. Хвилинка релаксації.

 Перегляд відео про зиму.

 

ІV.Повідомлення теми і мети уроку.

- Так як уже наступила зима , то на сьогоднішньому уроці ми розглянемо явища, які відбуваються взимку, а також ознайомимось з народними прикметами погоди взимку.

 

V.Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь про явища зимової природи.

Діти, а як називається явище зимової природи, коли сніжинки падають тихо, спокійно? (Снігопад).

  • Але сніг не завжди падає тихо. Часто дме вітер і тоді сніг мчить по повітрю, затримуючись біля будинків, огорож, намітає великі замети.

_ Як називають такий снігопад?(Заметіль).

_ А якщо сильний вітер реве, як звір, нічого не видно, це яке явище?(Завірюха).

Що це ?

                      *******

У вогні не горить і у воді не тоне. (Лід).

Дітям демонструю грудку  льоду.

  • Що таке лід? Як це довести?
  • - Торкніться пальцями льоду. Що ви відчуваєте?(У теплій кімнаті лід тане. Коли торкнешся його пальцями, то відчуваєш, що він слизький, холодний.)
  • - Про які властивості льоду можна сказати? (Холодний, слизький).
  • Коли температура повітря опускається нижче 0С, вода, що знаходиться на поверхні ґрунту, замерзає і перетворюється на лід. Поверхня льоду гладка і слизька.
  • Узимку і восени після відлиги під час похолодання, а також після замерзання мокрого снігу утворюється ожеледь або ожеледиця.

Знання про те, що лід слизький, допомагали у давнину в боротьбі з ворогами. Фортеці ( кам’яна огорожа навколо замку), як правило, були захищені від ворогів ровами з водою. Узимку, коли ворог все ж підходив до фортеці, захисники поливали водою стіни фортеці. По крижаній стіні підійнятися вгору було неможливо.

  1. Робота з підручником.

Які зимові місяці ви знаєте? Давайте прочитаємо про це на ст. 66-69.

 

VІ. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

  1. Робота в парах.

Ожеледь - небезпечне для людей явище неживої природи. Можна посковзнутися, впасти й отримати травму. Давайте обговоримо правила поведінки під час ожеледиці.

Діти отримують картки, працюють у парах і відповідають на поставлені питання.

1.-«Чому під час ожеледі нам на дорогу потрібно більше часу?».

2.-«Яких правил ходьби необхідно дотримуватись під час ожеледі?».

3.-«Чому під час ходьби руки повинні бути вільними?».

4.-«Чому потрібно бути особливо уважним на слизькій дорозі?».

2.  Фізхвилинка.

 

 

 

 

3.Народні прикмети про погоду взимку.

                          *********

Сильно блищать зірки взимку - до морозу.

                        ************

Горобці дружно розцвірінькались - до відлиги.

                          *********

Дим стовпом - до морозу.

                           *********

Кішка на печі - до холоднечі, кішка на підлозі - до тепла.

                              **********

Холодна зима –  спекотне літо.

  • А хто з вас знає прикмети про погоду?
  • Діти зачитують або розказують з пам’яті народні прикмети.

 

  1. Робота з кросвордом.

 

По горизонталі:

  1. Не художник, а малює.(Мороз)
  2. На подвір’ї біло-біло,

ні стежиночки нема.

Завихрило, засвистіло -

Знов прийшла до нас…( зима).

  1. Перший місяць зими.(Грудень).
  2. Останній місяць зими.(Лютий).
  3. Білий, а не цукор, не має ніг, а йде.(Сніг).
  4. Утворення тонкого шару льоду на дорогах після відлиги.(Ожеледь).
  5. Другий місяць зими.(Січень).

 

По вертикалі:

 

  1. Сріблястою бахромою на гілках висить зимою.(Іній).
  2. Сильний снігопад з вітром.(Заметіль).

 

VІІ.  Підсумок  уроку.

Про яку пору року ми з вами говорили на сьогоднішньому уроці?

Давайте спробуємо побудувати асоціативний кущик до слова  «Зима». Діти вибирають потрібні слова і утворюють асоціативний кущ. (Листопад, гроза, снігопад, дощ, заметіль, приліт птахів, паморозь, відлига, веселка, ожеледиця).

 

 

 

 

 

СНІГОПАД         ОЖЕЛЕДИЦЯ             ІНІЙ      

 

 

 

 

 

                                 ЗИМА

 

  

ЛІД              ВІДЛИГА              ЗАМЕТІЛЬ       ЗАВІРЮХА

 

  • Що таке снігопад?
  • Що вкриває землю?
  • Як називається потепління і танення снігу зимою?
  • А якщо потім ударить мороз, що можна спостерігати?

 

VІІІ.Домашнє завдання.

Ст.66-69. Дати відповіді на запитання, вміти переказувати. Спостерігати за погодою взимку, яким буває сніг, як падають сніжинки. Перевірте прикмети:»Рипить сніг під ногами – на мороз», «Сніг падає великими сніжинками – на відлигу».

 

      

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку